Isot smotot, mikä?!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jokk_e
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihan hyvä tiivistelmä B-foorumin puolelta, vaikka pahahan pyörää on parilla lauseella kuvailla.

Helpompi tietty Samo onnistua pyörän valinnassa, kun mietit myös mm. että:
-Paljonko osaat ja haluat pyörää huoltaa.
-Minkälaista ajoa tulee.
-Minkä verran pyörään ja sen ylläpitoon on valmis lykkäämään rahaa.

Ukkojen päitä lisää sekoittamaan linkkaan melko makean juuri myyntiin tulleen smoton. ;)

http://www.nettimoto.com/vor/sm/1343480

En ookkaan VOReja aikoihin nähny myynnissä, enkä kyllä varmaan ikinä livenäkään. Niiden varaosien saatavuus taitaa olla jo aika HCta, vai onko ees VOR:n oma motti? ~7-8v sitten noita tuli kuolattua, kuin myös gasgasin tehdasmotoja:

IMG_3260.jpg


Siinä olis myynnissä yks kaasu kaasu: http://www.nettimoto.com/gas-gas/fse/1295853
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
"Alkuperäiset varaosat saa Italiasta tilattua 1-2vko toimitusajalla." sanoo ilmoitus, tiedä sitten miten lähellä totuutta :D Motot.net puolelta tosta löytyy antoisa projekti topic.
 
Asia etenee, keskiviikkona katsomaan yhtä Kotkaa, alustavasti teimme jo kauppaa puhelimessa. Hyvältä vaikutti. Mutta katsotaan mitä sieltä keskiviikkona tulee, päivittelen sitten! :-) Syön sanani edelliseltä sivulta, v*tut "tiheästä" huollosta, pääasia on, että on hauskaa! Ainakin vielä, toivottavasti keskariviikon jälkeen entistä enemmän!
 
kyllähän pyörä minulla tulisi kaupunki ajoon, työmatkat jne. kunhan vaan räppäilisin ja kiusata kikkailisin =)
 
Asia etenee, keskiviikkona katsomaan yhtä Kotkaa, alustavasti teimme jo kauppaa puhelimessa. Hyvältä vaikutti. Mutta katsotaan mitä sieltä keskiviikkona tulee, päivittelen sitten! :-) Syön sanani edelliseltä sivulta, v*tut "tiheästä" huollosta, pääasia on, että on hauskaa! Ainakin vielä, toivottavasti keskariviikon jälkeen entistä enemmän!

Eipä noissa isoissa nelikoissa ne huoltovälit nyt niin tiuhat ole, paitsi jos vertaa johonkin kyykkyyn. Ite vaihtelin aikanaan omaan 450cc kotkaan öljyt muistaakseni 15h välein ja öljyn suodattimet joka toinen kerta, hyvin pärjäsi. Kolme kotaria mulla on ollut, 125 exc, 400 exc ja 450exc ja kaikkiin kyllä ollut tosi tyytyväinen yhdestäkään hajonnut koskaan mitään.
 
Eipä noissa isoissa nelikoissa ne huoltovälit nyt niin tiuhat ole, paitsi jos vertaa johonkin kyykkyyn. Ite vaihtelin aikanaan omaan 450cc kotkaan öljyt muistaakseni 15h välein ja öljyn suodattimet joka toinen kerta, hyvin pärjäsi. Kolme kotaria mulla on ollut, 125 exc, 400 exc ja 450exc ja kaikkiin kyllä ollut tosi tyytyväinen yhdestäkään hajonnut koskaan mitään.

Huomasitko Biroo muuten että sun kotkat olis syöny öljyä? Vai minkä vuoden peli toi 450 oli?

Pitää toi mylly avata kumminkin viimeistään talvella niin näkee mitä on syöny. Lukenu kyllä myös että toi 530 söis öljyä, tai sitten on moottorin ja laatikon välinen tiivisti paskana. Pitääpä kattoa seuraavassa öljynvaihdossa paljonko vaihteiston puolelta tulee öljyä.

E:

Ja siis toi öljyjen ja öljyfilsun vaihto ainakin 530:sa on ihan naurettavan helpoksi ja nopeaksi tehty. Öljyfiltteriin pääsee käsiksi kun avaa öljyfiltterin kannen, joka on kahdella ruuvilla kiinni.

Video 530 öljynvaihdosta:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huomasitko Biroo muuten että sun kotkat olis syöny öljyä? Vai minkä vuoden peli toi 450 oli?

Ei muistaakseni yksikään vieny öljyä mitenkään erikoisesti ja toi nelipätkä oli muistaakseni vm 06. Ajoin sillä pari vuotta jonka jälkeen myin poies... Avokin veljellä on tollanen 530cc eikä se mun muistaakseni koskaa ole valittanut öljyn kulutuksesta, mut voin siltä asiasta vielä kysyä.
 
Päivää että pätkähti. Niin vain kävi, että 520 EXC rantautui takapihalle! :-) Ja ei ole epäilystäkään, etteikö sisäinen pikkupoika hieman hihittele potan sisällä kun kääntää kaasua. Edellisen omistajan dakarvälitykset vaihtuivat samantien astetta kireämmäksi. Ja nyt tuo pyörä tuntuu siltä kuin sen kuuluukin. Suoranaisesti hieman jännittää avata urkua pienillä vaihteilla. Jalka saa olla jarrulla valmiina ;-) . Muuten loistava peli, todella paljon ylimääräistä hilua tuli mukaan. Välilevyt ilmeisesti ovat hieman kierot, kun aavistuksen pitää mekkalaa kun ottaa lähtöjä.

Yllättän pitkä prosessi koko osto. Mutta tämän pyörän hinta miellytti, ja muutenkin pyörä, niin tyytyväinen saa olla.
 
Päivää että pätkähti. Niin vain kävi, että 520 EXC rantautui takapihalle! :-) Ja ei ole epäilystäkään, etteikö sisäinen pikkupoika hieman hihittele potan sisällä kun kääntää kaasua. Edellisen omistajan dakarvälitykset vaihtuivat samantien astetta kireämmäksi. Ja nyt tuo pyörä tuntuu siltä kuin sen kuuluukin. Suoranaisesti hieman jännittää avata urkua pienillä vaihteilla. Jalka saa olla jarrulla valmiina ;-) . Muuten loistava peli, todella paljon ylimääräistä hilua tuli mukaan. Välilevyt ilmeisesti ovat hieman kierot, kun aavistuksen pitää mekkalaa kun ottaa lähtöjä.

Yllättän pitkä prosessi koko osto. Mutta tämän pyörän hinta miellytti, ja muutenkin pyörä, niin tyytyväinen saa olla.

Onnea, äkkiä sait ostettua :) Pistähän jossain vaiheessa jotain kuvaa, kun tulee seinäjoellakin päristeltyä jonkin verran niin tunnistaa sitten ainakin :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onkos noi supermotot miten korkeita? Välillä moista tullut haaveiltua, mutta hitusen arveluttaa että ylettääkö tälläisellä 167cm pituisella moisessa miten jalka tonttiin? Taitavat olla renkaiden puolesta ainakin hitusen krossipelejä matalampia?
 
Mulla tippu aika paljon alaspäin ku laitoin motovanteet.
 
Kiitokset kommenteista!

Aamulla kaveri työnti mulle lainaan kotkan 300cc 2-t:n ja kyllähän tossakin jalka yltti tonttiin. Epäilyttää että lukeeko se tätä foorumia kun ajotus oli niin nappiin... =D
Mut joo, tossa just ja just järkevästi ylttää töppönen tonttiin, joten ehkä supermoto olisi sitten tosi ok kapistus. -> kuume nousee!
 
Ihan kivasti alustakin antaa periksi, sopivalla öljymäärällä, jousen säädöllä ja napsuttelulla saa muutaman sentin vielä tuotua alaspäin! :-)

Oma WP on säädetty jonnekkin perämettän endurolenkkisäätöön, melko perseestä kadulla. Tulevalla viikolla auki ja uudet nesteet sisään. Jousta ei kärsi kiristää enään. Mutta kliksut on naputeltu niin hyväksi kadulle kuin tuon iskarin vain saa.

Kuvaa pukataan Kotkasta lähipäivinä, eilen ehtoolla Seinäjoella 610 Husse tuli vastaan, valkoisena, etkai se vain ollut sinä Syrjis? :-)

- - - Updated - - -

Tuo oma on valkoisilla muoveilla, ja White Factory Racingin tarrasatsilla. Silmoton putkella, siinä pienet avut tunnistamiseen! ;-)
 
Zone-sarja -42%
Ihan kivasti alustakin antaa periksi, sopivalla öljymäärällä, jousen säädöllä ja napsuttelulla saa muutaman sentin vielä tuotua alaspäin! :-)

Oma WP on säädetty jonnekkin perämettän endurolenkkisäätöön, melko perseestä kadulla. Tulevalla viikolla auki ja uudet nesteet sisään. Jousta ei kärsi kiristää enään. Mutta kliksut on naputeltu niin hyväksi kadulle kuin tuon iskarin vain saa.

Kuvaa pukataan Kotkasta lähipäivinä, eilen ehtoolla Seinäjoella 610 Husse tuli vastaan, valkoisena, etkai se vain ollut sinä Syrjis? :-)

En ollut tälläkertaa :) Pitäis kans omasta muutaman kuva räpsiä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=3Zx70lLmeUk

Joku kun kyseli mitä nuo motot menee 0-100 niin tuossa on varttimaili Husabergilla. En tiedä mitä tuohon on tehty vai onko mitään. Omalla ei oikein voi testaa kun menee vielä nelosellakin kaasulla niin herkkään pystyyn, että en oo kokenu tarpeelliseks tietää tarkkaa aikaa. En mä ainakaan oo jääny missään muussa jälkeen muoviluodeille kun motarilla +100km/h lähtönopeuksista kiihdyteltäessä. Sieltä ne ei enää oikein laula, vaikka pystyyn kyllä saa nousemaan. Keulan siis.
 
Kyllä ne isot motot sinne neljän sekunnin tuntumaan menee osaavalla kuskilla, mutta sitten kun tulee huono kuski ja vaihtaminen yms hukassa niin aika voi helposti ollakkin siellä 6 sekunnin luokkaa. Lyhyemmillä välityksillä vielä korostuu tuo vaihtamisen merkitys. Mittailtiin tolle kaverin uudenkarheelle 690SMC:lle racechronolla aikoja, niin itse sain kellotettua ajan 4.8 toisiksi tehokkaimmalla kartalla, ykkönen ja kakkonen meni koko matkan oikeestaan keula ilmassa, pyörän omistaja sai nipinnapin kuuden sekunni alle kiihdytettyä. Tietääkseni tuo vielä jää hiukan kisamotolle ainakin 0-100 ajassa, kisamotolla meinaan exc450/530 tai burgerit yms. :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom