Inttiin, saapumiserä 2/2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Denzel
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä vittua?:D Ylimääräsille leireille?:DD Kuule kysy jos saisit telttamajotuksen sinne kassun takapihalle vaikka viikoks näin ens alkuun niin kattele sit et haluutko viel ylimääräsille leireille

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletko tosissasi :eek:?

Joo, ja se leirien pituus/määrä taitaa riippua aika paljon mihin joutuu/pääsee.

Sanotaan nyt näin, että vapaaehtoinen leirille meno voisi helpottaa itteä yhessä toisessa asiassa, mutta en oo varma. Pitää tutkia, saisinko helpotusta siihen toiseen asiaan.;) En siis sinänsä mikään Rambo ole:)

En tiiä, mikä on RK, mut tuskin siitä vapaudesta voisin nauttii sillo täysin siemauksin jos alkaisin itteäni telomaan.

Rynnäkkökivääri

Sanotaan nyt näin, että vapaaehtoinen leirille meno voisi helpottaa itteä yhessä toisessa asiassa, mutta en oo varma. Pitää tutkia, saisinko helpotusta siihen toiseen asiaan.;) En siis sinänsä mikään Rambo ole:)

ei vittukun vieläki naurattaa. käys iha piruuttaan kysyy lisäleirejä ja tuu kertoo miten kävi:D Mun veikkaus on et ekas kovapanosammunnassa sulle annetaan sanko käpyjä ja sanotaan et "tulita näillä":D

Mitenkä tämäpäivän armeijassa on nuita leirejä? Kuinka monta ja kuinka pitkiä ne on? Onko mahollista mennä ylimääräisille leireille, jos pyytää?

:hyper: :rolleyes: :D

Kajaanissa 1.jk:ssä meillä 180 miehillä oli n. 38-40 päivää mettässä (morttileiri, joku 3 päivän leiri p-kaudella, 1 viikon ja 1 kahden viikon leiri e-kaudella, ja 3 päivän leiri ja loppusota 2 viikkoa j-kaudella). Olis ollut vielä enemmänkin mut budjetti vajeen takia peruttiin ainaki yksi 3-päivän leiri. Kyllä toi 40 leiripäivää riitti mulle ainakin ihan hyvin ja vallan mainiosti voisin olla muutaman vähemmänkin :D No ainaki jos RUKkiin pääset niin niitä leiriaamuja tulee olemaan paljon :)

sodankylään tullaan o/

Ja kyllä, täydet 12kk siellä aion viipyä. Ei se nyt niin kuolemankolo voi olla tuo armeija kerta muutkin sen on selvittäneet. Mun mielestä tää "tahdon b-mieheksi" ja "miten voisin päästä puolella vuodella?" asenne ei jotenkin vaan kuulu forumille jolta VOISI LUULLA löytyvän sellasta porukkaa joka ei tollasia ajatuksia hirveesti viljele. Sitä paitsi kyllä ne työnantajat (ainakin minä, jos joskus tulevaisuudessa johonkin johtoasemaan pääsen) varmasti arvostaa sitä, että on käyny armeijan kunnolla. Varsinkin jos he itse ovat armeijassa sen vuoden olleet.
Ja joo, kyllä mulla ottaa päähän lähteä sinne just nyt ku olis parempaaki tekemistä ku palella keskellä mettää lapissa.
Varmaan nää samat sanat joku jo sanonu tässä ketjussa mutta en nyt kokonaan jaksanu lukea.
Ite aion yrittää ottaa sen intin urheilun kannalta, saa nähdä kuinka kauan urheilumieli säilyy :rolleyes:

Onko noi leirit sit kuinka v-mäisiä?:)

On. Itse oli yli 90 yötä metsässä, oli oikein rattoisaa.

ssaNppa sanoi:
Ite aion yrittää ottaa sen intin urheilun kannalta, saa nähdä kuinka kauan urheilumieli säilyy

Mukavahan se on ottaa urheilun kannalta kun paino laskee, tulokset tippuu ja vaatteet jää löysiksi. Paska paikka se on, usko pois. Oikealla asenteella siitä tosin tekee itselleen huomattavasti helpompaa, tsemppii siihen.

Tässä videossa on aika hyvä tiivistelmä, mitä se scheisse on:
http://www.youtube.com/watch?v=dw77_MWqMXw

50 aamua herännyt mettästä. Alussa ne vitutti mutta lopuks ne oli sitä parasta. Ei mitään samanlaisia velvoitteita kuin kassulla ja vartiocykli käyntiin nii siinä se meni rattosasti. Aina välillä saatto tulla jotain tiedustelu/hyökkäys/puolustusnakkia mutta siinä meni aina aika niin pirun nopeesti ja pysy lämpimänä niin en ottanu itteeni. Tosin sitten loppusodassa kun siirtyy joka päivä niin se pisti syömään miestä mutta ei siinkään loppujen lopuks mitään niin pahaa ollut koska taas pääs liikkuun(pysy lämpimänä) ja aika kulu rattosasti.

:Avautuminen:

Itteä eniten vitutti etenkin taisteluvaiheessa ne 1-2 tunnin yöunet, vartiointi, kipinävuorot, jatkuva telttojen kasaus illalla ja purku aamulla, sit uuteen paikkaan ja sama rumpa, talvella mettäs on ihan vitun kylmä ja kesällä taas vitusti itikoita, kaiken maailman paskanakit esim. puitten pilkkominen tai ruuanhaku, sissipaskalla käynti oli perseestä ku tavella niin vitun kylmä ja kesällä vaihteeksi vitusti hyttysiä, hälytykset perseestä, ei juurikaan vapaa-aikaa, sateet, vitunmoinen ahtaus teltoissa ja ainainen taistelu hyvistä nukkumapaikoista, kesällä teltassa on ihan tajuttoman kuuma. Siinä sitä oli ainakin näin aluksi :)

:Avautuminen:

Kyllä helpotti :D

Onkos täällä sankareita jotka ovat tällä hetkellä Porin Prikaatissa? Tulen kouluttamaan teille huomenna JV:n voimankäyttöosuuden.:thumbs:

Jännää miten päivän lähestyessä harmittaa jatkuvasti vähemmän ja vähemmän, hiukan hirvittää millaisia spedejä siellä tulee käskyttämään, mutta lenkkeilyä, naama turpeessa ryömimistä ja sotilaspainikisoja odottelen jo innoisani.

:rock:

Jännää miten päivän lähestyessä harmittaa jatkuvasti vähemmän ja vähemmän, hiukan hirvittää millaisia spedejä siellä tulee käskyttämään, mutta lenkkeilyä, naama turpeessa ryömimistä ja sotilaspainikisoja odottelen jo innoisani.

:rock:

Tulipas hyvät muistot mieleen talvipäivänä henkilönsuojausharjotuksissa kun eräs alikkimme oli maalimies.. :D Herra Alikersantti vaan levyks ja jalka rintakehän päälle ja rynkkykaulaan. :D

Tulipas hyvät muistot mieleen talvipäivänä henkilönsuojausharjotuksissa kun eräs alikkimme oli maalimies.. :D Herra Alikersantti vaan levyks ja jalka rintakehän päälle ja rynkkykaulaan. :D

Itse pistin hiukan paremmaksi, sillä pääsin heittämään prikaatin komentajan (eversti) henkilönsuojausharjoituksessa kenttään. eikä otteita säästelty kun tuollaisen tilaisuuden sai. Muistan miten luutnantti kirosi, että jumalauta robertto minkä teit! eversti oli harjoituksen päätyttyä kiitollinen, ettei häntä kohdeltu silkkihansikkain.

ps. herran pelko on ihmeellinen asia armeijassa.

Hei, joku kokeneempi kaveri vois kertoa, että kerkeekö intissä käydä juurikaan salilla? Itse kun ottaisin mielellään tämän pelkän kuntoloman kannalta.

Ja säkylään vuodeksi ois tarkotus

Hei, joku kokeneempi kaveri vois kertoa, että kerkeekö intissä käydä juurikaan salilla? Itse kun ottaisin mielellään tämän pelkän kuntoloman kannalta.

Ja säkylään vuodeksi ois tarkotus

Niin paljon riippuu kaikesta että ehtiikö vai ei. Ekana parina viikkona tuskin ehtii juurikaan, mutta yleisesti ottaen ehtii kyllä hyvin koulutuksen jälkeen illalla.

Niin paljon riippuu kaikesta että ehtiikö vai ei. Ekana parina viikkona tuskin ehtii juurikaan, mutta yleisesti ottaen ehtii kyllä hyvin koulutuksen jälkeen illalla.

Jep. Riippuu ihan varuskunnasta ja koulutuslinjasta.

Riippuu tietenkin jaksaako sitten vapaa-ajalla enää salille lähteä. Hyvin helposti tulee rankan päivän jälkeen vaan rötvättyä punkassa koko vapaa-aika.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom