Isot smotot, mikä?!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jokk_e
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitäs perus 450-650cc smotoissa on verot+vakuutukset?

Veroista en muista, mutta ei ne vakuutukset juurikaan halvempia ole mitä esim. 600 kyykkyyn. En ole alta 600€/vuosi löytänyt mistään (liikenne+osakasko). Aktialta tuli tarjous 112€ / ajokuukausi, joka olisi 5kk ajokaudella halvin, mutta kuitenkin vain n. 90€ eroa esim. Pohjolaan, jossa vakuutukset ilman seisonta-aikaa. Ei nuo kilowatit tunnu siis ratkaisevan mitään, koska omakin on papereissa 6kW. Toki osaltaan riippuu myös siitä paljon sulla on liikennevakuutuksessa bonuksia.

Ai niin, IF:lle ei taida kannattaa olla yhteyksissä. Eivät motoristeja halua asiakkaikseen. Tai ainakin niin sen tulkitsin kun liikenne+osakasko oli heidän tarjoamanaan reilusti yli kolmetonnia per vuosi. Tuttava kysäisi R1:een täyskaskoa niin se olisi ollut liikennevakuutuksen kanssa yli viisitonnia per vuosi :wtf:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitäs perus 450-650cc smotoissa on verot+vakuutukset?

prätkäveroahan suomessa ei tosiaan ole..vielä, eiköhän ne senkin kohta keksi :D omassa husassa oli liikenne ja kasko muistaakseni jotakuinkin 570e vuosi..tehopainosuhteellahan nuo yhtiöt pelleilee että tollanen husaberg joka tulee tehtaalta rekattuna 6kw papereissa niin on muutaman satasen halvempi vuositasolla kuin esim samaa kokoluokkaa oleva ktm..frendin lc4 taisi olla siinä 800e luokkaa ja samaa oli 610 huqvarna myös...
 
Mulla 09vm 530 exc espoossa 12kw ja 130kg ~600e/v.
 
Ok, thanks!
 
Kyllä nuo motot on ennemminki ylihintasia kuin edullisia, vissiin kysyntää riittää kun hinnat pysyy korkealla. Nettimotossaki myynnissä melko monta loppuunajettua vehjettä mistä vielä kysytään melkosta rahakasaa. Jos on vähänkään vireinen vehje niin jonkunlaista koneremonttia kuitenkin joutuu tekemään 10-20tkm välein ja siihen lipsahtaa 500-2000e riippuen mitä joutuu uusimaan. Ite en ostais yli viittätonnia ajettua jos meinaisin muutamankin vuoden ajella huoletta..

Itse motoiluhan on semmosta hommaa että kerran kun kokeilet niin sille tielle jäät aika herkästi. Kyykkypyörällä kuitenkin on aika rajalliset nuo mukavat ajelut kun paikalliset hyväkuntoiset mutkapätkät on aika äkkiä sahattu puhki. Motolla ei tartte paljo asfalttia kyttäillä vaan voit koukata sorateille sladittelemaan..
 
Iteltä on tulossa keväämmällä 610cc husqvarna myyntiin. On powercommander, arrow kokoputkisto ym herkut. Voin sanoa että smotoilu on kyllä parasta mitä voi housut jalassa tehdä.
 
Kyllä nuo motot on ennemminki ylihintasia kuin edullisia, vissiin kysyntää riittää kun hinnat pysyy korkealla. Nettimotossaki myynnissä melko monta loppuunajettua vehjettä mistä vielä kysytään melkosta rahakasaa. Jos on vähänkään vireinen vehje niin jonkunlaista koneremonttia kuitenkin joutuu tekemään 10-20tkm välein ja siihen lipsahtaa 500-2000e riippuen mitä joutuu uusimaan. Ite en ostais yli viittätonnia ajettua jos meinaisin muutamankin vuoden ajella huoletta..

Itse motoiluhan on semmosta hommaa että kerran kun kokeilet niin sille tielle jäät aika herkästi. Kyykkypyörällä kuitenkin on aika rajalliset nuo mukavat ajelut kun paikalliset hyväkuntoiset mutkapätkät on aika äkkiä sahattu puhki. Motolla ei tartte paljo asfalttia kyttäillä vaan voit koukata sorateille sladittelemaan..
Mitkä lasketaan "vireisiksi vehkeiksi"? LC4-koneiset ei ainakaan sitä ole. Jos siitä saat koneen paskaksi alle 30 tonnissa niin menee täysin käyttäjän piikkiin.
 
Mitkä lasketaan "vireisiksi vehkeiksi"? LC4-koneiset ei ainakaan sitä ole. Jos siitä saat koneen paskaksi alle 30 tonnissa niin menee täysin käyttäjän piikkiin.

Lc4 onkin varmaan parhaasta päästä kestävyyden kans myönnetään. Kaverilla tais olla rapia 50tkm mittarissa 620kotarissa ennenkuin kone porsi ja mutta sitten taas 660:llä on kyllä ihan arpapeliä 20tkm ylöspäin että millon leviää.

Pointti olikin lähinnä että minun mielestä nuitten motojen hinnat sais tippua vähä reilummalla kädellä varsinkin enemmän ajetuissa vehkeissä. Nuitaki 660 kotareita kun aikoinaan kyttäilin niin järkejään yli 25tkm ajetuista vehkeistä kysytään vielä kuutta tonnia niin on se pikkusen liikaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep, omaan 530 kotkaan on vakuutukset vuodessa 560 e. Johtuu täysin siitä, että papereissahan näissä on about 10 kW. Kun taas kaveri R1 vakuutukset on sitten sen 1500e.

Nämä kisa-enskat ainakin on aika vireisiä vehkeitä. Siitä kertoo jo paljon se että öljyt saa vaihtaa 5-10 h välein. Omalla on ajettu nyt 150 h. Saa nähdä mitä teen koneen kanssa. Tuntuu ääliömäiseltä tehdä mottiin remonttia, kun keskeytys kadulla ei ole ongelma. Sen jälkeen kun joku paikka pettää, niin bigbore-kittiä vaan kehiin. No saa nähdä, ei ole ihan vielä ajankohtaista miettiä rempatakko vai ei.
 
Tässä smotoilussaha on nämä kaksi välilehteä.. Jos voisi sanoa niin "matkasmotot" eli LC4 ym ja sitten nää idioottilaitteet FS650, 530 jne. Jos haluaa mielenrauhaa niin hakee LC4, jos taas haluaa vähä jännitystä niin kisavehe. Omalla ajettiin 6k sen jälkee kone pöydälle ja kaikki uutta, nyt menty 1k huoleti, toivotaan että toinen kesä myös... Tosin SXV550 tekis mieli tälle kaudelle. Joka kausi ollut eri pyörä niin pitää kai tätä perinnettä jatkaa :-))

Musta tuo 5-10h öljynvaihtoväli on vähä liian tiheä. Crossimopossa tuli kesäsin vaihdettua 5h välein ja talvisin halliajos 7-8h välein. Noita koneita kuitekin hakataa rajottimelle aika säälimättä. Jos vertaa smotoon niin pääsevät myllyt aika paljon vähemmällä rasituksella. Näitten omien johtopäätösten vuoksi oon vaihdettu 20h välein. Toki mitä useemmin sen parempi!
 
Niin eihän sitä motossa rajottimeen samanlai hakata mutta laatikko on huomattavasti kovemmalla rasituksella pidon vuoksi jolloin metali silppua päätyy kiertoon enemmän. Sen pidon takia moto/jäärata käytössä myös runkolaakerit rasittuu enemmän, etenki "veto" pää mutta luistokytkin auttaa vähän.

- - - Updated - - -

Aloin huvikseni tutkia supermotoja. Aika edullisestihan noita saa. Aiemmin ollut 3 kyykkyä, niin jotain muuta voisi koettaa.

Onko tällaisessa järkeä? http://www.nettimoto.com/ktm/640/1437124

Riippuu vähä mitä pyörältä haet mutta tuohon rahaan saat myös 650 husabergiä joka on kevyempi ja paukkua riittää. Kokemuksesta voin kuitenki kertoa että ei ole mikään huoltovapaa pyörä, mutta hauskaa on senkin edestä. Husabergin osat on muuten varsin edullisia ainakin japseihin verrattuna.
 
Zone-sarja -42%
Sama 653,7cc ruiskukone noissa kaikissa 690-malleissa on lukuunottamatta SMC:tä. 640 on kaasarikone ja kuutioita siinä on 625cc.

On muuten saatanan ruma tuo SM :D Hieno pyörä pilattu tuolla maski/lokari yhditelmällä ja alakautta kulkevalla putkella.
 
Oli kyllä maailman isoin virhe tulla lukemaan tätä ketjua, tuli heti hirveä pyörä kuume ja ikävä mun vanhaa 450cc kotaria. Jos koittaisi kaupata kesäauton pois ja hommaisi tilalle taas jokusen vuoden tauon jälkeen smoton.
 
Oli kyllä maailman isoin virhe tulla lukemaan tätä ketjua, tuli heti hirveä pyörä kuume ja ikävä mun vanhaa 450cc kotaria. Jos koittaisi kaupata kesäauton pois ja hommaisi tilalle taas jokusen vuoden tauon jälkeen smoton.

Jäbältä asiallinen postaus pitkiin aikoihin. Eihän siinä sun kesäautossas muuta vikaa ole, kuin 2 pyörää liikaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom