Sitten tullaan myös siihen, mitä en ihan ymmärrä - vaikka yritän olla avarakatseinen - että mitenkä sukupuoli "korjataan" noissa prosesseissa? Eikös kyseessä ole lähinnä silpominen ja kehon muokkaaminen kehon ulkopuolisilla, sinne kuulumattomilla aineilla (estrogeenihoidot yms)... Sukupuoli "korjataan" mutta tuleeko henkilöstä kuitenkaan oikeasti tällöin nainen? Kelpaako monellekin heteromiehelle tällainen Petra joka oli ennen Petri, puolisoksi tai kumppaniksi? Kohtua ei ole, värkit on vaan tuunattu toisen näköiseksi. Käsittääkseni toistepäin eli naisesta mieheksi nämä "korjaukset" eivät edes oikein onnistu, kun toimivan peniksen rakentaminen kirurgisesti on lähes mahdotonta, minkä seurauksena sitten ko. tyypeillä on pillu + mies muilta osin. Jee jee, kova meno.
Vähän nyt aiheen vierestä kommentoin, mutta... Luuletko oikeasti, että jollekin se on joku pikku päähänpisto, että haluaa korjata oman sukupuolensa? Että ihan tuosta vaan ihmisellä tulee mieleen, että voisipa olla sitten kiva olla Riston sijasta Riitta? Jos sinusta olisi mahdotonta sinun elämässäsi ja sinun pääsi sisällä kuvitella halua olla nainen, niin se ei tarkoita, etteikö se voisi olla jollekin toiselle erittäin kipeä ja vaikea juttu, ettei saa elää siinä omassa oikeassa sukupuolessaan. Jopa niin kipeä ja vaikea, että on valmis ottamaan leikkauksen ja yleisen huomion tuomat riskit.
Tosiaan näitä hermafrodiittejakin aika ajoin syntyy, joiden kohdalla sukupuolen määritteleminen ei edes ole aivan yksinkertaista. Minua jaksaa kerrasta toiseen hämmästyttää se, miten se voi olla toisille niin kova paikka jos joku mies haluaa laittaa mekon päälle. Ei oo sulta pois. On myös paljon kulttuureita, joissa miehelle on aivan ok elää naisena. Sama juttu homoseksuaalisuudessa, miksi kukaan valitsisi olla vähemmistön edustaja, joka ajattelee ihan eri tavoin kuin muut? Sä vaan olet, eikä mun mielestä kenenkään pitäisi joutua elämään elämäänsä niin, että joutuu jokaiselta tampiolta pyytämään anteeksi sitä, että on olemassa.
Ja sitten aiheeseen; minä olisin pitänyt kilpailuoikeuden sellaisena, että saa osallistua ja vaikka voittaa, mutta ei tehdä SE:tä, eikä edustaa maajoukkueessa. Vähän kinkkinen tilanne tosiaan, mutta minusta ei olisi reilua, jos itse vanhoilla päivillä vaikkapa vn-kisaan eksyn ja vastassa olisi entinen mies. Kyllä siitä vaan sitä etulyöntiasemaa tulisi, vaikka kuinka olisi estrogeeniä pumpattu parin vuoden ajan.