Inttiin, saapumiserä II/08

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä ymmärrän kyllä hyvin, jos on kasvatellut nastaa piiskatukkaa ja sitten se pitää leikata niinkin naurettavista syistä, kuin alijohtajien ja osittain skappareiden vittuilu. Ei siitä letuskasta oikeasti mitään haittaa voi olla, kun mimmitkin saa pitkätukkina intissä pyöriä. Juujuu paskastuu ja muuta sontaa, mutta oikeasti se on taas yksi perinne ja tasapäistämismenetelmä, joista instituutio nimeltä armeija hirveästi tykkää. Jos ei halua leikata hiuksiaan, niin se ei kyllä kerro mitään palveluksessa pärjäämisestä tai miesmäisyydestä.

Mutta jotain asioita tarvii vain tehdä jos haluaa selvitä iisimmin, oli syyt mitkä tahansa.

No lähinnä siinä on nykypäivänä se että kukaan ei erottuisi joukosta eli yhtenäinen varustus ja ulkonäkö.

Pitkä letti armeijassa on vain naisilla ja kertaajilla, alokkailla se on yleensä sen merkki, että lähdetään nokka pystyssä sivariin ekan 2 viikon aikana. Ite todistettu tämäkin muutaman henkilön osalta:thumbs:

Tsemppiä palvelukseen kuitenkin:D

Etkös sinä AUKissa ollut? Tuolla asenteella ainakin muistelisin niin :lol2:

Lomien polttamisellahan noita pitempitukkaisia tyyppejä pelotellaan, ja sekin lomakohtaisesti. En tähän mennessä tiedä yhtään kenellä olisi lomat palaneet tukan takia, osa tosin on huomautuksen jälkeen leikannutkin vessassa tukan pois. Käytännöllisyyssyistä kannattaa tosissaan harkita tukasta luopumista, kuten tässä ketjussa on sanottukin.

Odottamisen iloa tälle II/08-porukalle. Onneksi itse olen reservissä ennen kuin uudet uhrit tulee ;)

Onkos tässä tämän kesän saapumiserässä paljon tämän kevään ylioppilaita? Itse kirjoitan vuoden päästä, mutta näillä näkymin ajattelin kuitenkin hakea inttiin jo II/09 vaikka varsinaisesti taidetaan suositella sitä I/10 saapumiserää.

Uusimaanhan ei kirjoituksia pääse, mikäli kesällä jo inttiin menee, mutta en tiedä tuleeko sitä olemaan edes tarvetta/kiinnostusta enää niitä uusia.
Kertokaapa omia aikeitanne.

Juu tänä keväänä valmistuin lukiosta ja heinäkuussa pitäisi sitten käydä tuo asevelvollisuus suorittamassa pois alta. Itse mieluummin menen heti kun mahdollista niin sekin on sitten ohi.

Juu, itsekin ajattelin ihan samaa, että parempi mennä heti lukion jälkeen sinne. Vieläpä kun ajattelin hakea erikoisjoukkoihin, mikä tarkoittaa vuoden keikkaa, niin ei ole kovin motivoivaa siirtää jatko-opintoja kahdella vuodella armeijan takia. Ikävintähän se olisi juuri silloin, jos pääsisin vasta tammikuussa ja vuoden siellä pyörisin...

En tiedä kuka suosittelee jättämään armeijaan menemisen keväältä pois ja siirtämään seuraavalle tammikuulle, mutta kukaan täysjärkinen ei noin kyllä tee. :wtf: Nyt siis tarkoitan lukiolaisia, jotka päättävät lukion keväällä. Kaikki joilta olen aisaa tiedustellut, ovat sanoneet ettei muita järkeviä vaihtoehtoja ole kuin sama kevät. Pyrkii opiskelemaan ja lykkää opiskelun aloittamista vuodella jonka on armeijassa. Jos vaika sattuuki käymään niin hassusti ettei ensimmäisellä kerralla pääsekkään kouluun, voi "jättää" armeijan 6 tai 9 kuukauteen, jolloin ehtii vielä jotenkuten lukea pääsykokeisiin uudestaan ja koittaa sisäänpääsyä uudemman kerran. Jos taas jätä armeijan tammikuulle, mitä teet syksyn ja alkutalven jos et kouluun pääse? Ainoa vaihtoehto on työnteko, mutta kaikki tuskin niitäkään saavat(?).

Kannattaa mennä heti kyllä ku pääsee. Vituttaa lähteä sitte kesken duunien tai opiskelujen inttiin. Pois vaan niin äkkiä kuin mahollista. Ite ootin sen puoli vuotta toisen asteen koulun päättämisen jälkeen, sama olis ollu mennä jo kesällä.

Toki siinä on se, ettei kaikki voi päästä kesällä, koska tammikuussa koulutetaan kesä-erän johtajat. Olen itsekin kuullut, että amiksesta on helpompi päästä kesäerään kuin lukiosta, mutta voi olla ihan huhupuhetta.

Toki siinä on se, ettei kaikki voi päästä kesällä, koska tammikuussa koulutetaan kesä-erän johtajat. Olen itsekin kuullut, että amiksesta on helpompi päästä kesäerään kuin lukiosta, mutta voi olla ihan huhupuhetta.
Meiltä pääsi noin 1/3 halukkaista heinäkuun erään. Itsekkin olisin päässyt, mutta halusin mennä vasta tammikuussa. Teki todella hyvää tehdä vaan töitä ja lomailla lukion jälkeen.

Mutta nyt olen lähes samassa tilanteessa kuin vuosi sitten, pitää tehdä töitä ensi vuoden maaliskuuhun saakka jolloin menen aukkia jatkamaan(jos menen). Muistakaa sit jos joku teistä menee säkylään korohoroon santsariksi antaa kunnolla runtua yhdelle I/08 saapumiserän säkille, sillä tulen sluibailemaan niin vitusti... ;)

Itse pääsin Heinäkuussa armeijaan niinkuin toivoinkin. En nähnyt mitään syytä odottaa melkein vuotta ennenku sinne pääsee, sama mennä heti niin saa pois alta :) Lapin ITr:ään menossa ja aika varmasti johtajakoulus tiedossa.

Onks kukaa saanu ajatettuu itellee 2 vaiheen intissä (muut ku kuskit)?
mä ainakin suoritan tuon ennen inttiä. ens kuussa kakkosvaihe,heinäkuussa kauhavalle.oonko muuten ainut joka täältä menossa kauhavalle? ilmeisesti spolleks "joudun" kun tuolla kuulemma monet laitetaan lähes väkisin sinne. mitäs kaikkea 6kk palvelus hommia kauhavalla on?

Se ny on ihan turha toivoakaan että intissä sais pitkätukkana viilettää. Ei kannata soitella. Mee suosiolla parturiin vaan jo ennen inttiin menoa. Joka tapauksessa sen joudut leikkaan, halusit tai et.

Toi on ihan totta. Ei kannata ruveta sanomaan "tukkani kuuluu ulkoiseen habitukseeni".

Tännekkin voisi parit vinkit väläyttää, niinkuin viime saapumiserän threadiin tein:D

- Älä todellakaan mene ensimmäisenä päivänä humalassa tai krapulassa kasarmille. Believe me, morttisäkki on painava. Parhaiten perseilevät pääsevät kiltisti putkaan.

- Varaa taskuusi lyijykynä ja mustekynä. Joudut täyttämään lomakkeita vinot pinot.

- Siviilikamppeista ei kannata ottaa muuta mukaan kuin päällä olevat+pari alusvaatekertaa. Hygieniavälineet suositellaan myös otettavan mukaan, paskanhaju ei ole kiva juttu, joten voit korjata tämän asian ainakin omalta kohdaltasi.

- Kuuntele esimiestäsi. Kaikki on yhtä pihalla kuin sinä, ja Alikersanteilta kannattaa ja PITÄÄKIN kysyä, että miten se kaappi oikein särmätään.

- Tutustu tupakavereihin. Kaikilla teillä sama lähtöviiva, joten suosittelen olemaan hyvää pataa joka jannun kanssa. Armeijassa ei ole mustalaisia, neekereitä, rumia, laihoja, pieniä, outoja.... Armeijassa on sotilaita.

- Älä jännitä. ;) "Herra Alikersantti, Alokas N.N, voinko poistua vessaan?" ei ole perseilyä. Se on rehellinen, sotilaallisesti esitetty kysymys esimiehelle. Ja kaikkia meitä paskattaa tai kusettaa joskus.

- Opettele arvomerkit ennen palvelusta, sodeaikaa jää kosolti enemmän-----> http://www.aamukampa.net/jamatrivia/

Ja muista: Jos olet asenteeltasi avoin, pilke silmäkulmassa, teet hommat niin hyvin kuin pystyt, selviät varusmiespalveluksesta ilman ylimääräistä paskaa. Jos olet perseilevä, tahallinen idiootti, kaikki pitävät sinua idioottina. Ja paska valuu alaspäin.

Pitäkää huoli itsestänne :)

T: vänskä:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom