Jälleen kerran nostokengistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SavioM
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Haluisin tietoja painonnostokengistä (korolliset olympianostokengät), eri merkeistä ja malleista. Mitä niistä voi ostaa/tilata kotimaan markkinoilta? Entä ulkomailta? Tiedän seuraavista:

Adidas (Adistar, Ironwork jne.)
Karhu Hercules (saako näitä enää mistään?)

Ja rapakon takaa: Power Firm (olen jopa nähnyt näitä kansallisissa kisoissa)

Onko muita? Muistaakseni joku postasi vähän aikaa sitten edullisista puolalaisista kengistä. Yritin searchia, mutta tuloksetta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
SavioM sanoi:
Haluisin tietoja painonnostokengistä (korolliset olympianostokengät), eri merkeistä ja malleista. Mitä niistä voi ostaa/tilata kotimaan markkinoilta? Entä ulkomailta? Tiedän seuraavista:

Onko muita? Muistaakseni joku postasi vähän aikaa sitten edullisista puolalaisista kengistä. Yritin searchia, mutta tuloksetta.

Adidaksia saa mm..http://www.eleikofinland.net/

ja sitten paljon halvemmalla http://www.nerlinger.com/

Karhuja saa jostain.. en muista mistä.. mutta muistaakseni pari maksaa ~100e.. Ja itse ainakin arvostan adidaksia paljon paremmiksi.

edittiä: ironwork ja ironwork II ovat erittäin pätevät kengät. Itselläni on Adistar weightlifting 2004. Tämä vain siksi että harrastan painonnostoa, ja olen välineurheilija :). Ironworkit riittävät erittäin pitkälle ja osa huippunostajistakin käyttää niitä. Erona karhuihin noissa on lähinnä se että kannassa on puuta, kun muistaakseni karhuissa se on kumia. Elikkä kanta on paljon jämäkämpi. Adidaksissa tota suunnittelua on taidettu muutenkin viedä vähän pidemmälle.

SavioM sanoi:

eräs nimeltä mainitsematon ari(ei muiden mainoksia) myy otomixin kenkiä ei taida olla kyllä painonnostokenkiä suoraan nettikaupassa mutta otomixillä kyllä löytyy kenkiä puukannalla tai on ainakin löytynyt

ironwork ja ironwork II ovat erittäin pätevät kengät. Itselläni on Adistar weightlifting 2004. Tämä vain siksi että harrastan painonnostoa, ja olen välineurheilija :). Ironworkit riittävät erittäin pitkälle ja osa huippunostajistakin käyttää niitä. Erona karhuihin noissa on lähinnä se että kannassa on puuta, kun muistaakseni karhuissa se on kumia. Elikkä kanta on paljon jämäkämpi. Adidaksissa tota suunnittelua on taidettu muutenkin viedä vähän pidemmälle.

83 hittiä... tämä on varmaan epäsuosituin threadi ever! :D Yritän nyt kuitenkin pitää sitä vähän hengissä. Muistaakseni Adidaksen Equipment WL- ja Adistar-malleissa on puuta kannassa, mutta Ironwork-malleissa ei. Joku valitteli amerikkalaisella foorumilla, että hänen Ironwork-kenkiensä kumipohjat kuluivat yllättävän nopeasti. Noh, oli miten oli, mutta minun neitiraudoillani ne kestäisivät varmaan tuomiopäivään asti! :D Kiitos paljon vastauksista, teille molemmille.

ullavassa on urheiluliike Urheilu-Shop Ala-Korpi Ay josta saa adidaksen olympicit n 140 eskolla.

Hiukan :offtopic: mutta heitän nyt tähän trediin.

Kisailijoille / kisoista tietäville kysymys: Millaiset jalkineet täytyy SVNL:n kisoissa olla? Maastavedossa kun olis hyvä saada mahdollisimman lyhyt nostomatka ja en sen takia ala mitään erityisjalkineita ostamaan. Miten tuota "urheilulliset jalkineet" sitten tulkitaan? Kelpaako esim. jos hion vaikka euron sandaaleista pohjan kohtuu sileeks? :D

Hyrre: Sandaalit ei käy, lenkkarit käy, myös painonnosto-, painikengät tms.
ylipäätänsä korkokengät on kielletty, mutta ilmeisesti kaipailit maastavetoon kenkiä?
Osta esim. prismasta jumppatossut, semmotteet missä on nahkapohja ja päällä kangasta, ei muuta. Pohja on n. millin paksu. Hinta n. 5€.
Jos joltain tutultasi tai itseltäsi löytyy svnl:n säääntökirja, niin siellä oli muistaakseni pitkä luettelo kengistä mitkä eivät ole sallittuja kenkiä.

Pekkaniska sanoi:
edittiä: ironwork ja ironwork II ovat erittäin pätevät kengät. Itselläni on Adistar weightlifting 2004.
Onko noi sun painonnostokenkäsi samankokoiset mitä normaalikengätkin? Mietityttää vaan, että uskaltaako noita tilata sovittamatta.

Mulla on Adidas Ironworkit. Kokomerkintä on US 11, UK 10½, FR 45 1/3. Normaalikengät on kokoa 44-45. Aika pienikokoisia ovat siis nuo addut, lisäksi malli on aika kapea. Ja se pohjan kulutuspinnan kumi kuluu hiukka normaalikenkää herkemmin, mutta ei ole kyllä mikään ongelma.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse hommasin osoitteesta www.treenikenka.net. Ne oli halvimmat mitä löyty ja mielestäni ne on helvetin hyvät. Kenkien koosta sen verran että kannattaa ottaa ainakin yhden numeron normaalia kengän kokoo pienemmät... ite jouduin meinaan vaihtamaan.

penneck sanoi:
Itse hommasin osoitteesta www.treenikenka.net. Ne oli halvimmat mitä löyty ja mielestäni ne on helvetin hyvät. Kenkien koosta sen verran että kannattaa ottaa ainakin yhden numeron normaalia kengän kokoo pienemmät... ite jouduin meinaan vaihtamaan.

Nämä ovat juuri ne kengät, joita olen nähnyt kansallisissa kisoissa. Ne ovat täsmälleen saman näköiset, kuin kanadalaisen Power Firm-valmistajan kengät.

Tietääkö kukaan minkä merkkisiä ovat ne punavalkoiset painonnostokengät, joita näkee joskus mm. Ahvenanmaan nostajilla? Käsittääkseni ne eivät ole Karhut eivätkä Adidakset. Ovatko ne juuri ne puolalaisvalmisteiset kengät?

Zone-sarja -42%
Pecman sanoi:
Onko noi sun painonnostokenkäsi samankokoiset mitä normaalikengätkin? Mietityttää vaan, että uskaltaako noita tilata sovittamatta.
Käy jossain urheiluliikkeessä kokeilemassa jotakin addun mallia esim.lenkkareita niin koko selviää eikä tarvi tilata sikaa säkissä.Ironworkit on hyvät painonnosto plääkät.

SavioM sanoi:

tässä ois edulliset.

Do Win piikkarit ja erikoiskengät
http://www.urheilukiilunen.fi/mainokset/Dowin/dowin.htm

.

hyrre sanoi:
Hiukan :offtopic: mutta heitän nyt tähän trediin.

Kisailijoille / kisoista tietäville kysymys: Millaiset jalkineet täytyy SVNL:n kisoissa olla? Maastavedossa kun olis hyvä saada mahdollisimman lyhyt nostomatka ja en sen takia ala mitään erityisjalkineita ostamaan. Miten tuota "urheilulliset jalkineet" sitten tulkitaan? Kelpaako esim. jos hion vaikka euron sandaaleista pohjan kohtuu sileeks? :D

Ite käytän avanto tossuja, ennen lavalle menoa kastan pohjat limonaadiin...ja kyllä pitää tossu

Ludvig sanoi:
Onko kellään kokemuksia näistä kengistä? Tarttis saada jonkulaiset kengät kyykkäilyyn. Nuo olis halvin vaihtoehto...

Soitin paar päivää sitten herra Kiiluselle ja se lupas panna kengät heti tuleen. Mää mitään kyykkäämisestä tiedä, mutta voin jakaa subjektiivisen ensikokemukseni ehkä jo tällä viikolla.

Mitään haista_vitun_kuolema_kyykkyjä ei voi tehdä kuitenkaan vähään aikaan, kun veivät mokomat umpilisäkkeen muutama viikko sitten. Oikeestaan oon käyny vasta kerran salilla sen jälkeen ja silloin kyykkäsin 50 kilolla :D

Do-winit on ihan hyvät jos ei ole extreme painonnostaja. Jalan liikkumisen eteenpäin estävä remmi(t) näet puuttuu. Pohjat samanlaiset, samoin koron korkeus.

Valmennettavallani, kepinheittäjä, ovat toimineet yhtä hyvin kuin omat addut tai toisen valmennattavani Karhut joita ei enää valmista kukaan, mutta painonnostoliitolla voi muutama pari olla jäljellä....

penneck sanoi:

Itse kävin kyselemässä Lahdesta Urheilu Saariselta pari vuotta sitten kenkiä, tollaset vastaavat mutta kokoa 41 oli hyllyssä, sit se tilas koon 45 jostain en tiedä mistä. Kengistä maksoin 150€.

Jokatapauksessa kengät on puolalaiset ja täsmälleen samanlaiset mitä kuvassa paitsi sininen ja valkoinen väri on toisinpäin. Kanta on puuta ja kenkä nahkaa.

Koko oli suoraan sopiva ja kenkiä en voi muuta kuin kehua, nyt ollut pari vuotta ahkerassa käytössä ja kengät ovat kuin uudet, haisevatkin vielä uudelle nahalle. Olen käyttänyt kenkiä pelkästään painonnostossa ja voimannostossa. Kestävät ikuisuuden. :thumbs:

Kenkiä kannatta kysellä myös painonnostoliitosta tai jos on mahdollista niin yrittää päästä jonkun painonnostoseuran kimppatilaukseen niin hinta vielä tippuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom