Iso TRANS-urheilukeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NANSIKKI
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mut miten ois xx- ja xy-sarjat? Jako ois kaikille selkeä ja yksiselitteinen.
Toihan ois aika risririidassa sen kanssa että ihmiset saa määritellä ite itsensä?

Mitkä olisivat sinusta oikeita termejä näille?
Pertti, Pirkko, akka, ukko, mies, nainen, äijä, eukko, emäntä. Siinä nyt alkuunsa. Jos sulla jumalauta on kulli, niin sä olet MIES ihan vitun sama mitä pää sanoo. Jos sulla on pillu, niin sä olet NAINEN, ihan vitun sama mitä pää sanoo.

Ja jos jollain on pillu ja kulli, niin se on vain evoluutiossa mutaatio, virhe, viallinen, ei sen takia tartte alkaa saatana muuttamaan mitään. Se putoaa pois luonnonvalinnnan kautta automaattisesti kun ei kykene lisääntymään ja jakamaan rikkinäisiä geenejään.

Luontoa vastaan on ikävä taistella poliittisesti yrittämällä kikkailla tai kirurginveitsellä palastella vehkeitään. Luonto kyllä tietää ja ehkäisee semmoisten lisääntymisen, jotka eivät ole kelpoisia geenejään jatkamaan.

Mutta millä nimellä sinusta siis pitäisi kutsua henkilöä, joka on vaihtanut sukupuoltaan miehestä naiseksi?
Transuja ne on. Sopii kumpaankin sukupuoleen. Jos siis nyt puhutaan ihmistyypistä, eikä yksilöistä. Yksilöitä nimitetään sen mukaan mitä passissa on, siihen ei tartte mitään liitettä edes laittaa.

Pertti, Pirkko, akka, ukko, mies, nainen, äijä, eukko, emäntä. Siinä nyt alkuunsa. Jos sulla jumalauta on kulli, niin sä olet MIES ihan vitun sama mitä pää sanoo. Jos sulla on pillu, niin sä olet NAINEN, ihan vitun sama mitä pää sanoo.

Ja jos jollain on pillu ja kulli, niin se on vain evoluutiossa mutaatio, virhe, viallinen, ei sen takia tartte alkaa saatana muuttamaan mitään. Se putoaa pois luonnonvalinnnan kautta automaattisesti kun ei kykene lisääntymään ja jakamaan rikkinäisiä geenejään.

Luontoa vastaan on ikävä taistella poliittisesti yrittämällä kikkailla tai kirurginveitsellä palastella vehkeitään. Luonto kyllä tietää ja ehkäisee semmoisten lisääntymisen, jotka eivät ole kelpoisia geenejään jatkamaan.
Jos on asennuttanut itselleen kullin onko sillon mies? Entä jos on leikannut kullin polis ja kaivertanut itelleen pillun niin onko nainen?
Kyllä ne termit on ihan hyvä olla olemassa, niin tiedetään mistä puhutaan sillon kun puhutaan näistä sukupuoli-identiteettiasioista. Menemättä nyt näin sen syvemmälle mitä mieltä itse olen aiheesta. Sen verran sanon, että en päästäisi mieheksi syntyneitä kilpailemaan biologisten naisten kanssa kamppailu-urheilussa. Muussakin urheilussa vasta kun ovat säännöllisesti vuosia olleet testatusti samoilla testo ja estrogeenitasoilla kuin biologiset naiset. Tuolloinkin se saattaisi olla epäreilua, mutta sellaisesta ei ole mitään tutkimusta vielä.

Jos on asennuttanut itselleen kullin onko sillon mies? Entä jos on leikannut kullin polis ja kaivertanut itelleen pillun niin onko nainen?
Kyllä ne termit on ihan hyvä olla olemassa, niin tiedetään mistä puhutaan sillon kun puhutaan näistä sukupuoli-identiteettiasioista. Menemättä nyt näin sen syvemmälle mitä mieltä itse olen aiheesta. Sen verran sanon, että en päästäisi mieheksi syntyneitä kilpailemaan biologisten naisten kanssa kamppailu-urheilussa. Muussakin urheilussa vasta kun ovat säännöllisesti vuosia olleet testatusti samoilla testo ja estrogeenitasoilla kuin biologiset naiset. Tuolloinkin se saattaisi olla epäreilua, mutta sellaisesta ei ole mitään tutkimusta vielä.
Kromosomit ja syntymätodistus määrittää sen sukupuolen, sitten toki yksilö voi leikkiä vaikka sinivalasta jos sikseen on. Eikä noita pitäis kumpaankaan suuntaan missään nimessä päästää kilpailemaan lajeissa joissa on jaoteltu miesten ja naisten sarjat erikseen. Avoimiin sarjoihin tervemenoa vaan.

Mies on fyysisesti lähtökohtaisesti naista vahvempi, nopeampi ja kestävämpi, aina, kaikessa. Se on geeneissä, luustossa, hermoston rakenteessa, jänteissä, nivelissä, kaikessa.

Mulle on selitetty ihan tosissaan frisbee golffissa, ettei voimalla ole mitään tekemistä sen heiton kanssa. No mä taas olen sitten kuitannut näille sankareille, että miksi sitten maailman pisimmälle heittävä nainen häviää 100m maailman pisimmälle heittävälle miehelle, sama kaava toistuu kaikissa heittolajeissa.

Ja mies omaa ne primitiiviset edut naiseen nähden vaikka siltä leikattais kikkeli pois, tehtäis tissit, hakattais estroa niin että itku tulis 247.

Ei kai tuo liity mitenkään siihen, että meillä on järkevää olla joku sana kuvaamaan mieheksi sukupuoltaan vaihtanutta naista ja joku toinen sana kuvaamaan naiseksi sukupuoltaan vaihtanutta miestä?

Ei ole mielekästä kutsua näitä samalla sanalla, koska kyse on eri asiasta.

Jostain syystä kukaan ei nyt tunnu osaavan kertoa parempaa termistöä, jos nykyinen ei kerran kelpaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Huomaan ettet ole lääkäri.

Kerropa sitten mikä on minimivaatimus sille että ihminen vaihtaa sukupuoltaan.

Latest posts

Back
Ylös Bottom