Isot smotot, mikä?!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jokk_e
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
On muuten ollut yllättävän rauhallinen kausi poliisien suhteen ainakin täälä tuppukylässä. Eka kontakti tuli vasta toissapäivänä 105km/h@40 ja toka sitten eilen 160km/h@80. Mittarinopeuksia.
 
käänsit vaan lisää kahvasta ja pikkutielle? =) joo sitten katellaan noita kotkia pidempien huoltovälien takia. mites nuo husqwarnat, kaveri puhu, että oisvat tehottomia? niissäkin huoltoväli ilmeisesti pidempi?
 
610 pidemmät huoltovälit ja muut sitten lyhyemmillä. Samaan tapaan nuo 510 husqut kiihtyy mitä kisaset kotkat.
 
siinä 450 husabergissä ei ollut. ja eikäs se ollut niin, että noissa husabergeissä on aika tiuha huoltoväli?
kai se on ruvettava säästämään että saa pyörän viimeistään ensi kesäksi =)

Husabergissä se tiheä huoltoväli meinaa käytännössä öljyjä, jotka itse tulee vaihdettua katuajellussa 2-5h välein. Riippuu vähän miten on tullu ajeltua. Se on nopea toimenpide, jolla ehkäisee tehokkaasti isompia remppoja kuten myös se, että antaa sen lämmetä kunnolla ennen kuin alkaa iloittelemaan hytti pystyssä. Jälkimmäinen tietysti koskee ihan kaikkia laitteita. 650 Husaberg on oman kokemuksen mukaan noista isoista motoista se räväkin. Mulla on kone tehty n.20h sitten, modailtu kantta aika rajusti + kireempää nokkaa ja putkea. Säädetty tarkkaan dynossa ja viimesellä vedolla luovutti kireessä penkissä 74hp/79Nm takarenkaalta. Tuossa kuosissa se nostaa keulaa pelkällä kaasulla vielä n.90km/h vauhdeista. Hauskuuskerroin on siis kohdallaan. Noissa yksimukisissa on vähän se, että pitkää huoltoväliä hakiessa joutuu tinkimään suorituskyvystä. Kotareista juurikin LC4 ja 625 SMC on tällaisia (erona noilla käytännössä erilaiset kaasarit). Silti ne on ihan hauskoja laitteita nekin. Vähän vaan omaan omaan makuun painavia ja laiskoja. 660 SMC on noista kotarin isoista motoista se kisakirein ja kevein. Käyntiin sitä tosiaan joutuu potkimaan, mutta ne on valintoja ne. Muistaakseni tuossa 660 SMC:ssä on öljynvaihtoväli 2500km.

Käy testailemassa eri malleja ja valkkaa se mikä eniten miellyttää.
 
juu kokeilemallahan se selviää tosissaan. kuten sanoin täällä päin ei vaan hirveesti noita liiku joten ei viittis ajella satoja kilometrejä vain kokeillakseen pyörää. mutta katellaan nyt =)
hyvä ketju ja auttaa ainakin minua mahdollisessa ostopäätöksessä! :thumbs:
 
Hehe. Tipahti tänää kotarista takajarrupoljin. Ollu jo vissiin pidempään poikki, en oo vaan huomannu.
 
Aijjaa, vinkatkaas Te jotka tiedätte ko. kaverin nimimerkin täällä foorumilla niin tulee kehumaan pyörää! Tai kertomaan rehellisesti millaisesta kyse. :-)

- - - Updated - - -

Vai oliko tuo Hra Kivakaveri vinkkaus, että Te olette myyjänä?

Mun pyörä..oli :) neljä vai viis kesää sillä pelleilin kadulla ja kymmenisen kertaa radalla kävin ajamassa...jääradalla pari kertaa.
 
saas nähä minkä sodan alotan...enivei :)
Husabergi on melkeempä suoraan radalle, sähköt ja hilavitkuttimet vaan pois. itse otin myös irti sähköstartin,jalan jne..kaikki ylimäärästä ja turhaa painoa. viriteltiin sitä jonkin verran ja ruttua tosiaa saatiin sen verran että vittaniemen sami(jos joku tietää) dynotti ja sanoi että kiukkusin 650 mitä eteläsuomes on..
se huolto väli on tosiaan lyhyt, mutta jos ei ole varaa laittaa 0,9d öljyä muutaman tankillisen jälkeen koneeseen niin suosittelen neulomista harrastukseksi. ja kerran neljän vuoden aikan jouduin yhtä pakopuolen venaa säätämään...se miten noita kohtelee niin näkyy kunnossa myös..ja kuinka se nostaa sitten sitä keulaa kaasusta vielä nelosella ja tyhjemmällä tankilla vielä vitosella tällänen sata kiloa lihaa vielä kyydissä ;) ainoa vika joka mun ja husan suhteen aikana tuli niin nokkaketju venyi tosiaan ja sehän kustansi sen verran että ottaa posken itse auki ja vaihtaa sen 30e maksavan ketjun...´jos nyt on aivan poropeukalo niin kannattaa tosiaan ostaa joku matkalehmä kuten 160kiloinen lc4. ;)
 
Zone-sarja -42%
saas nähä minkä sodan alotan...enivei :)
Husabergi on melkeempä suoraan radalle, sähköt ja hilavitkuttimet vaan pois. itse otin myös irti sähköstartin,jalan jne..kaikki ylimäärästä ja turhaa painoa. viriteltiin sitä jonkin verran ja ruttua tosiaa saatiin sen verran että vittaniemen sami(jos joku tietää) dynotti ja sanoi että kiukkusin 650 mitä eteläsuomes on..
se huolto väli on tosiaan lyhyt, mutta jos ei ole varaa laittaa 0,9d öljyä muutaman tankillisen jälkeen koneeseen niin suosittelen neulomista harrastukseksi. ja kerran neljän vuoden aikan jouduin yhtä pakopuolen venaa säätämään...se miten noita kohtelee niin näkyy kunnossa myös..ja kuinka se nostaa sitten sitä keulaa kaasusta vielä nelosella ja tyhjemmällä tankilla vielä vitosella tällänen sata kiloa lihaa vielä kyydissä ;) ainoa vika joka mun ja husan suhteen aikana tuli niin nokkaketju venyi tosiaan ja sehän kustansi sen verran että ottaa posken itse auki ja vaihtaa sen 30e maksavan ketjun...´jos nyt on aivan poropeukalo niin kannattaa tosiaan ostaa joku matkalehmä kuten 160kiloinen lc4. ;)

Husabergissä on toinenkin vika ja se on putkien saatavuus. Tämän kesän ääni-melu-villityksen ansiosta tuo on periaatteessa katulaillinen ainoastaan vakioputkella. Mistään ei saa e-tyyppihyväksyttyä putkea ja kun setä sininen on aina kaikkien motoristien paras ikuinen ja uskollinen ystävä + loistavalla asenteella varustettu AINA, niin voi sitä autuutta kun ruetaan mittaamaan meneekö se 92dB rajoihin tai että löytyykö sitä maagista e-merkkiä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos osaa ja on aikaa niin varmasti husaberg on mitä kovin pelin ajoon. Jos tankillisen jälkeen pitäisi ite vaihdella öljyjä niin ei kyllä onnistuisi. Se tarkottaisi näillä mun harrasteajoilla 1-2 kertaa viikossa öljyjen vaihtoa. Ja jos rehellisiä ollaan niin königin hemmojen kanssa joskus juttelin noista niin kyllä niitä kiinnileikkautumisia noissa on. Kisavehje ja siihen pitää varautua. Voiko tuollaisella lähteä 100km päähän mökille turvallisin mielin. Mua ketuttaisi aika reilusti jossain mökillä sunnuntai aamuna todeta, et mopolla ei ajetakaan kotiin. 10 tkm ajoa kaudessa niin mitenköhän monta mäntää se tarkoittaa ajokaudelle? Mutta jokaiseen tarkoitukseen löytyy jotenkin sopiva mopo. Täydellistä ei mihinkään:).

Löytyy noita supermotoja muiltakin merkeiltä. Laajentaa reviiriä ja tutkii ;). Jopa ihan mukiinmeneviä pelejä.

Miten paljon porukka vaihtaa kovana vaihteita? Ite oon nykyään kadulla n. 50% vaihdoista raakana. Tuntuu napsahtavan niin nätisti että ei tuota kytkintä tunnu tarvitsevan. Mutta odottaako vaihdelaatikkoremppa syksyllä?

Mutta pitää kyl mainostaa miten hauska peli smoto on. Ajotapaa voi vaihdella ja joskus mutkassa jalka ulkona ja joskus nojaa mutkan sisällä polvi maata hipoen. Oli tapa mikä tahansa niin yleensä kaverin kanssa ajettaessa mutkatien päätyttyä tulee toteamus, et ei pysy perässä millään:D (no ei oo ollu kyykkyjä, mut muuten ihan reteitä pelejä eikä mitään customeita). Ja ei voi kun todeta että vastahaa me ajeltiin maisemaajoa. on tuo keveys kyllä uskomatonta ja ehkä pilot 2ct pienellä avustuksella. Älyttömän hyväntuntunen rengas kadulla.
 
Jos osaa ja on aikaa niin varmasti husaberg on mitä kovin pelin ajoon. Jos tankillisen jälkeen pitäisi ite vaihdella öljyjä niin ei kyllä onnistuisi. Se tarkottaisi näillä mun harrasteajoilla 1-2 kertaa viikossa öljyjen vaihtoa. Ja jos rehellisiä ollaan niin königin hemmojen kanssa joskus juttelin noista niin kyllä niitä kiinnileikkautumisia noissa on. Kisavehje ja siihen pitää varautua. Voiko tuollaisella lähteä 100km päähän mökille turvallisin mielin. Mua ketuttaisi aika reilusti jossain mökillä sunnuntai aamuna todeta, et mopolla ei ajetakaan kotiin. 10 tkm ajoa kaudessa niin mitenköhän monta mäntää se tarkoittaa ajokaudelle? Mutta jokaiseen tarkoitukseen löytyy jotenkin sopiva mopo. Täydellistä ei mihinkään:).

Löytyy noita supermotoja muiltakin merkeiltä. Laajentaa reviiriä ja tutkii ;). Jopa ihan mukiinmeneviä pelejä.

Miten paljon porukka vaihtaa kovana vaihteita? Ite oon nykyään kadulla n. 50% vaihdoista raakana. Tuntuu napsahtavan niin nätisti että ei tuota kytkintä tunnu tarvitsevan. Mutta odottaako vaihdelaatikkoremppa syksyllä?

Mutta pitää kyl mainostaa miten hauska peli smoto on. Ajotapaa voi vaihdella ja joskus mutkassa jalka ulkona ja joskus nojaa mutkan sisällä polvi maata hipoen. Oli tapa mikä tahansa niin yleensä kaverin kanssa ajettaessa mutkatien päätyttyä tulee toteamus, et ei pysy perässä millään:D (no ei oo ollu kyykkyjä, mut muuten ihan reteitä pelejä eikä mitään customeita). Ja ei voi kun todeta että vastahaa me ajeltiin maisemaajoa. on tuo keveys kyllä uskomatonta ja ehkä pilot 2ct pienellä avustuksella. Älyttömän hyväntuntunen rengas kadulla.

Ainahan kisakireissä vehkeissä on sitä vaaraa, että mottiin jotain tulee. Tuosta omasta Husabergistä oli silloin aikanaan pakasta vedettynä kampiakseli kiero jo 30h ajon jälkeen. Raju moottorijarru ilman luistokytkintä on varmasti aika rasitus kampiakselille. Omaan on vaihdettu luistokytkin ja sen oletan tuovan lisää kestoa koneeseen. Kestoon kuitenkin voi vaikuttaa todella paljon itsekin esim. sillä, että todellakin antaa sen lämmetä huolella ennen ajoa ja juurikin tuolla muutaman minuutin kestävällä öljynvaihdolla. Eihän sitä kaikki halua ymmärrettävästi koko ajan öljyjä olla vaihtelemassa, mutta kun itse on tottunut kisailuissa siihen, että tonnisesta superbikesta vaihdetaan ne öljyt kahden ratapäivän välein niin ei ole itselle ollut ongelmaa vaihdella 2-5h välein tuohonkaan. Öljyä tuohon menee kuitenkin vaan se 8dl ja vaihto ei kestä kuin hetken. Ja kyllähän noissa on eroja paljonkin miten pitkään avaamatta on koneilla päästy. Osa on päässyt 50h ja osa taas 300h. Niistä on hankala sanoa kun ei tiedä miten on pidetty ja ajettu. Ja männät ei sinällään ole ongelma, 150h jälkeen näytti vielä uudelta. Laakerit ehkä enemmänkin.

Tokihan niitä motoja on tarjolla paljonkin, jos on valmis laajentamaan painoluokkaa sinne 150kg tietämille ja tinkimään suorituskyvystä. Itselläkin ollut KTM:ltä LC4 koneisia parikin kappaletta ja perus ajeluun nekin on ihan jees, mutta mä ainakin kyllästyin siihen tehottomuuteen ja painoon aika nopeasti. Tourinkia on kivempi ajaa muilla vehkeillä kun motolla tankilla saa käydä 100-130km välein ja vaikka ne alkuun tuntui ihan pirteiltä niin ero tuohon Husabergiin on kuitenkin valtava. Samaan kategoriaan laitan muiden valmistajien katumotot niin painoltaan kuin tehoiltaan. Hondat ja Yamahat taitaa vähän laiskempia olla, Husqvarna aika samoissa. Koneet noissa tuntui LC4:ssa kestävän yleisen käsityksen mukaan sen 20-30tkm eli kyllähän niillä rullailee. Voi varmaan kestää hyvässä lykyssä vähän pidempäänkin. Molempia LC4:a jouduin kylläkin ropaamaan niitäkin kun vuotaavat aika herkkään sitä öljyä venttiilikopan kannen ja vesipumpun saumasta. Toki niin noissa kuin myös Husabergissä ne koneen osat ei ihan hirveitä maksa ja siksi se koneremppa ei itsellekään mikään peikko ole.

Raakana pykälien vaihto ei oo mikään iso paha. Aika hyvin ne menee ja jos noita lootia voi yhtään crosseihin verrata niin crossissa oon vaihtanut aina raakana ja kertaakaan ei lootaa oo tarvinnut räpläillä. Nykyisin lähinnä hytitellessä isompaa raakana silloin kun se sattuu onnistumaan :)
 
Raakavaihtoihinhan ne laatikot on tehtykin. Ei sitä kytkintä tarvii periaatteessa käyttää kun liikkeelle lähdössä. Nopeessa mettäajossa ei ainakaan kerkee millään ruveta kytkintä sohlaan, muutakun korkeintaan pienemmälle vaihtaessa. Itse käytin kadulla kyllä melkein aina kytkintä, mutta metikössä ja radalla runnoin meneen ihan kylmästi raakana.
 
No kuinka kiukkune? Lättää dynolapusta vaikka kuva. :whip:

voi käydä kattoo samin koneelta,sieltä löytyy ;) taitaa mun ja kaverin 710 fs vedot jostain tuben syövereistä löytyä :) toi frendin 710 kuutioinen husa onki jo sit niin levoton peli et oksat pois..husat ei ole todellakaan mitään matkapyöriä,sen 20minsan ajon huomaa kyl perseessä ja käsissä. Race on race :)
 
voi käydä kattoo samin koneelta,sieltä löytyy ;) taitaa mun ja kaverin 710 fs vedot jostain tuben syövereistä löytyä :) toi frendin 710 kuutioinen husa onki jo sit niin levoton peli et oksat pois..husat ei ole todellakaan mitään matkapyöriä,sen 20minsan ajon huomaa kyl perseessä ja käsissä. Race on race :)

Tämäkö? http://www.youtube.com/watch?v=yAGEunI1q2A

Mulla ei tuota kittiä ole, mutta melko rajulla kansimodauksella, tuolla samalla tuplaputkella + erikoisnokalla penkitettiin samat hevosvoimat, mutta 2Nm vähemmän vääntöä. Eikä ollut mikään egopenkki ja vaati kohtuulliset 9 dynovetoa... Jos tuo on sun frendis peli niin kysäsepä mitä se on tuolle mölyputkelle tehnyt, että pääsee radoilla dB mittauksista läpi?
 
Tämäkö? http://www.youtube.com/watch?v=yAGEunI1q2A

Mulla ei tuota kittiä ole, mutta melko rajulla kansimodauksella, tuolla samalla tuplaputkella + erikoisnokalla penkitettiin samat hevosvoimat, mutta 2Nm vähemmän vääntöä. Eikä ollut mikään egopenkki ja vaati kohtuulliset 9 dynovetoa... Jos tuo on sun frendis peli niin kysäsepä mitä se on tuolle mölyputkelle tehnyt, että pääsee radoilla dB mittauksista läpi?

Nuo sr racingin tuplaputket meni ihan tuollasenaan mittauksista läpi, toki on ollut euroopassa kisakäytössä...ja tuo samin penkki on tunnetusti varmasti yks raaimmista penkeistä mitä löytyy, ehkä siks sitä käytetään niin paljon kaikissa tapahtumissa..eli ei tule siis hyvä mieli siellä ;) puhutaan kyllä jossain prätkäpajan:jahas: penkissä tuon kitin kanssa 80+ hp kumilta tossa frendin husassa...
lähinnä sitä eroa vakioon haettiin ja se että saatiin joka ikinen heppa mitä oli mahdollista tostakin vehkeestä irti, konesetin jami teki kansityöt mulle ja tohon frendin pyörään...muistaakseni sami penkitti sen uuden 570 fs husan kun maahantuoja pyysi ja siitä saatiin 52 vai 55 hp...
 
Nuo sr racingin tuplaputket meni ihan tuollasenaan mittauksista läpi, toki on ollut euroopassa kisakäytössä...ja tuo samin penkki on tunnetusti varmasti yks raaimmista penkeistä mitä löytyy, ehkä siks sitä käytetään niin paljon kaikissa tapahtumissa..eli ei tule siis hyvä mieli siellä ;) puhutaan kyllä jossain prätkäpajan:jahas: penkissä tuon kitin kanssa 80+ hp kumilta tossa frendin husassa...
lähinnä sitä eroa vakioon haettiin ja se että saatiin joka ikinen heppa mitä oli mahdollista tostakin vehkeestä irti, konesetin jami teki kansityöt mulle ja tohon frendin pyörään...muistaakseni sami penkitti sen uuden 570 fs husan kun maahantuoja pyysi ja siitä saatiin 52 vai 55 hp...

Joo en epäillytkään teholukuja. Itsellä on Ansavuoren penkissä säädetty pyörä ja paljon on mies Supermotojen kanssa hommia tehnyt. Kannestakin on puhkottu kanavat, että HMJ-Motors sai taiottua niistä mieleiset. Tuon kitin toimivuudesta liikkuu paljon ristiriitaista tietoa, mutta ilmeisesti on siis toiminut hyvin? On niissä putkissa väkisin jotain modia kun nuo on Saksasta tullessaan suorat röörit ja huutaa niin maan helvetisti. Yhtä Ruotsalaista kisatiimia kun konsultoin niin ne lähetti kuvia tekemistään killereistä millä meni 94dB rajoihin.
 
Joo en epäillytkään teholukuja. Itsellä on Ansavuoren penkissä säädetty pyörä ja paljon on mies Supermotojen kanssa hommia tehnyt. Kannestakin on puhkottu kanavat, että HMJ-Motors sai taiottua niistä mieleiset. Tuon kitin toimivuudesta liikkuu paljon ristiriitaista tietoa, mutta ilmeisesti on siis toiminut hyvin? On niissä putkissa väkisin jotain modia kun nuo on Saksasta tullessaan suorat röörit ja huutaa niin maan helvetisti. Yhtä Ruotsalaista kisatiimia kun konsultoin niin ne lähetti kuvia tekemistään killereistä millä meni 94dB rajoihin.
toinen kaveri just myi oman husansa jossa oli 690kitti kiinni,ei ainakaan kummallakaan ole niiden kaa ongelmia ollut..ja vielä kun ite jotain tietää moteista niin oli aika helpot laittaa paikalleenkin ne putket..noita ballardin isompia kittejä käytetää paljon sivuvaunu vehkeis ainaki sveduissa,et kaippa ne aika hyvin on toiminu jos kisaavat niillä..toki susia sattuu joka joukkoon mut oma kokemus pelkästää positiivinen..

- - - Updated - - -

mun oma kansi virtas 92hp muistaakseni,ja siinä oli viel 2mm isommat imu ja 1,7mm pakovenat..
 
Mitäs perus 450-650cc smotoissa on verot+vakuutukset?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom