Jääkiekko (harrastuksista paras)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
kiekko sanoi:
Mistä semmosen puukuulan saa? Ja millasella alustalla sitä pyöritellään ja kuinka useasti sitä kannattaa tehdä? Tehdäänkö sillä jotain kuvioita vai leivotaan vaan?
Paikallinen puuseppä sorvaa pientä korvausta vastaan jos ei muuten. Alusta kannattaa tosiaan olla mahdollisimman tasainen ja erkkarit kannattaa ottaa mailasta pois, ei töki kun kuula ei "tartu" erkkariin.

Ekaksi ihan "leipomista" edessä, kämmen- ja rystypuolilla vartalon sivulla. Tuolla tottuu kuulaan ja voi siirtyä sitten vaikeampiin harjoitteisiin. Pari kiekko esteiksi ja niiden ympäri kahdeksikkoa, ympyröitä. Toinen maila maahan esteeksi ja pikku nostoja mailan yli, mielikuvitus tässä on rajana. Kun alkaa se kuula olla kesy niin sitten samat hommat liikeessä kävellen, luisteluloikkien, polvenkasteluita, kyykkykäyntiä jne.

Tsekkaa tämä: http://www.hockeycoachingabcs.com/filemgmt_data/files/Dryland Finnish Puck Handling.wmv

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaako kesällä painottaa enemmän voimaan vai kuntoon? Ajattelin hankkia tän kesän aikana reilusti lisää voimaa kun sitä taitaa tämän ikäisenä (16v) aika hyvin tarttuvan. Mitä muut mieltä? Oon vähän kelaillu et kävis 2-3 kertaa viikossa puntilla ja 2-3 kertaa lenkkiä, rullaluistelua, mäkijuoksua, hyppelyä yms. Olis kyl hyvä ku sais ton kaverin samalla vähän liikkeele mut ku sil on niin paljon kesätöitä et ei se oikeen tahdo jaksaa sit käydä vielä puntilla... Yksin on vähän tylsempi käydä salilla. Mut ei auta kovaa treeniä vaan:whip:

Tuli muuten vielä mieleen siitä kun aloitin itse jääkiekon niin myöhään että onko ketään huippujääkiekkoilijoita jotka olisivat aloittaneet vähän vanhempana pelaamisen? Muistelisin että Jaromir Jagr olisi aloittanut 14-vuotiaana... Itse olin vähän vajaa 15-vuotias eikä taida enää olla mahiksia huipulle tai edes vähän alemmalle tasolle. (esim Mestis) Haaveita on mutta ehkä ne ovat liian kovia :wall:

Asiaa riippuu aika pitkälti lahjakkuudesta.Vaikka reenaisi joka päivä monta tuntia,ei välttämättä koskaan tule tarpeeksi hyväksi kilpaurheilutasolle.Synnynnäistä lahjakkuutta on oltava ja se on kylmä tosiasia.

En minä näe siinä mitään estettä, toisilla saattaa tietenkin olla paremmat geenit kuin toisilla. Harjoittelulla kuitenkin saa paljon aikaan ja eihän sitä tiedä mihin asti rahkeet riittää ennen kuin on yrittänyt. Ei tarvi sitten myöhemmin katua kun yrittää täysillä ja kokeilee omia rajojaan. Kerran täällä vain eletään.

Jos en ihan väärin muista niin entinen NHL peluri Hannu Järvenpää aloitti kiekko hommat joskus 15 ikäisenä ja taisipa voittaa MM-kisojen maalikuninkuudenkin kertaalleen.

kiekko sanoi:
Tuli muuten vielä mieleen siitä kun aloitin itse jääkiekon niin myöhään että onko ketään huippujääkiekkoilijoita jotka olisivat aloittaneet vähän vanhempana pelaamisen? Muistelisin että Jaromir Jagr olisi aloittanut 14-vuotiaana... Itse olin vähän vajaa 15-vuotias eikä taida enää olla mahiksia huipulle tai edes vähän alemmalle tasolle. (esim Mestis) Haaveita on mutta ehkä ne ovat liian kovia :wall:

Mahollistahan se kyllä teoriassa on mutta käytännössä mahdotonta. Jopa mestiksessä on niin kova taso ettei sinne alta 10-vuoden reenillä oo asiaa jos ei sitte satu isä omistaan jotaki joukkuetta ;) . 20-vuotta sitte asia oli aivan eri ku nykypäivänä. Sillon ois voinu onnistuakki.

Ei sitä kuitenkaan kannate hyvää harrastusta lopettaa vaikka ei huipulle enää mahdollisuuksia oliskaan. Harva meistä pakkislaisistakaan on minkäänlaiselle lavalle koskaan nousemassa vaikka aika tiukkaa saliporukkaa ollaanki :thumbs:

Väittäsin, että suurin ongelma on se, että hermoston paras keihttymisaika on ohitse. Joudut tekemään moninkertaisen työmäärän verrattuna nuorina aloittaneisiin, etkä siltikään ole samalla tasolla. Eli ei muuta kuin gooniksi.

Joku fiksu on joskus esittänyt väitteen, että huippu-urheilijaksi tarvitaan 10000 tuntia harjoittelua (oikein ohjelmoituna, oikein tehtynä). Noin kolme tuntia päivässä kymmenen vuoden ajan. Eli voisit olla huipulla tai sen tuntumassa joskus 25-vuotiaana. Jäisihän siinä muutama vuosi aikaa tienata eläkerahoja kiekkoilemalla.

Wanderer sanoi:
Olitko kiekko pelannu miten nuoresta asti ulkojäillä, vai alotitko sen vasta sillon vajaa 15-vuotiaana?
No on meillä koulussa joskus ollut kaukalopalloa yms. talvisin, mutta n. 12-13 vuotiaana olen alkanut käymään useasti luistelemassa ja koko viime talven kävin aivan älyttömän usein pelaamassa. Muistan vieläkin kun ala-asteella en koskaan päässyt meiän luokan joukkueeseen eikä mua edes kiinnostanut mikään urheilu ja sit aina ku kävin vapaa-ajalla luistelemassa ja kun valittiin joukkueet ni mut otettiin aina viimisenä :( Nyt ku pari vuotta olen pelannut ni olen kehittynyt ihan järkyttävästi ja aina pelaillaan saman ikäisten tai vanhempien kanssa ja mut valitaan joukkueeseen aina ekana. Ajat muuttuu :rolleyes: Omassa joukkueessa olin yleensä nelosessa tai kolmosessa, mutta pääsin parissa pelissä pelaamaan ihan kakkosessakin. Parhaimpina ominaisuuksina minulla mielestäni on laukaus, syöttäminen ja pelisilmä. Heikkoudet ovat vielä syöttöjen vastaanottamisessa ja luistelutekniikka (nopeutta kyllä löytyy). Olenkin menossa heinäkuussa jääkiekko-leirille ja siellä opin varmasti uusia niksejä. Innostusta riittää vaikka muille jakaa :D Selän kanssa on aika pahoja ongelmia ja se pilasi osittain menneen kauden kun jouduin pitämään kuukauden liikkumattomuus aikaa. Alin lannenikama on liukunut 1,5 milliä ja selkään sattuu aika ajoin...

Ite oon pelannu kiekkoo jo 10 vuotta. Nyt pelaan suht alhaalla divareissa, mutta SM joukkueisiin on pyydetty, mutta enpä mene kun on muitakin harrastuksia.
Talvellä vietetään ulkojäillä niin kauan kunnes äiti valittaa, se on jotakin niin mukavaa. kavereitten kanssa siellä..

Knarr sanoi:
Ite oon pelannu kiekkoo jo 10 vuotta. Nyt pelaan suht alhaalla divareissa, mutta SM joukkueisiin on pyydetty, mutta enpä mene kun on muitakin harrastuksia.
Talvellä vietetään ulkojäillä niin kauan kunnes äiti valittaa, se on jotakin niin mukavaa. kavereitten kanssa siellä..
moni vuotias oikein oot? Jos kerta on sm-joukkueisiin pyydetty ni et ainakaan kovin nuori oo mut silti äiti valittaa jos pelaa myöhään lätkää, panee ihmettelemään. :rolleyes:

Kiekko sun varmaan kannattaa todellakii keskittyy kovasti siihen luistelutekniikkaa nimittäin jos sitä ei hallitse ja koko ajan vaan pyrkii nopeemmaks sun muuta ni aika vaikee sitä on mihinkää päästä koska luistelutekniikka on jääkiekossa avainasioita.

Wanderer sanoi:
Kiekko sun varmaan kannattaa todellakii keskittyy kovasti siihen luistelutekniikkaa nimittäin jos sitä ei hallitse ja koko ajan vaan pyrkii nopeemmaks sun muuta ni aika vaikee sitä on mihinkää päästä koska luistelutekniikka on jääkiekossa avainasioita.
Joo.. Sen eteen tehdään kokoajan kovasti hommia.

bustedi sanoi:
onhan tuota c-nuorten sm-hopea joskus tullu napattua :rolleyes:
Onko teidän silloisesta joukkueesta kukaan päässyt edustusjoukkueisiin ihan Sm-tasolle? Tai olet kyllä vasta 18-vuotias...

kiekko sanoi:
Onko teidän silloisesta joukkueesta kukaan päässyt edustusjoukkueisiin ihan Sm-tasolle? Tai olet kyllä vasta 18-vuotias...

3 kaveria otti tänä vuonna siitä joukkueesta alle 18 v MM hopeeta kanadasta.

e: 2 heistä ainakin on sopimus liiga-joukkueen kanssa.

bustedi sanoi:
3 kaveria otti tänä vuonna siitä joukkueesta alle 18 v MM hopeeta kanadasta.

e: 2 heistä ainakin on sopimus liiga-joukkueen kanssa.
Jos Kalpaa voi liigajengiks kutsua.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom