Inttiin, saapumiserä 1/10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos kellään tietoa vekaran kamppailutiloista? Eli löytyykö painimattoa/tatamia?
Kai ton BJJpuvun saa sinne kaapin perukoille mahdutettua ;)
Olin sielä tarkkikurssilla. Näytti olevan pieni painimatto. Haminaan vaan spolleksi, kyllä on tatamilla spolkissa kokoa ja paljon kamppailuvälineitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olin sielä tarkkikurssilla. Näytti olevan pieni painimatto. Haminaan vaan spolleksi, kyllä on tatamilla spolkissa kokoa ja paljon kamppailuvälineitä.

No sitä ollaan menossa Vekaralle nyt 11 päivä, eli taitaa Hamina jäädä haaveeksi... Kuhan on edes joku matto niin se riittää.

Mä uin varmaa pidemmälle ku juoksen. Ainoa aerobinen mitä on vuotee tullu tehtyä on 20 toiston kyykyt. Cooper enkka 2020! Innolla odotan Santahaminaan pääsyä, varsinki poispääsyä.

Jaetaanko siellä porukkaa kuntonsa mukaa kauheesti?
Lihaskunnosta pitäs tulla kiitettävää mut cooper saattaa mennä päin helvettiä
Santiksessa hirvee ryysis salilla?

Ja siis mitä vittua?? Paljon sinne santikseen otetaan porukkaa per saapumiserä?? Tässä tredissä on jo varmaa 20 ilmottautunutta.

Naurettava väite. Itsehän sain nukuttua esimerkiksi Rovalla sen surkeat kaksi tuntia per yö ja ruokakin oli tuolloin ihan perseestä eikä sitä todellakaan saanut riittävästi. Ja on aivan turha kuvitella nukkuvansa tahi syövänsä mukavasti muillakaan leireillä...

Columbua kompatakseni voin vain todeta - hajotkaa aamuihinne!

P.S. Reservin aurinko häämöttää kahdenkymmenen aamun päässä.. ;) :dance2:

Ampumaleireillä ei yleensä tarvinut meillä järjestää muuta vartioita kuin kipinän, ja joskus harvoin puomivartio. Noilla leireillä sai kyllä joka yö nukkua suht. paljon, poislukien jos oli pimeäammunnat.

TST leireillä tilanne oli hieman eri, mutta muistan että kaikki saivat nukkua väh. 4 tuntia.

No sitä ollaan menossa Vekaralle nyt 11 päivä, eli taitaa Hamina jäädä haaveeksi... Kuhan on edes joku matto niin se riittää.

Eikun hetkinen. Vekaralle kyllä, mutta sieltä siis spolleksi jotka sitten koulutetaan Haminassa?
Snadisti pihalla näistä asioista. Nyt jätkät vaan kaikki kysymykset inttiin liittyen mulle, mä kyllä kerron!

Nyt nukkumaan............ :thumbs:

Ampumaleireillä ei yleensä tarvinut meillä järjestää muuta vartioita kuin kipinän, ja joskus harvoin puomivartio. Noilla leireillä sai kyllä joka yö nukkua suht. paljon, poislukien jos oli pimeäammunnat.

TST leireillä tilanne oli hieman eri, mutta muistan että kaikki saivat nukkua väh. 4 tuntia.
Melkoista suklaata... Missäs oikein palvelit ja minkälaisissa hommissa?

Chunkki, missä palvelet jos olit nyt rovalla? Et kai vaan rollossa tai sodiksessa ;)
En mä ihan äskettäin Rovalla ollut, on tästä joku muutama viikko jo.. Parolassa palvelen.

Riippuu ihan palveluspaikasta, tehtävistä, kouluttajista, yksikön päälliköstä ja muista esimiehistä, että millaiseksi se palvelusaika muotoutuu. Että montako tuntia ehtii nukkua harjoituksissa ja onko nakkisopassa nakkeja vai ei! Meillä oli huomattaviakin eroja yksiköiden välillä arkirutiineissa ja etenkin taisteluharjoituksien kurinpidossa.

Onkos kellään tietoa vekaran kamppailutiloista? Eli löytyykö painimattoa/tatamia?
Kai ton BJJpuvun saa sinne kaapin perukoille mahdutettua ;)

Kyllä Vekaralla on kunnon puitteet tuohonkin. Ainoa vaan, että se sali on niin vitun täys joka saatanan päivä, että hyvä jos sekaan mahtuu. Varsinkin talvella, kun kukaan ei juokse lenkkejä kassulla, ni kaikki on ahtautunu tuonne:whip:

Ite en oman vuoteni aikana nähny, et se tatami ois ollu niin buukattuna, mutta yleisesti on salilla ruuhkaa jatkuvasti.

Eikun hetkinen. Vekaralle kyllä, mutta sieltä siis spolleksi jotka sitten koulutetaan Haminassa?
Snadisti pihalla näistä asioista. Nyt jätkät vaan kaikki kysymykset inttiin liittyen mulle, mä kyllä kerron!

Nyt nukkumaan............ :thumbs:
öö ei. Vekaran spollet koulutetaan ihan vekaralla.

Kassulla syödään ja nukutaan huonosti mettässä sitten vielä huonommin. Kassulla ruokailut voi sentään paikata vetämällä litran maitoa per ruokailu mutta mettässä se on joko omat eväät tai sitten on tultava toimeen sillä muutamalla desillä soppaa, riisifrutilla ja parilla näkkileivällä :hyvä: Vinkkinä kaikille fiksuille: veksi on mukava paikka ja movettaminen on helppoa ja hauskaa kuin lapsen lyöminen. Mukavinta on makoilla tuvassa ja vittuilla nurkissa hosuville innokaille telttailijoille :D Loppu palveluksesta melkein puolet porukasta skippasivat leirit jolloin metsään lähtijöillä olikin sitten "tarpeeksi" puuhaa päivällä ja yöllä. Suurin virhe oli lähteä leirille puolessa välissä jolloin sai sitten vähintäänkin oman osuutensa hoidettavaksi erinäisistä paskahommista.

Kassulla sinäänsä oli ihan mukavaa loppupalveluksesta kun ei hirveästi ollut mitään järkevää tekemistä vaan aika meni torkkuessa ja punttailessa. Mitään järkeähän tuossa koko hommassa ei ollut tuon "koulutuksen" voisi tiivistää pariin kuukauteen ihan helposti. No paska reissu mutta tulipahan tehtyä :rock:

Kohta uusien alokkaiden aika koittaa. Muistelen teitä lämmöllä, kun itse Turussa terveysasemalla katson päivät pitkät telkkaria, käyn salilla ihan millon vaan ja välillä pelailen xboxia MSTK:n tiloissa kun taas te harjoittelette RK-ammuntoja 20 asteen pakkasessa. "Lipas! Kolmellakymmennellä kuvitteellisella patruunalla lipasta!"

"Lipas! Kolmellakymmennellä kuvitteellisella patruunalla lipasta!"
:hyvä:

Jep, tuohon voisikin oikeastaan tiivistää melkolailla koko P-kauden. Onneks tuota touhua ei tarvii enää montaa päivää kattoa.:dance2:

unen ja ruuan puutteesta on turha itkiä ollenkaan ennenku on vetäny 30h hiihtomarssin rinkkavarustuksella yhellä syönnillä (pussi pillukeittoa ja näkkäriä)...
Hahah :)

Pitäis perustaa uusi threadi "Kovimmat inttikokemukset".. Ellei sellainen ole jo. Aika kovat rispektit annan mm laskuvarjojääkäreille, taistelusukeltajille ja lento-RUK:laisille.

Hahah :)

Pitäis perustaa uusi threadi "Kovimmat inttikokemukset".. Ellei sellainen ole jo. Aika kovat rispektit annan mm laskuvarjojääkäreille, taistelusukeltajille ja lento-RUK:laisille.

Sitten joku tulee ainaa spoilaamaan talven pakkastarinat jollain tylsillä tilastoilla, -35 astetta pakkasta ollut vaikka koko kuussa ei ole ollut kylmillään kuin -15 :rolleyes:

Melkoista suklaata... Missäs oikein palvelit ja minkälaisissa hommissa?

Sodankylässähän sitä tuli jääkärinä puoli vuotta lusittua. Tosin näihin mun kokemuksiin vaikuttaa sekin, että meiän ryhmällä ei ollut alikessua ryhmänjohtajana, vaan ne hommat hoidin minä, joten itse en paljon leireillä pidellyt vartiota, mikäli en sellaista itselleni kirjoittanut hyvänä eleenä muita ryhmäläisiäni kohtaan :)

Meitä kuritettiin sitten muilla keinoin kuin vähäisillä yöunilla. Hyvänä esimerkkinä jos joku teki jonkin virheen, pienenkin sellaisen, koko joukkue pistettiin juoksemaan metsään täysissä varusteissa luutnantin perässä, ja ennen ei käännytty takaisin kun koko fakin joukkue juoksi jonossa, kukin metrin väleillä toisiinsa. Voi sitä kiroilun määrää kun joskus joutui telamiinankin kanssa lenkkeilemään metsässä ja voitte varmaan kuvitella että jengi ei niitä metrin välejä ihan heti saavuttanu. Muilla joukkueilla ei tämmöisiä rangaistuksia sitten käytettykään.

Toinen ikimuistoinen kokemus oli yö sissiteltassa -30c pakkasella. koko päiväksi oli sitten luvassa hiihtohinausta :rolleyes:

Parolannummelle olisi tarkoitus mennä. Leopardin tai Marksmanin miehistöön pääseminen on päätavoitteena, jos se ei onnistu niin tark'ampujaksi. Mikään muu siellä ei sitten kiinnostakkaan yhtään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom