Jälkihiki?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
41
Tuossa laihduttamisen alkaessa vaihtui treeni enemmän voimapainotteiseksi. Samoihin aikoihin huomasin, että tuli aivan järkyttävä hiki treenatessa. Laihista mennyt noin 2 kk ja nyt treenin jälkeisenä yönä herään varmasti siihen, että hikeä pukkaa niin maan prklsti. Siis niin paljon, että joudun nousemaan ja pyyhkimään itseni kuivaksi, vaihtamaan petivaatteet jne. Ruokailu käytännössä perustuu liha, leipä, rahka, kasvis Pohjalle. Lisäproteiniit ja vitamiinit treenin jälkeen of horse.
Viisaampi selittää mistä johtuu. Eihän se tietenkään haitaksi ole ollenkaan että hikoilee, mutta mietimpähän vaan mistä vois johtua. Olenhan sentään :david:

Ylikuntoa? Tuosta yöllä hikoilusta en osaa mitään sanoa, mutta ihanko tosi hikoilet enemmän voimatreenin kuin massatreenin aikana? Massatreenissähän ei juuri ehdi lepäillä kun koko ajan on puntit kourassa..

Kyllä maar hikeä pukkaa treenissä aivan jumalattomasti. Tässä eilen kun menin sitten treenin jälkeen pukuhuoneeseen ja otin treeni paidan pois niin se oli niin hiestä märkänä, että sain puristettua parit hikitipat irti. Taas massakaudella mulla ei meinaa hiki niinkään nousta pintaan. no lähteepähän ne läskit prkl.

Itellä vähän samantyylistä. Esimerkiksi aamulla kun poljen kuntopyörää, tämän jälkeen käyn suihkussa jne. Olo on puhdas. Sit kun lähden kouluun, polenpa kuinka hitaata tahansa hikeä pukkaa ihan pirusti. Sitä ollaan koulussa taas ihan hiessä päin. Ehkä tuo rasvanpoltto käynnistyy uudestaan? tj.

Sitten muutenkin hikoilen nykyään enemmän, liekkö johtuu sit kun tulee käytettyä kofee+tauriinia aika lailla. Tosin vaan reenatessa... Mutta heti suihkun jälkeen meinaa taas olla kainalot märkänä. Onse julmaa :lol2:

heti suihkun jälkeen meinaa taas olla kainalot märkänä.

Toi on tosi, mut siihen auttaa pikkasen jos viilennät siinä suihkun loppua kohden sitä vettä. Ite en tee niin ku aattelen et se pysäyttää rasvan palamisen. Onhan se miehekkäämpääkin haista pikkasen pahalle ;P

Yksi hikoilija täälläkin. Jälkihikeä puskee aina jos on treeni ollut vähääkään kova ja myös öisin tulee hikoiltua ja ei mulla ainakaan ole ylikunnon kanssa mitään tekemistä tässä asiassa. Dietillä hikoilen vielä "normaalia" enemmän.

Jos hikoilee tosi paljon niin ei ole huono idea heittää ennen treeniä kainaloon jotian hien eritystä vähentävää hajutonta tököttiä.. ja sitten suihkun vasta 20 min treenin jälkeen..

ite en saa oikein kunnolla unta dietin aikana ekoina päivinä.. enpä tiedä sitten mistä tuo johtuu.

Vähän ehkä :offtopic: menee mutta.. Itsellä kanssa ei niin runsasta hikoilua, mutta epämukavaa lämmön tunnetta öisin kovien harjotusten jälkeen ja sitten nukahtamis vaikeuksia. Väsymisen tunteen tasosta riippumatta saa sängyssä pyöriä väh. tunnin verran ja lisäksi öisin tulee herättyä parin-kolmen tunnin välein. Verrytellessä tulee myös usein sellaisa kylmä-kuuma/kylmähiki -tuntemuksia ja harjoitellessa hikoilu on todella runsasta. Mahdollisesti ylikunto kolkuttelemassa ovella? Silti kuitenkin lepopulssi (40) ei ole yhtään koholla, flunssia ei ole ollut, harjoittelu kulkee ja maistuu: nyt kymmes viikko menossa rytmityksellä 3:1 ilman yhtään passiivista lepopäivää. Siis lepopäivinäkin tehty 40min kevyt aerobinen tai 20min verryttely + 20min venyttely tai vastaavaa.

Yrittääkö kroppa kertoa, että olisi tauon paikka? Vai johtuvatko univaikeudet ja hikoilu jostain muusta?

Mulla ei onneksi jälkihikeä enää paljoa pukkaa kun en käy enää saunassa treenin jälkeen. Mutta muuten hikoilen kuin sika. Pakko pitää hikipyyhettä salilla mukana, treenin jälkeen se on ihan litimärkä. Kun vielä treenaan pitkähihainen paita päällä niin aijai.

Mulla puskee kunnon jumpan jälkeen about puoli tuntia jälkihikeä ja tollanen ei tosimiestä häiritse. Saa esim. dösässä tai spårassa tilaa kun löyhkää savannisialle ;-))

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Wintikka sanoi:
Mulla puskee kunnon jumpan jälkeen about puoli tuntia jälkihikeä ja tollanen ei tosimiestä häiritse. Saa esim. dösässä tai spårassa tilaa kun löyhkää savannisialle ;-))
Mulla 1/2-1. Sitä haisee kyllä kunnon metsurille, no hyvä kun kaupassa saa rauhassa tehdä ostokset treenin jälkeen :D , myyjät vaan tahtoo näin talvisin katsella vähän vinoon kun ulkona -10-15astetta pakkasta ja itellä hikikarpaloita naama täynnä :D vaikka kuin pyyhkii namaa niin uutta karpaloa pukkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom