Iso TRANS-urheilukeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NANSIKKI
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eipä tuo voita mitään kisoja edes Suomessa noilla 12m heitoilla.

Mitäpä luulisit tapahtuvan jos Veera työntäisikin nyt 22m, Saisiko hän koskaan kilpailu oikeuksia? Mä olen täysin varma että välittömästi kun tää miesnainen saa oikeuden kilpailla tulokset räjähtää käsiin.. 12,42 naisten kuulalla on aivan älyttömän heikko tulos jos lajia on yhtään harjoiteltu, väitän että 90% pakkiksen miehistäkin työntää +10m ilman tekniikkaa.

12,42 naisten kuulalla on aivan älyttömän heikko tulos jos lajia on yhtään harjoiteltu, väitän että 90% pakkiksen miehistäkin työntää +10m ilman tekniikkaa.

Onkohan tuo naisten kuula samaa luokkaa, mitä yläasteella pojatkin työntelivät liikuntatunneilla? Mä muistelisin, että yhdeksännellä luokalla samalla luokalla ollut aloitteleva bodari työnsi just ton 10-11m.

Onkohan tuo naisten kuula samaa luokkaa, mitä yläasteella pojatkin työntelivät liikuntatunneilla? Mä muistelisin, että yhdeksännellä luokalla samalla luokalla ollut aloitteleva bodari työnsi just ton 10-11m.

Naisten kuula painaa 4 kiloa. Tuota tempoo kaikki vähänkin vahvemmat miehet helposti tuon 12 metriä.

Tuosta se lähtee:jahas:
[video]http://www.ess.fi/videot/urheilu/2014/06/12/sukupuoltaan-vaihtanut-vera-rasanen-tavoittelee-suomen-ennatysta[/video]

Eiköhän tästä joku seksuaalisen tasa-arvon episodi saada aikaan vaikkei sillä ole mitään tekemistä ko asian kanssa.

Nämä tasa-arvo ja oikeus kysymykset on aina jänniä. Urheilussa menestymisessä on paljolti kyse geneettisestä lahjakkuudesta. Nähdäkseni transgender tyypit sattuivat vaan saamaan huonot kortit kilpaurheiluun miesten sarjassa. Tilannetta ei ole tarpeen "korjata" vaihtamalla sukupuolta naiseksi ja luomalla epäreilu kilpailuetu naisten sarjaan. Minun geneettinen perimäni soi minulle kohtuu alhaisen hemoglobiinin. Jos kilpaurheilua ruvetaan tasa-arvoistamaan niin vaadin, että saan "korjata" tämän virheen vetämällä epoa. En tunne oloani oikein kotoisaksi kropassa, jonka suorituskyky on näin heikko. :(

Joo meillä ainakin silloin työnnettiin akkain kuulaa ja kovimmat paukutti 15vuotiaana jtn 10-12m itse työnsin muistaakseni 9 ja risat täysin ilman minkäänlaista fyysistä harjoittelua suoraan sohvan pohjalta.

Nämä tasa-arvo ja oikeus kysymykset on aina jänniä. Urheilussa menestymisessä on paljolti kyse geneettisestä lahjakkuudesta. Nähdäkseni transgender tyypit sattuivat vaan saamaan huonot kortit kilpaurheiluun miesten sarjassa. Tilannetta ei ole tarpeen "korjata" vaihtamalla sukupuolta naiseksi ja luomalla epäreilu kilpailuetu naisten sarjaan. Minun geneettinen perimäni soi minulle kohtuu alhaisen hemoglobiinin. Jos kilpaurheilua ruvetaan tasa-arvoistamaan niin vaadin, että saan "korjata" tämän virheen vetämällä epoa. En tunne oloani oikein kotoisaksi kropassa, jonka suorituskyky on näin heikko. :(

Et kai nyt oikeasti hetkeäkään kuvittele että urheilun vuoksi sukupuolta korjataan. Hän ilmeisesti pitää urheilusta ja toivoo voivansa jatkaa sitä sukupuolenkorjauksen jälkeenkin. Eihän hän voi miesten sarjassakaan kilpailla kun on laillisesti nainen.

Analogiasi ontuu kyllä erittäin pahasti.

Et kai nyt oikeasti hetkeäkään kuvittele että urheilun vuoksi sukupuolta korjataan. Hän ilmeisesti pitää urheilusta ja toivoo voivansa jatkaa sitä sukupuolenkorjauksen jälkeenkin. Eihän hän voi miesten sarjassakaan kilpailla kun on laillisesti nainen.

Analogiasi ontuu kyllä erittäin pahasti.

Juu hän on pitänyt aina urheilusta kuntoilu tasolla , tuskin kenellekkään mitään ongelmaa olisi siinä että hän työntäisi kuulaa ilman kilpailu tavotteita.. Mutta mulle ja monelle muulle ongelman tekee se että tällä miehellä ainut syy miksi hän pärjää tuolla tasolla on se että hän on mies.

Toisaalta voi miettiä, että yleensä noihin sukupuolen korjauksiin kuuluu aika reipas estrogeenikuuri, ei varmaan tee kauhean hyvää lihasmassalle. Oletan että transsukupuolisella vaatii aika hyvät lääketieteelliset perusteet että sukupuolen korjausta on tehty tosissaan ja o päästy naisten tasolle mm. hormoneissa, en usko että onnistuu kilpasarjan vaihto pelkällä peruukilla ja huulipunalla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Toisaalta voi miettiä, että yleensä noihin sukupuolen korjauksiin kuuluu aika reipas estrogeenikuuri, ei varmaan tee kauhean hyvää lihasmassalle. Oletan että transsukupuolisella vaatii aika hyvät lääketieteelliset perusteet että sukupuolen korjausta on tehty tosissaan ja o päästy naisten tasolle mm. hormoneissa, en usko että onnistuu kilpasarjan vaihto pelkällä peruukilla ja huulipunalla.

Varmasti vuosien varrella tilanne tasoittuu ja lihasmassaa katoaa joskin katoamisnopeuteen pystyy vaikuttamaan treenaamalla... Tämäkään ei silti poista sitä faktaa että tällä miehellä ei olisi ollut missään lajissa mitään jakoa kilpailla kun hän oli mies.. Nyt sitten sukupuolen korjauksen jälkeen hän onkin yhtä-äkkiä huipulla useammassa lajissa ja tämä on mun mielestä ihan järjettömän epäoikeudenmukaista muita nais urheilijoita kohtaan.

Varmasti vuosien varrella tilanne tasoittuu ja lihasmassaa katoaa joskin katoamisnopeuteen pystyy vaikuttamaan treenaamalla... Tämäkään ei silti poista sitä faktaa että tällä miehellä ei olisi ollut missään lajissa mitään jakoa kilpailla kun hän oli mies.. Nyt sitten sukupuolen korjauksen jälkeen hän onkin yhtä-äkkiä huipulla useammassa lajissa ja tämä on mun mielestä ihan järjettömän epäoikeudenmukaista muita nais urheilijoita kohtaan.

Enpä ole tähän nimenomaiseen tapaukseen kiinnittänyt huomiota, mutta eikö urheilun jakaminen sukupuolen, painon yms mukaan ole jo itsessään epäoikeudenmukaista?
Suurimmalla osalla miehistä ei ole geeniensä puolesta mitään jakoa kilpailla missään lajissa, koska taso on niin kova. Kuitenkin samaan aikaan järjestetään sm-kisoja lajeissa, joissa naisilla riittää pärjäämiseen se, että käy vähän lenkillä eikä syö kuin virtahepo. Kilpailua kun ei ole nimeksikään.
Sama lajeissa, joissa on painoluokat. Mies, joka geeniensä takia joutuisi joka tapauksessa osallistumaan ylempiin painoluokkiin ei tule ikinä menestymään välttämättä, mutta samaan aikaan kaikenlaisille rimpuloille järjestetään omat kisat, jottei heille tulisi paha mieli. Sanomattakin selvää etteivät he pärjäisi hetkeäkään ylemmissä painoluokissa.
Urheilu nyt vaan on epäoikeudenmukaista ja tässä sukupuolenvaihdostapauksessa nyt ei siihen pitäisi ainakaan vedota. Kaikenlaisia muita argumentteja voidaankin sitten keksiä.

Urheilu on sellaista että jotkut eivät vaan pärjää ja sille ei voi mitään.. Mutta edelleen se ei mahdu mun päähän että jollekkin ihmiselle annetaan noin valtava etulyönti asema mitä tässä tapauksessa.. Tää veera tai vesa mikälie on harjoitellut muistaakseni kuulantyöntöä 5kk, viimeistään siinä vaiheessa tää menee ihan vitun sairaaksi kun tää alkaa viemään edustuspaikkoja ihmisiltä jotka on tehnyt kymmeniä vuosia töitä menestymisensä eteen.

Eikä tää jää pelkästään kuulantyöntöön jos ennustaa pitää niin 5v päästä Veeralla on Suomen ennätykset kuulantyönnössä, voimannostossa, keihäässä, moukarin heitossa ja varmaan 5 muussa lajissa.

Urheilu on sellaista että jotkut eivät vaan pärjää ja sille ei voi mitään.. Mutta edelleen se ei mahdu mun päähän että jollekkin ihmiselle annetaan noin valtava etulyönti asema mitä tässä tapauksessa.. Tää veera tai vesa mikälie on harjoitellut muistaakseni kuulantyöntöä 5kk, viimeistään siinä vaiheessa tää menee ihan vitun sairaaksi kun tää alkaa viemään edustuspaikkoja ihmisiltä jotka on tehnyt kymmeniä vuosia töitä menestymisensä eteen.

Eikä tää jää pelkästään kuulantyöntöön jos ennustaa pitää niin 5v päästä Veeralla on Suomen ennätykset kuulantyönnössä, voimannostossa, keihäässä, moukarin heitossa ja varmaan 5 muussa lajissa.

Kaikki on tasa-arvoisia, paitsi toiset on vähän tasa-arvoisempia kuin toiset. :D

Tästä aiheesta aamun Hesarissa pitkä juttu.

Ehkä pääpointtina se että hänellä on SUL:n ehdollinen kilpailulupa jota arvioidaan uudestaan syksyllä eikä siihen pitäisi olla kellään nokan koputtamista. Hyväksytty hänet on useimmissa piireissä mutta netissä kritiikki on kovaa (only in pakkis mutta kuinkas muuten).

Minusta on hieman epäreilua kyllä. Trans-sukupuolisille pitäisi olla omat kisat, kuten paraolympialaiset, ikämiessarjat, sun muut. Ei voi kisata miehenä kun on nyt sitten nainen, eikä naisena kun saa epäreilun edun.

Sitten tullaan myös siihen, mitä en ihan ymmärrä - vaikka yritän olla avarakatseinen - että mitenkä sukupuoli "korjataan" noissa prosesseissa? Eikös kyseessä ole lähinnä silpominen ja kehon muokkaaminen kehon ulkopuolisilla, sinne kuulumattomilla aineilla (estrogeenihoidot yms)... Sukupuoli "korjataan" mutta tuleeko henkilöstä kuitenkaan oikeasti tällöin nainen? Kelpaako monellekin heteromiehelle tällainen Petra joka oli ennen Petri, puolisoksi tai kumppaniksi? Kohtua ei ole, värkit on vaan tuunattu toisen näköiseksi. Käsittääkseni toistepäin eli naisesta mieheksi nämä "korjaukset" eivät edes oikein onnistu, kun toimivan peniksen rakentaminen kirurgisesti on lähes mahdotonta, minkä seurauksena sitten ko. tyypeillä on pillu + mies muilta osin. Jee jee, kova meno.

Noh, kaippa se on heille pienempi paha kahdesta. En tiedä. Mutta naisten sarjassa ei pitäisi saada kilpailla, voihan sitä urheilua harrastaa intohimoisesti ja olla kovassa tikissä, ilman että tarvii mennä kisoihin.

Ehkä pääpointtina se että hänellä on SUL:n ehdollinen kilpailulupa jota arvioidaan uudestaan syksyllä eikä siihen pitäisi olla kellään nokan koputtamista. Hyväksytty hänet on useimmissa piireissä mutta netissä kritiikki on kovaa (only in pakkis mutta kuinkas muuten).
Kyllä siihen aika paljon nokan koputtamista on, jos apina tulee epäreilun edun turvin ja vie kaikki pokaalit ja ennätykset. Mä en tajua miten toi voi olla kenenkään mielestä ns. reilu peli. Vitun suvaitsevaisuus taas. Kaksikymmentä vuotta sitten tolle olisi naurettu jos yrittäisi naisten sarjaan, mutta nyt pitää vain suvaita erilaisuutta eikä saa syrjiä poloista joka on syntynyt väärään vartaloon ja pitäähän sen antaa kilpailla naisten kanssa kun se kerran haluaa nainen olla, vaikka ei olekaan. Vaikka se virallisesti olisi nainen ja "naiseksi muutettu", niin se ei jumalauta ole nainen eikä kilpailutilanteessa sellaiseksi rinnastettavissa. Ei sitten millään. Toivotaan, että se arvioidaan syksyllä niin ettei lupia tipu. Tää melkein vituttaa enkä tajua miten joku ei suvaitsevaisuudeltaan tajua.

Kärjistettynä esimerkkinä otetaan mr Olympia joka haluaa vaihtaa sukupuolensa. Ok, värkit korjataan ja rojuttaminen jatkuu samanlaisena kuin aiemminkin kun rojuttaa ne naisetkin eikä ketään testata. Kohta tämä menee ja voittaa naisten sarjan "naisena". Tuolla ei mitkään estrogeenirajat paljoa paina, kun ei taida oikeillakaan naisilla sitä paljoa kierrossa olla. Ja vaikka se sille tasolle laitettaisiinkin, niin etu entisenä miehenä hankituista lihaksista olisi aivan jäätävä. Jos tämä tuntuu huijaamiselta niin miksi ihmeessä tätä yhtä sankaria pitäisi suvaita?

Kyllä siihen aika paljon nokan koputtamista on, jos apina tulee epäreilun edun turvin ja vie kaikki pokaalit ja ennätykset. Mä en tajua miten toi voi olla kenenkään mielestä ns. reilu peli. Vitun suvaitsevaisuus taas. Kaksikymmentä vuotta sitten tolle olisi naurettu jos yrittäisi naisten sarjaan, mutta nyt pitää vain suvaita erilaisuutta eikä saa syrjiä poloista joka on syntynyt väärään vartaloon ja pitäähän sen antaa kilpailla naisten kanssa kun se kerran haluaa nainen olla, vaikka ei olekaan. Vaikka se virallisesti olisi nainen ja "naiseksi muutettu", niin se ei jumalauta ole nainen eikä kilpailutilanteessa sellaiseksi rinnastettavissa. Ei sitten millään. Toivotaan, että se arvioidaan syksyllä niin ettei lupia tipu. Tää melkein vituttaa enkä tajua miten joku ei suvaitsevaisuudeltaan tajua.

Kärjistettynä esimerkkinä otetaan mr Olympia joka haluaa vaihtaa sukupuolensa. Ok, värkit korjataan ja rojuttaminen jatkuu samanlaisena kuin aiemminkin kun rojuttaa ne naisetkin eikä ketään testata. Kohta tämä menee ja voittaa naisten sarjan "naisena". Tuolla ei mitkään estrogeenirajat paljoa paina, kun ei taida oikeillakaan naisilla sitä paljoa kierrossa olla. Ja vaikka se sille tasolle laitettaisiinkin, niin etu entisenä miehenä hankituista lihaksista olisi aivan jäätävä. Jos tämä tuntuu huijaamiselta niin miksi ihmeessä tätä yhtä sankaria pitäisi suvaita?

Kovaa settiä. Kyllä Pakkiksella tiedetään että apinalla on epäreilu etu ja vie kaikki pokaalit ja ennätykset eikä voi olla kenenkään mielestä reilu peli.

Tätä asiaahan on tutkittukin ja todettu (en kaiva linkkejä, luin vaan just tähän keissiin liittyen) että testosteronin estolääkityksen ja estrogeenihoitojen seuraksena lihasmassan määrä vähenee eikä merkittävää hyötyä aiemmasta elämästä ole. Eikä tietysti voikaan olla, eihän muuten kilpailulupaa tietenkään irtoaisi. Näitä hormonitasoja sun muita siellä nimenomaan puntaroidaan kun lupia mietitään. Itse hän totesi että toki pientä hyötyä taustasta voi olla mutta että siellä on paljon vahvempia naisia kuin hän.

1288491737209.jpg

Siinä teille reilun pelin naisurheilija.

Tätä asiaahan on tutkittukin ja todettu (en kaiva linkkejä, luin vaan just tähän keissiin liittyen) että testosteronin estolääkityksen ja estrogeenihoitojen seuraksena lihasmassan määrä vähenee eikä merkittävää hyötyä aiemmasta elämästä ole.

On se nyt kumma kun joku tarvitsee jotain vitun tutkimuksia päätöksentekoon. Näkeehän sen mitä tuloksia toi on tehnyt ihan naurettavan pienellä panostuksella. Naurettavia tuloksia mieheksi, mutta naiseksi melko korkeatasoisia. Eikös se ole vähän niin kuin päinvastoin mitä ne sun mainitsemat tutkimukset väittää. Tollasilla tutkimuksilla voi heittää vesilintua kun jokainen pystyy ihan helposti tuota kaveria ja sen touhuja katsottuaan toteamaan, että etua on ja sitä on paljon.

Käännä se mieluummin positiiviseksi. Hän tuskin ainakaan testoa roinaa kuten kilpasiskonsa. :)

En puolustele kilpailuoikeutta. Sitä arvioi ihan muut henkilöt. Huvittaa vaan tää Pakkiksen "se tulee ja vie meitin naiset" -asenne jossa mennään ihan henkilökohtaisuuksiinkin vaikka hommassa ei ole mitään epäselvää.

Missä ne tulokset oli? Mä en nähnyt kuin hyvin keskinkertaisia. Tosin ei mulla ole naisten urheilutulokset oikein hyvin hallussakaan.

Mitä mieltä olette muuten Fallon Foxista?

Latest posts

Back
Ylös Bottom