Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varusmiehet muuten pääsee vasta kuuden jälestä reenaan(HKK sakki erikseen) mut onneks "johtajana" pääsee jo puoli kuusi että kerkee vähän jtn tekee ennen ku tulee mahoto ryysis.. Nyt on kyl onneks leirit menossa että ei tuu tungosta.. Ja eihä ne ujot varusmiehet uskalla mtn tulla sanomaaVarmaan joo. Minä oon aina niissä samoissa mustissa huppareissa ja housuissa. En kyllä keksi kuka muukaan siellä kävis kun minä ja minä kun oon siellä melkein joka päivä. Saa tulla moikkaamaanki.
Kuten joku sanoi, aika paha arvioida ilman vertailukohtia, mutta oman 6 viikon kokemuksen perusteella:Minkäslaisia kokemuksia pakkislaisilla Upinniemestä? Itse mahdollisesti menossa myöhemmin sinne, tosin eka kiinnostaisi kuulla että onko paikka ihan siedettävä vai kannattaako suosiolla mennä muualle?
Kuten joku sanoi, aika paha arvioida ilman vertailukohtia, mutta oman 6 viikon kokemuksen perusteella:
Kasarmi (2.K) on aivan paska, todella monella jannulla itseni mukaanlukien iskee älytön kurkkukipu, yskä ja nuha heti kasarmille mennessä, vaikka metsässä olisi terve kuin pukki. Mesta lienee umpihomeessa ja ilmanvaihto toimii todella heikosti.
6kk nakista on normijampan turha unelmoida, valtaosa on 9kk duuneja joko laivastossa tai rannikolla. Realistisesti paikkoja on jaossa (B-miehet poislukien) alle 50, kun alokkaita on reilusti yli 600.
Skapparit ovat ainakin 2.K:ssa inhimillisiä, ei ole tullut vastaan mitää sekopäitä tai ihmisiä, joiden kanssa ei ollenkaan tulisi toimeen, poislukien 2. K:n eräs naiskersantti.
Pakkiruokaa on ollut käytännössä vähintään joka toinen päivä, joskus useammin. Muonituskeskuksen safka on ihan ok, tosin valinnanvaraa ei pahemmin ole ja proteiinista on turha unelmoida. Safka on isoin miinus kasarmin jälkeen.
Sotilaskoti on melko iso ja tekemistä löytyy (netti, lehtiä, bilis, kirjasto jne.), joskin jonot ovat ainakin alokkaiden vapaa-aikaan noin 15-20 minuuttia.
Urheilumahdollisuudet ovat ok, salilta löytyy kaikki tarvittava, uimahallissa (25m) on yleensä tilaa ja saunassa on mukava rentoutua.
Jälkikäteen mietittynä en ikinä valitsisi Upinniemeä uudestaan, vaan menisin Santikseen tai Isosaareen, tosin itse olen 6kk nakin perässä.
Toinen joukkue.Enpä oo funtsinu, että ois kassusta kii nuha ja flunssa mutta ollu jonku 3viikkoo kova nuha jatkuvana.Mikä joukkue?
Eilen meille julkaistiin koulutushaarat. Ite toivoin puolen vuoden pestiä ja sellainenhan sieltä tulikin. En vain uskonut, että spadeksi olisin päässyt. :D Ekassa haastattelussa sanoin, että kaikkea muuta voisi harkita puolen vuoden keikoista paitsi sotilaskeittäjän hommaa. No, ehkä tää onkin ihan hyvä juttu, jos sais vaikka syödä, rötvätä ja treenata.
Eilen meille julkaistiin koulutushaarat. Ite toivoin puolen vuoden pestiä ja sellainenhan sieltä tulikin. En vain uskonut, että spadeksi olisin päässyt. :D Ekassa haastattelussa sanoin, että kaikkea muuta voisi harkita puolen vuoden keikoista paitsi sotilaskeittäjän hommaa. No, ehkä tää onkin ihan hyvä juttu, jos sais vaikka syödä, rötvätä ja treenata.
[nelo];2137208 sanoi:Onnittelut uusille jääkäreille, tykkimiehille, matruuseille yms! Mihin kukin on suuntaamassa tästä eteenpäin, kuinka moni on menossa aukkiin?
Parola II/08 SpolAuk :dance: