Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pakko laittaa tämä klassikko. Mun mielestä poliisit joutuu kaasutuksen jälkeen tekemään hiukan muutakin kuin ottamaan "pari askelta sivuun ja homma selvä".Pari askelta sivuun ja homma selvä. Eli käytännössä ajaa asiansa jokatapauksessa.
Pakko laittaa tämä klassikko. Mun mielestä poliisit joutuu kaasutuksen jälkeen tekemään hiukan muutakin kuin ottamaan "pari askelta sivuun ja homma selvä".
[video=youtube_share;yxVDdrRJ8L8]http://youtu.be/yxVDdrRJ8L8?t=1m17s[/video]
Väittävät että aseen omistaminen/kantamine mukana laskisi kynnystä käyttää sitä tilanteessa kuin tilanteessa, mutta miten näiden taistelulajien osaaminen. Jos osaa jonkun "ninja"-lajin niin luuletteko että osaaminen madalta kynnystä käyttää niitä taitoja herkemmin tilanteissa joissa se ei olisi välttämättä tarpeen?
No Helsingissä kai tuulee aina. Kohteen ympärille ei varmaan aina kerkiä pystyttää telttaa että saisi tuulen eliminoitua. Jos koulutettu ammattimies (poliisi) ei saa vaikutusta aikaan niin silloin voi mielestäni sanoa ettei väline aina toimi toivotulla tavalla. Kyllähän se varmaan useimpiin ihmisiin toimiikin mutta kysymys olikin siitä että toimiiko se aina ja kaikkiin.En tiiä oliko tuossakaan tapahtumassa tuulinen ilma? koska näyttää ettei kaasuja ees tullu naamalle kunnolla.. ja aika kaukaa yritettii sumutella.
Mä melkein väittäisin, että käy päinvastoin.Väittävät että aseen omistaminen/kantamine mukana laskisi kynnystä käyttää sitä tilanteessa kuin tilanteessa, mutta miten näiden taistelulajien osaaminen. Jos osaa jonkun "ninja"-lajin niin luuletteko että osaaminen madalta kynnystä käyttää niitä taitoja herkemmin tilanteissa joissa se ei olisi välttämättä tarpeen?
Ei tietenkään. Silti kontaktiin ja iskuihin treeneissä tottunut ihminen varmaan lamantuu iskun saatuaan keskimäärin epätodennäköisemmin kuin joku, joka ei ikinä ole saanut iskua leukaansa. Lisäksi kehälajeja osaava henkilö osaa torjua maallikkoa paremmin iskuja ja suojata kriittisiä alueitaan, joten iskuja ei edes tule niin paljon perille ja mahdollisuudet esim paeta tilanteesta ovat paremmat.Eli lajin x harrastaminen ei välttämättä automaattisesti tee susta voittamatonta. Toki kontaktilajit auttavat jos tilanne tulee, sitä tuskin kukaan pystyy kieltämään.
Oliko tää mulle tarkoitettu tohon vaparin peruskurssin kotininja -kommenttiin? Kyseessä oli kärjistetty esimerkki henkilöstä, joka hakeutuu lajin pariin vain sen takia, että se tekisi hänestä "kovemman jätkän" tai auttaisi pärjäämään nakkikioskitappelussa. Noita löytyy varmaan joka lajin parista ja onneksi useimmat eivät vaparissakaan paljon alkeiskurssia pidemmälle lajia jatka, kun huomaavat sen olevan enemmän urheilua kuin katutappelua....yhtään siis lajia tai sen harrastajia dissaamatta?
Sillä ei tee yhtään mitään, ellei sitä osaa käyttää. Muutenkin telari toimii parhaiten silloin, kun pystyy ottamaan etäisyyttä hyökkääjään. Ja jos kykenee ottamaan etäisyyttä hyökkääjään, silloin voisi jo harkita ottamasta jalat alle ja paeta.joku teleskooppi pamppu vois olla aika toimiva mahtuis taskuun