Isoksi ruumiillisessa työssä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Gangst3ri sanoi:
Ei raksamiehet oikeen minkään kokosia ole vaikka ikää olisi. Ei sillä lihapiirakka-piimä ruokavaliolla oikeen kasva.
Muuten mites tää meidän oma poika Cutler? Ainenkin A Cut Above DVD:ssä se sanoi, että se sai raksa duunista hyvän fysiikan treenaukseen ja vähän massaa vaikka sen ruokavalio oli pizza, burger, coke what ever niin kuin itse sanoi DVD:ssään. Eli on siitä varmaan jotain hyötyä.:rolleyes:

Sorry tää oli aika :david: postaus.

ZweCCo sanoi:
Ei niillä kyllä sitä voimaakaan paljon paskaakaan ole kun jopa minäkin yleensä oon ollu työmaan voimakkain vaikka oon tämmönen kynäniska. :D Tosin nytpähän sekin muuttu kun sattu maailmanluokan penkkipunnertaja samaan duunipaikkaan. :(

Kuka?? :eek:

ZweCCo sanoi:
Edellisestä omasta viestistäni: "Toimistorottiin verrattuna ehkäpä rakennusmiehillä on ihan ok kunto mutta näin bodausta ajatellen ei raksamiehillä sitä voimaa tai lihasmassaa ole kyllä oikeastaan yhtään." ;)
riippuu missä voimaa mitataan. moni puntti jätkä ois kummissaan ku pantais ikkunoita ym kanniskeleen. pikku ukot on niissä hyviä kun taas puntti tyypit yleensä puuskuttaa/hikoilee välitttömästi ja on pakko vähän väliä paikkoja lepuuttaa. rankkaa hommaa. kestävyyttä/sinniä niillä on perkuleesti. ite voin avoimesti myöntää että viikon raksalla olon jälkeen olisin valmis ottaan loparit, sen verran vittumaista/raskasta se on. kokemusta on.

NGV sanoi:
Muuten mites tää meidän oma poika Cutler? Ainenkin A Cut Above DVD:ssä se sanoi, että se sai raksa duunista hyvän fysiikan treenaukseen ja vähän massaa vaikka sen ruokavalio oli pizza, burger, coke what ever niin kuin itse sanoi DVD:ssään. Eli on siitä varmaan jotain hyötyä.:rolleyes:

Siis voi vitun vitun vittu!?!?! Mikä vitun "oma poika Cutler"?! Millä vitun tavalla sen on joku oma poika? Siis vittu nyt lentää hessu, ei saatana.

EDIT. Saa poistaa jos haluu, kuhan suutuin.

neutraalin kanssa samoilla linjoilla. Muuttohommia tullut tehtyä viitisen vuotta ja olen hyvällä marginaalilla isoin koko porukasta vaikka aika puikula olenkin.
Kyllähän iso ukko sen yhen uunin sinne laboratorioon tai olkkarin kaapiston seitsemänteen komeasti kantaa mutta kun työpäivät tuppaa olemaan 12-20 tuntisia niin hoikat pärjää parhaiten. Isoilta kavereilta etenkin reidet ja selkä väsyy ennenpitkää.

Niin, voin sen kertoa että 20 tuntinen päivä muuttohommissa on jotain aivan järjettömän raskasta. Armeijakaan ei päässyt koskaan lähellekään tuota. Palautuminen kestää 3-4 päivää ennekuin kivut ja kolotukset hellittää.

Purkuhommissa näkee isojakin ukkoja, jotka eivät ole (ainakaan omien sanojensa mukaan) salilla juuri käyneet.
10 vuotta kun paukuttaa "aku ankka-poralla" betonia ylös raudoitetusta lattiasta tai kanniskelee julmettuja seinän palasia lavalle, niin kyllä se näkyy kropastakin... Taitaa tuossa ruokavaliossa olla enempi korjattavaa heillä kasvua ajatellen, entä lihasten kuormittamisessa.

Salomaa sanoi:
Siis voi vitun vitun vittu!?!?! Mikä vitun "oma poika Cutler"?! Millä vitun tavalla sen on joku oma poika? Siis vittu nyt lentää hessu, ei saatana.
Omalla pojalla tarkoitan mun lemppari bodari.:rolleyes:

NGV sanoi:

teet itestäs tahallaan näin wnb:n ? naurettavaa se ainakin on, ehkä jopa sitä sun mainitsemaa :david:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pelkällä punttitreenillä on aika paha lähtä johonkin hommaan, jossa tarvittaisiin paljon kestävyyttä. Harvassa on ne hommat joissa voi vetää maasta 8 kertaa 200 kg, ja sillä selvä. Taitaa yleensä nostettava esine 8 kg ja toistoja se 200. Mutta nopeasti se punttaajakin tottuu raatamiseen, ja sitten heikot kynis työtoverit pyytävät apua painavien esineiden nostelemisessa...Ja sitten vituttaa entistäkin enemmän. :D

Lähes poikkeuksetta "raatajilla" on maha, suht paksut ja lihaksikkaat forkut, ohuet (mutta vahvat) hauikset, tikkujalat ja vahva selkä. Maasta nousee 150+ kg, penkistä 60-75 kg ja leukoja 0-10, kessin suuruudesta riippuen. Tuo on tavallaan raskaan työn tekijän prototyyppi. Todellisuudessahan näitä tyyppejä on laidasta laitaan.

hanaa sanoi:
öhöm kyl riippuu raksamiehestä. jos on tosi duunari nii kyl sil pattiakin on.
kaikki ketä mä tunnen raksa alalta nii ne on isoja.

Riippuu mitä pitää isona ja miten pieni itse on. Kyllä mun silmään raksajannut oli rotevia tms. kun sitä itse ei treenannut ja painoi jotain 55kg/173.5cm.:lol2:

Kovimmat jäbät....ne "peräsuolipitkällä" duunia painavat ei todellakaan kokonsa puolesta ole juuri säväyttäneet. Hemmetin kuivan näköisiä ruipelokääkkiä jotka vääntää nonstop-nikotiinilla työtä tauotta ja syövät safkankin duuninsa ohella.

Parhaimmassa kunnossa on olleet ehkä takomotyöntekijät. Sepänapulaisena huomasin kyllä että miksi. Työtä tehtiin monesti siten että taukoja oli 45min välein koska lämpötila huiteli jossain 50-80asteessa riippuen kappaleista mitä työstettiin. Sauna siis.

Kappaleiden lukumäärä oli monesti vain 15-20. Tarkoitti siis kymmenien kilojen kappale painoisten, tulikuumien rautamöykkyjen liikuttelua käsityökaluilla ja lämpöä on kuin saunassa. 15-20 raskasta liikesarjaa ja tauolle torkkumaan/safkaamaan.

Läskejä ei tuolla ollut kuin joku trukkikuski joka teki töitä vaan jos sitä pystyi tekemään perse kiinni penkissä.:lol2: Siellä oli jotain muutakin lihasta työmiehillä kuin sitä mikä ei jännity.:D

KKHS sanoi:
Tiedoksi niille jotka rikkoo kroppaansa töissä. Kuntosalilla on täysin samat luonnonlait voimasa, ja ihmisen anatomia on täysin sama, kuin muualla maailmassa, joten sitä nostamisen teoriaa kannattaa hyödyntää muuallakin kuin punttiksella.

Sellainen luonnonlaki töissä eroaa, että jos haluaa jatkaa töissä käymistä, on pakko tehdä myös niitä "liikkeitä" mitä ei haluaisi tai pystyisi vaikkapa jonkun vanhan vamman takia tekemään.

Toisin kuin siellä treenisalilla missä jokainen voi halutessaan skipata liikkeet joita ei voi tehdä.

Ja kyllä, suomessa pitää käydä töissä vaikka ei kunto sitä mahdollistaisikaan joka asennon kohdalta. :)

kyl sekin vaatii jo selältä hirmuista työtä ku viedään. esim. toistakymmentä sementtisäkkiä 25-40 kg painoisia kerrostalon neljänteen kerrokseen.

Kyllä itse ainakin tiedän vahempia miehiä jotka on harteikkaassa kunnossa osaksi fyysisentyön takia ja myös sen, että ovat ainakin nuorempana salilla treenanneet. Kyllähän niillä voimaa on vaikka eivät bodyvartaloa omistakkaan.

Ja kaverini oli raksalla lankkupoikana, niin kysyin siltä kun en pitkään aikaan häntä ollut nähnyt, että oletko ruvennut salilla käymään. Vastaus oli, että ei raksalla oon olllut.

Sit vähän :offtopic: Meillä töissä yks nainen jaksaa aina sanoa, että salilla hommatut lihakset eivät ole oikeita lihaksia vaan ne pitää hommata raskaalla työllä. No ilman työtähän ne salillakin kasvaa :rolleyes:

J_mp sanoi:
Sit vähän :offtopic: Meillä töissä yks nainen jaksaa aina sanoa, että salilla hommatut lihakset eivät ole oikeita lihaksia vaan ne pitää hommata raskaalla työllä. No ilman työtähän ne salillakin kasvaa :rolleyes:

Sehän riippuu ihan siitä että mitä niillä lihaksilla tehdään. Jos työ on muuta kuin penkkimaksimia tai ylipäätään painoilla riehumista, niin aika moni maatalon isäntä pistää bodarit lyttyyn mikäli ruumiinpaino otetaan huomioon.

Parhaimpia lapsuusmuistojani oli vanhempieni leirintäalueen karkeloissa järjestetty köydenvetokilpailu, jossa toisella puolella oli vastassa Varkauden kovimmat punttihirmut ja toisella puolella taasen heihin verrattuna rimpuloita metsureita, maanviljelijöitä ja muita isäntiä. Kumpikin puoli oli ns. vihreä koko lajin suhteen, mutta ruskettuneilla muskeleilla ei ollut kyllä mitään jakoa itseään puolta pienempiä isäntiä vastaan. Uituaan hetken joessa, yksi herrasmies otti häviönsä jopa niin vakavasti, että lähti kävelemään hihaton paita päällä kotia kohti (vähän yli 20km). Onneksi pari jyväjemmaria sai houkuteltua miehen takaisin ohraisilla lupauksilla :kippis1:

Arviointivirhe sanoi:
Jos työ on muuta kuin penkkimaksimia tai ylipäätään painoilla riehumista, niin aika moni maatalon isäntä pistää bodarit lyttyyn mikäli ruumiinpaino otetaan huomioon.

Näinhän se usein muutenkin menee. Itse reuhdoin 68 kiloisena leukoja ja punnerruksia loputtomiin ja nyt reilu satakiloisena varsinkin leukatulos on surkea. :(

Kyllä Remppareiska oli raksaukko jo ennen ohjelmaa.

Tomppa ne asiat tuolla kiteyttikin, eikä siitä mihinkään päästä. Vahvuuskin on niin mahdoton mittari, raskaimpien muottien siirtelyssäja 100+kiloisen laatikon heittelyssä 50 v. 100-kiloinen aika luikku isäni pesee minut vielä tänä päivänäkin, on siis vahvempi niissä. Vaikka tässä on kumminkin punttia sekä ditä raskasta työtä tehty vuosia. Ero tietty selittyy myös mittasuhteilla kun on pidempi, ja vähenee vuosi vuodelta. Jossain vähemmän motoriikkaa vaativissa nostoissa tietenkin taas tällainen salivahva pesee raksaukot helposti.

Lajikohtasita siis voimakin, etenkin staattinen voima on useimmiten työmiehillä paljon parempi kuin bodareilla ja voimanostajilla. Fysiikoista taasen ei voi puhua edes samana päivänä. Aika mystisenä hommana tuntuu nykyihmiset kyllä pitävän fyysisiä töitä, ei siellä tänäpäivänä sentään mitään kohtuuttoman raskasta ole kun tottuu. toisaalta eihän mikään ole raskasta kun tottuu, edes 300 kilon maastavedot;)

Appiukkoehdokkaallani oli kuvista päätellen paksut käsivarret ja eteenkin ojentajat nuorempana. Maatalon töillä lienee ne 'ansainnut'. Kateeksi käy tällaisen geneettisesti lahjattoman narukäden.

Kerran yks ISO bodari kertoi mulle kuinka se oli tehnyt ihan saata*** raskaita hommia. Oli kuulemma 0.5 kuutiota lapioinut betonia lapiolla ja oli kyseisen suorituksen jälkeen ihan paskana ja monta päivää paikat kipeenä :)

Täytynee nyt lähteä raksahommiin

Suositut

Back
Ylös Bottom