Isänmaallisuutta vaiko rasismia?!

Status
Viestiketju on suljettu.
Tulevaisuuden suunta on kuitenkin jo ihan selvä,kun ei kerran laivalla ole peräsintä ja kannella kuria niin se seilaa just mihin sattuu.
Joku möhlö on keksinyt sellaisenkin jutun kun tuleva työvoimapula,vaikka SAK:n mukaan 300 000 on vailla työtä ja koko ajan potkitaan porukkaa laumoittain pois töistä.
Mielipiteeni on se että monikulttuurisuus tuo mukanaan pelkkää murhetta.Jos joku on toista mieltä niin sen voi mennä ilmaisemaan vaikkapa Sarajevon torille,paikalliset vois olla erimieltä :evil:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No pistitään jotain elkää suuttukoo...

Tässä nyt on jotain mitä itselle tuli mieleen. Toivottavasti en jakele mitään herneitä..

Eli mua ärsyttää yks juttu. Viimeeks just vappuna meinas tulla tappalua tästä asiasta. Mun ulkonäkö kun on täälänen: vähän hiuksia, nahkatakki, levikset ja maiharit. Siinä yksi tyyppi torilla kävi sit huutelemaan, että oletko joku saatana rasisti jne. Minä sitten sanoin että EN. Onneks sit tuli sen toisen kaverit väliin, kun meinas sanaharkka yltyä. Ite se oli semmonen "toppahousu" joka varmaan ihannoi mustia. sellasen näkönen se oli, mutta en sitä alkanut sille huutelemaan. Just sellainen että " me tullaan ghetosta, mutta pitää olla uudet fubut ja kanit päällä" Ärsyttää. No joo :) vaikee kirjottaa näin yömyöhään, toivottavasti ei kukaan käsitä ihan väärin.

Tässä just ärsyttää se että heti se luuli mua rasistiksi. En tunnusta sitä. En tiedä asioista vielä niin paljoa, mutta otan selvää. Olen minäkin "isänmaallinen" (kuullostaa tuokin muotisanalta). Oon tässä kultaista keskitietä kulkenut, mutta jos johonkin päin pitäisi kääntyä, niin vähän oikealle.

Kun oon tässä netissä surffaillut ja ettinyt juttuja, niin tällä sivulla on tullut käytyä pari kertaa. http://www.huhtikuunryhma.org/
aika jännää juttua. Häpeäpaalukin oikee :) Tuolla ois keskustelun aiheita. heh. eikun vaan copy/pastet rulaamaan...
No mutta pakko laittaa loppuun tämä merkki: :confused: ja lähteä nukkumaan....

Minähän en lyö ketään ilman syytä, ja mua saa aika kovasti ärsyttää, ennen kuin räjähdän.
Mutta jos joku uhkaa mun henkeä vetämällä puukon tms. esiin, oli sitten vihreä tai pinkki (yleensä kyllä musta), niin se kaveri käy kyllä rajamailla. Ja aivan salettiin se olen MINÄ joka siitä joutuu korvausvelvolliseksi kun puolustin omaa henkeäni. Mutta kuten Halmekin sanoi "Siitä pitäis saada mitali, saatana!".

Mulla itelläni ei ole minkäälaisia leijonakoruja, eikä paitoja.. ja hiuksiakin on päässä..ja välillä ei.. tyyli muuttuu.
Leijonakaulakorun olen ajatellu ostaa, mutta sekin on tosiaan jääny ihan miettimistasolle, koska justiin tätä natsiksi huutelua en millään jaksais..

Ja mitä tulee Tompan kommenttiin, että ne suomalaiset lökäpöksyt jotka hengaavat ostoskeskuksissa leijona kaulassa ja toinen alkon pussissa, ovat naurettavia. Sitä samaa mieltä minäkin olen.. kaikki lökäpöksyjoujoumatafaka -tyypit on täysin naurettavia.. Hip hop on jenkkislummien juttu, ja sinne se olis saanu jäädäkin, mutta leijona meille :D

Ja nää suomalaiset wanna be -neekeritkin on suolesta. Täälläkin on/oli sellanen suomalaisen wanna be -neekereiden jengi joilla oli kaikki ghettojutut tervehdysmerkeistä lähtien käytössä ja puheessa oli kaikki vitun "bro"t sun muut.. ja yhtään oikeaa neekeriä en tässä porukassa ikinä nähny.. kyllä mulla nauratti yleensä ihan vitusti kun tätä porukkaa satuin jossain näkemään..kädet heilu ku heinämiehellä, perse villku farkun kauluksesta, rätti päässä ja lippa vinossa ja sitten oltiin olevinaan niin helvetin cool..
Mutta sitten potkittiin roskiksia, sylettiin vanhusten ja naisten päälle. Sotkettiin bussipysäkit ja bussit. Huudeltiin bussissa tuntemattomille ja elettiin kuin pellossa.
Ja tätä samaa harrastavat näiden kavereiden esikuvat...

Ja näistä neekereistä vielä.. aikoinaan silloiset jääkiekkojoukkuekaverit kertoivat kuinka suurin osa neekereistä häiritsi tunteja ihan tarkoituksella,esim. jos Ali Ravittu oli 9a luokalla ja Ali Painoinen 9c luokalla, niin tämä Ali Ravittu 9a luokalta tuli tämän Ali painoisen tunnille kavereineen ja sabotoi koko opetusta. Makoilivat pulpeteilla,polttivat tupakkaa, huutelivat opettajalle ja oppilaille solvauksia. JA TÄMÄ ON TOSI!!!
Kyllä varmaan suomalaisistakin tällaisia kouluvandaaleja löytyy, en epäile hetkeäkään. Mutta kuitenkin tollanen alkaa jo suorastaan vituttamaan.

....nyt meni kyllä varmaan aika v-tusti offiksi, mutta menkööt.

Minä en tuomitse ketään ihonvärin perusteella, mutta helvetti kun tuntuu vaan näiden suomessa asuvien värillisten käytös olevan niin perseestä, että ei sitä voi vitutukselta välttyä! Niin kun joku jo sanoi: "maassa maantavalla!".
Jos mä nyt uskaltaisin tonne HIVin valloittamaan afrikkaan lähteä, johonkin Kenian takamaille vaikka 2 kkn "lomalle", niin kyllä minä siellä olisin maantavalla! Heinämekko päällä juoksin leijonan perässä keihäs kourassa (Ei taida +130kg massalla kovin montaa metriä päästä?:lol2: ) !!

Ja sitten tämä ulkonäöltä rasistiksi ja natsiksi leimaaminen suomalaisten keskuudessa vituttaa aivan suunnattomasti..

Eiköhän mun kirjotukset tästä aiheestä tällä foorumilla ole käyty.. Jatketaan me sällit vaan raudan (ja aineiden) pumppaamista ja pakkiksen lukemista. :thumbs:

Ainiin, ja mulle sellanen suomea kunnioittava ja salilla viihtyvä nainen, kiitos! ;)

PS.
Toisaalta itellänikin on jalat jo sellasen kokoiset, että ainoot mitkä menee jalkaan on just jotkut v-tun bronxit tai 300-kiloselle tehdyt tuulihousut, ja molemmat housut ovat mun jalassa samanlaiset kuin 60-kilosella jätkällä pillifarkut, eli ei lökötä! Eli bronx se lukee meikäläisenkin perskannikan kohdalla.. YO!!:D

Originally posted by Nat_Ural
Nirksin rotuveljet ovat varmaan tehnet jotain äärimmäisen pahaa.. kaikki innolla odottavat, mitä :)

:lol2: Siellähän NE (en minä mutta pojat) mellastavat levitellen rahojaan öykkäröiden törkyhumalassa jne. Kyllä hävettää niin helvetisti, kun virolaiset ystäväni kertovat suomipoikien edesottamuksista pitkin toreja. Ei kivaa.

Tosin suomalaiset ovat kyllä paljon hauskempia. :kippis1: :blow:

Ja mitä suomalaisiin vielä tulee, niin mähän olin AIVAN kauhuissani, kun suomalainen mies tuli mulle ehdottamaan "HATUN" näyttöä...:D
Virolaiset eivät ikinä ehdota tuollaista, mutta siinä onkin niiden pahin vika ;)

Originally posted by nirks
Siellähän NE (en minä mutta pojat) mellastavat levitellen rahojaan öykkäröiden törkyhumalassa jne. Kyllä hävettää niin helvetisti, kun virolaiset ystäväni kertovat suomipoikien edesottamuksista pitkin toreja. Ei kivaa.

Tosin suomalaiset ovat kyllä paljon hauskempia.

Minä olisin kanssa tosi vihainen jos suomeen tulisi ulkomaalaisia turisteja tuhlaamaan omia rahojaan. Toisivat paskiaiset viikonlopussa maahan rahaa samanverran kuin minä vuodessa. Kyllähän se pistäisi vihaksi. Vielä jos kehtaisivat investoida ja siten luoda työpaikkoja...

Originally posted by taisto
Minä olisin kanssa tosi vihainen jos suomeen tulisi ulkomaalaisia turisteja tuhlaamaan omia rahojaan. Toisivat paskiaiset viikonlopussa maahan rahaa samanverran kuin minä vuodessa. Kyllähän se pistäisi vihaksi. Vielä jos kehtaisivat investoida ja siten luoda työpaikkoja...

JOO JOO. Tuota mäkin olen niille hokenut, että rahaa se vaan heille on.

Silti suomalaiset voisivat tarkistella omaa käyttätymistään vieraalla maaperällä, vaikka kuinka paljon sitä rahaa olisi käytettävissä. Kyllähän sitä nyt käytöstapoja pitää olla. No, tuollainen käytös sen kun kasvattaa ennakkoluuloja (?) suomalaisesta junttiporokansasta. Olkoonkin, että he pitävät ravintoloita Tallinnassa pystyssä.

Kyllä mun OIKEASTI vituttaisi, jos Suomessa olisi öykkäröiviä joka paikkaa kuseskelevia turisteja, huolimatta siitä rahavirrasta mitä kyseiset turistit tänne tuovat.

No, mä yritän näyttää Tallinnassa mahdollisimman vähän suomalaiselta. Kun siellä nämä turistit tulevat aamulla jo ihan umpitunnellissa, sukeltavat sitten johonkin mieleiseensä ostosparatiisiin/juottolaan/huoralaan. Ja unohtavat siinä samalla, että Tallinnassa/Virossa olisi paljon muutakin nähtävää.

Originally posted by ultravega1280

Ja näistä neekereistä vielä.. aikoinaan silloiset jääkiekkojoukkuekaverit kertoivat kuinka suurin osa neekereistä häiritsi tunteja ihan tarkoituksella,esim. jos Ali Ravittu oli 9a luokalla ja Ali Painoinen 9c luokalla, niin tämä Ali Ravittu 9a luokalta tuli tämän Ali painoisen tunnille kavereineen ja sabotoi koko opetusta. Makoilivat pulpeteilla,polttivat tupakkaa, huutelivat opettajalle ja oppilaille solvauksia. JA TÄMÄ ON TOSI!!!
Kyllä varmaan suomalaisistakin tällaisia kouluvandaaleja löytyy, en epäile hetkeäkään. Mutta kuitenkin tollanen alkaa jo suorastaan vituttamaan.

Paskaahan toi oli koko juttu mutta missä koulussa kukaan on polttanut tupakkaa tunnilla?

Jääkiekkokavereilta suomalaiset tuntuu kaikki muutkin suuret totuudet oppivan kuten esim mällin ja viinan kohtuullisen käytön etc.

On se kummaa että joillan yksilöillä tulee näitä puukkoneekereitä kimppuun niin usein että ei ehdi juuri muusta valittaa.:david: :david:

Originally posted by nirks
:lol2: Siellähän NE (en minä mutta pojat) mellastavat levitellen rahojaan öykkäröiden törkyhumalassa jne. Kyllä hävettää niin helvetisti, kun virolaiset ystäväni kertovat suomipoikien edesottamuksista pitkin toreja. Ei kivaa.

Tosin suomalaiset ovat kyllä paljon hauskempia. :kippis1: :blow:

Ja mitä suomalaisiin vielä tulee, niin mähän olin AIVAN kauhuissani, kun suomalainen mies tuli mulle ehdottamaan "HATUN" näyttöä...:D
Virolaiset eivät ikinä ehdota tuollaista, mutta siinä onkin niiden pahin vika ;)

Olin tossa viikonloppuna Haapsalussa enkä minä ainakaan nähnyt siellä ketään suomipoikaa öykkäröimässä enkä edes itse öykkäröinyt. Ennen en ole Virossa käynyt kuin kerran nuorempana mutta kyllä minun mielestäni Virolaiset naiset ovat Suomalaisia naisia mukavampia ja hauskempia. Kaikki ihmiset olivat siellä tosi mukavia eikä heillä tuntunut olevan mitään suomalaisia vastaan.Mahtava paikka jossa tapaa mahtavia ihmisiä:kippis1:

Kiinnitin myös siihen huomiota että sieltä ei löytynyt yhtään alman malehia eikä muitakaan wu tang clan miehiä. Ei varmaan paikka kelpaa kun ei raha tipu taivaalta niinkuin täällä Suomessa kyseisille henkilöille.

Originally posted by AG+
Paskaahan toi oli koko juttu mutta missä koulussa kukaan on polttanut tupakkaa tunnilla?

Jääkiekkokavereilta suomalaiset tuntuu kaikki muutkin suuret totuudet oppivan kuten esim mällin ja viinan kohtuullisen käytön etc.

On se kummaa että joillan yksilöillä tulee näitä puukkoneekereitä kimppuun niin usein että ei ehdi juuri muusta valittaa.:david: :david:

Hohhoijaa... :jahas:

Originally posted by ultravega1280

jos Ali Ravittu oli 9a luokalla ja Ali Painoinen 9c luokalla, niin tämä Ali Ravittu 9a luokalta tuli tämän Ali painoisen tunnille kavereineen ja sabotoi koko opetusta. Makoilivat pulpeteilla,polttivat tupakkaa, huutelivat opettajalle ja oppilaille solvauksia. JA TÄMÄ ON TOSI!!!

Ainiin, ja mulle sellanen suomea kunnioittava ja salilla viihtyvä nainen, kiitos! ;)
PS

hehehe, tykkään epäasiallisesta huumorista, mutta arvelen, ettei tällä foorumilla ole yhtään riittävän tyhmää naista sulle.

Originally posted by Metri
Minun ymmärtääkseni rasismia on sellainen, että ei ole valmis myöntämään jollekulle ihmiselle hänelle kuuluvia ihmisarvoja tai yksilönvapauksia vain sillä perusteella, että tuo ihminen on eri rotua, esim. mongolidi, naapuri (miulle ei negatiivinen sana), punaihoinen, maori tms. Vaikkapa valkoinen, jos se tuomitsija on tummaihoinen.

Tällä perusteella terve isänmaallisuus ei totta tosiaan ole rasismia. Nykyään luetaan kaikenlainen asiallinenkin arvostelu rasismiksi. Jos olen sitä mieltä, että Suomen ei kuulu maksaa sossuavustuksia tummaihoisille mukapakolaislintsareille, en mielestäni ole rasisti. Miun puolestani Suomi saa ja sen tulee avustaa tosi hädässä olevia, ja ulkomaalainen, olipa mitä ihonväriä hyvänsä, saa tehdä Suomessa vapaasti rehellistä työtä. Jos olen valmis lähettämään rikoksiin syyllistyneen ulkomaalaisen takaisin kotimaahansa, en mielestäni silloinkaan ole rasisti.

Isänmaallisuuden ymmärrän rehellisen työn tekemisenä tämän maan hyväksi. Verot maksuun niin kuin kuuluukin. Isänmaan kaikenlaisen hyvän ajatteleminen ja tekeminen, vaikka puolustaminenkin, jos tarve vaatii. Isänmaallisuutta EI ole joidenkin toista rotua tai kansallisuutta olevien summittainen hakkaaminen, jotta nämä "älyäisivät" juosta takaisin omaan maahansa. Tai edes heidän syrjiminen työhönottotilanteessa tai asunnon myymisessä.

Mie pidän itseäni isänmaallisena. Voisin ihan hyvin pitää ylläni Suomi-verkkaria, koruja (jos niitä käyttäisin) tai tatskoja, jos niitäkään ikuna ottaisin. Itse asiassa omistan yhden Suomi-t-paidan, ja kehtaan kyllä pitää sitä ylläni julkisesti.

Sellaiset iskulauseet kuin "Suomi suomalaisille" eivät ole realistisia, mutta en lukisi niitä rasistisiksi. Remember: rasismissa on kyse nimenomaan RODUSTA, ei ulkomaalaisuudesta. Toki toivottaisin rehellistä työtä pelkäämättömän ulkomaalaisen tervetulleeksi Suomeen töihin. Ja oikeutetuksi työttömyyspäivärahoihin, kun vain lakipykälät sellaisen sattuessa tulevat hengeltäänkin täytetyksi. (Samaa edellytän myös suomalaisten osalta.)

Hoh hoijaa... Pakko huomauttaa, että kaikki ihmiset ovat samaa rotua elikkä ihmisrotua... Ja se joka ei tätä tiennyt ja alkaa vaatimaan jotain perusteluja yms. turhaa paskaa, voi ensi töikseen lukea Karmela Liebkindin kirjan: Me ja muukalaiset.

Originally posted by Looney
Hoh hoijaa... Pakko huomauttaa, että kaikki ihmiset ovat samaa rotua elikkä ihmisrotua... Ja se joka ei tätä tiennyt ja alkaa vaatimaan jotain perusteluja yms. turhaa paskaa, voi ensi töikseen lukea Karmela Liebkindin kirjan: Me ja muukalaiset.

Hoh hoijaa itsellesi vaan. Luitko ajatuksella tuon Metrin laittama postauksen?
Voit lukea vaikka tuhat kirjaa, mutta jos et niitä lue ajatuksella niin miksi vaivautua, "yms. turhaa paskaa"

Originally posted by JohnnyB
Hoh hoijaa itsellesi vaan. Luitko ajatuksella tuon Metrin laittama postauksen?
Voit lukea vaikka tuhat kirjaa, mutta jos et niitä lue ajatuksella niin miksi vaivautua, "yms. turhaa paskaa"

Mä en nyt oikein ymmärtänyt sun pointtia? Myös piilorasismi on rasismia. Minulle jäi vähän epäselväksi mitä tuossa Metrin postauksessa tarkoitetaan sillä, että rasismi kohdistuu rotua vastaan? Lainaus: "Remember: rasismissa on kyse nimenomaan RODUSTA, ei ulkomaalaisuudesta." <- Tämä tarkoittaa mitä?

EDIT: Lisään vielä, että mitä tuohon ajatuksella lukemiseen tulee, niin jos tekstiä ei ajatuksella lue, niin piilomerkityksen voi hienosti kätkeä haluamansa vaikutelman alle. :)

Pidätkö sinä kaikista ihmisistä, etkö? Näinhän se menee ei kaikista tarvitsekkaan pitää ja vaikka ei toisista ihmisistä pidä ja on isämaallinen on turhaa heti alkaa hakaakkaaan rasistileimaa otsaan.

Pointtini oli että Metri oli loistavasti perustellut kantansa ja ilmaissut mielipiteensä ja sinä lähdet ala-arvoiseen ja väheksyvään sävyyn laittamaan vastinetta siihen, tyyliin "Hoh hoijaa" ja "yms. turhaa paskaa" . Itse en kyennyt löytämään rasismia saati piilorasismia Metrin postauksesta.

Uskon että Metri ja kaikki muutkin tajuavat ihmisten olevan ihmisiä, yllättävää.

Originally posted by JohnnyB
Pidätkö sinä kaikista ihmisistä, etkö? Näinhän se menee ei kaikista tarvitsekkaan pitää ja vaikka ei toisista ihmisistä pidä ja on isämaallinen on turhaa heti alkaa hakaakkaaan rasistileimaa otsaan.

Pointtini oli että Metri oli loistavasti perustellut kantansa ja ilmaissut mielipiteensä ja sinä lähdet ala-arvoiseen ja väheksyvään sävyyn laittamaan vastinetta siihen, tyyliin "Hoh hoijaa" ja "yms. turhaa paskaa" . Itse en kyennyt löytämään rasismia saati piilorasismia Metrin postauksesta.

Uskon että Metri ja kaikki muutkin tajuavat ihmisten olevan ihmisiä, yllättävää.

Tyhmäkin tajuaa, että isänmaallisuus ja rasistisuus ovat kaksi täysin eri asiaa... Tai, no... Enivei, kysehän on alkuperäisessä kysymyksessä ennakkoluuloista. Ennakkoluulot ovat AINA negatiivisia yleistyksiä tiettyä ryhmää kohtaan. Esim. lause: "Eivät kaikki mustalaiset ole varkaita. Minäkin tunnen yhden, joka oikeasti tekee töitä." on rasistinen, koska se kertoo meille etten pidä mustalaisista, poikkeuksia lukuunottamatta. Tämä esimerkkilause on hyvä esimerkki piilorasismista ja se miten vastaanottaja sen tulkitsee riippuu täysin hänen omista ennakkoluuloistaan ja käsitteistään.

Tuohon ekaan virkkeeseesi voisin sanoa, että ihmisiä tulisi kohdella yksilöinä, ei leimata ryhmänsä stereotyyppiseksi jäseneksi. En mielestäni sanonut, että isänmaallisuus tekee kenestäkään rasistia.

Metrin alkuperäiseen postiin viitaten voin sanoa, että siinä erotellaan aika selkeästi ihmiset eri rotuihin. Lainaus: "ihminen on eri rotua, esim. mongolidi, naapuri (miulle ei negatiivinen sana), punaihoinen, maori tms. Vaikkapa valkoinen, jos se tuomitsija on tummaihoinen."

Lopuksi haluan sanoa, että tämä keskustelu on turha, koska ennakkoluulot ovat tunnepohjaisia, yleensä kotoa opittuja irrationaalisia asenteita, joiden muuttaminen on mahdotonta, jos ei ennakkoluuloinen ihminen sitä itse halua.

Ennakkoluulot ovat AINA negatiivisia yleistyksiä tiettyä ryhmää kohtaan. Esim. lause: "Eivät kaikki mustalaiset ole varkaita. Minäkin tunnen yhden, joka oikeasti tekee töitä." on rasistinen, koska se kertoo meille etten pidä mustalaisista, poikkeuksia lukuunottamatta.

Entäs tämä:

Herra A: "Kaikki mustalaiset ovat varkaita ja pummeja. Vittu!"

Herra B: "Eivätkä ole. Eräskin tuntemani mustalainen käy töissä eikä hänellä ole rikosrekisteriä."

Puhuuko herra B rasistisia?

Entä Luigi Luca Cavalli-Sforza ja The History and Geography of Human Genes?

Siinähän ei puhuta roduista vaan populaatioista ja klustereista mutta idea on ihan sama.

...
Lopuksi haluan sanoa, että tämä keskustelu on turha, koska ennakkoluulot ovat tunnepohjaisia, yleensä kotoa opittuja irrationaalisia asenteita, joiden muuttaminen on mahdotonta, jos ei ennakkoluuloinen ihminen sitä itse halua.

Tässä olen samaa mieltä, ettei ennakkoluuloinen ja rasisteja kaikkialla näkevä ihminen pysty muuttamaan irrationaalista asennettaan muita kohtaan, koska ei sitä itse halua. Onhan tänä päivänä muotia olla niin hyväksyvä ja hyväksyä kaikki, paitsi kriittiset mielipiteet. Kukahan sitä onkaan rasisti?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom