IQ Test

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tappara
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by colemanni
helskutti kuinka viisas olisitkaan vastattuasi kaikkiin

Nopealla laskutoimituksella saan, jos olisin vastannut kaikkiin kysymyksiin:
33x78=2574 ÄO
Oiskohan tuolla päässyt Guinnesin ennätysten kirjaan ja Ressu Redfordin haastateltavaksi?

Älä nyt aliarvioi itseäsi. Muista että eka kysymys on helpoin kaikista, eli arvioidaan todellinen älykkyysosamääräsi seuraavasti:
Jos kysymyksiä on 33, on ÄÖ:si ~78^33 = 2,75*10^62

Sillä mennään jo tosi pitkälle..:blow:

eli nyt ollaankin luontevasti tultu siihen pisteeseen jolloin voidaan todeta että kuinka turhaa on tehdä yleensäkään minkäänlaisia älykkyystestejä ,ketä niillä vakuutellaan älystä? itseään vaiko toisia.

Jos ihminen ei itse tajua olevansa älykäs ilman testiä mihin helvettiin hän älykkyyttään tarvitsee,ilmeisesti ei yhtään mihinkään.
Jos taas on tarve kertoa muille kuinka on niin ja niin monessa testissä saanut hienot pisteet osoittaa vain sen ettei kyseinen henkilö ole laisinkaan niin älykäs kuin testinumerot antaa ymmärtää.
Kyllä todellinen monipuolinen älykkyys tulee ilmi aivan muilla tavoin.

Originally posted by colemanni

Jos ihminen ei itse tajua olevansa älykäs ilman testiä mihin helvettiin hän älykkyyttään tarvitsee,ilmeisesti ei yhtään mihinkään.

Kyllähän kaikki hyvin suunnitellut testit mittaavat jotain. Varmasti myös hyvin suunnitellut älykkyystestit. Nimitys "älykkyystesti" voi olla vain melko harhaanjohtava kulttuurissa, jossa älykkyyttä käytetään kuvaamaan hyvin monenlaisia ominaisuuksia. En minä ainakaan osaa ilman testiä sanoa jonkin aivojeni osa-alueen tarkkaa tai vähemmänkään tarkkaa suorituskykyä. En tosin tiedä mihin älykkyyttäni tarvitsisinkaan, siis siinä tapauksessa, jos sellaista minulla riittävästi olisi :)

http://www.aanet.aanekoski.fi/iq/iqtest.html

Tein tuon testin 10 min ja tulos 144.

Sais varmaan parannettua tulosta jos vähän keskittyis paremmmin ja harjoittelis noita vähän.

Jos muuten joku on menossa Nokialle soveltuvuustesteihin niin noita kuvioita on syytä treenata...

:worship:

ääk mä sain ihan paskan tuloksen!mä vihaan teitä kaikkia varsinkin sitä joka pisti tän linkin tänne vääk!!!cyynel

Tosta pelletestistä tuli 147... Mensan testiä tein puoleen väliin nopeahkosti mutta perkele kun tuo musiikki soi niin kovaa niin ränkkäsin loput kahdessa sekunnissa loppuun pelkkää aata niin tuli 106 höhöö pakko tehdä tuo joskus kokonaan kun on enemmän aikaa kun pari min.

Ensimmäisestä testistä 135. Loppupään tehtävistä saa enemmän pisteitä joten niitä kannattais miettiä. Mitenkähän tossa määritellään älykkyys jos ei vastaa yhteenkään kysymykseen?

Originally posted by Naskali
Mitenkähän tossa määritellään älykkyys jos ei vastaa yhteenkään kysymykseen?

Tieteelliseen tutkimiseen kuuluu olennaisena osana kokeet. "Tämän testin mukaan älykkyysosamääräsi on 0"

Eli pidetään ihmistä "hieman" vajaana. (Joo, naurakaa vain, mä sain älykkyystestistä nollan)

Originally posted by Pattismurffi
Joo, toi eka testihän on ihan hauska jos haluaa saada hyvän tuloksen joka ei ole lähelläkään totuutta...Suomen väestön keskimääräinen ÄÖ on tilastojen mukaan noin 100. Ja koska Mensan sivut tietävät kertoa, että noin 2 % väestöstä pääsee 148 tulokseen, on toi testi aikalailla paska. Ei pahalla....

ps. 157

Mensa käyttää testauksessa kuviopäättelytestiä, joka on parhaita yleisen älykkyyden mittareita. Testin luotettavuus on siis korkea. Normaalijakauma eli Gaussin käyrä kuvaa älykkyyden jakautumista väestössä. Tilastomatematiikkaan liittyy termi keskihajonta, joka Suomen Mensan testeissä on 24. Kun väestön keskimääräinen älykkyysosamäärä on 100, saadaan Mensan jäsenyyden vaatimukseksi 148, joka on 100 + 2 kertaa keskihajonta. Tämän tuloksen voi saavuttaa 2 % väestöstä.

;)

Hyvä amatsun matikasta on termit jääny muistiin.

Joku tuolla mietti miten ikä vaikuttaa älykkyyteen. Eikös ÄO:n kaavassa yksi muuttuja ole ikä, eli mitä vanhemmaksi tulet sitä paremmin pitää pärjätä noissa testeissä.

-K

Viisasten klubi

No veikkaanpa, etta tuo testi antaa tulokset 'hiukan' ylakanttiin, muuten talla palstalla kokoontuu selkeasti koko suomen alymysto.. kun tsekkaa porukan pojoja (153, 157, 145, 165, 156, 147, 159 etc.), ne menee kaikki 'Genius/High Genius' kategoriaan, ja kyseiset pisteet saa keskivertopopulaatiosta 0.25 - 0.0025 % (145/165). Ja kun laitetaan viela paalle faktat, etta testi tehtiin joko

a) kannissa
b) 5 minuutissa
c) ei viitsitty miettia viimeisia kysymyksia tarkkaan

ei voi kun todeta, etta keskiverto Mensan jasen tuntisi varmaan tassa seurassa itsensa tyhmaksi :D

No vitsailu sikseen... nuo testikysymykset kylla 'oppii' tai muistaa. Muistelisin itse saaneeni joskus 137 pojoa ('Highly gifted'), ilman etta muistin muita testeja. Mensan testeissahan sen voisi mitata 'virallisesti', mutta toisaalta onko 'alykasta' maksaa maltaita siita lystista? Kaverini kuului Mensaan ja myonsi suoraan, etta hanen ainoa motiivinsa on pyodalla lojuvat Mensa lehdet, kun jengia tulee kylaan (erityisesti naisia) :kippis1:

Mä sain tuossa mensan testissä 114... :lol2: Tosin en jaksanut keskittyä läheskään kaikkiin. Olenkohan nyt sitten tyhmä vai todella tyhmä? Tiedä häntä. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom