Inttikunto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pläty
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Hei,

olen lähdössä inttiin tossa ensi vuoden tammikuussa, ja minua askarruttaa seuraava asia:

Intissä ollessa joka tapauksessa ruokailu-, lepo-, ja punttausmahdollisuudet huononevat huomattavasti, niin onko mitään mieltä tässä seuraavan vuoden aikana edes pyrkiä ns. "kovaan" kuntoon, jos se saatu lihasmassa kuitenkin menee variksille intissä ollessa? Vai kannattaako tässä vaiheessa pitää vain peruskuntoa kohdillaan ja aloittaa hommat urakalla vasta intin jälkeen?

En löytänyt threadia aiheesta, joten kysyn näin. Onko ihmisillä mielipiteitä asiasta? Ja ylipäätään kuinkahan usein intissä on mahdollisuus käydä salilla ja minkälaisia saleja näistä paikoista löytyy ym.?

Kiitos etukäteen! :worship:

Ainakin vekaranjärvellä on hyvät mahdollisuudet käydä salilla. Parempi vaihtoehto kuin sotilaskoti... :D

Salina se on perushyvä. Kaikki tarvittava löytyy ja tilaa reilusti.

Ruokaaahan intisää riittää mutta ei saa ite valita mitä syö. Ite kävin salilla ainakin 3kertaa viikossa, kun ei tarttenu ku kävellä 200m ja oli salilla. Mutta se tosiaan riippuu paikasta :)

no reenaat vitun kovaa tammikuuhun asti, niin lihat kyllä häviää intis sen minkä häviää mutta saat sitte takas ku alat reenaa 2kk kaikki. LIhas muisti muista se.

Kyllä sitä punttia kannattaa vetää, vaikka tuloksista osa saattaakin lähteä intissä vetämään. Helpommin pääsee sitten jälkeen parempiin tuloksiin, kuin ihan tyhjästä alottais niitä tuloksia hakemaan. Itellä lähti ensimmäisen 1-2kk aikana intissä 10kg painoa pois, eikä todellakaan ollut ylipainoa mennessä. Vuoden jälkeen olin saanu painon taisteltua melkein takasin, mutta rasvat oli komeet 8% kun kotiin pääsi. Omaa ruokaa kannattaa varata mukaan ja lisäravinteita jos tietää että syö normaalisti paljon. Ainakin itelle oli kova shokki siirtyä 5 lämpimästä ateriasta päivässä intin ruokailu rytmiin. Treenaaminen on sitten paljon paikasta kiinni, mutta kyllä treenaamaan pääsee ja salit on ihan riittävästi varusteltuja. Mutta treenit vaan jo käyntiin ei se todellakaan hukkaan mene.

Totta kai kannattaa treenata kovaa siihenki asti jos on tavotteena päästä parempaan kuntoon. Ja intissä ku syö hyvin ja menee iltavapailla salille eikä lähde kaupungille kaljaa juomaan ni kyllä se kunto säilyy sielläki kohtalaisen hyvänä. Itellä nous intin aikana sekä paino että tulokset, että ei se välttämättä niin pahastakaan ole.

riippuuhan toi kaiketi paljon lähtökohdista. Ne jotka syö sen 6 kertaa päivässä laihtuu varmasti helvetisti siellä, mutta toisaalta ne jotka syö "normaalisti", eli sen pari kolme lämmintä ateriaa päivässä saattaa pitää intin ruokamääriä jopa suurina. (ja toki myös se vaikuttaa kuinka paljon vapaa-ajalla tulee aerobista vedettyä)

Itse en aerobista harrasta ja syötyä tulee todella paljon vaikkei paino olekaan päätä huimaava, niin pakko se on kyllä henkisesti valmistautua siihen, että intissä ropisee nyt ainakin se 5 kg ekoina kuukausina. Siksipä bulkkaankin nyt ja otan intin sitten laihdutuksen kannalta :). Kyllä kai puntti ylläpitää lihaksia kun parikin kertaa viikossa vain käy.

senhän voi nähdä monesta näkökulmasta....treenata kannattaa joka tapauksessa se on fakta.mutta asiaan hankit nyt sitä lihasmassaa kovalla perusvoima treenillä,sillähän sitä saa.
mutta suosittelen että 2kk ennen sissään menoa alat tekee 2xviikkoon aerobista treeniä,ni ei tunnu sitten niin pahalle juosta siällä...sali oli ainaki sillon ku ite kävin parempi ku mis siviilissä kävin.voima painotteisesti kannattaa intissä treenata(mun mielestä)lihas säilyy jos voimaa tarvitaan johonki;)sit sen intin aerobisen otat kans ihan kunnolla=kun pääset niin paluatuminen myös sali treenistä on nopeempaa=voit treenata kovempaa.

saattaa olla että intin jälkeen oot tasapuolisesti vahvempi ku ennen sinne menoa.
se on itestä kiinni...

Mielettömän monipuolisia ja hyviä vastauksia, kannatti kysäistä ja kiitos kaikille! :)
Jeh, tosiaan tämänhetkinen tilanne on painoa 72kg olemattomalla rasvaprosentilla ja kovasti nousujohteista on. Kai sitten teen niin että kovaa vaan eteenpäin siihen asti että intissä on ja siellä sitten mahdollisuuksien mukaan vähintään ylläpitää tilannetta.

Näillä mennään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Mihin pläty menee palvelukseen?

Mulla sama tilanne, eli siis tammikuussa näillä näkymin intti, mutta mulla asiat vähän toisin päin. Yritän tätä olematontaaerobista kuntoa kohotella, ja parantaa lihaskestävyyttä ja -kuntoa. Pikkasen alkaa jo pelottamaan että miten tässä käy.

Mihin pläty menee palvelukseen?

Mulla sama tilanne, eli siis tammikuussa näillä näkymin intti, mutta mulla asiat vähän toisin päin. Yritän tätä olematontaaerobista kuntoa kohotella, ja parantaa lihaskestävyyttä ja -kuntoa. Pikkasen alkaa jo pelottamaan että miten tässä käy.

Kaartin jääkärirykmenttiin santahaminaan :)

Vuosi tässä on vielä aikaa niin kevyesti sitä kuntoa ehtii kohotella jos siltä tuntuu, sekä lihaskuntoa että aerobista puolta. Itselläni vielä syksyllä oli cooper 3000m, mutta se on mahdollisesti laskenut nyt kun ei näillä loskakeleillä ole innostanut lenkkeillä.:jahas: Noh kohta on kevät ja voi taas kohottaa sitä!:dance:

Kyllä intissä voi treenata aina kun on kassulla ja on iltavapaata ja kannattaaki aina kun jaksaa, ja leireillä voi nostella vaikka miinoja ja sun muuta jos on tarpeeks mielikuvitusta!

Intissä ekat pari viikkoa niin tuskin kerkeät minnekkää salille menemään tai saakkaan mennä.. siel on kaikki niin hoo-moilasina ne ekat pari viikkoo ja se on psyykkisesti ja fyysistekkin aika raskasta tämä alku.. mutta sitten kun alkuhässäkkä on ohi niin kyllä sitä aikaa jää ja on reenailla :)

Tammikuussa täälläkin oma tuomio kärsitään... Itsellä taas on vähän sen suuntanen ajatus että sinänsä tämä treenaus on nyt ihan turhaa, kun ne vähäisetkin lihat lähtee sitten siellä metsässä :itku:

Tosin silti viellä treenaillaan. Ja jos ihme tapahtuisi, että pääsisi tavoitteisiin tänä vuonna, niin sitten voisi ainakin muistella että OLTIIN siinä kunnossa :(

metsässä ja metsässä, oman palveluksen aikana olin 9kuukauden aikana reilu 3viikkoa yhteensä metsässä.. riippuu tietysti mihinkä sissiks tiensä on valinnut xD

Itse tammikuussa isosaareen. Syön kuitenkin aika huonosti siviilissäkin, ja kulutus on muutenkin pieni niin en hirveästi lihojen menetystä pelkää. Tarkotus olis intissä jotain 1-jakoista vääntää aina kun jaksaa.

Tietysti siinä treenistä on hyötyä, eihän nyt oo mitään järkee jättää treenaamatta. Voihan siellä vähän lihasta lähtee mut kyllä ne takas tulee nopeesti. Uskomatonta nyt ois jättää treenaaminen pois ja sanoo et se on turhaa

Itekkään en älyä tälläistä selittelyä yhtään että olis turhaa. Totta munassa treenataan ennen inttiä ihan yhtälailla, jos nyt sattuu vähän lihakset häviämään siellä niin se on voivoi, sitten hankitaan ne lihasmuistilla takas lyhyessä ajassa, ja pienemmällä rasvaprosentilla. Itse ainakin vedän kesän jälkeen massaa inttiin asti (I/2010) ja siellä sitten laihdun mitä laihdun. Salilla koitan käydä mitä kävisin siviilissäkin, onnistuu kuulemma hyvin kuhan on aerobinen senverran ok kunnossa että ei tarvitse aina lenkkeillä. :)

Tietysti siinä treenistä on hyötyä, eihän nyt oo mitään järkee jättää treenaamatta. Voihan siellä vähän lihasta lähtee mut kyllä ne takas tulee nopeesti. Uskomatonta nyt ois jättää treenaaminen pois ja sanoo et se on turhaa

En kanssa ite ymmärrä tommosta ajattelua että ei kanattas treenata ku häviäis kuitenki. Ehkä tommonen ajattelu on vaa jotain motivaation puutetta minkä verukkeella saa vältettyä harjoittelun.

metsässä ja metsässä, oman palveluksen aikana olin 9kuukauden aikana reilu 3viikkoa yhteensä metsässä.. riippuu tietysti mihinkä sissiks tiensä on valinnut xD

Itellä oli 12kk aikana reilu 90 mettäpäivää:dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom