Iso TRANS-urheilukeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NANSIKKI
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
onks internet-vedonlyöntei ikinä maksettu vai onks ne vaan henkseleiden paukuttelua?

Emt, mutta siihen vois jonkun kivan Jipon heittää.. Jos mä en maksa niin pakkiksen yp voi vaikka julkaista mun tiedät tänne! Käyks Ridgelle sama jos sattuu häviään?

Ensin meinasin tulla puolustamaan transsukupuolisten oikeutta urheiluun, mutta onneksi luin tämän ketjun ajatuksella läpi ja valaistuin. Kiitos pakkis! :)
Ootko sä ihan terve? Tässä ei ole kyse pelkästään siitä tuleeko viisikymppinen äijä uhkaamaan nuorempien ja koko ikänsä urheilleiden naisten menestymistä. Tässä on kyse siitä, että jos tällainen hyväksytään niin siinä hyväksytään periaatteessa sekin, että joku oikeasti kova urheilija vaihtaa sukupuolensa ja siinä tapauksessa ei ole mun mielestä epäilystäkään siitä tuleeko se pärjäämään hyvin naisten sarjassa, eikä siitä onko se reilua. Tai no tietystihän se on reilua, koska suvaitsevaisuus. Sillähän ei ole merkitystä onko se reilua syntyjään olevia naisia kohtaan, mutta se on hirvittävän epäreilua jos raukka ei pääse kilpailemaan naisena, joka tuntee olevansa.

Mä en ymmärrä rasistisia kommentteja tähän liittyen, mutta en ymmärrä kyllä kukkahattuiluakaan. Tulee sellainen olo, että kukkahattuillaan ja suvaitaan vain sen takia, että halveksutaan rasisteja ja halutaan etottua niistä. Minkäänlaista syvällisempää ajatusta tälle ei kannata uhrata.

E: Sanotaan nyt vielä, että en mä usko, että ihan heti tulee ketään oikeaa urheilijaa ja vaihtaa sukupuolensa pärjätäkseen. Niin isosta asiasta on kuitenkin kyse. Mutta sitä pitää silti miettiä millaisen viestin tämän hyväksyminen antaa. Enkä nyt tarkoita rasistista tai suvaitsevaa viestiä.

Emt, mutta siihen vois jonkun kivan Jipon heittää.. Jos mä en maksa niin pakkiksen yp voi vaikka julkaista mun tiedät tänne! Käyks Ridgelle sama jos sattuu häviään?

Sopii. Ihmettelen vain tuota JOS kohtaa harjoittelun suhteen. Tarkoittaako se sitä että jos Veera ensi kesänä jää alle 15 metrin hän ei ole silloin harjoittellut kunnolla ja sinun ei tarvitse maksaa. Mielestäni tämä veto tarkoittaa sitä että onko Veera saanut 31.7.2015 mennessä naisten kuulaa 15 metriä vai ei. Hyväksytkö ehdot?

Mieheys on niin valtava etu, että jokainen 50-vuotias perussporttinen setä on jokaisessa lajissa parempi kuin Suomen huipulla kilpailevat naiset, vaikka söisi naishormoneja.

Vaikka miehet kiistatta paljon naista fyysisempiä ovatkin, niin ei ne naisten SE:t nyt sentään ihan noin paperia ole.. Kyllä ne on aika helvetin harvassa ne sedät joka viiskymppisenä vetäsee 100m alle 11,13s, 5000m alle varttiin tai nyt vaikka työntää sitä naisten kuulaa päälle 18,5m.

Esim. tuolla Anne-Mari Sandellin 5000m SE-ajalla olisi viime vuoden kalevan kisoissa napattu viitossija miesten sarjassa.

Se, että tämä Vesa nyt kisailee naisten sarjassa on tietysti silti täysin naurettavaa paskaa, siitä nyt ei kukaan tosissaan voi olla toista mieltä..

Ensin meinasin tulla puolustamaan transsukupuolisten oikeutta urheiluun, mutta onneksi luin tämän ketjun ajatuksella läpi ja valaistuin. Kiitos pakkis! :)

Kyllä tämä on ihan hirveää ja kauheaa. Mieheys on niin valtava etu, että jokainen 50-vuotias perussporttinen setä on jokaisessa lajissa parempi kuin Suomen huipulla kilpailevat naiset, vaikka söisi naishormoneja. Kyllä sen vaan on niin, että urheilu on vain sellaisten miesten ja naisten asia, jotka ulkonäöltään tunnistaa mieheksi tai naiseksi. Jumalakin loi paratiisiin miehen ja naisen, eikä mitään muuta. Minä en voi yhtään ymmärtää tuollaisia ihmisiä, kamalia ovat! Enkä usko, että tuollaisia edes oikeasti on, he vain haluavat huomiota ja ryöstää helppoja kultamitaleita naisilta valtavan mieheytensa tuoman etunsa avulla. Minä ainakin osoitan halveksuvani sukupuolen korjanneita kutsumalla heitä heidän alkuperäisen sukupuolen mukaisella nimellään. Siitäs saavat. Kyllä se vaan on niin, että on mies ja nainen, musta ja valkoinen, korkea ja matala, laiha ja lihava eikä mitään siitä väliltä. Kyllä näin on. Näin se on. On se näin. Eikä tästä asiasta löydy tutkimuksia. Minä tiedän. Minä googlasin "transsu urheilee" ja sain vain iltasanomien uutisia asiasta. Minä kyllä ymmärrän, miksi. Ihan ymmärrettävistä syistä.
Etkös itse oo nyt vähän rajoitteinen, jos sun mielestä kaikki ihmiset pitää saada sovussa mahtumaan joko miesten tai naisten sarjaan, muu on syrjintää? Entäpä jos olen transgender, ja koen olevani täysin sukupuolimäärittelyn ulkopuolella, miksi mun pitäis valita vain kahdesta? Tai intersukupuolinen?

Munkin mielestä ois ehdottoman väärin, jos joku yrittäis estää transsukupuolisia tai vaikka transvestiitteja urheilemasta. Miksei heitä vois kannustaa siihen vaikkapa perustamalla ihan omat sarjat? Sitten sukupuolensa naisesta mieheksi korjanneetkin saisivat aidon mahdollisuuden pärjätä huipputasolla, nythän se vois olla vähän haastavaa.

Munkin mielestä ois ehdottoman väärin, jos joku yrittäis estää transsukupuolisia tai vaikka transvestiitteja urheilemasta. Miksei heitä vois kannustaa siihen vaikkapa perustamalla ihan omat sarjat? Sitten sukupuolensa naisesta mieheksi korjanneetkin saisivat aidon mahdollisuuden pärjätä huipputasolla, nythän se vois olla vähän haastavaa.

Niin, tätä minäkin yritin täällä kertoa, että omat sarjat. Mutta siinäpä onkin kääntöpuoli. Kuitenkin aika marginaalisia ovat transsukupuoliset urheilijat. Ketä kiinnostaisi ko. kisat? Menisikö se 10-uutisten loppukevennykseen parhaimmillaan?

Niin, tätä minäkin yritin täällä kertoa, että omat sarjat. Mutta siinäpä onkin kääntöpuoli. Kuitenkin aika marginaalisia ovat transsukupuoliset urheilijat. Ketä kiinnostaisi ko. kisat? Menisikö se 10-uutisten loppukevennykseen parhaimmillaan?
Mutta tämä nyt on toinen kysymys kokonaan. Miksi pienten osanottajamäärien lajit ei kiinnosta mediaa, miksi naisten jääkiekkomaajoukkueen pelejä ei näytetä suorana baareissa, ja miksi kukaan ei uutisoi ampumalajien mestaruuksia. Ongelmia toki nuokin, mutta nythän puhuttiin siitä, kenellä on oikeus urheilla ja kilpailla.

Ryntäsin vähän asioiden edelle, luulin jo, että oikeus kilpailemisesta oli ratkaistu.

Jos ratkaisu ovat transgender-sarjat, niin eikö ne loppuisi aika lyhyeen, ellei niitä kukaan katsoisi saati osallistuisi? Naisten kisoilla on kuitenkin suhteellisen paljon enemmän katsojia, kuin transusarjoilla... Tai mistä minä tiedän, vaikka olisikin?! Eli ratkaisu ei taida ollakaan omat sarjat...

Ehkä todistettavasti ennen murrosikää tehdyt sukupuolenvaihdokset voisi (kuten edellä) päästää tapauskohtaisella harkinnalla oikeisiin sarjoihin? Tämä vaikuttaisi olevan ainoa ratkaisu. Vera heitelköön mökillään mölkkyä, ei kaikkea voi saada. Olisi onnellinen, että on nyt... mitä on....hmmm... nainen lain silmissä...

Vaikeita asioita nämä.

Siitähän on ollut myös paljon kiistaa voiko proteesiraajoilla kilpailla yleisessä sarjassa. Oli tämä yksi eteläafrikkalainen proteesijalkainen juoksija, joka pääsi olympialaisiin asti ja nyt olisi kai joku pituushyppääjä hakemassa kilpailulupia yhdellä proteesijalallaan. Proteeseista on kuitenkin todettu olevan selvää hyötyä urheilusuorituksessa aivan kuten mieshormooneistakin. Tarvitaanko pian myös kyborgi-sarja tämän unisex/transgender-sarjan lisäksi. :)

Miksei Vera ota lajikseen myös shakkia? Naiset ovat älykkäämpiä kuin äijät ja hän olisi shakin ensimmäinen maailmanmestari, joka on nainen. Naisena hänellä on nyt myös tunneälyä, joka vakuuttavien humanististen tiedemiesten mukaan on miehille tuntematon käsite.

Toisaalta, nyt olisi tuhannen taalan paikka haastaa Putlerin kovat seiväshyppääjänaiset, vaikka Isinbajeva vissiin lopetti. Veran patti menee hukkaan tasa-arvolajeissa Suomen sisällä.

Yksi asia on varma. Valerie Adams (ent. Vili) heittäisi halutessaan meikän seinään. Silti haluaisin hänet luokseni viikonlopuksi tai pitempään. Ainakin käymään mun kans salilla.

KORJATTU Adams. KORJATTU ent.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sopii. Ihmettelen vain tuota JOS kohtaa harjoittelun suhteen. Tarkoittaako se sitä että jos Veera ensi kesänä jää alle 15 metrin hän ei ole silloin harjoittellut kunnolla ja sinun ei tarvitse maksaa. Mielestäni tämä veto tarkoittaa sitä että onko Veera saanut 31.7.2015 mennessä naisten kuulaa 15 metriä vai ei. Hyväksytkö ehdot?

Sillä hyväksyn jos Vera kilpailee edes kerran v2015.

Paljon porua tyhjästä.Karsinnoissa 12,08 ja takas kotiin treenaamaan.

Vittu mikä kommentti :) Perusteles vähän väittämääsi? Voin lyödä ihan mistä vaan vetoa niin 15 m paukkuu vuoden sisään jos tää jatkaa harjoittelua, tällä hetkellä Räsäsellä ei ole minkäänlaista tekniikkaa tekemisessä, todennäköisesti hän työntäisi nyt jo yli 13m ilman vauhtia. Ja kannattaapi muistaa että Vera on tosiaan eka kerran työntänyt kuulaa tämän vuoden puolella.

Noh, katsos kun ei se ole niin helppoa. ...
Helvetin hienoa että sulla riittää luottoa Veran kehitykseen.
Ja vois ihan mutuna ajatella että se miehisyyden tuoma etu vähenee koko ajan. Ja Vera vanhenee. Pakkiksen kuolemattomille koviksille tollanen 15m ei oo mitään. Mutta normijamppa joutuu jo tekeen töitä.

Ihan ku jossain hippokisoissa, joissa jokainen osallistuja sai lusikan.

Offtopiciksi, että mua kuvottaa tämä nykyajan hömpötys. Jokaisen Jani-Petterin pitää saada mitali, ettei tule paha mieli - vittu mitä paskaa. Ehkä kotona pitäisi kertoa Jani-Petterille, että urheilussa aina joku voittaa ja joku toinen ei, eikä siihen maailma kaadu, eikä varsinkaan itse saa siihen kaatua. Ei niitä lusikoita riitä kaikille elämässä muutoinkaan. Joo, tämä vuodatus johtuu siitä, että pikkuputtena jäin pronssille juurikin Hippo-hiihdoissa, koska valitsin vahingossa väärän reitin. Kirveltää.

En tiedä mistä lajista puhut mutta juniori urheilua vierestä seuraavana ei siellä mitaleita saa enempää kuin muuallakaan. Yleensä kolme ensimmäistä. Jollain kilpailu viikolla saattaa saada osallistumis mitallin mutta niin saa monessa aikuistenkin tapahtumissa.

Mä jo melkein voin kuvitella koskettavani 100€ minkä Ridge häviää mulle ;)

Veran touhu muuttunut ammattimaisemmaksi kun sai pysyvän luvan kilpailla, nyt Veralla on ensimmäiset valmentajat heittolajeissa Sakari Heino ja voima puolella Anni Vuohijoki.. Hyvä Vera gogo

Edit: tavoitteena Kalevan kisat + SM1 painonnostossa ja voimannostossa.

Latest posts

Back
Ylös Bottom