Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vapaaehtoisena olen menossa, eli olen -90 syntynyt.:D Alunperin hain santikseen, käsky kävi vekaranjärvelle. No, loppusyksystä pistin sitten siirtoanomuksen, toiveena upinniemi, ja läpi meni ja uudessa palvelukseenastumismääräyksessä lukee Slmepa/upinniemi.
Tosin haut on LJK ja Erikoisröllijääkäreihin, saas nähdä miten testeissä käy. 23-24.pv pitäis uttiin mennä ja immolasta ei vielä tietoa. Ilmavoimat kiinnostais kyllä, vaan turhaanpa sitä hakemustakaan pistää kun tuskin ottavat peruskoulupohjasta sinne :hyvä:
7.7.2008 on lähtö, saas nähdä miten käy. Innolla odotan, jos upiin joudun niin RannJV todennäköisesti on meikäläisen juttu.
Vapaaehtoisuus taisi loppua joskus vuoden 2000 kesällä tai niillä main.
ei oo vapaaehtoisuus loppunu, 18v on tänäpäivänä vapaaehtonen, 19-21 on se miten normaalisti se suoritetaan nykyän
Suomessa asevelvollisuus koskee 18–60-vuotiaita miehiä.Ei se 18 vuotta ole vapaaehtoinen,valtio voi KÄSKEÄ palvelukseen 18 vuotiaan kuten KÄSKIVÄT minutkin,tosin valtio mielellään ottaa parikymppisiä ja jättää teinit kotio kasvamaan.Ite koin vaan hyvänä että suoritin 18 vuotiaana(olin 17 vuotias kun käskivät minun ruveta sotilaaksi), oli meinaan aika leikkikoulu vaikka melki lapsi vielä olinkin,sääliks kävi inttikavereita joista osa oli jo 28v ja vielä jotain insinöörejä :D
Hain aikoinaan 17 vuotiaana inttiin,mutta hakupaprut myöhästy päivällä tai kahdella.No täytin 19 sitten ja totesin että vielä 7 kuukautta arrmeijaa jäljellä,sen tajusin kipinämikkona hätilässä aamuyöllä kun kahvia pakissa keittelin :D
ps.ikävä on kyllä intin ruokailuja, ravintolaan ku ois menny 3 kertaa päivässä ja sitten noutopöytä illalla(iltapala). Ite lihoin vaan 10 kiloa vuoden aikana.Leireillä käytiin aina spadejen varastossaq varkaissa,metvurstia ja makkaraa sekä hapankorppuja yleensä verotettiin,muuten spadet olis ite syöny ne,spadet oli mun aikana kusipäisimpiä ihmisiä :D Kerran saatiin muuten pihviä ja mansikoita MuKe:ssa,oli veteraanipäivä ja eräät Kunnianarvoisat Sotiemme Veteraanit olivat meillä vieraana ja opettamassa vähän panssarisodankäyntiä,mm Börje Brotell(härski äijä vaikka on melki 100 vuotta vanha) -> eka vasemmalta kuvassa.
http://www.suomensotilas.fi/nettisotilas/Kuvat/Sturm4.jpg
Me muistetaan vaan ne parhaat hetket...
Olihan siellä ihan sika helmee välillä...
Kyllä mäkin kaipaan sitä aikaa... Ei oo tullu kavereita nähtyä kauheesti kotiutumisen jälkeen... Mosa-aika oli PARASTA...
Kyllähän sinne joskus tuli hajottua ihan täysin..........
ps.ikävä on kyllä intin ruokailuja, ravintolaan ku ois menny 3 kertaa päivässä ja sitten noutopöytä illalla(iltapala). Ite lihoin vaan 10 kiloa vuoden aikana.Leireillä käytiin aina spadejen varastossaq varkaissa,metvurstia ja makkaraa sekä hapankorppuja yleensä verotettiin,muuten spadet olis ite syöny ne,spadet oli mun aikana kusipäisimpiä ihmisiä :D
Purskahteleeko pojilla jo jännänkakkaa housuun? Saapumiserän II/08 palvelukseenastumiseen aikaa: 22 aamua! :dance2::dance::dance2::dance::dance2:
PS. GTJ 19
PS. GTJ 19