Kun tuolla aikaisempia threadeja seuratessani olen huomannut, että pakkotoistossa on erittäin paljon IT-alan koulutusta omaavia henkilöitä, niin kuinka moni todellisuudessa työskentelee IT-alalla? Aihe on omasta mielestä kiinnostava ja uskalsin laittaa threadin alkuun kun täällä tuntuu saman alan tekijöitä olevan aika tavalla. Itse olen opiskellut erinäisiä kursseja jo vuodesta 1999 ja takataskussa on jo useampi tutkinto. Töihin ei pääse muuta kuin harjoitteluihin ja eihän sen turhauttavampaa voi olla. Onhan tietysti muillakin aloilla tukkoista, mutta kun joka toinen kadulla kävelevä on jo vähintää työtön datanomi, niin onko alalla enää hyviäkään mahdollisuuksia elättää itseään? Onko uuden alan etsiminen väistämättä edessä? Lisää ihanuuden tunnetta toi tänään löytämäni työilmoitus:
Haemme koulujen työssäoppimisjaksoa suorittamaan PHP-, SQL-, XML-, UML- ja HTML-ohjelmointitaitoista henkilöä. Lisäksi Linux-järjestelmien ohjelmointi ja kehittely kuuluu tehtäviisi. Pintapuolinen ohjelmointitaito ei riitä. Jos haluat mahdollisesti työllistyä uusmedian ja internetin parissa, tämä on mahdollisuutesi. Kiireen takia emme valitettavasti voi vastata puhelintiedusteluihin, joten pyydämme lähettämään hakemukset sähköpostitse.
Kun tällaisia henkilöitä haetaan jo harjoitteluun tekemään ilmaiseksi töitä yrityksille, niin itsellä tyhjä käsikin viedään kädestä jo korttipöydässä. :curs: Lisäksi nämä yritykset yleensä teettävät pääasiassa työnsä harjoittelijoilla ja uutta tulee vanhan perään.
Alkaako muitakin jo sapettaa, vai olenko ainoa? :(
Haemme koulujen työssäoppimisjaksoa suorittamaan PHP-, SQL-, XML-, UML- ja HTML-ohjelmointitaitoista henkilöä. Lisäksi Linux-järjestelmien ohjelmointi ja kehittely kuuluu tehtäviisi. Pintapuolinen ohjelmointitaito ei riitä. Jos haluat mahdollisesti työllistyä uusmedian ja internetin parissa, tämä on mahdollisuutesi. Kiireen takia emme valitettavasti voi vastata puhelintiedusteluihin, joten pyydämme lähettämään hakemukset sähköpostitse.
Kun tällaisia henkilöitä haetaan jo harjoitteluun tekemään ilmaiseksi töitä yrityksille, niin itsellä tyhjä käsikin viedään kädestä jo korttipöydässä. :curs: Lisäksi nämä yritykset yleensä teettävät pääasiassa työnsä harjoittelijoilla ja uutta tulee vanhan perään.
Alkaako muitakin jo sapettaa, vai olenko ainoa? :(