Inttiin, saapumiserä II/08

Aamut senkun itsellä Porissa vähenee, kyllä se teilläkin kohta eteen tulee. Ennen inttiä sitä kuuli sanonnan "Hajoa aamuihis", jota ei niin tosissaan osannut ottaa. Muistakaa vaan uudet mosat, kyllä niihin aamuihin suurin osa hajoaa. :dance2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse sain siirrettyä tammikuulta nyt heinäkuulle rovaniemen itr:ään. Alkaa jo pikku hiljaa tympästä ku aamut vähenee:D No ompahan käyty nopeampaa alta pois.

Vapaaehtoisena olen menossa, eli olen -90 syntynyt.:D Alunperin hain santikseen, käsky kävi vekaranjärvelle. No, loppusyksystä pistin sitten siirtoanomuksen, toiveena upinniemi, ja läpi meni ja uudessa palvelukseenastumismääräyksessä lukee Slmepa/upinniemi.

Tosin haut on LJK ja Erikoisröllijääkäreihin, saas nähdä miten testeissä käy. 23-24.pv pitäis uttiin mennä ja immolasta ei vielä tietoa. Ilmavoimat kiinnostais kyllä, vaan turhaanpa sitä hakemustakaan pistää kun tuskin ottavat peruskoulupohjasta sinne :hyvä:

7.7.2008 on lähtö, saas nähdä miten käy. Innolla odotan, jos upiin joudun niin RannJV todennäköisesti on meikäläisen juttu.

Vapaaehtoisuus taisi loppua joskus vuoden 2000 kesällä tai niillä main. Ennen sitä oli mahdollisuus hakea 17 vuotiaana asepalvelukseen (meinasin mennä),nykyyän ei.Suomi liittyi lapsisotilaat kieltävään sopimukseen tjs. En tiedä mitä tuolla vapaaehtoisuudellasi meinaat (vai oletko nainen?), minut käskettiin astumaan palvelukseen 18 vuoden ja kuuden kuukauden ikäisenä,eli heti ekaan saapumiserään joka täysi-ikäisyyteni jälkeen tuli, siitä oli vapaaehtoisuus kaukana(ei oikeasti ollut,nautin rötväämisestä,syömisestä ja vanhoista jalluista).Vuosi oli 2000 ja palvelin vuoden verran miehistön erityistä osaamista vaativissa tehtävissä eli panssarivaunutmekaanikkona (t-55m) parolassa ja tarkemmin 1.psvkomppaniassa. :hyper:

Armeija suomessa on löysistä löysin lepokoti, ruokaa,lepoa ja lomaa.Mitään ei tartte miettiä ite, se jopa kiellettiin alokasaikana.Siispä laitoimme lakin ja rukkasetkin välillä päähän, kun alikessu sekoili sanoissaan. En voi kuvitella että normaalielämässä ja työssäkäyvänä ihmisenä lihoisin 10 kiloa ja hukkaisin 500 metriä cooperissa 12kk,mutta intissä se on mahdollista.Liikuntakoulutus ja ampumakoulutus oli todella vähäistä. Ennen inttiä ei edes kilometrin uimalenkki ollut paha,mutta jälkeenpäin se oli tuskien taival.Joku kuntoluokkajako olisi paikallaan. Petyin suuresti armeijan fyysisen kovuuden puuttumiseen,tosin sain 12kk palveluksesta 10kk melkoisen laadukasta raskaskoneasentajakoulutusta vaativissa olosuhteissa.Koen että panssarivaunuasentajan koulutus on yksi armeijan hyödyllisimmistä koulutushaaroista ihan normaalielämää silmälläpitäen. Oppiihan korjaamaan koneita,hitsaamaan tekemään huoltoja yms...suosittelen jos ei lihominen haittaa.

Voisin sanoa että vaunumekaanikon koulutus vastaa 3 vuoden amisopintoja ihan helposti, paitti että amiksessa ei korjata autoa 35 asteen pakkasessa öljylampun valossa :D

ei oo vapaaehtoisuus loppunu, 18v on tänäpäivänä vapaaehtonen, 19-21 on se miten normaalisti se suoritetaan nykyän

Suomessa asevelvollisuus koskee 18–60-vuotiaita miehiä.Ei se 18 vuotta ole vapaaehtoinen,valtio voi KÄSKEÄ palvelukseen 18 vuotiaan kuten KÄSKIVÄT minutkin,tosin valtio mielellään ottaa parikymppisiä ja jättää teinit kotio kasvamaan.Ite koin vaan hyvänä että suoritin 18 vuotiaana(olin 17 vuotias kun käskivät minun ruveta sotilaaksi), oli meinaan aika leikkikoulu vaikka melki lapsi vielä olinkin,sääliks kävi inttikavereita joista osa oli jo 28v ja vielä jotain insinöörejä :D

Hain aikoinaan 17 vuotiaana inttiin,mutta hakupaprut myöhästy päivällä tai kahdella.No täytin 19 sitten ja totesin että vielä 7 kuukautta arrmeijaa jäljellä,sen tajusin kipinämikkona hätilässä aamuyöllä kun kahvia pakissa keittelin :D

ps.ikävä on kyllä intin ruokailuja, ravintolaan ku ois menny 3 kertaa päivässä ja sitten noutopöytä illalla(iltapala). Ite lihoin vaan 10 kiloa vuoden aikana.Leireillä käytiin aina spadejen varastossaq varkaissa,metvurstia ja makkaraa sekä hapankorppuja yleensä verotettiin,muuten spadet olis ite syöny ne,spadet oli mun aikana kusipäisimpiä ihmisiä :D Kerran saatiin muuten pihviä ja mansikoita MuKe:ssa,oli veteraanipäivä ja eräät Kunnianarvoisat Sotiemme Veteraanit olivat meillä vieraana ja opettamassa vähän panssarisodankäyntiä,mm Börje Brotell(härski äijä vaikka on melki 100 vuotta vanha) -> eka vasemmalta kuvassa.

http://www.suomensotilas.fi/nettisotilas/Kuvat/Sturm4.jpg

Suomessa asevelvollisuus koskee 18–60-vuotiaita miehiä.Ei se 18 vuotta ole vapaaehtoinen,valtio voi KÄSKEÄ palvelukseen 18 vuotiaan kuten KÄSKIVÄT minutkin,tosin valtio mielellään ottaa parikymppisiä ja jättää teinit kotio kasvamaan.Ite koin vaan hyvänä että suoritin 18 vuotiaana(olin 17 vuotias kun käskivät minun ruveta sotilaaksi), oli meinaan aika leikkikoulu vaikka melki lapsi vielä olinkin,sääliks kävi inttikavereita joista osa oli jo 28v ja vielä jotain insinöörejä :D

Hain aikoinaan 17 vuotiaana inttiin,mutta hakupaprut myöhästy päivällä tai kahdella.No täytin 19 sitten ja totesin että vielä 7 kuukautta arrmeijaa jäljellä,sen tajusin kipinämikkona hätilässä aamuyöllä kun kahvia pakissa keittelin :D

ps.ikävä on kyllä intin ruokailuja, ravintolaan ku ois menny 3 kertaa päivässä ja sitten noutopöytä illalla(iltapala). Ite lihoin vaan 10 kiloa vuoden aikana.Leireillä käytiin aina spadejen varastossaq varkaissa,metvurstia ja makkaraa sekä hapankorppuja yleensä verotettiin,muuten spadet olis ite syöny ne,spadet oli mun aikana kusipäisimpiä ihmisiä :D Kerran saatiin muuten pihviä ja mansikoita MuKe:ssa,oli veteraanipäivä ja eräät Kunnianarvoisat Sotiemme Veteraanit olivat meillä vieraana ja opettamassa vähän panssarisodankäyntiä,mm Börje Brotell(härski äijä vaikka on melki 100 vuotta vanha) -> eka vasemmalta kuvassa.

http://www.suomensotilas.fi/nettisotilas/Kuvat/Sturm4.jpg

Huhhuh kuinka jollain voi jäädä noin positiivisia fiiliksiä tästä paskasta :eek:

Me muistetaan vaan ne parhaat hetket...
Olihan siellä ihan sika helmee välillä...
Kyllä mäkin kaipaan sitä aikaa... Ei oo tullu kavereita nähtyä kauheesti kotiutumisen jälkeen... Mosa-aika oli PARASTA...

Kyllähän sinne joskus tuli hajottua ihan täysin..........

Me muistetaan vaan ne parhaat hetket...
Olihan siellä ihan sika helmee välillä...
Kyllä mäkin kaipaan sitä aikaa... Ei oo tullu kavereita nähtyä kauheesti kotiutumisen jälkeen... Mosa-aika oli PARASTA...

Kyllähän sinne joskus tuli hajottua ihan täysin..........

Kyllähän tuo on jo puolentoista vuoden jälkeen aika kullannut osan muistoista. Mosa-aika imo ei ollu mitenkään hehkeetä, mutta johtajakausi santsarina oli mulla parasta. Ehkä suureksi osaksi sen takia, että pääsi eroon kaikista lapsellisista vertais- ja yms "johtajista". Homma oli ihan jees, skappareista osa(todellakin pieni osa tosin) hyviä tyyppejä ja ei tarvinnut hajota ihan räikeisimpiin idioottimaisuuksiin, mitä tuli aiemmin nähtyä.

Ja tuli käytyä vasta kertaamassa makkaranpaisto-ampumaleirillä, niin näki vähän vanhoja tuttuja. En menis ikinä enää tosin inttiä uudelleen läpi. Paska laitos. Pikkunilkkien leikkitarha ainakin nykyään. Pitäisi karsia kaikki turha paska pois. Lisätä liikuntaa paljon, ja todellista tekemistä. Niin, ja jotain rangaistuksia. Siellähän saa tehdä melkein mitä vain ilman mitään sanktioita.

ps.ikävä on kyllä intin ruokailuja, ravintolaan ku ois menny 3 kertaa päivässä ja sitten noutopöytä illalla(iltapala). Ite lihoin vaan 10 kiloa vuoden aikana.Leireillä käytiin aina spadejen varastossaq varkaissa,metvurstia ja makkaraa sekä hapankorppuja yleensä verotettiin,muuten spadet olis ite syöny ne,spadet oli mun aikana kusipäisimpiä ihmisiä :D

Paskat me mitään hapankorppuja syöty. Makkarat ja vanukkaat yleensä katosi parempiin suihin. :evil:

Purskahteleeko pojilla jo jännänkakkaa housuun? Saapumiserän II/08 palvelukseenastumiseen aikaa: 22 aamua! :dance2::dance::dance2::dance::dance2:

PS. GTJ 19 :kuola:

Purskahteleeko pojilla jo jännänkakkaa housuun? Saapumiserän II/08 palvelukseenastumiseen aikaa: 22 aamua! :dance2::dance::dance2::dance::dance2:

PS. GTJ 19 :kuola:

Hajoa sä vaan noihin aamuihis. Kyllä mua ainaki vituttas jos olis tollanen kasa aamuja viä edes.

Noh noh...
Sillon kun vikat satkut paukku niin mua ei vituttanu enää mikään... Sitten kun kympit mahtu yhteen käteen niin alko tuleen jo haikee fiilis... tähän tää nyt kohta loppuu...
Vikat päivät oisin halunnu elää uudestaan ja uudestaan ja uudestaan...

pääsis viä takas...

Olihan se nyt jumalauta tosi hienoo aikaa ja mahtavia kavereita... Se yhteenkuuluvuus ja vitutuksen jakaminen...

Mahtavaa

Joo itsekin muistelen noita aikoja lähinnä lämmöllä. Hieman hämmentävää miten niin monella ei ole intistä muuta kuin pahaa sanottavaa... Varmaan kertoo aika paljon nykyajan suomalaisesta miehestä?

20 aamua ni saa joka päivä kuulla miten kaverit huutaa "Kaartin aukiolla ei juosta, kaartin aukiolla liidetään"

Seuraavan saapumiserän palvelukseenastumispäivään 07.07.2008 on enää 14 aamua. :dance2:

Jokos poikia jännittää? ;)

Ps. tj 11 :hyvä:

Näillä keleillä siellä oli niin legendaarista, varsinkin leireillä, kun aina syödessä sato...
Stemppiä kaikille menijöille, se ei kauaa kestä, ottakaa ilo irti...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom