Isänmaan toivo

Offtopic!
lej: "...henkisesti epävakaat ovat harvinaisempia tuolla koulussa, kuin muissa opinahjoissa, joissa ei hakijoille tehdä mitään psykologisia testejä."

Mistä olet saanut päähäsi ettei muissa kouluissa tehdä psykologisia testejä pääsykokeissa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
risumies sanoi:
Offtopic!
lej: "...henkisesti epävakaat ovat harvinaisempia tuolla koulussa, kuin muissa opinahjoissa, joissa ei hakijoille tehdä mitään psykologisia testejä."

Mistä olet saanut päähäsi ettei muissa kouluissa tehdä psykologisia testejä pääsykokeissa?

Eikö lej sanonut, että "muissa opinahjoissa, _joissa_ ei hakijoille..." Eli viittasi selvästi kokeita suorittamattomien oppilaitosten ryhmään. Kokeita suorittavat ovat tämän ryhmän ulkopuolella. Lauserakentelu tosin viittaisi siihen, ettei myöskään kadettikoulussa olisi testejä. Muutenhan verrattasiin omenoita ja appelsiineja :D

Esimerkiksi ymmärtääkseni missään kauppakorkeassa tai teknisessä yliopistossa ei psykologisia testejä hakijoille tehdä, ja näistä kouluista kuitenkin aika paljon ihmisiä valmistuu, jotka toimivat myöhemmin esim. esimiesasemassa. Tosin osa yrityksistä onneksi rekrytointivaiheessa saattaa testauttaa ehdokkaat.

Muistetaan nyt kuitenkin että esim. kauppakorkeassa ei tehdä niinkään psykologisia testejä ja tentit on sielläkin ihan kiva läpäistä. Kauppakorkeasta ei välttämättä heti edes valmistuta esimiesasemaan ja kyllä kuule kovasti pitää olla mustaa valkoisella jos meinaa heti saada ihmisiä johdettavakseen valmistuttuaan. Ekonomilta tai dippainssiltä vaaditaan näyttöä, jotta päästään hyviin tehtäviin ja en ole tavannut yhtään kuunaria ekonomia tai
DI:tä, toisin kuin olen tavannut pakosta aikasen kuunareitä vänrikkejä ja luutnantteja, jotka pääsevät heti johtamaan ihmisiä valmistuttuaan/opiskellessaan, mutta eipä tuo mitään, olihan intissä myös hyviä kapiaisia johtajina, jotka tosin kaikki oli käynyt mpkk:ssa maisterilinjan.. Psykologisia testejä ei välttämättä tarvita kun tiedetään, että
ekonomiksi pääsemisessä vaaditaan muutakin kuin AUKin tutkinto..

Tuomas H. sanoi:
Muistetaan nyt kuitenkin että esim. kauppakorkeassa ei tehdä niinkään psykologisia testejä ja tentit on sielläkin ihan kiva läpäistä. Kauppakorkeasta ei välttämättä heti edes valmistuta esimiesasemaan ja kyllä kuule kovasti pitää olla mustaa valkoisella jos meinaa heti saada ihmisiä johdettavakseen valmistuttuaan. Ekonomilta tai dippainssiltä vaaditaan näyttöä, jotta päästään hyviin tehtäviin ja en ole tavannut yhtään kuunaria ekonomia tai
DI:tä, toisin kuin olen tavannut pakosta aikasen kuunareitä vänrikkejä ja luutnantteja, jotka pääsevät heti johtamaan ihmisiä valmistuttuaan/opiskellessaan, mutta eipä tuo mitään, olihan intissä myös hyviä kapiaisia johtajina, jotka tosin kaikki oli käynyt mpkk:ssa maisterilinjan.. Psykologisia testejä ei välttämättä tarvita kun tiedetään, että
ekonomiksi pääsemisessä vaaditaan muutakin kuin AUKin tutkinto..
Mä olen naimisissa ekonomin kanssa, joka pääsi suoraan esimiesasemaan ilman sanottavaa kokemusta, tosin niiden psykologisten testien kautta. Toki Mpkk:n psyokoligiset testit pyrkivät selvittämään muutakin, kuin vain johtajaominaisuuksia. Ikävä kyllä (tai en tidä onko se niin ikävää), sota-aikana voi ne kuunari-kapiaiset olla niitä kaikkein tehokkaimpia miehiä.

Kyllä kauppakorkeaan kuule pääsee, kun vain on hyvä muisti ja kohtuulliset paperit lukiosta. Ainakin näitä kuunareita kauppatieteiden ylioppilaita olen muutaman tavannut, joiten en laittaisi kyllä kenekään esimieheksi, vaikka muut hommat niiltä sujuisikin, vaikka kuinka hyvin.

Täältä näyttää vielä löytyvän kommentti tuoho tapaukseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom