IQ Test

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tappara
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Anssi
Mitenhän tuo pistetys menee? :confused: Vastasin vain kolmeen (vai oisko ollut neljään) ja painoin saman tien vastauspainiketta ja ruutuun tupsahti teksti "Tämän testin mukaan älykkyysosamääräsi on 87" No eipä paljon tarvi tuohon osamäärään :lol2:
Sen sijaan että oisit vastannu niihin loppuihin väärin, niin älysit olla vastaamatta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Re: "Älykkyystesti" vai kykytesti?

Originally posted by colemanni
jees,nuo testipäivät on tulleet tutuiksi ja erittäin hyvät arvostelut on tullut mutta enpäs ole tuollaiseen työpaikkaan lopulta edes mennyt johtuen siitä että usein tuollaisia palveluita käyttäen työnhaku prosessi kestää liian kauan ja tuloksia odotellessa hyvin moni ,itseni mukaan lukien ehtii tehdä jo työsopimuksen toisen työnantajan kanssa :).
Työhön otossa on menty todella syvälle suohon kun turvaudutaan näihin edellä mainittuihin palveluihin,ensinnäkin ne maksavat paljon eivätkä kerro työnhakijan todellisista kyvyistä työtehtäviä ajatellen yhtään mitään. Työnantajalle olisi parempi että ottaisi omien haastattelujensa perusteella valitsemansa kaksi parasta koeajalle töihin ja lemppaisi sitten heikomman tai jopa molemmat pois koeajan kuluessa jos ehdokkaat ovat vääriä henkilöitä tehtävään.
Olen vähän eri mieltä noiden testien kannattavuudesta ja kalleudesta. Testit maksavat alle tuhat euroa, mutta väärän työntekijän palkkaaminen on tuhottoman kallista (uusi rekrytointiprosessi yleensä useita tuhansia euroja ilmoitteluineen ja haastatteluineen ym., kalliit erorahat jos koeaika on kulunut umpeen ja silti halutaan tyypistä eroon, perehdyttämisen kustannukset, vahingot joita väärä tyyppi toiminnallaan ehtii aiheuttamaan, jne jne jne, ja tämä kaikki turhaan). Tutkitusti kaikista työntekijöistä n. kolmasosa on tehtävään erittäin sopivia, kolmasosa keskinkertaisia, ja kolmasosa tehtävään sopimattomia. Loppuviimeksi rekrytointiprosessin loppuvaiheessa tehdyt testit on aika helppo keino lisätä onnistumisen todennäköisyyttä ja karsia sopimattomat pois. Haastattelussa kun ei kuitenkaan saa ihmisestä irti kuin lähinnä ensivaikutelman. Nimenomaan Naten mainitsemat heikkojen ja vahvojen alueiden testaukset ovat varmasti hyödyllisiä, samoin kuin motivaatioperustan ja toimintatyylien kartoitukset. Näistä on aika vaikea saada tietoa pelkällä haastattelulla. Ja toisaalta jos testattu tyyppi otetaan töihin, on hyvä tietää millä kyseistä ihmistä parhaiten motivoidaan jne. Eihän ne testitkään koko totuutta kerro, mutta suuntaa ainakin antavat.

Meillä töissä käytetään testejä kaikkien avainhenkilöiden rekrytoinneissa, ja kuulemma joka kerta kun testituloksissa on arvioitu joitakin riskejä, nämä riskit on myös toteutuneet, jos tämä ihminen on riskeistä huolimatta otettu töihin. Itse olen käynyt soveltuvuustestissä kerran, ja aika hyvin tunnistin itseni tuloksista, eli ainakin minun kohdallani 9 tunnin testauksella saatiin yllättävänkin paljon irti.

Firma hoitaa myös omaa imagoaan pestaamalla heti sopivan ihmisen. Aika karua yksittäisen ihmisen kannalta, jos otettaisiin kaksi koeajalle ja pian toinen pois, tai ehkä jopa molemmat. Tyyppi joutuu kuitenkin irtisanoutumaan edellisestä työpaikastaan ja järjestämään elämänsä uutta työpaikkaa ajatellen. Tuskin hänelle jää kovin hyvä mielikuva yrityksestä, joka rekrytoi puolitosissaan ja tekee näin joka toisesta töihin otetusta hetikohta työttömän. Pahat juorut kulkee kauas... Ja koska rekrytointi ja perehdytys tosiaan on kallista, näitä turhia palkkauksia kannataa jo senkin takia välttää.

Skientologista huuhaata tollaset testit! ;)
Jos rahansa haluaa pistää testeihin niin antaa palaa vaan, tollaset mensan ilmaiset äö-testit voi olla ihan mukaviakin tehdä, mutta mua rupes ainakin ahdistamaan kuin joistakin ei saanut mitään logiikkaa... Tein testin sinne päälle 20 kohtaan tosissani, mutta sitten rupesivat jo kuviot muuttumaan välillä ihmeellisimmiksi ja mielenkiintokin hävisi, tuloksena 116.

Ehkä mä oon liian älykäs tollasiin testeihin ja löydän noista kuvioista jotain muita luonnonmukaisuuksia, mitä Mensan neröpäät ei tajua!? ;)

Originally posted by EKKS
No itse sain tosta mensan testistä ton 115 ja tein sen tosissani. Olen ihan tyytyväinen tulokseen koska 100 on normaali tulos joka pitäisi olla 50% väestöstä mutta täällä palstalla taitaa liikkua pelkästään neroja jos tulokset tossa mensan testissä on suurimmalla osalla 130-160:rolleyes:

Ps:yli 130 tuloksiin kykenee 2,2% väestöstä;)

ite sain aivan varmasti tosta testistä 146 pojoa, enkä ollut ennen nähnyt. ne pari vikaa tehtävää meni ihan penkin alle, ainakin se, mis piti valita kaksi sieltä välistä, jos nyt oikein muista

edit: ja en siis tarkoita, että älykkyys osamääräni olisi oikeasti 146:)

edit2: siis mikä tää on tää suomalaiskerroin 24???

No joo, tein kuin teinkin puheena olleen testin ja sain tuloksen 138 :lol2:

Re: Re: Re: "Älykkyystesti" vai kykytesti?

Originally posted by Pauliina
Olen vähän eri mieltä noiden testien kannattavuudesta ja kalleudesta. Testit maksavat alle tuhat euroa, mutta väärän työntekijän palkkaaminen on tuhottoman kallista (uusi rekrytointiprosessi yleensä useita tuhansia euroja ilmoitteluineen ja haastatteluineen ym., kalliit erorahat jos koeaika on kulunut umpeen ja silti halutaan tyypistä eroon, perehdyttämisen kustannukset, vahingot joita väärä tyyppi toiminnallaan ehtii aiheuttamaan, jne jne jne, ja tämä kaikki turhaan). Tutkitusti kaikista työntekijöistä n. kolmasosa on tehtävään erittäin sopivia, kolmasosa keskinkertaisia, ja kolmasosa tehtävään sopimattomia. Loppuviimeksi rekrytointiprosessin loppuvaiheessa tehdyt testit on aika helppo keino lisätä onnistumisen todennäköisyyttä ja karsia sopimattomat pois. Haastattelussa kun ei kuitenkaan saa ihmisestä irti kuin lähinnä ensivaikutelman. Nimenomaan Naten mainitsemat heikkojen ja vahvojen alueiden testaukset ovat varmasti hyödyllisiä, samoin kuin motivaatioperustan ja toimintatyylien kartoitukset. Näistä on aika vaikea saada tietoa pelkällä haastattelulla. Ja toisaalta jos testattu tyyppi otetaan töihin, on hyvä tietää millä kyseistä ihmistä parhaiten motivoidaan jne. Eihän ne testitkään koko totuutta kerro, mutta suuntaa ainakin antavat.

Meillä töissä käytetään testejä kaikkien avainhenkilöiden rekrytoinneissa, ja kuulemma joka kerta kun testituloksissa on arvioitu joitakin riskejä, nämä riskit on myös toteutuneet, jos tämä ihminen on riskeistä huolimatta otettu töihin. Itse olen käynyt soveltuvuustestissä kerran, ja aika hyvin tunnistin itseni tuloksista, eli ainakin minun kohdallani 9 tunnin testauksella saatiin yllättävänkin paljon irti.

Firma hoitaa myös omaa imagoaan pestaamalla heti sopivan ihmisen. Aika karua yksittäisen ihmisen kannalta, jos otettaisiin kaksi koeajalle ja pian toinen pois, tai ehkä jopa molemmat. Tyyppi joutuu kuitenkin irtisanoutumaan edellisestä työpaikastaan ja järjestämään elämänsä uutta työpaikkaa ajatellen. Tuskin hänelle jää kovin hyvä mielikuva yrityksestä, joka rekrytoi puolitosissaan ja tekee näin joka toisesta töihin otetusta hetikohta työttömän. Pahat juorut kulkee kauas... Ja koska rekrytointi ja perehdytys tosiaan on kallista, näitä turhia palkkauksia kannataa jo senkin takia välttää.

Tässä tulikin hyviä puolustuksia psykologisten työhönottotestien puolesta ja tässä lisää: Miettikää itsenne firmaan esimies asemaan. Tehtävänne on palkata uusi alainen. Jos käytätte ulkopuolisten psykologien tarjoamia apuja ja joudutte irtisanomaan alaisen epäpätevyyden takia, ette menetä täysin omaa mainettanne esimiehenä, vaan voitte syyttää muuta tahoa. Mutta jos palkkasitte henkilön itse, kolahtaa kaikki negatiivinen kunnia omaan nilkkaan.

Tuosta kahden ihmisen palkkaamisesta firmaan koeajalle, jonka jälkeen valitaan kumpi saa jäädä, jos kumpikaan, olen sitä mieltä että se on erittäin epäeettistä ja täysin moraalitonta. Ajatelkaapa mahdollisia perheitä tms. läheisiä, jotka kärsivät tämän episodin aiheuttamasta taloudellista ahdingosta.

Itse olen käynyt tällaisen moniosaisen psykologisen soveltuvuus ja työhönottotestin läpi ja voin sanoa, että itselleni siitä oli varmasti paljon etua hakiessani töihin.

Originally posted by Dean Kuntz
Ite saan aina ihan hyvää jälkeä aikaan töissä + opiskelussa, joudun vaan käyttämään 2 x aikaa mitä muut! :D :D

Sama vika! Mutta tulee hyvää jälkeä ihan varmasti!

:kippis1:

No joo - tällä tuloksellahan hyvin vähän tekemistä perinteisen ÄO tai IQn kanssa - eli ei liene vertailukelpoinen

tulos ensimäiseillä kerralla 159 - toisella kokeeksi vain ensimäiset 15 tehtävää 33 sta - tulos 120

Piti kokeilla tuota testiä uudestaan mutta ei se paljon tulosta muuttanut. Nyt uusi tulos on 147 jonka myös veljeni sai... Pitihän tuolla testillä vaivata kavereita myös ja onneksi ne jäi alle 140 pisteeseen.

:thumbs:

114 ton ekan testin mukaan, siis mitä v*****, älykkyyttä
mitataan jollain valitse joku töherrys joka kuuluu joukkoon:D

-- Älykäs mies ehti melkein lopettaa koko testin, oli sen verran
tylsä testi --

mut lukema varmaan pitää paikkansa, jos olisin älykäs olisin lopettanut sen jo puolessavälissä testiä ;)

Originally posted by Romps
Lukema varmaan pitää paikkansa, jos olisin älykäs olisin lopettanut sen jo puolessavälissä testiä.

Joo, on vähän vaikeaa ymmärtää että mitä tuollainen palikkatesti muka mittaa. Salille vaan!

:kippis1:

Eurooppalainen testi: 156, hieman jäi aikaa käyttämättä. Oon tehnyt sen kerran aikaisemmin joskus muinoin mutten muistanut yhtään siitä, liekö vertailukelpoinen tulos? No anyway, mensa-ainesta selkeästi (yeah right, *jatkaa kivien kanssa leikkimistä*)

Originally posted by meitsi
Eurooppalainen testi: 156, hieman jäi aikaa käyttämättä. Oon tehnyt sen kerran aikaisemmin joskus muinoin mutten muistanut yhtään siitä, liekö vertailukelpoinen tulos? No anyway, mensa-ainesta selkeästi (yeah right, *jatkaa kivien kanssa leikkimistä*)

En halua olla ilonpilaaja, mutta tällaista näyttää:

"Tämän testin mukaan älykkyysosamääräsi on 174
Huipputulos!
Älykkyysosamääräsi on erittäin korkea!

Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä,
sellaisia, jotka osaavat laskea ja sellaisia,
jotka eivät osaa! :-)"

Siinä meni viimeinenkin usko noihin nettitesteihin. Ja nyt tutimaan, että jaksaa taas huomenna syödä proteiinipuuroa ja heitellä limppuja salilla. :)

No voe helvetti! sen lisäksi että strong on saatanan vahva natu yli viidenkympin hanskalla, vetää hän TÄYDET pisteet älykkyystestistä! :kippis1:

Re: Re: Re: ...

Olen itse tilannut tuon Mensa ry:n kotitestin ja teinkin sen tuossa syksyllä. Täytyy sanoa, että ei ole aivan helpoimmasta päästä.
Siitä vielä maksoin 10e että ne tarkasti sen, mutta oli tulos sellainen että tarvitsee varmaan käydä heidän "oikeassa" testissään.
Suosittelen kaikille vähääkään kiinnostuneille, testi kyllä palauttaa melko kivasti maanpinnalle, mikäli leijuu turhia luullen.
:D

Originally posted by Looney Sum summarum...
Hienoja sanoja mutta tuliko ihan oikeaan paikkaan...

Originally posted by meitsi
No voe helvetti! sen lisäksi että strong on saatanan vahva natu yli viidenkympin hanskalla, vetää hän TÄYDET pisteet älykkyystestistä! :kippis1:

No sen verran täytyy hieman selittää, että se hanska ei ole kuitenkaan ole ihan niin kireässä kunnossa kuin Richard75:llä. :)

Originally posted by tappara
Tuosta yhden palstalaisen sigusta vaan otin tuon "älykkyystestin" linkin:

http://www.aanet.aanekoski.fi/iq/iqtest.html

Testi on joo mitä on, mutta paljonkos saatte. Täällä 153. Ja meni noin 15 min tekemiseen. (20 minsaahan on max).

Sain (sääli)pisteinä 9 !! On tippunu pisteellä viime vuotisesta
:itku:

Onko kukaan tehnyt Mensan kotitestiä. Itse tein, ja sain 23 oikein 36:sta. Tarkistuttaminen maksaa 10 eur, johon ei ole varaa. Tietäkö joku jotain pisteytyksestä. On aika vaikea. Netin "pelletesteistä" on tullut yleensä tuloksia hieman alle 150. Todennäköisesti tämä todellinen testi antaa ainakin 20 pojoo vähemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom