Kyllä mä oon sitä mieltä, että tää on paljon pelisilmästä kiinni. Jonkin verran tämmösiä uhkaavia tilanteita ollut baarissa ja ulkopuolella, itse ehkä osittain syypäänä myös ja aina säilyny ehjänä, mutta pahemman tilanteen välttämiseksi on muutama niksi.
Ensinnäkin pitäisi tietää onko kyseessä joku kaveri joka uhoo esittääkseen jotain, vai onko joku oikeesti tulossa päälle. Suurin osahan äijistä uhoo nimenomaan egonsa takia ja nämä kaverit eivät yleensä ilman provoa päälle käy, jos edes silloinkaan. Jos tämmönen kaveri nyt vastaan kävelee kadulla niin sen tunnistaa juuri tästä euroopan omistaja syndroomasta, jolloin löytyy vesimeloonit kainalosta, rinta on pystyssä ja kävelytyyli muistuttaa aku ankkaa. Tämmösistä kavereista nyt ei yleensä enempää haittaa koidu, jos vaan itse ei alennu hiireksi tai rupee provoon. Eli pidä katsekontakti itsevarmasti kiinni kaverissa niin pitkään kuin sekin ja jatka matkaasi muuten aivan normaalisti ja määrätietoisesti, älä näytä mitenkään heikolta. Pahimmillaan se kävelee sua päin ja tönäsee olkapäällä, siinä voi sitten oman harkinnan mukaan tönäistä takasin tai olla tönäsemättä, mutta jatkaa silti matkaa yhtä itsevarmasti. Perään se ei lähe, ainakaan huutelematta, onhan se jo mielessään voittanut miehen mittauksen, jos sitä nyt ei kumoon tönässyt.
Ne vaaralliset kaverit on sitten niitä, jotka ei (yleensä) uhoo tai huutele mitään vaan painelee uhkaavasti sua kohti. Ne voi olla ihan arvaamattomia. Kävelee yleensä nopeesti sua kohti, puuskuttaa tiheeseen tahtiin, niska ja hartiat koholla ja kireenä, katse liimattu suhun kiinni ja puree mahdollisesti hampaita yhteen. Näistä kavereista ei varsinkaan kannata katsetta päästää irti. Jos näyttää siltä et se kaivaa taskusta jotain kättä pidempää niin jalat vaan alle. Muutenkin voi olla hyvä idea vaihtaa tien toiselle puolelle ja välttää tätä kaveria. Näitä nyt harvemmin tulee vastaan, eillei sitten ite ole käynyt uhoomassa jollekkin.
Yleisenä itsepuolustus vinkkinä varsinkin naisille antaisin, siihen vaiheeseen kun joku on jo päälle käynyt, niin repii silmät ja korvat päästä irti (sattuu ihan vitusti) ja sit tietty niskasta tai hartioista vauhtia ja polvella munille. Jos lyödä haluaa niin sitten nenään kämmenen sisäpuolella, ikään kuin työntäisit sen sisään. Sit vaan jalat alle.