Jääkiekko (harrastuksista paras)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
Thjonder sanoi:
Jos Kalpaa voi liigajengiks kutsua.:)

No eikös ne pelaa liigassa?

Junioripuoli on kyllä tuottanut huippuluokan kavereita aika tasaiseen tahtiin, jos kaikki olisi saatu pidettyä Kuopiossa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Replay sanoi:
No eikös ne pelaa liigassa?

Junioripuoli on kyllä tuottanut huippuluokan kavereita aika tasaiseen tahtiin, jos kaikki olisi saatu pidettyä Kuopiossa...
Kyllähän hyviä junnuja on tullut monta ja aina Jokiset,Timoset,Kapaset...
pitkä on lista.

Joukkueena miesten tasolla menestys ollut aina vähän heikkoa, olisin mielummin nähnyt Tamin ja Sportin liigassa viime kaudella.

Minulla on vähän pysty luistelu-asento. Eli selkä ja jalat ovat aika suorassa. Mitenhän sitä saisi muutettua paremmaksi? Lisää liikkuvuutta vai? Ja mitä paikkoja kannattaa venytellä? Muutenkin tekniikasta.. Sirklaaminen onnistuu todella hyvin vasemmalle etu- ja takaperin, mutta oikealle se on paljon vaikeampaa. Tätä pitää vain ilmeisesti harjoitella... paljon.

Kaikilla on se parempi puoli. Harvoin on pelaajaa, jolla liike on aina jouhevaa suunnasta riippumatta. Joko alat treenaamaan tai pelaat vain oikeassa laidassa, josta on helppo kääntyä keskelle kenttää eli vasemmalle. :)

kiekko sanoi:
Minulla on vähän pysty luistelu-asento. Eli selkä ja jalat ovat aika suorassa. Mitenhän sitä saisi muutettua paremmaksi? Lisää liikkuvuutta vai? Ja mitä paikkoja kannattaa venytellä? Muutenkin tekniikasta.. Sirklaaminen onnistuu todella hyvin vasemmalle etu- ja takaperin, mutta oikealle se on paljon vaikeampaa. Tätä pitää vain ilmeisesti harjoitella... paljon.

KAIKKI kannattaa venytellä, mutta ainakin luistelijoilla on aina juntturassa lonkankoukistajat, eli panosta siihen.

Olet ihan oikeilla raiteilla, eli koska oikealle sirklaaminen on sulle se hankalampi puoli, sun pitää treenata sitä kolme kertaa kovempaa. Mullakin oli parempi ja huonompi puoli joskus kersana kun aloitin luistelun, mutta nykyään molemmat suunnat menee kuin vettä vaan, enkä edes muista, kumpi puoli oli "parempi".

Tähtityttö sanoi:
KAIKKI kannattaa venytellä, mutta ainakin luistelijoilla on aina juntturassa lonkankoukistajat, eli panosta siihen.

Olet ihan oikeilla raiteilla, eli koska oikealle sirklaaminen on sulle se hankalampi puoli, sun pitää treenata sitä kolme kertaa kovempaa. Mullakin oli parempi ja huonompi puoli joskus kersana kun aloitin luistelun, mutta nykyään molemmat suunnat menee kuin vettä vaan, enkä edes muista, kumpi puoli oli "parempi".
Joo kiitti vinkeistä. Anteeks nyt mut mun on pakko kysyä et minkä ikäisenä aloitit luistelun? Itse olen 16-vuotias ja tämän ikäisenä tekniikan kehittäminen on vaativaa. Kovasti hommia vaan :whip: :D

kiekko sanoi:
Joo kiitti vinkeistä. Anteeks nyt mut mun on pakko kysyä et minkä ikäisenä aloitit luistelun? Itse olen 16-vuotias ja tämän ikäisenä tekniikan kehittäminen on vaativaa. Kovasti hommia vaan :whip: :D

No mä aloitin 6-vuotiaana. Nykyään sekin on (taito)luistelussa yleensä iihan liian myöhään.. :D
Tsemppiä treeneihin! Kyllä tonkin ikäsenä pitäs vielä peruskaaret ja kiemurat mitä lätkässä tarttee, oppia.

Tähtityttö sanoi:
No mä aloitin 6-vuotiaana. Nykyään sekin on (taito)luistelussa yleensä iihan liian myöhään.. :D
Tsemppiä treeneihin! Kyllä tonkin ikäsenä pitäs vielä peruskaaret ja kiemurat mitä lätkässä tarttee, oppia.
Joo kyllähän tässä vielä jotakin ainakin oppii :) Kun alkaa muistelemaan aikaa jolloin aloitin :D

lonkankoukistajat on se paikka joka ainakin pitkään luistelleilla / pelanneilla jumittaa. sinne liikkuvuus harjotteita ja venytyksiä!

Kaikilla on se parempi puoli. Harvoin on pelaajaa, jolla liike on aina jouhevaa suunnasta riippumatta. Joko alat treenaamaan tai pelaat vain oikeassa laidassa, josta on helppo kääntyä keskelle kenttää eli vasemmalle. :)
Ilmoittaudun joukkoon...en ole koskaan tai vielä päässyt joukkueeseen jossa vedettäisiin laadukkaita treenejä vaan paino on ollut treeneissä keskenään pelaamisella.

Tämä on näköjään omiaan tekniikan toispuoleiselle kehittymiselle. Vaikka sitä pyrkii olemaan itselleen rehellinen, tulee sitä silti pelitilanteissa käytettyä automaattisesti vahvempaa puolta teknisesti heikomman vaihtoehdon sijasta. Olen korjannut tilannetta hinkkaamalla tietoisesti omalla ajalla perusluistelua MONIPUOLISESTI, mutta edelleen se parempi puoli kaarreluistelusta löytyy.

Tuolla salikomediaa-ketjussa jotkut nauravat jääkiekkoilijoiden kyykkytekniikkaa. Mutta kertokaapa joku joka oikeasti tietää mikä on paras liike jaloille jos ajatellaan jääkiekkoa varten treenamista? Itse vedän prässillä koska selkä ei kestä kyykkyä. Puolikyykkyä voisin vielä yrittää mutta onko siitä muka jotain hyötyä? Vai onko mahdollisesti parempi että vedän prässillä vähän kovemmilla painoilla? Luistelutekniikasta vielä sen verran että minulla se on parantunut aivan älyttömästi viimeisen vuoden aikana. :hyper:

Miksei selkä´kestä kyykkyä? Kannattaa muistaa että juuri alaselkä on myös hyvin tärkeä jääkiekossa, se tosiasia tekee jalkakyykystä erinomaisen liikkeen jääkiekkoilijalle. Myös askelkyykky on yleisesti käytetty liike jääkiekkoharjoituksissa.

Kyllä tuo puolikyykkykin menettelee, luistelupotku lähtee suurin piirtein samasta kulmasta.

Miksei selkä´kestä kyykkyä?
Alimmassa lanne nikamassa liukumaa 1,5cm ja luutumishäiriö josta johtuen en saisi tehdä. Kai sitä voimaa saa jollain muullakin kuin kyykyllä? Kyykky olisi varmasti paras vaihtoehto mutta kun selkä sökö :itku:

Saa toki. Mikäs se liike on jossa ollaan n. 70asteen kulmassa ja kyykkäillään?Se ei kai oo kovin rankka selälle? Sit tietenki ojennus- ja koukistuskoneet. Kannattaa kokeilla salilla että mitä jalkaliikkeitä pystyy tekemään ja sit mättää niitä.

Oioi! Pian alkaa jäätreenit. Millai muuten kannattaa käydä puntilla jos on jäätreenejä samalla viikolla. Ei kannata varmaan vetää kovaa jalkatreeniä ennen jäitä? Käsiä varmaan voi ainakin vetää ihan normaalisti ja vaikka samana päivänä kun on jääharkat. Mitenhän Sm-liiga joukkueet mahtaa treenata kun niillä on puntti ja jäät usein samana päivänä. Käykö ne jäitä ennen vai jälkeen puntilla? Paljon kysymyksiä ja toivottavasti tulee vähän vastauksiakin :D

Kyllä minä tekisin puntin ennen jäätä tai välipäivänä. Maksikmia ei missään nimessä pelipäivänä eikä edes sitä edeltävänä päivänä. Puntin tekeminen vaatii kuitenkin kohtalaiset energiavarastot ja jään jälkeen ei oikein voi tankata niin paljoa, että voisi heti lähteä puntin tekoon. Tietysti sekin vaikuttaa, tekeekö maksimia, nopeusvoimaa vai kestävyyttä.

Esimerkiksi näin (Hakkaraisen Harrin luennolta)

–Ma: kimmo/nopeus+laji+lihaskunto
–Ti: voima+laji+aerobia
–Ke: lihaskunto+laji+terävyys
–To: aerobia/nopeus + PELI
–Pe: voima+laji+aerobia
–La: aerobia/nopeus + PELI
–Su: lepo

ööö... tää nyt ei liity aiemmin postattuihin posteihin, mut miten jääkiekkoilijoilla jää aikaa vaikka kouluhommiin? Viekö reenit kaiken ajan? Oman koulun kiekkoilijat tuntuu vaan reenaavan

ööö... tää nyt ei liity aiemmin postattuihin posteihin, mut miten jääkiekkoilijoilla jää aikaa vaikka kouluhommiin? Viekö reenit kaiken ajan? Oman koulun kiekkoilijat tuntuu vaan reenaavan
No sillon ku treenataan 10 kertaa viikossa (joukkue on B:n Sm-sarjasta) ei aikaa jää paljon muuhun ku treenaamiseen ja syömiseen :D Harkkoja on kahdet joka arkipäivä ja viikonloppuna suurin os lepää. Tosimiehet tietysti käy dokaamasssa tyhjentävien perjantai treenien jälkeen. Mutta kun pelaa tälläisessä höntsyjoukkueessa (harkkoja 2-3 kertaa viikossa :rock: ) kuin minä niin aikaa jää paljon.

Suositut

Back
Ylös Bottom