Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No jos nyt tosissaan ollaan, niin tuskin se tykkimiehen homma sen typerämpää on kuin kenenkään muunkaan. Miehistötehtävät on kaikissa koulutushaaroissa aika mielikuvituksetonta puurtamista - poislukien ehkä jotkut erikoisjoukot. Aliupseeri- ja reservinupseeritehtävissä on kyllä tykistössäkin ihan haastavia ja mielenkiintoisia hommia. Ja onhan se nyt miehekästä päästä ampumaan isoilla pyssyilläjos vielä mietiskelee mihin koulutushaaraan menee niin kannattaa ainakin vältellä tykkimiehen hommia, siitä kun ei oikein saa mitään irti..
Aivan varmasti on. Kun niitä juomia tarpeeksi juo niin painohan nousee, mut en sitten tiedä onko se järkevää.Onko 20kg painon nousu intissä (6kk) massajuoman kanssa mahdollista?
mitat 182/71
Mistäs aselajista sit saa? T:tyhmä-tykäri-kirjuri
Santahaminastahan löytyy ihan AKE-linjakin. Tiedoksi vain sinne meneville.Voisin väittää että Spollet saavat koulutuksestaan aika paljon irti. Titenkin poisluettuna ne porttihommat ja väijyt sun muut. Itse palvelin jääkärinä, mutta aina joskus me harjoteltiin aketusta ja se tuntu oikeasti ihan mukavalta hommalta! Ainakin verrattuna siihen saatanan lumessa lysyämiseen.
Ehdottomasti kivointa oli akettaminen kovilla! Kuljettiin sellaisen rakennetun kylän läpi, ja meidän piti putsata jokainen rakennus yksitellen rynkkyjen avulla. Rakennusten sisälle oli laitettu ilmapalloja ja maalitauluja, ja kyllä päivä paistoi paneelista kun neljä miestä tykittää ovensuusta rynkyillä talon sisään! Ihan kuin jostain toimintaleffasta... Vähän hurjalta ja vaaralliselta se näin jälkikäteen tuntuu mutta olihan se yksi niistä harvoista kivoista jutuista intissä
Voisin väittää että Spollet saavat koulutuksestaan aika paljon irti. Titenkin poisluettuna ne porttihommat ja väijyt sun muut. Itse palvelin jääkärinä, mutta aina joskus me harjoteltiin aketusta ja se tuntu oikeasti ihan mukavalta hommalta! Ainakin verrattuna siihen saatanan lumessa lysyämiseen.
Ehdottomasti kivointa oli akettaminen kovilla! Kuljettiin sellaisen rakennetun kylän läpi, ja meidän piti putsata jokainen rakennus yksitellen rynkkyjen avulla. Rakennusten sisälle oli laitettu ilmapalloja ja maalitauluja, ja kyllä päivä paistoi paneelista kun neljä miestä tykittää ovensuusta rynkyillä talon sisään! Ihan kuin jostain toimintaleffasta... Vähän hurjalta ja vaaralliselta se näin jälkikäteen tuntuu mutta olihan se yksi niistä harvoista kivoista jutuista intissä
No turhaan stressaat noista tarkastuksista. Teidät käydään melko perusteellisesti läpi ennen tositoimiin pääsemistäMikäs ihmeen rokotustodistus tuonne tarvitaan?
satuin lukemaan tälläistä...
Ei ole tuollaista ja ei ole koskaan ollut, rokotuksista ei mitään tietoa paitsi että olen rokotettu joskus jollain :D
Ei kai tuota tarvitse, vai?
Millonkas on terveystarkastukset ynnä muut? kutsunnoissa ei kaveri kysynyt kuin että olenko omasta mielestä palveluskykyinen ja passitti viereiseen huoneeseen.
Paikan päälläkö ne hoidetaan?
Olen vähän kujalla näistä :D
Mikäs ihmeen rokotustodistus tuonne tarvitaan?
satuin lukemaan tälläistä...
Ei ole tuollaista ja ei ole koskaan ollut, rokotuksista ei mitään tietoa paitsi että olen rokotettu joskus jollain :D
Ei kai tuota tarvitse, vai?
Millonkas on terveystarkastukset ynnä muut? kutsunnoissa ei kaveri kysynyt kuin että olenko omasta mielestä palveluskykyinen ja passitti viereiseen huoneeseen.
Paikan päälläkö ne hoidetaan?
Olen vähän kujalla näistä :D
Kyllä meillä ainakin tykeillä ampu ihan ne 6kk miehet.No jos nyt tosissaan ollaan, niin tuskin se tykkimiehen homma sen typerämpää on kuin kenenkään muunkaan. Miehistötehtävät on kaikissa koulutushaaroissa aika mielikuvituksetonta puurtamista - poislukien ehkä jotkut erikoisjoukot. Aliupseeri- ja reservinupseeritehtävissä on kyllä tykistössäkin ihan haastavia ja mielenkiintoisia hommia. Ja onhan se nyt miehekästä päästä ampumaan isoilla pyssyillä
P.S. en ollut itse tykistössä, joten puolueellisuudesta on turha syyttää. :D
Eihän ketään toisin sanoutkaan.Kyllä meillä ainakin tykeillä ampu ihan ne 6kk miehet.
Jep.Ei siinä intissä itsessään oo mitään kestämistä.
Vaan enemminkin siinä ajatuksessa kun rupeaa miettimään että mitä oikeasti hyödyllistä vois tehdä sillä aikaan napottaa siellä intissä tekemässä jotain niin saatanan turhaa että sitä ei tajua itsekkään.