Inttiin, saapumiserä II/08

Dude, nyt meni väärin päin eli olen se vaaleatukkainen niin kuin ensin ajattelitkin :D. Toinen tyttö on vannonut valan jo aiemmin vuonna 2006 eli oli nyt poissa valasta. Tosin osallistui kyllä ohimarssiin ja muuhun toimintaan siellä. Kyllähän mä muistan kun joku kävi pyörähtämässä siellä budosalilla, tosin en tunnistaisi varmaan enää :rolleyes: Ja niin, sali on kyllä aina ihan täpötäynnä. Budosalilla taas ei ole ketään enkä ole löytänyt painikaveria Hallista :( Pitänee alkaa harrastella jotain muita lajeja siellä iltaisin nyt kun alkaa flunssastakin toipumaan. Ei kyllä montaa tervettä päivää ole tähän mennessä ollut, mutta en taida tosiaan olla ainut :rolleyes:

Ja joo, huomenna taisteluleirille! :rock: :D

Hahaa! Pitäiskö bustata yks kaveri, joka sano, että jo hän vois vähän painia ottaa. Menin juurikin sanomaan, että oot vapaaottelija ja painikaveria haet. Noh... Tuskimpa kyseinen kaveri oikeasti viitsisi sulta turpaan mennä ottamaan. :D Jotenkin kyllä itelläkin tuntuu mahdottomalta ajatukselta satuttaa naispuolista henkilöä - oli kyseessä sitten riita tai vapaaottelumatsi.

Joutupas leirillä vähän sykkimäänkin. Telamiinarasti oli ehkä kovin kaikista! :rock: Kannettiin yks kuollutkin mukana. :D

Toi erehtyminen johtu siitä, että yhdellä mun videolla näkyy valassa se toinen tyttö. Ilmeisesti oli vielä tuossa vaiheessa mukana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinkas monella oli jo eka ampumaleiri? Tuliko käytyä ilman nassea vetämässä kyynelkaasua? :p Mentiin jonkun ehkä 5 muun kanssa ilman nasseja niin että saatiin tuore tabletti. Voin sanoa kyllä että on kokemisen arvoinen juttu! Ei kauaa tullu viihdyttyä kyseisessä kopissa. En tiedä sitten, käyttääköhän ihan niin tujuja kaasuja kuin oikeasti käyttäisivät noissa harjoituksissa mutta itsellä ainakin rupes verta valumaan nenästä (ja limaa) + silmät vuoti jonkun verran, ei tosin niin paljon kuin oletin. Yskä oli kanssa aika voimakas sen muutaman minuutin.

Itsehän vietän vpo:na seuraavat pari viikkoa. Maanantai iltana olin lähössä hv:lta takasin kassulle ja huomasin että ihan yhtääkkiä tuli todella heikko olo. No ajelin siitä mutsille käväseen hakeen buranaa. No se sano, että vauhilla takasin kassulle ja siellä veksiin. No näin tehtiin ja aika vauhilla lähettiin sitten LKS:sään veksistä. Siellä huomattiin kantapäässä olleen rakon tulehtuneen ja siitä oli elimistöön levinny steptocokki++++ (vai miten se nyt kirjotetaan). Kuulema aika kova saavutus saaha vielä 4 plussaa siihen perään :D. No kuumetta oli reippaasti, tulehusarvot päin vittua ja olo muutenki heikko niin siinä 3 päivää oltiin vähän johdon jatkona latauksessa :D. Kantapäästä repivät nahkat niin pitää toisessa jalassa pitää släpäriä. Kukaan muu ei ollu kuulema aikasemmin släpäri jalassa lomille lähtenykkään :)

Släpärit jalassa lomille... :D
Meille aikoinaan sanottiin että se kyynelkaasu mistä siellä nautiskeltiin oli jotain ~11% vahvuista... Hauskaa oli...
Toinen hieman vastaava "hauska" tapahtuma oli kun polttoharjoitusradalla tippu palava napalmiklöntti suoraan nassen päälle. Lievä "voi vittu! :wtf:" fiilis kun näkee kun napalmia palaa siinä naamarin päällä silmien kohdalla. :D:dance: Eihän siinä nyt mitää käynyt kuitenkaan. =)

Minkäslaisia kokemuksia pakkislaisilla Upinniemestä? Itse mahdollisesti menossa myöhemmin sinne, tosin eka kiinnostaisi kuulla että onko paikka ihan siedettävä vai kannattaako suosiolla mennä muualle?

Öbistä takana 5 viikkoa ja ei mikään häävi paikka ole. Tosin eipä ole mihin verrata kun ei ole muissa varuskunnissa ollut. Mutta en itse paikasta pidä, pitkät matkat vapaa-ajan viettopaikkoihin, pölyä ja paskaa piukassa--> jatkuvasti flunssassa ja henkilökuntakin välillä pallo täysin hukassa, alikersanteista puhumattakaan. Jatkakaa...

Tulipa tässä muuten mieleen että paljonko lääkärit saa luovuttaa tietoja eteenpäin? Eli voiko esim. työnantaja nähdä tietoja sinusta mitä varuskunnan lääkäri on sinusta todennut?

Lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus. Muistaakseni pitää olla kyse jostakin vakavasta rikoksesta ennenkuin lääkäri voi paljastaa potilastietoja. Että eipä työnantajat millään saa potilastietojasi lääkäreiltä, elikkä ihan rauhassa vaan valittelemaan lääkärille noloistakin asioista...

Hahaa! Pitäiskö bustata yks kaveri, joka sano, että jo hän vois vähän painia ottaa. Menin juurikin sanomaan, että oot vapaaottelija ja painikaveria haet. Noh... Tuskimpa kyseinen kaveri oikeasti viitsisi sulta turpaan mennä ottamaan. :D Jotenkin kyllä itelläkin tuntuu mahdottomalta ajatukselta satuttaa naispuolista henkilöä - oli kyseessä sitten riita tai vapaaottelumatsi.

Joutupas leirillä vähän sykkimäänkin. Telamiinarasti oli ehkä kovin kaikista! :rock: Kannettiin yks kuollutkin mukana. :D

Toi erehtyminen johtu siitä, että yhdellä mun videolla näkyy valassa se toinen tyttö. Ilmeisesti oli vielä tuossa vaiheessa mukana.

Äh, mulle tulee hirmunen treenitauko kun kukaan ei lähde painimaan. Tosin kyllä tuolla liikkua saa ihan tarpeeksi muutenkin, pitää sitten vuoden päästä aloittaa taas vaparin treenaaminen.

Leirillä oli kyllä se yksi päivä kun sai ihan tosissaan sykkiä. Telamiinarastilla sain käyttää ihan kaiken sisuni että jaksoin juosta ne miinat kädessä. Meillä ei kukaan onneksi kuollut kun löysin telamiinan alle piilotetut tappavat taistelurusinat ja sain siitä kovasti kiitosta muulta ryhmältä :lol2: Nyt vaan sitten odottelemaan Keuruun ampumaleiriä :rock: Taisteluparin etenemisen harjoittelu oli musta tosi lystiä, siihen vielä päälle se että saa ampua kovilla :hyper:

No, mikäs tässä. Oon urheilivalmennuksessa ja ens viikolla ois taas leiriviikko eli omatoimista reeniä,ruokaa,lepoa!

Välillä tuo sykkiminen kyllä ottaa lujille, mutta jälkeenpäin varmasti muistelee lämmöllä!

No, mikäs tässä. Oon urheilivalmennuksessa ja ens viikolla ois taas leiriviikko eli omatoimista reeniä,ruokaa,lepoa!

Välillä tuo sykkiminen kyllä ottaa lujille, mutta jälkeenpäin varmasti muistelee lämmöllä!

lupaan sen :thumbs:

jälkeenpäin tekis ehottomasti miel olla se vuos, ja luultavasti olisinkin ollu mut ku kouluun oli periaatteessa pakko mennä :(

Taisteluparin etenemisen harjoittelu oli musta tosi lystiä, siihen vielä päälle se että saa ampua kovilla :hyper:

Muuten juu, mutta kouluttajana oli kyseisellä rastilla tämä ylimielinen pieru. Tuskimpa jamppa Pakkista lukee... Toivotaan. :D

Kjeh kjeh. Eka leiri viime ma. Ei ollu ku 2 päivää, mutta hauskaa oli silti. Lippaallinen räkäpäitä sarjalla oli ihan mukava kokemus. :)
Nassetestit oli torstaina. Pakkohan sitä kaasua (Vänrikin mukaan 20%) oli mennä hönkimään ilman naamaria. Suurin osa porukasta laitto vaa pään telttaa ja heti syöksähti pois ja sano kuinka kauheeta se oli. No pitihän sitä pistää "vähän" paremmaks. Seisoskelin siinä vähän päälle puol minsaa nauraen pää teltassa ja porukat alko jo huutelemaa sieltä ulkoonta että nyt pois ja Vänrikki alko nykimää kyynärpäästä. :D Kyllähän se yskitti ku perkele ja silmät ei pysyny auki ku vettä valu norona. Keuhkojakin vähän poltteli. Hengitin koko ajan niin syvää ku pystyin ja silmät mahollisimman auki.
Mulla oli vielä kolmatta viikkoa jatkunu paha yskä, ja pitihän sinne mennä vaikka isoherrat kiels menemästä jos vastaavaa on. Kieltämättä unohtumaton kokemus. Yritin vielä santsikierrokselle mennä mutta eivät antaneet... ;)

Huomenna lähtää ampumaleirille ja torstaina takasin. Polkemista yhteensä se 165 kilsaa ees taas... :)

Edit: Meinas muuten unohtua kokonaa: Meillä Sodankylän sisseillä on kuulemma joku taisteluharjotus laskuvarjojääkäreitä vastaan. Kjeh, muutamia tuttuja siellä... :)

Spolleksi pääsin tuossa viikko sitten ja patterin vaihto oli edessä.. Hyvä tuuri, kun vanha patteri lähti viime tiistaina sitten 9 päivän leirille ja ite kasarmilla palloilen :D nooo, tulee noita leirejä itselläkin vastaan vielä..

Mielenkiinnolla kyllä odotan tuota miehistökurssin alkamista huomenna, todella mielenkiintoisia juttuja päästään käymään heti ekalla viikolla, kuten erilaisten välineiden ja voiman käyttöä. Onhan tuo rankempaa mitä muilla pattereilla ehkä, mutta sitä kaipasinkin.. AUK voi olla että jää itseltä käymättä vaikka kiinnostaisi ihan pirusti. Suurin osa 45 spollesta haluaa AUKiin ja veikkaan että siellä on kovempia jätkiä mitä minä ainakin kunnon puolesta. Pällitestit menivät todella hyvin, mutta sillä tuskin päästään AUKiin jos kunto ei ole kunnossa. Toisaalta eipä tuo haittaa vaikka olisinkin 9kk, tietty jää johtajakoulutus saamatta, mutta eipä se maailmaa kaada. Ehtiipä sitten olla töissä muutaman kuukauden ennen kuin muutto ja opiskelut edessä :)

Spolleksi pääsin tuossa viikko sitten ja patterin vaihto oli edessä.. Hyvä tuuri, kun vanha patteri lähti viime tiistaina sitten 9 päivän leirille ja ite kasarmilla palloilen :D nooo, tulee noita leirejä itselläkin vastaan vielä..

Mielenkiinnolla kyllä odotan tuota miehistökurssin alkamista huomenna, todella mielenkiintoisia juttuja päästään käymään heti ekalla viikolla, kuten erilaisten välineiden ja voiman käyttöä. Onhan tuo rankempaa mitä muilla pattereilla ehkä, mutta sitä kaipasinkin.. AUK voi olla että jää itseltä käymättä vaikka kiinnostaisi ihan pirusti. Suurin osa 45 spollesta haluaa AUKiin ja veikkaan että siellä on kovempia jätkiä mitä minä ainakin kunnon puolesta. Pällitestit menivät todella hyvin, mutta sillä tuskin päästään AUKiin jos kunto ei ole kunnossa. Toisaalta eipä tuo haittaa vaikka olisinkin 9kk, tietty jää johtajakoulutus saamatta, mutta eipä se maailmaa kaada. Ehtiipä sitten olla töissä muutaman kuukauden ennen kuin muutto ja opiskelut edessä :)

No joo, toi 9kk on mielestäni parempi palvelusaika, sikäli kun intin johtaja koulutus on iso vitsi, ainakin itse olen sen huomannut, kyseisen koulutuksen käyneenä. 9kkn spolle on paljon parempi nakki, kuin 12kkn koiran homma.

Millaiset paperit saan jos on alentunut kuulo? Meinaan vaan kun lapsena oli korvatulehdus ja oikeaan korvaan jäi pysyvä alentunut kuulo, mutta ei ole elämää mitenkään haitannut. Ainoa asia vain etten saa esim koulussa istua opettajan oikealle puolella koska muuten ei tule oppi kunnolla perille jos oikean korvan kautta tietoa tulee meikäläiselle. En vain tahdo kertoa kuulostani, mutta eiköhän tuo kuitenkin ennen pitkään ala näkymään... A miehenä jos tahtoo pysyä

raskas ase ampuma kiellon saat varmasti, mutta paperit taitaa pysyä A:na. (Riippuu varmaan minkä verran se on alentunut) Näin ainakin mulla kävi. Oikeassa korvassa ollut lapsesta saakka huono kuulo.

Öbistä takana 5 viikkoa ja ei mikään häävi paikka ole. Tosin eipä ole mihin verrata kun ei ole muissa varuskunnissa ollut. Mutta en itse paikasta pidä, pitkät matkat vapaa-ajan viettopaikkoihin, pölyä ja paskaa piukassa--> jatkuvasti flunssassa ja henkilökuntakin välillä pallo täysin hukassa, alikersanteista puhumattakaan. Jatkakaa...

Ootko 3K:ssa? Kyllä se flunssa helpottaa ehkä parin kolmen kuukauden päästä... Mä kärsin pitkälle E-kauteen noista flunssataudeista ja syy oli aivan selvä eli se ilma mitä siellä hengittelee.

Paikkana kai ihan ok, loppujenlopuks ihan hyviäkin muistoja jäi sieltä puolessa vuodessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom