Inttiin, saapumiserä 1/10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu
Onks kellään tietoa kuin paska juttu se on jossei tota palvelukseenastumismääräyslappua ole mukana? Kutsunnathan oli tyyliin vuos sitten ja se siellä jaettiin mutta ei mulla oo enää harmainta aavistusta missä se vois olla ku on huonekkin rempattu välissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole este saapumiselle, näin taidettiin sanoa siinä kaikille jaetussa varusmiesinfossa.

Mulle sanottiin että on aika helvetin tärkee, ettei saa kadottaa, voi olla että sanoivat sen takia ettei kukaan heitä paperia jonnekkin random lootaan ja sitten kellään ei ole tullessa.
Mutta kyllä varmasti sisään ottaa.

Mulla ei tainnu olla minkäänlaisia lappuja (no henkkarit tietysti) mukana ku sinne menin. Muuton aikana hävis KAIKKI mahdollinen. Ei haitannut mitään. Ei kukaan edes narissut siitä. Itseasiassa kukaan ei edes kysynyt koko lappua.

Jahas no ei ois mikään ihme, oli vähän ihme touhua kutsunnoissakin, ensin kerrottiin kauheasti asoita ja mitään ei etes tehty.

Eikös se lappu oo se matkalippu, jos joutuu junalla menee. Ainaki mulla tuossa lukee jotain hkl/vr-juttuu. Itse en kyllä tartte muuta ku stadin sisäistä liikennettä.

Onks kellään tietoa kuin paska juttu se on jossei tota palvelukseenastumismääräyslappua ole mukana? Kutsunnathan oli tyyliin vuos sitten ja se siellä jaettiin mutta ei mulla oo enää harmainta aavistusta missä se vois olla ku on huonekkin rempattu välissä.

Soita aluetoimistoon vai mikä nyt hoitaakaan noita juttuja. Sieltä saat 100% varman vastauksen että tarviitko. Kaverille sanottiin että se pitää olla, mut onneks löysi sen niin ei tarvinnu lähtee hakemaan. Tietysti voit koittaa tuuria ja mennä pokkana ilman määräystä.

Mulla ei tainnu olla minkäänlaisia lappuja (no henkkarit tietysti) mukana ku sinne menin. Muuton aikana hävis KAIKKI mahdollinen. Ei haitannut mitään. Ei kukaan edes narissut siitä. Itseasiassa kukaan ei edes kysynyt koko lappua.

Aika jännä juttu. Tuo voi silti riippua varuskunnasta, kaverille nimittäin sanottiin että se pitää olla.

Niin sanottiin kaikille muillekkin ,mutta kun sä sinne portille menet ja sanot että lappu puuttuu niin voit olla 100% varma etteivät sua pois käännytä.

e: Itse kun siinä portilla esitin asiani ja sanoin että se lappu hävisi muuton yhteydessä niin alikki totesi vaan että ei tänne kukaan vapaaehtoisesti ole tulossa, eli uskovat kyllä että sinut on sinne kutsuttu :D

Niin sanottiin kaikille muillekkin ,mutta kun sä sinne portille menet ja sanot että lappu puuttuu niin voit olla 100% varma etteivät sua pois käännytä.

e: Itse kun siinä portilla esitin asiani ja sanoin että se lappu hävisi muuton yhteydessä niin alikki totesi vaan että ei tänne kukaan vapaaehtoisesti ole tulossa, eli uskovat kyllä että sinut on sinne kutsuttu :D

Totta turiset. Ei siitä tullu sit mitään häsminkiä sulle ku ei ollu sitä lappua? Noissa isommissa varuskunnissa pakka sekoittuu hieman jos hirveen moni saapus ilman sitä määräystä.

Jep, mutta loppujen lopuksi äärimmäisen pieni osa ilman sitä lappua saapuu.
Ei tullut mitään hämminkiä. Jos lappu uupuu niin esitätte vain asianne erittäin asiallisesti niin ei tule taatusti sanomista :)

Jep, mutta loppujen lopuksi äärimmäisen pieni osa ilman sitä lappua saapuu.
Ei tullut mitään hämminkiä. Jos lappu uupuu niin esitätte vain asianne erittäin asiallisesti niin ei tule taatusti sanomista :)

No joo totta! Tuskin he haluavat enempää kiusata alokkaita, kun muutenkin vituttaa/pelottaa/hajottaa se mukava aamujen määrä, varsinkin kun alussa tuntuu ettei se 180, saatika 362 lopu koskaan. 11. päivä tätä kuuta on varmasti hieno päivä!

Mitä pitää oottaa remmiin mukaan, kun lähtee? Ilmeisesti jotain hygienia tarvikeita, sukkia, boxereita ja henkkarit yms. Monenko aikaa pitäisi olla paikan päällä? Mullakin se lappu on hävinny jo aikoja sitten eikä tuosta ole mitään hajua.

Mitä pitää oottaa remmiin mukaan, kun lähtee? Ilmeisesti jotain hygienia tarvikeita, sukkia, boxereita ja henkkarit yms. Monenko aikaa pitäisi olla paikan päällä? Mullakin se lappu on hävinny jo aikoja sitten eikä tuosta ole mitään hajua.

vaatetta sen verta etta tarkenet seisoskella pari tuntia ulkona, partakone, hammasharja ja henkkarit... niin ja rahaa sen verta että pärjää muutaman viikon (~20e viikko on aika lähellä totuutta jos pääsee sotkuun)..

itekku ku menin II/08 sodikseen niin siellä piti olla 16.00 mennessä ilmottautunut...

Sukkia ja boxereita ei tarvi olla kuin ne, mitkä on jo jalassa. Siellä kyllä saa vitun painavan varustesäkin heti kouraan. Näillä pakkasilla kannattaa laittaa hyvin lämmintä vaatetta, kuitenkin joudutte ulkona odotteleen. Noi Mopomiehen jutut pätee hyvin. Muista ottaa myös neula ja lankaa! Ehkä tärkeimmät (sijotuspaikasta riippuen) on rööki- ja rahavarannot. Röökiä kannattaa ottaa ainakin 5 askia ja rahaa 5e päivää kohden. Jatkossa kyllä tajuat, että joka päivä menee ruokailuun 5e ja illalla mättöihin röökin kanssa 10e. Eli aika kallista touhua toi, päivärahat ei riitä alkuunkaan. Muista myös ottaa se sun sijotuslappu tjsp (pääsylippu) mikä onkaan, mikä osottaa et koska tuut ja minne.

Justhan änkkäri sano että sillä ei oo sitä, ja kyseli siksi kellon aikaa monelta siellä pitäs olla :rolleyes:
Mietinkin et onko se just se lappu, luulin et tarkottaa jotain infolappusta. (Eihän kukaan noin tärkeetä pääsylippua hukkaa, sama kun ostaisit liput MM-futiksen finaaliin ja hukkaisit ne :wtf::rock:)

sanoisin että halpa rannekello kannattaa ottaa mukaan, alusvaatteita ei tartte, sillä sieltä saa kolmet bokserit yms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom