IQ Test

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tappara
  • Aloitettu Aloitettu
Sain tuon hömppähömppä testin mukaan pisteiks 141, ja haukkuu erittäin hyväks tulokseks :) On se mun mielestä ihan hyvin näin sivistymättömälle ja tyhmälle ihmiselle :D :5:

- EDIT - typo

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: älyäkö?

Originally posted by Looney
Joku joskus ehdotti, että jos ihmisten todellista luontaista älykkyyttä haluttaisiin mitata, tulisi esim. länsimaissa asuva urbanisoitunut ihminen laittaa keskelle tiheää sademetsää ilman varusteita. Se kuinka nopeasti ja hyvin ko. henkilö sopeutuisi uuteen tilanteeseen ja pystyisi hyödyntämään uuden tilanteen tarjoamia resursseja, kertoisi todellisen älykkyyden.

Olen samaa mieltä. Itse sain 129.

Eurooppalainen älykkyystesti: 147

Mensa.dk -testi, keskihajonta 24: 156

:confused: Eikös melkein kaikki oo saanu paremman tuloksen tosta ekasta testistä??? Mulla meni sitten näin päin.

132 napsahti, puolet heitin varmaa tuntuman mukaan eli kattelin jonkuaikaa niitä töherryksiä ja sit laitoin sen mikä vaa tuntu sopivalta sen enempää miettimättä

Eurooppalainen 153
Mensa.dk 148

Skippasin tosta eurooppalaisesta ne viimeset valitse kaks vaihtoehtoa miinus yksi niistä jonka keksin heti. Cs oli kivampaa :)

Hemmetti että täällä on viisasta porukkaa...itse tein sen testin minkälainen mensan testikin on,eli jossa on niitä ympyröitä ja ne liikkuu erisuuntiin...mietin vaan et 18kysymyksestä sain 17oikein väsyneenä...jippee olen nero:rolleyes:

Täytyy nostaa tämä vanha thread ylös, jotta pääsen keulimaan ja pönkittämään horjuvaa itsetuntoani: Tieteen Kuvalehden testi keskihajonnalla 24 antoi 148 ja jouduin puhumaan yhden asiakaspuhelun samalla (prkl, kun töissä ei saa rauhassa keskittyä olennaiseen).

Aika reippaasti jäi lopussa aikaa sitä viimeistä lokeroa tuijottaa - en tiedä mitä hypnoottista siinä vikassa oli, mutta mulla tuli joku päänsisäinen buffer overflow ja vaivuin katatoniseen tilaan. Lopulta meni arvaukseksi.

PS. Mike: ai sulla näköjään testitulos tulikin eri fontilla ja toisenlaisilla antialias-settingseillä kuin normaalisti :thumbs:

Onkos kukaan muuten käynyt osallistumassa city-lehden valopää kilpailuun? Kilpailu löytyy osoitteesta:

http://www.city.fi/valopaa/

Itse tarkistin päivällä sijoituksen ja olen 3. sijalla noin 3700:stä testiin vastanneesta. Eli jos vähän luotettavampaa testiä haluatte kokeilla niin kokeilkaas tuolla. 50 parasta valitaan sitten tuohon loppukilpailuun, joka järjestetään 29. päivä helsingissä. Saas nähdä jos vielä keikkuu tuossa 50 sakissa viikon päästä kun aika menee umpeen. :D

Osallistuminen maksaa sitten 1,29 ekee kun pitää lähettää tuo tekstari tuonne, että pääsee mukaan. Idea on kai karsia tsiitterit helvettiin kun ei voi kun kerran käydä kokeilemessa per kännyliittymä ja sitten se vielä maksaa. Toisaalta jos joku haluaa kusettaa, niin eipä taida ole liian vaikeeta.

EINSTEININ ARVOITUS

1. Samalla kadulla on 5 taloa, jokainen talo on erivärinen. Jokaisen talon omistaja on eri kansallisuutta.

2. Talojen omistajista (5) jokainen juo eri juomaa, polttaa erimerkkisiä savukkeita ja omistaa eri lemmikkieläimen.

3. Kenelläkään ei siis ole samaa lemmikkiä, kukaan ei juo samaa juomaa, polta samaa savukemerkkiä eikä ole samaa kansallisuutta kuin toinen.

Kysymys kuuluu: "Kenen lemmikki on kala?"

Faktat:

Britti asuu punaisessa talossa.
Ruotsalaisella on koiria lemmikkeinä.
Tanskalainen juo teetä.
Vihreä talo on valkoisen talon vasemmalla puolella.
Vihreän talon omistaja juo kahvia.
Henkilö joka polttaa Pall Mallia kasvattaa lintuja.
Keltaisen talon omistaja polttaa Dunhillia.
Henkilö joka asuu keskimmäisessä talossa juo maitoa.
Norjalainen asuu ensimmäisessä talossa.
Henkilö joka polttaa Blendiä asuu kissan omistajan naapurissa.
Henkilö jolla on hevonen asuu sen naapurissa, joka polttaa Dunhillia.
Henkilö joka polttaa Bluemastersia juo olutta.
Saksalainen polttaa Princeä.
Norjalainen asuu sinisen talon naapurissa.
Henkilöllä joka polttaa Blendiä on naapuri joka juo vettä.

Einstein kirjoitti tämän viime vuosisadalla. Hän väitti että 98% maapallon väestöstä ei pysty ratkaisemaan sitä. (ei kyllä päde enää mun mielestä, taitaa olla ihmisten looginen päättelykyky parantunut sadassa vuodessa)

Koettakaas ratkaista!!! :thumbs:
Ei oo paha kuhan vähän jaksaa pohdiskella (itellä meni 15min)

:wall:

Originally posted by saimi
Einstein kirjoitti tämän viime vuosisadalla. Hän väitti että 98% maapallon väestöstä ei pysty ratkaisemaan sitä. (ei kyllä päde enää mun mielestä, taitaa olla ihmisten looginen päättelykyky parantunut sadassa vuodessa)

98% ei pysty ratkaisemaan tota päässään.

Joka tuota ei paperilla ratkaise luokitellaan ameebaksi.

Toki pitää hoksata, että paperia kannattaa käyttää.

Päässä ratkaistavaksi tuo on jo mielenkiintoinen.

Tässä toinen mielenkiintoinen ongelma, joka onkin sitten hiukan vaikeampi.

Valitaan kaksi kokonaislukua välillä 2 ja 99 (2 ja 99 mukaanlukien) ja henkilölle T kerrotaan näiden lukujen tulo ja henkilölle S näiden lukujen summa. S ja T käyvät seuraavan keskustelun:

T: En tiedä mitkä nämä luvut ovat.
S: Minäpä tiesin sen jo.
T: Silloin tiedän mitkä luvut ovat.
S: Silloin tiedän minäkin.

Ongelmana on keksiä mitkä nämä kaksi lukua ovat...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom