Isoksi ruumiillisessa työssä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aasian suunnalla kun liikuskelin, suht usein raksamiehet oli revittyjä ja suht lihaksikkaita.

Mikäs mies se "vanhempi" metsuri oli, joka takavauosina kävi nöyryyttämässä vahvin mies kisoissa näitä "vahvoja" miehiä ?
En löytänyt juttua enää mistään, mutta kyseessä oli siis jotkut vahvinmies karkelot, jossa suhteellisen normijätkän näköinen metsuri näytti paikallisille kilpailijoille miten homma toimii.

Ja eipä peltisepän tarvi paljon rannerullauksia tehdä. Voimaa on yleensä vieläpä pirusti sillä osastolla ja kyynärvarret muutoinkin ihan OK kunnossa.

Eli pitääkö tähän nyt etsiä ammatit, mistä vois hakea ongelmakohtiin apua ?

R-Kipparin myyjän duuni ois sellaselle, jolla pohkeet on probleema.
Peltisepän hommat ranteiden kanssa ja maajussin hommat menee maastavedon puolelle. Metsurit ruukkaa yleisesti oleen aikas yleisriskejä äijiä, vaikkeivat ole kovin isokokoisia. Tosin ei kai enää nykyään, sillä siellä moton kopissa istuminen ei tee muuta kuin levittää persettä :D

Dbol sanoi:
Mikäs mies se "vanhempi" metsuri oli, joka takavauosina kävi nöyryyttämässä vahvin mies kisoissa näitä "vahvoja" miehiä ?
En löytänyt juttua enää mistään, mutta kyseessä oli siis jotkut vahvinmies karkelot, jossa suhteellisen normijätkän näköinen metsuri näytti paikallisille kilpailijoille miten homma toimii.

Pessinen taisi olla, paino: 75 kg ja lempisafka ruisleipä ja kahvi:D.

edit: Riippuen miten metsurin työtkin tehdään, nykyään ei metsuri itse vedä tukkeja tien viereen(apuna tukkisakset mutta silti), kun metsäkone voi hakea metsästä siihen tien viereen, mistä tukkirekat voipi noutaa ne.

kuva886.jpg

Sanoisin, että suhteellisen kokonaisvaltainen fiilis, kun vetelee tukkia tukkisaksilla.
Muutaman metrin verran on kivaa, sitten vituttaa. Ja itsekin olen tyyliin kerran koittanut:D.

edit: metsureitä tarvitaan nykyään varmaan eniten siihen, jos tulee pahoja paikkoja, mihin moto ei pääse, joku jyrkkä kallioinen kohta(vaikka moto kiipeä aika jyrkkääkin seinään, ei sillä kuuhun mennä).

kyllähän fyysinen työ kuntoa kohentaa ja pidemmällä ajalla pattiakin kasvattaa mutta ei sitä nyt herrajumala mitenkään voi verrata punttaamiseen.Se 60 kiloinen vartalomallia ratsupiiska oleva raksamies varmasti roudaa sylillisen kakkosnelosia reippaammin kuin minkään valtakunnan bodari, mutta lyöppä sille samaiselle kundille kylmää rautaa rinnan päälle niin kyllä heikompiakin alkaa hirvittämään..ja sama koskee näitä ituniskoja jotka ovat voimistuneet jollain paskan luomisella, ei niistä salilla mihinkään ole eikä vartalo varmastikkaan niin hyvässä/isossa/lihaisessa/ kuosissa kuin yhtä kauan punttia tahkonneella jäppisellä.Tosin ei se bodari niin vikkelään jauhosäkkejä kasaa mitä tämä jyväjemmari;)

käsittääkseni tässä puhutaan taas täysin eri "lajeista".Varmasti suurin osa täälläkin ymmärtää kehonrakennuksen, voimanoston ja painonnoston erot, koska ne ovat kaikki täysin oma lajinsa. olisiko aihetta lisätä pakkotoistolle "fyysinen työ" osio jossa porukka voisi vertailla ja kysellä treeniohjelmia ynnä muita tekniikoita vaikkapa lapion heiluttamiseen:D

EDIT: yhteenvetona siis ettei ruumiillisella työllä isoksi pääse. hyvä kestävyysvoima kyllä on saavutettavissa ja normaalia pulliaista timmimpi kroppa (fyysisessä työssä fläsää ei pääse niin helposti kertymään) mutta jos isoksi haluaa niin kyllä allekirjoittanut kehottaisi suuntaamaan sen raksan sijasta punttisalille.
EDIT2: itse olin viime kesänä kodinkone firmassa ja vastasin kotiinkuljetuksesta..siinä kesän aikana lähti jääkaappeja kanniskellessa 7kg elopainoa ja forkut tulehtui ja salilla käynti tippui olemattomiin..mutta ah että oli mukava vippailla kireessä kunnossa rannalla aina töiden jälkeen :D raskas työ käy aerobisesta

JPK sanoi:
Kerran yks ISO bodari kertoi mulle kuinka se oli tehnyt ihan saata*** raskaita hommia. Oli kuulemma 0.5 kuutiota lapioinut betonia lapiolla ja oli kyseisen suorituksen jälkeen ihan paskana ja monta päivää paikat kipeenä :)

Että oikein puoli kuutiota:lol2: ? No kyllä siitä kovempikin bodari paikat saa kipeiksi, sehän onkin 15 minuutin homma. Ite olen maailman paskin lapioija töissä ja vältän sitä loppuun asti, mutta ei voi muuta kun halveksia jos joku on niin pullamössökuntoon ittensä vetänyt bodaamalla että tollanen lyö paikat kipeiksi. Sitten vielä ajattelee olevansa urheilija tai jotain vastaavaa, vaikka ei ole kuin kasa turhaa lihaa, yhtä hyvin voisi olla sitten pelkkää läskiä:rolleyes:

Petu80 sanoi:
ruumiillisessa työssä ei kasva, paikat vaan hajoo ja punttitreeneistä ei meinaa palautua ollenkaan.

ei ainakaan oo mulla paikat hajonnut, enemmän oon itteeni puntilla rikonu.
palautuminen ei oo mikään ongelma, kunhan nyt hiukan kattoo ettei rupee kantamaan kolmea 25kg säkkiä kerralla ja muistaa syödä! ainakin ite pystyn tekee 4 treeniä viikossa ja olemaan raksalla töissä ilman että tartteis pelätä ylikuntoo.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Joo eihän noissa raksahommissa kasva ainakaan semmoinen kuka jo valmiiksi on salilla puntteja nostellut "nimimerkillä" vastikään isänsä kanssa omakotitalon rakentanut.

Eikö tämän tyyliset threadit voisi siirtää aloittelijoiden osiolle suoraan?

Dbol sanoi:

Luin tuosta samasta miehestä pari vuotta sitten metsätyö -lehdestä.
Siinä oli siitä jonkunlainen juttu. Kuulemma hankkinu voimansa tukkien heittelemisellä, ym. muusta työhön kuuluvasta. Ikää oli jotain 50 v ja painoa alle 80 kg. Kuulemma pystyi vaihtamaan auton renkaan ilman tunkkia. :)

Mäkin tein muuttohommia joskus vuosia sitten. Eipä ollut ainuttakaan "isoa" kaveria, paitsi tietenkin itse harrastajat. Eräs mastodonttimainen möhkäle kylläkin vaihtoi rekkakuskin hommista alalle, ja eipäs nyt mennyt aikaakaan, ennenkuin kaverilla kuuppa hajos. Vuosikymmeniä tolla alalla, niin sietokyky ja kestävyys (henkinen ja fyysinen) ainakin kehittyy. Polvet tosin hajoaa ja hyvällä lykyllä selkäkin.

Nykyään siis työntelen ammatikseni hiirtä pitkin pöytää toimistolla,ja työelämää on luullakseni ainakin pari vuotta jäljellä. Ensimmäiset selkävaivat tuli ihme kyllä huonosta toimistotuolista, ei raksalla tai muuttohommissa riehumisesta. Kyllähän tässä ainakin palautuu nopeammin, saa rytmitettyä ruokavalionsa kuten haluaa, ja tottakai pääsee lukemaan voimaa ja kestävyyttä kasvattavia kaskuja Pakkotoistolta.

Ei mulla oo mitää ongelmaa vaikka olenkin raksalla. Pitää muistaa vaa syödä paljon ja oikein. Tosin mä en oo vielä koko aikaa töissä vaan amiksessa vielä :D Mut on tässä jo töissä keretty oleen.:D

Raksahommat

Itse olen monena kesänä ollut raksalla töissä ja kyllä siinä patti voi hyvinki kasvaa. Kaikki riippuu siitä, että miten hommat tekee. Jos jotain nosto hommia on kyseessä, niin eihän siitä mitään iloa ole, jos 3 kaveria on samaa muottia nostamassa.

Vähän aikaa sitten työmaalla oli vesilaitoksen altaiden muottien laittaminen paikoilleen. No itse halusin kaikki muotit kantaa paikoilleen ja punnertaa sitten suorille käsille, koska ylemmät muotit piti telineiltä laittaa. Kuulostaa ehkä helpolta, mutta kyseessä oli 4 m, pari kertaa jo käytettyjä muotteja ja kun niitä piti ensin kantaa jotain 20-30m ja sen jälkeen nostaa suorille käsille. 1 muotti arviolta painaa n.50kg ja vaikea nostaa kokonsa vuoksi ja kun näitä vielä siirtelet päivän aikana sen 40-60 kpl, niin kyllä selkä, kädet ja jalat on melko hapoilla.

Toista treeniä saa kun pitää lankkuja kannella. No 1 kpl n.5,5 m kakkosnelonen ei paljoa paina, mutta otappa niitä 8 syliin ja kannat taas sen 20m. Tämän toistat vielä 20 kertaa, niin on ihme, jos ei missään tunnu.

Eihän tämä tietenkään salia korvaa, mutta kyllä hyvää ja erinlaista treeniä saa aikaiseksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom