Isänmaallisuutta vaiko rasismia?!

Status
Viestiketju on suljettu.
Minua on jo pitkään mietityttänyt eräs asia. Nimittäin se, että jos jolla kulla on suomenleijona kaulassa, korvassa, sormessa, tai puhumattakaan ihossa.
Se leimataan HETI rasistiksi.

Olen myös kuullut, että jotkut suomalaiset NAISET boikotoivat kaikkea suomi aiheista -verkkareista koruihin. Ja heitä jopa HÄVETTÄÄ asua ja OLLA SUOMALAINEN!! :curs:

Eli tänäpäivänä Suomessa isänmaallisuus on rasismia. Ei vittu missään nimessä näin!!!! :itku:

Eli onko palstalaisilla omia kokemuksia tällaisista asioista? Onko tullu natsinimittelyjä turhan takia!?

..pöllihän Hitlerkin hakaristin meiltä.. :rolleyes:

Ja tähän lisättäköön, että istuuhan neekeritkin Jamaikalla marisätkät huulessa ja lätsät päässä missä lukee "Black Power".. ja se on meidän nuorison mielestä tosi cool.. surullista..

-edit-

Ja jos joku tästä vetää herneet nokkaan, niin en todellakaan ole pahoillani. :D
Ja tästä joka pojalle lakki päähän! :D
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=3672721

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by ultravega1280
...Eli tänäpäivänä Suomessa isänmaallisuus on rasismia. Ei vittu missään nimessä näin!!!! :itku:

Minkälaisesta isänmaallisuudesta mahdat puhua?
Sitäkin kun on monta lajia nykyään.

No, kyllä minuakin hävettää ja inhottaa monesti Suomen valtion toiminta, se varmaan on ihan normaalia. Mitä on isänmaallisuus, mitä hyvää siinä on? Minkälaiset teot ovat isänmaallisia?

Kyllä mulla ainakin on Suomi-verkkatakki (ja olen nainen). Se nyt tosin on sellainen hupijuttu, mutta kuitenkin ihan ylpeänä sitä kannan. En mä häpeä olla suomalainen, mutta täytyy kyllä myöntää, että jos vastaan tulee satakiloinen karju, jolla on kauheeton Suomen Leijona kaulassa ja lippu tatuoitu niskaan, niin kyllä sitä hieman hymähtää.

Yltiöisänmaallisuus lähinnä yököttää (vrt. jenkit). Rajansa kaikella.

HooEee:n kanssa mietin samaa.

Ja mitä suomalaisuuden häpeämiseen tulee, niin en kyllä voi olla ylpeä kansakunnastani oli meillä kuinka monta talvisotaa takana, kun katsoo jalon rotumme edesottamuksia esim. Tallinnassa. Silloin kyllä hävettää olla suomalainen. Tai sanotaan, että hävettää "rotumme" puolesta.

Originally posted by nirks
En mä häpeä olla suomalainen, mutta täytyy kyllä myöntää, että jos vastaan tulee satakiloinen karju, jolla on kauheeton Suomen Leijona kaulassa ja lippu tatuoitu niskaan, niin kyllä sitä hieman hymähtää.
Sama juttu. On tosi hulvatonta katsella näitä ghetto pimp -kultakorujannuja, joilla roikkuu turvalukon ketjun näköisessä homohoukuttimessa 2-kiloinen Suomi-leijona. Mauttomuuden huippu. Tämän kaiken kruunaa tietenkin 3 tuumaa paksu kultainen ranneketju. :lol2:

Saman olen huomannut minäkin,surullista tosiaan :(
Sana isänmaallinen=rasistiksi leimataan heti.
Kaikenmaailman känkytyksissä herjataan kyllä "valkoisia" ties millä,mutta sanoppa mustaihoista vahingossa neekeriksi:rolleyes: .

Kaulassani roikkusi luultavasti 5kiloinen Suomenjellona,jollei se olisi niin mauton :D...Suomi verrareita en ihan noin tyylitajun vuoksi laittaisi päälleni,muuten ovat ihan jees,eli siis ainakin yksi isänmaallinen eukko tästä maasta löytyy.

Minun ymmärtääkseni rasismia on sellainen, että ei ole valmis myöntämään jollekulle ihmiselle hänelle kuuluvia ihmisarvoja tai yksilönvapauksia vain sillä perusteella, että tuo ihminen on eri rotua, esim. mongolidi, naapuri (miulle ei negatiivinen sana), punaihoinen, maori tms. Vaikkapa valkoinen, jos se tuomitsija on tummaihoinen.

Tällä perusteella terve isänmaallisuus ei totta tosiaan ole rasismia. Nykyään luetaan kaikenlainen asiallinenkin arvostelu rasismiksi. Jos olen sitä mieltä, että Suomen ei kuulu maksaa sossuavustuksia tummaihoisille mukapakolaislintsareille, en mielestäni ole rasisti. Miun puolestani Suomi saa ja sen tulee avustaa tosi hädässä olevia, ja ulkomaalainen, olipa mitä ihonväriä hyvänsä, saa tehdä Suomessa vapaasti rehellistä työtä. Jos olen valmis lähettämään rikoksiin syyllistyneen ulkomaalaisen takaisin kotimaahansa, en mielestäni silloinkaan ole rasisti.

Isänmaallisuuden ymmärrän rehellisen työn tekemisenä tämän maan hyväksi. Verot maksuun niin kuin kuuluukin. Isänmaan kaikenlaisen hyvän ajatteleminen ja tekeminen, vaikka puolustaminenkin, jos tarve vaatii. Isänmaallisuutta EI ole joidenkin toista rotua tai kansallisuutta olevien summittainen hakkaaminen, jotta nämä "älyäisivät" juosta takaisin omaan maahansa. Tai edes heidän syrjiminen työhönottotilanteessa tai asunnon myymisessä.

Mie pidän itseäni isänmaallisena. Voisin ihan hyvin pitää ylläni Suomi-verkkaria, koruja (jos niitä käyttäisin) tai tatskoja, jos niitäkään ikuna ottaisin. Itse asiassa omistan yhden Suomi-t-paidan, ja kehtaan kyllä pitää sitä ylläni julkisesti.

Sellaiset iskulauseet kuin "Suomi suomalaisille" eivät ole realistisia, mutta en lukisi niitä rasistisiksi. Remember: rasismissa on kyse nimenomaan RODUSTA, ei ulkomaalaisuudesta. Toki toivottaisin rehellistä työtä pelkäämättömän ulkomaalaisen tervetulleeksi Suomeen töihin. Ja oikeutetuksi työttömyyspäivärahoihin, kun vain lakipykälät sellaisen sattuessa tulevat hengeltäänkin täytetyksi. (Samaa edellytän myös suomalaisten osalta.)

Minua on jo pitkään mietityttänyt eräs asia. Nimittäin se, että jos jolla kulla on suomenleijona kaulassa, korvassa, sormessa, tai puhumattakaan ihossa.
Se leimataan HETI rasistiksi.

Olen myös kuullut, että jotkut suomalaiset NAISET boikotoivat kaikkea suomi aiheista -verkkareista koruihin. Ja heitä jopa HÄVETTÄÄ asua ja OLLA SUOMALAINEN!! :curs:

Eli tänäpäivänä Suomessa isänmaallisuus on rasismia. Ei vittu missään nimessä näin!!!! :itku:

Eli onko palstalaisilla omia kokemuksia tällaisista asioista? Onko tullu natsinimittelyjä turhan takia!?

Voisikohan olla niin, että tietyt ääriryhmä-teinipellet on häpäisseet julkisesti meidän kansallisia tunnuksia ja
nykyään esim. Suomen vaakuna vaatetuksessa aiheuttaa mielikuvan natsista..

..Hakaristi on alunperin vanha budhalainen (vai olikohan se hindujen) uskonnollinen symboli..

Originally posted by Sanniella
Kaikenmaailman känkytyksissä herjataan kyllä "valkoisia" ties millä,mutta sanoppa mustaihoista vahingossa neekeriksi:rolleyes:

missä känkytyksissä herjataan "valkoisia" ihonvärin takia tai sitä pilkaten?

hienoahan se on olla ylpeä suomalaisuudestaan, ja osoittaa sitä vaikka kannustamalla leijonien lätkämatseja, mutta sellanen yltiöpäinen isänmaallisuus menee kyllä pelleilyksi. tyyliin jenkit.

Tuomokulta:pitääkö mun nyt sulle ihan etsimällä etsiä joku biisi?Kun ei millään jaksaisi.Kuunteleppa vaikka niitä rap molotuksia,tai vaikka Lauryn Hillin muutamaa viisua,ja nekö ei ole rasistisia?No enivei..Kuuntelehan joskus ajatuksella,jooko?

Yltiö isänmaallisuus,esim "nuorella"polvella,taas on aika usein uhoamista jo senkin takia,kun ei tapahdu mitään...Isommalla mölyämisellä saa enemmän aikaan??Noot...

Ja Metrin tekstiin voin yhtyä täysin :kippis1:

Cool, mä oon tyylitön -> kaulassa hopeinen ketju ja siinä leijona :D Tosin ei sentään mitään kovin paksuja. Ajattelin pitää sitä edelleen. Tarttis kai kai hankkia tilalle puuhelmet... :blow:

Ja noi pilottitakkiset wannabe natsit sen Suomen leijonan arvostuksen ovat pilanneet paskalla käytöksellään. En pidä mitenkään isänmaallisena näitä sankareita jotka istuvat Salen kulmalla Opel Kadeteissaan ja huutelevat ohi kulkeville ulkolaisille herjojaan tyyliin: "Hei mutakuono! Mee töihin." Itse nämä suuret isänmaamme sankarit istuvat kuitenkin usein päivästä toiseen autossa tekemättä yhtään mitään... :kippis1:

en ainakaan itse ole rasisti vaikka mulla on suomileijona tatska ja riipus.jotkut naiset ei kyllä ole tykännyt siitä tatskasta,mut se on pää asia et itse tykkään:D

Tämänpäivän suomessa isänmaallisuus on aika hämärä käsite.Oma isämaani on sananmukaisesti ISÄN MAA.Maa jota isäni ja esi isäni ovat viljelleet,raivanneet,puolustaneet vieraita heimoja vastaan.

Nykyään olemme osa JU:ta,ja tänne lappaa vaikka minkänäköistä ja väristä porukkaa,eikä suurin osa suomalaisista välitä siitä.Ainoa mikä isänmaasta on jäljellä,on ulkoiset tunnukset,kuten lippu ja jääkiekkojoukkue.

Isänmaallisuus ilmeneekin nykyään aidoimmillaan esim. töihinottotilanteessa oman rotuisen suosimisena.

Vaatetuksella ja killuttimilla koreilevat haluavat yleensä leimautua isänmaallisiksi,koska se on trendikästä.Kyseiset heebot eivät varmaan koskaan ole edes pohtineet mitä isänmaallisuus heille merkitsee

Originally posted by Sanniella
...Suomi verrareita en ihan noin tyylitajun vuoksi laittaisi päälleni,muuten ovat ihan jees...

Nehän just on olevinaan viimeistä huutoa. Kattelin ohimennen jotain muotipläjäystä televisiosta, jossa mallit keikisteli Suomiverkkarit päällä katvalkeilla.

Vanha keskiaikainen (ritarien) merkki se kyllä on...

Kyllä, olen aloittajan kanssa aivan samoilla linjoilla ja kiinnittänyt asiaan huomiota. Esim. Demissä (älkää kysykö mitä teen siellä) yleinen teinityttöjen ajatusmalli on jotain tännepäin: "Haluaisin olla musta, koska ne on paljon parempia kuin me jurot, tyhmät suomalaiset. Mustat on sitäpaitsi meitä paljon komeampia ja kauniimpia". Eli kunhan on muualta kuin Suomesta niin heti ehdotonta plussaa. :itku: :itku: :itku: En tiedä, olisko se sitten suvaitsevaisuuskasvatuksen ansiota vai minkä, surkeaa joka tapauksessa. Ja monet teinit ovat aivan tosissaan tämän kantansa kanssa. Ja vielä kerran :itku:

heh tuo mustien ylitön ihannointi ärsyttää kyllä kans.

ja sanniella rakas, minä en millään tajunnut että oli kyse joistain kaupalliseen tarkoitukseen rävelletyistä lyriikoista. niissähän on kaikenlaista paskaa puolin ja toisin, ei siitä kannata olla katkera. luulin että puhutaan jostain tärkeämmästä tekstistä

ei minua ainakaan ole leimattu rasistiksi mustiin kohdistuvien mielipiteideni johdosta vaikka ne joskus onkin negatiivisia. pitää vaan olla asiallinen, ei kukaan kuuntele sua jos lätkit juttua tyyliin "naapuri sitä naapuri tätä"

Re: Re: Isänmaallisuutta vaiko rasismia?!

Originally posted by demoni
..Hakaristi on alunperin vanha budhalainen (vai olikohan se hindujen) uskonnollinen symboli..
No, jos tarkkoja ollaan niin se tulee sanskriitista. Ja merkitys muuttuu jos ne "hakaset" kiertää eri suuntaan.:)

Re: Re: Re: Isänmaallisuutta vaiko rasismia?!

Originally posted by Ankka
No, jos tarkkoja ollaan niin se tulee sanskriitista. Ja merkitys muuttuu jos ne "hakaset" kiertää eri suuntaan.:)

Jep, muuttuu auringon ja elämän symboliksi.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom