WTA sanoi:Eihän pidäkkään, kuin niin?
Olen joskus kuullut, että sakot ovat sidottu tuloihin tyyliin rikas maksaa samasta rikkeestä enemmän kuin köyhä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
WTA sanoi:Eihän pidäkkään, kuin niin?
Aivan! Ja tämä yksinkertainen asia jaksaa hämmästyttää monia.Cthulhu sanoi:Olen joskus kuullut, että sakot ovat sidottu tuloihin tyyliin rikas maksaa samasta rikkeestä enemmän kuin köyhä.
WTA sanoi:Aivan! Ja tämä yksinkertainen asia jaksaa hämmästyttää monia.
Yksinkertainen esimerkki:
Henkilö A:lla on 4 rahaa.
Henkilö B:llä on 2 rahaa.
Jos henkilö B:ltä otetaan 1 raha pois tarkoittaa se sitä, että häneltä lähtee puolet rahoista pois.
Jos henkilö A:lta otetaan 1 raha pois tarkoittaa se sitä, että häneltä lähtee vain 1/4 rahoista pois. Tällöin henkilö A ei kärsi yhtä paljon kuin henkilö B.
Mutta jos kummaltakin otetaan vaikka 50% pois tällöin kumpikin kärsii yhtä paljon.
Tällöin kumpikin maksaa suhteessa yhtä paljon.
Selkiskö?
Cthulhu sanoi:Pitäisikö rikkaan saada samasta teosta lyhyempi vankilatuomio kuin köyhän, koska hän vankilassa ollessaan menettää enemmän kuin köyhä?
Jeh, jos jotakuta tästä jutusta pitäisi rangaista, niin vaimolle tuomio vähintäänkin pahoinpitelystä. Loppuu se vauan myrkytys!Dracone sanoi:En edes usko että äijä on vaimoaan potkinut. Eikös eilisessä lehdessä juuri ollut siitä juttua, että vaimo oli niin humalassa että kaatuili itse ja luuli ukkonsa potkineen häntä.
Cthulhu sanoi:Eli rangaistus pitää suhteuttaa tekijään ei uhriin/rikokseen?
No ei sitä tiedä on suomessa vuorineuvoksia ja muita herroja välillä raijattu kamarille rauhottumaan kun vaimoa on jahdattu kirveen kanssa. :whip:Dracone sanoi:En edes usko että äijä on vaimoaan potkinut. Eikös eilisessä lehdessä juuri ollut siitä juttua, että vaimo oli niin humalassa että kaatuili itse ja luuli ukkonsa potkineen häntä. Uskon todellakin, että miehellä, joka on ansainnut työtä tekemällä miljoonia, on järkeä päässä niin paljon että raskaana olevaa vaimoaan ei potki. :deivid:
Nämäkin sakot, jotka poliisin järjetelmä on laskenut, ovat lähes poikkeuksetta pudonneet muutamaan tonniin...Willie sanoi:Tai sitten ei, pitänee muistaa myös tolkuttomat ylinopeussakot joita tässä viimeaikoina on jaeltu.
Aamen! :thumbs:protsku sanoi:Jos sakoista puhutaan niin rikkaalla pitäisi olla suuremmat sakot. Jos vapausrangaistuksesta puhutaan niin sama kakku kaikille!
Pave sanoi:Ei kai kukaan niin hullu ole että juo raskaana ollessaan?
Jos asia on sinulle täysin selvä niin mitä sit ihmettelet täällä?Cthulhu sanoi:Vau, en ole todellakaan ikinä kuullutkaan moisesta, mistä ihmeestä sinä keksitkään tuon?