Inttiin, saapumiserä 1/10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu
tuo pojista tehdään miehiä juttu on kyllä täyttä paskaa. Tuntuu että tyypit intissä taantuu entisestään, kuten sanoit, lapsellista paskaa koko intti.

Tosi on. Pojista tehtiin ehkä miehiä parikymmentä vuotta sitten, mutta nyt touhu on kuin leikkikoulussa. Ainoa vaan että osa porukasta on inttiaikana ensimmäistä kertaa pois äidin helmoista, niin tulee vähän ehkä itsenäistymistä. Mutta muuten paskapuhetta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huonot sanavalinnat mulla tossa. Meinasin että tavallaan olen kateellinen kun toiset saa toimia fiksusti ja mukavasti, mutta me ei koska ollaan mukamas niin hieno ja särmä 2jk.:(

Tosi on. Pojista tehtiin ehkä miehiä parikymmentä vuotta sitten, mutta nyt touhu on kuin leikkikoulussa. Ainoa vaan että osa porukasta on inttiaikana ensimmäistä kertaa pois äidin helmoista, niin tulee vähän ehkä itsenäistymistä. Mutta muuten paskapuhetta.

Vitut.. parikymmentä vuotta sitten touho on ollut vielä lapsellisempaa paskaa, kuin mitä se nykyään on, eli parempaan suuntaan ollaan menty. Joskus muinoin on pidetty kaikenmaailman hautajaisia villakoirille ja ryömitty pitkin kasarmin käytäviä.. Kuka vittu "miehistyy" tuollaisissa skenaarioissa, joissa toiminta on kuin jostain typerästä sketsisarjasta?

Vitut.. parikymmentä vuotta sitten touho on ollut vielä lapsellisempaa paskaa, kuin mitä se nykyään on, eli parempaan suuntaan ollaan menty. Joskus muinoin on pidetty kaikenmaailman hautajaisia villakoirille ja ryömitty pitkin kasarmin käytäviä.. Kuka vittu "miehistyy" tuollaisissa skenaarioissa, joissa toiminta on kuin jostain typerästä sketsisarjasta?

missä wepperi kävit intin 20 vuotta sitten?

Vissiin oot kuullu jotain shaibaa tai sitte mun isä joka kävi -82 intin on käyny sen liian aikasin.

Mielen syövereistä tuli yhtäkkiä mieleen tuo pakkokalju armeijassa. Ennen valaa oikeen jonossa piti mennä leikkauttaan nutipääksi, että oltas särmän näkösiä valassa. Muistelisin, että ihmiset nauroivat kun näkivät meidän päät eikä se karvalakki meinannu karhean sängen takia mennä päähän takaisin, sensijaan meinasi tippua. Ihme touhua oli niitten läppien kanssaki, hirveät pakkaset ja paskaa tuli niskaan jos erehty suojelemaan omia korviaan jäätymiseltä. Jos yhdellä oli kassun varastojen takana maastoruokailussa läpät päässä, niin sitten kaikkien piti ne pistää hirveän saarnan saattelemana.

Säkylässä ollaan, vala oli perjantaina ja valassa oltiin kokoajan lakki ja huppu päässä, eli edes rukouksen ajaksi ei lakkia otettu pois ;D. Pinkan teosta ei olla ees puhuttu kertaakaan. Ja EK:ssa ollaan.

Vissiin oot kuullu jotain shaibaa tai sitte mun isä joka kävi -82 intin on käyny sen liian aikasin.

Isä joka kävi intin joskus -70 luvun alkupuolella, on kertonut näitä juttuja muunmuassa, eikä mulla ole mitään syytä epäillä niiden todenperäisyyttä. Ihmetteli myös että miten nykypäivänä intissä on niin paljon enemmän leirejä, kuin hänen aikanaan. Tässäkin suhteessa menty koulutuksessa järkevämpään suuntaan. Leireillä niitä sodankäynnin alkeita edes vähän opitaan, toisin kuin kasarmin pihalla jossain vitun rättisulkeisissa.

Isä joka kävi intin joskus -70 luvun alkupuolella, on kertonut näitä juttuja muunmuassa, eikä mulla ole mitään syytä epäillä niiden todenperäisyyttä. Ihmetteli myös että miten nykypäivänä intissä on niin paljon enemmän leirejä, kuin hänen aikanaan. Tässäkin suhteessa menty koulutuksessa järkevämpään suuntaan. Leireillä niitä sodankäynnin alkeita edes vähän opitaan, toisin kuin kasarmin pihalla jossain vitun rättisulkeisissa.

ylemmässä viestissä sanoit intin olleen 20 vuotta sitten lapsellisempaa paskaa kuin nykyään, mut nyt puhutki isästäs joka on käyny intin n. 40 vuotta sitten? joten mistä sä tiedät et millaista intti oli 90 luvun alussa? epäilen silti, että ennen oli lapsellisempaa.. kuri on varmasti ollu rankempaa, eipä taida enään kuria ollakkaan..

ylemmässä viestissä sanoit intin olleen 20 vuotta sitten lapsellisempaa paskaa kuin nykyään, mut nyt puhutki isästäs joka on käyny intin n. 40 vuotta sitten? joten mistä sä tiedät et millaista intti oli 90 luvun alussa? epäilen silti, että ennen oli lapsellisempaa.. kuri on varmasti ollu rankempaa, eipä taida enään kuria ollakkaan..

Voi anteeksi, en ottanut huomioon että siitä onkin jo lähemmäs 40 vuotta kun isäukko intin kävi, mutta oletan että pointti tuli kuitenkin selväksi. Siellä intissä tuskin tehtiin ennen muinoin pojista yhtään enempää miehiä, kuin nykypäivänäkään. Uskon siihen, että varusmiesten koulutusta on vuosikymmenten mittaan kehitetty ja parannettu kaikilla osa-alueilla, ja pakkohan se on mikäli mielii antavansa muulle maailmalle kuvan edes jossain määrin vakavasti otettavasta puolustusvoimista. Se, että joku alikki nuuskii tuvasta pölypalloja, jotka sitten haudataan seremonioiden kera, tuskin palvelee millään tavalla yhtään ketään muuta kuin muuhun yhteiskuntaan kelpaamattomia skappareita, jotka jollain kierolla tavalla saavat tyydytystä edellämainitun tyylisistä tapahtumista.

Ja kyllä siellä intissä nykypäivänäkin kuria löytyy. Meillä ei ainakaan ollut siinä pienintäkään ongelmaa.

6 viikkoa tuli täyteen sairastelua. Kurkku karhee ja ääntä ei lähe, nenä tukossa ja lämpöä. Nytten parina päivänä kuiva yskä on muuttunu "räkäiseksi" ja taas niistetään veristä räkää. Ei tuolla intissä kyllä pääse paranemaan...

Meetkö silloinkin lääkärille itkemään nuhasta kun ryssä yllättää rintamalla?!? ;)

Miten tää nyt liittyy mun sairasteluun p-kaudella?! Yhteensä neljä kertaa käyny veksissä tän flunssan takia, joista yks kerta oli kun piti saada yskänlääkettä lisää ettei yski keuhkojaan pellolle yöllä --> ei toiminu. Edellisellä kerralla en ottanu kun yhden päivän vuppia että pääsee ampumaan.

Ainut mikä on jääny suorittamatta on 7km marssi kenttävarustuksessa. 30 kilometrin valamarssin, ammunnat ja leirit yms. oon käyny sillon kun kuuluukin. Ens viikolla ravaan veksissä jos on vähääkään heikko olo, kun ei ole mitään ihmeellistä ohjelmassa ja aukin haluan alottaa terveenä. Ei ole mikään kiva hiihtää muita jäljessä sen takia että pyörryttää, huimaa, keuhkoihin sattuu yskiessä ja rintaa "puristaa".

ei tuol intissä kyl pahemmin terveitä päiviä nähny. huhuilihan ne et olis sissikomppaniassa homettaki ollu. jatkuvasti kyl olin itekki sairaana, välillä jopa vitutti hakia vapautuksia ku oli jatkuvasti sairaana. ennemmin sitä olis ollu muiden kans ampumassa mitä lukemassa käytävällä sitä taistelijan opusta..

Yhteensä 3 päivää ollu vupissa ja pää meinas hajota siihen tylsyyteen, en tajua miten jotkut jaksaa movettaa päivästä toiseen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom