Itsepuolustus

No joo kyllä todellakin naisella on vähän eri asia kulkea kadulla. Helsingissä kun olin yksi viikonloppu työporukalla niin ihan koko ajan oli sellanen tunne että joutuu raiskatuks. Koko ajan joku heitti jotain kommenttia ja vittu joku tarjos rahaakin seksistä ja ei en näytä huoralta. Viimenen kerta kun helsinkiin tulen.
Oon asunu vuosikausia pääkaupunkiseudulla ja ei täällä nyt ihan alituisessa raiskauksen pelossa tarvitse naisenkaan elää. Tai ehkä oon vaan niin ruma, onneksi.

Kahdesti on kimppuun käyty ja molemmilla kerroilla selvisin onneksi huutamalla ja rimpuilemalla. Jos olisin koittanut siinä vaiheessa kaivella jostain povarista tai käsiveskasta asetta, kaasua tai puukkoa olisin todennäköisesti joko ampunut itseäni polveen, saanut kaasut silmilleni tai se puukko ois riistetty multa kolmessa sekunnissa. Voimankäyttöväline säikähtäneen, mahdollisesti humaltuneen amatöörin käsissä on melkonen riski sekä käyttäjälle että viattomille sivullisille.

Kännykkä on mun mielestä hyvä ennaltaehkäisevä itsepuolustusväline jos joutuu myöhään yksin jossain epämääräisemmässä paikassa liikkumaan. Jos ei muuta niin itsellä rauhallisempi mieli kun puhuu jonkun kanssa joka tietää missä liikkuu, tai naputtaa hätänumeron valmiiksi jos joku hiippari lähtee perään. Taksi on tietysti vielä kännykkääkin parempi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tän ketjun kun lukee läpi alkaa tuntua oma ajatuksenjuoksu vielä olevan monesti lähempänä normaalia kuin täysin skitsoa. Kyllä liiotellaan tavallisen ihmisen vaaraa joutua satunnaisen väkivallan uhriksi ja pahasti. Väittäisin että suurimmassa osassa väkivaltatapauksissa on kuitenkin ns. kaksi syyllistä vähintään, harvemmin täysin synninsyyttömänä pahempiin myllytyksiin päätyy, tai voihan sitä aina tietty koittaa kuulusteluissa ja oikeussalissa näin väittää jos kerran sellasta tyyppiä sattuu olemaan. Myös hullulta kuullostaa liioteltu satunnaisten raiskauksien pelko että pitäs 247 olla aseistettu jollakin välineellä kun ulkona liikkuu, varsinkaan että kantais puukkoa tai muuta helposti tappavaa omien "musta tuntuu että saattaa"-päättelyiden takia, voi vaan päätyä ojasta allikkoon yllättävän iisisti. Taitaa näistäkin jutuista suurin osa tapahtua ns. pienemmän piirin sisällä eikä satunnaisina katuraiskauksina. Ja noista kaikenmaailman niksipirkkaneuvoista, onhan se tietty varmaan joissain tilanteissa etu että näyttää ns. itsevarmalta, mutta sitten taas ns. oman päättelyn perusteella vaaralliseen henkilöön jatkuvan katsekontaktin pitäminen voidaan helposti pitää provona ja avauksena sen vaarallisen henkilön puolelta sille satunnaiselle väkivaltatilanteelle.

Helpoin tapa välttää satunnaista väkivaltaa on välttää satunnaisia överikännejä.

Oon asunu vuosikausia pääkaupunkiseudulla ja ei täällä nyt ihan alituisessa raiskauksen pelossa tarvitse naisenkaan elää. Tai ehkä oon vaan niin ruma, onneksi.

Kahdesti on kimppuun käyty ja molemmilla kerroilla selvisin onneksi huutamalla ja rimpuilemalla. Jos olisin koittanut siinä vaiheessa kaivella jostain povarista tai käsiveskasta asetta, kaasua tai puukkoa olisin todennäköisesti joko ampunut itseäni polveen, saanut kaasut silmilleni tai se puukko ois riistetty multa kolmessa sekunnissa. Voimankäyttöväline säikähtäneen, mahdollisesti humaltuneen amatöörin käsissä on melkonen riski sekä käyttäjälle että viattomille sivullisille.

Kännykkä on mun mielestä hyvä ennaltaehkäisevä itsepuolustusväline jos joutuu myöhään yksin jossain epämääräisemmässä paikassa liikkumaan. Jos ei muuta niin itsellä rauhallisempi mieli kun puhuu jonkun kanssa joka tietää missä liikkuu, tai naputtaa hätänumeron valmiiksi jos joku hiippari lähtee perään. Taksi on tietysti vielä kännykkääkin parempi.

No ehkä mä helsinkiin voin joskus palata mutta en laittautuneena koska ei ollut mukavaa kun kaikki huuteli perään ja oli hyökkääviä. Enkä ole pelokas ihminen mutta vittumaista toi silti oli. :D

Onhan näitä, mennään minihameissa ja huoran meikeissä 2 promillen kännissä Onnelassa ja sitten itketää ku miehet on kusipää sikoja, " se katto mun persettä ja vihelteli jotain"

Onhan näitä, mennään minihameissa ja huoran meikeissä 2 promillen kännissä Onnelassa ja sitten itketää ku miehet on kusipää sikoja, " se katto mun persettä ja vihelteli jotain"

sanoinko olleeni huoran meikeissä ja minihameessa? ja ikävä tuottaa pettymys mutta en myöskään ollut kännissä. Kaikki ei tarvitse naamaansa kiloa meikkiä ollakseen hyvännäköisiä.

sanoinko olleeni huoran meikeissä ja minihameessa? ja ikävä tuottaa pettymys mutta en myöskään ollut kännissä. Kaikki ei tarvitse naamaansa kiloa meikkiä ollakseen hyvännäköisiä.

No jokuhan tossa tarinassa sitten ainakin vähän särähtää, kun kerran KAIKKI tuijotti, huuteli ja oli hyökkääviä? Yleensähän parin viikon valvominen tai kolmen päivän krapula saattaa aiheuttaa tollasia tuntemuksia, ei tuo ihan samalta Helsingiltä kuullosta minkä mä tiedän. :D Tainnu iltapäivänlehtien uutisointi mennä liian häiriintyneeseen suuntaan kun noin paljon ihmisiä skitsottaa ilman syytä..

Mitenkähän nuo apteekissa myytävät lupavapaat turvasumuttimet toimivat? Ei niissä varmastikaan samaa tehoa ole kuin oikeassa kaasussa, mutta luulisi niistä jotain hyötyä kuiten olevan. Osassa on vielä kovaääninen häly mukana, mikä itsessään saattaa jo karkottaa päälletulijan.

Meillä oli ainakin jv-kurssilla mahollisuus koittaa tota (oli siis kyseisen firman markkinoima) ja voin sanoa et kyllä mä ja se toinen kaveri vartin verran oltiin hanan alla sen jälkeen. Toki altistus otettiin metrin päästä ja varmalla osumalla mut silti.

Meillä oli ainakin jv-kurssilla mahollisuus koittaa tota (oli siis kyseisen firman markkinoima) ja voin sanoa et kyllä mä ja se toinen kaveri vartin verran oltiin hanan alla sen jälkeen. Toki altistus otettiin metrin päästä ja varmalla osumalla mut silti.

Ettet nyt sekota kuitenkin OC-sumuttimeen? Jos ne turvasumut olisi oikeasti noin tehokkaita, niin kaikkihan niitä ostelisi.

Ettet nyt sekota kuitenkin OC-sumuttimeen? Jos ne turvasumut olisi oikeasti noin tehokkaita, niin kaikkihan niitä ostelisi.

Epäilen vähän kanssa et noin hyvin potkis oikeesti, tai sit pitää olla jo kyynelkanavat aika herkkinä muutenkin. :D

Toisaalta onhan Fiskarssin retkikirveessäkin aika kova pysäytysteho ja lupavapaa, mutta ei niitä silti kaikilla takin alla taida vielä olla.. :rolleyes:

Ei millään pahalla, mutta aika kovat luulot on jos tuollaista latelee. Jokainen, tasan jokainen tietää että tuo on täyttä paskaa ja niitä huutelijoita ei ole ollut rajatonta määrää.

Keskustelua yleisesti kommentoitakoon siihen malliin että jos kovinkin usein joutuu tilanteeseen jossa on hässäkkä tai kimppuun käyminen lähellä niin kannattaa miettiä omaa käyttäytymistään ja/tai palata maan pinnalle ja todeta että kaikki eivät kuitenkaan olleet tulossa vetämään turpaan. Jotenkin tulee mieleen eräs tuttava jota kaikki naiset yrittävät pokata baarissa ja jota vähintäänkin pari kertaa illassa yritetään pokata myös miesten toimesta... ja niin, paskaa ne nuokin tarinat ovat.
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, että missä porukka liikkuu, jos joutuu koko ajan hankaluuksiin. Ainoastaan kerran olen joutunut jengin piirittämäksi, ja olen kuitenkin liikkunut aika paljon levottomilla alueilla, missä ihmiset kantavat rynnäkkökivääriä tai viidakkoveista. Ja tuollakin kerralla pääsin pois ilman väkivaltaa.

Huvittaa lukea, miten sitten joidenkin mielestä Helsingissä on jatkuva raiskausuhka, jos kävelee naisena iltaisin.

Huvittaa lukea, miten sitten joidenkin mielestä Helsingissä on jatkuva raiskausuhka, jos kävelee naisena iltaisin.

Oon nyt melkeen 3kk asunu pk-seudulla ja alkuunhan mä olin ihan paskat housussa ilta-aikaan kunnes tajusin, että kun menee ja tekee omia juttuja omassa rauhassa niin eipä oo tarvinnu pelätä missään. Sit jos on vähän epäilyttävän näköstä sakkia liikkeellä niin ihan rauhassa voi pysyy kauempana, mennä toiseen metrovaunuun tmv. Yleisesti ottaen aika huolettomasti saanu mennä.

Kyllä se oli ihan turvasumu,vaikuttava ainesosa mentoli :)Kai mä olen sitte vaan herkkä poika:P

Kai toi ihan mahdollista on. OC-sumuksi en itse usko sen takia että itse olen taas nimenomaan sitä kokeillut ja ei kyllä toi vartti riitä nimeksikään omien kokemusten perusteella. Samalla metodilla, eli metrin päästä varmalla osumalla ja yritin vielä pitää silmiäni auki. Kokeilu tehtiin kylpyhuoneessa ja aika nopeasti tipahdin kyllä ja seuraava tunti menikin kylmän suihkun alla. Heti kun lopetti suihkuttamisen tuntui että polte vaan lisääntyy. Tunnin päästäkin oli silmät hieman turvonneet ja kävi mieluusti viiden-kymmenen minuutin välein huuhtasemassa naamaa kun pientä poltetta tuntui vielä.

Kai toi ihan mahdollista on. OC-sumuksi en itse usko sen takia että itse olen taas nimenomaan sitä kokeillut ja ei kyllä toi vartti riitä nimeksikään omien kokemusten perusteella. Samalla metodilla, eli metrin päästä varmalla osumalla ja yritin vielä pitää silmiäni auki. Kokeilu tehtiin kylpyhuoneessa ja aika nopeasti tipahdin kyllä ja seuraava tunti menikin kylmän suihkun alla. Heti kun lopetti suihkuttamisen tuntui että polte vaan lisääntyy. Tunnin päästäkin oli silmät hieman turvonneet ja kävi mieluusti viiden-kymmenen minuutin välein huuhtasemassa naamaa kun pientä poltetta tuntui vielä.

Noi vaikutukset riippuu niin ihmisestä, kaasunvalmistajasta, olosuhteista ja kaasunmallista. Kolmesta(Sabre, First Defence, Sabre) eri kaasunvalmistajasta kokemusta ihan kentällä ja kyllä se Fox:n tökötti oli sellaista myrkkyä, kun melkein koko purkin tyhjensin kerralla, että kävi oikeasti ihan helvetisti henkeen. Kummasti ne kohdehenkilötkin rauhoittui. Onnistuin saamaan sitä luonnollisesti myös yhden tipan omaan silmään, piti sitten häärää yhden silmän kanssa. Jotkut kaasut taas ovat toimineet niin, että asiakas on vähän hieraissut lumella silmiä kaasun jälkeen ja sitten ollaan taas oltu taisteluvalmiita.

Oon nyt melkeen 3kk asunu pk-seudulla ja alkuunhan mä olin ihan paskat housussa ilta-aikaan kunnes tajusin, että kun menee ja tekee omia juttuja omassa rauhassa niin eipä oo tarvinnu pelätä missään. Sit jos on vähän epäilyttävän näköstä sakkia liikkeellä niin ihan rauhassa voi pysyy kauempana, mennä toiseen metrovaunuun tmv. Yleisesti ottaen aika huolettomasti saanu mennä.
Muistan kun muutin joskus USA:an alueelle, jossa on paljon mustia ja latinoita ympärillä. Ensin oli sellainen olo, että "näähän tappaa mut". Mutta sitten tajusi, että tyypithän vain hengailee siellä rauhassa ja kyseessä on ihan normaali katunäkymä tuolla alueella. Oli vain niin tottunut suomalaisiin pikkukaupunkeihin, ettei tunnistanut paikallista arkea.

Kuulostaa varsin tehokkaalta. Vaikka vaikutus olisi kestänyt minuutinkin, niin siinäkin olisi ollut tarpeeksi aikaa paeta paikalta.

Olisi ihan mielenkiintoista tietää, että missä porukka liikkuu, jos joutuu koko ajan hankaluuksiin.

En koe joutuvani jatkuvasti hankaluuksiin, mutta tämmöstä.

- Pahoinpitely, Englanti, Brighton
- Pahoinpitely, Suomi, Joensuu
- Ryöstö, Espanja, Madrid
- Juosten karkuun, Suomi, Helsinki

Taskuvarkauksia on tämän lisäksi osunut kohdalle Suomessa, Espanjassa ja Mongoliassa. Tietääkseni olen näissä maissa myös väistänyt varkausyrityksiä. Jos ottas kaikkien kavereiden seikkailut mukaan niin aiheesta voisi jo kirjoittaa kirjan. Väitän siis, että maailmalla on syytä pitää silmänsä auki, vaikkei itselle mitään olisi koskaan käynytkään.

Ja toisekseen noista välineistä. Ei ne takaa mitään turvallisuutta, korkeintaan luovat turvallisuuden illuusion kantajalle. Tosiasiassa mitä tahansa välinettä pitää harjoitella ihan perkeleesti, että sen käyttö on stressitilanteessa tehokasta, hallittua ja nopeaa. Ei se käsilaukun pohjalla pyörivä turvasumute auta yhtään kun motivoitunut hyökkääjä käy päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom