Inttiin 11.7.05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Feather
  • Aloitettu Aloitettu
Virtu sanoi:
Pääseekö porin prikaatin 1.jk tai 2.pionk lomille kansallisia komppanioita aikaisemmin (klo 13) ?

Pääsevät, ainakin nyt KV- ja J-kaudella, muistaakseni myös AUKissa. P-kaudesta en ole ihan varma.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Arnolti sanoi:
jaahas ketää lähös vekaralle? meikällä ois lähtö edessä. spolleksi varmaa ois lähtö :)

Itse avasin tämän topickin ensimmäista kertaa pakon edessä, jos nyt pahasti sattuu niin tässä saattaa olla pakkolähtö edessä ja juuri vekaralle ja vieläpä sissikomppaniaan. Itse olin unohtanut koko inttiasian ja havahduin vajaa kuukausi sitten, että prkl nyt pitää saada koulun leimat ja lykkäyspaperit matkaan. Asiaan en ole vielä saannut juuta taikka jaata, mutta kaikkeen pitää varautua. Ajankohtakin on paskin mahdollinen kun opiskelutkin ovat loppusuoralla lukiossa, aerobista en ole treenannut yhtään :jahas: , mutta ainakin puntti nousee.

Arnolti sanoi:
karpaasi85: jos joudut vekaralle nii pistäs tähä vaik.. voitas mennä reenaa joku ilta vaik yhes sit ku kerkee tjsp :)

Tottakai mennään, jotain lohtua edes. Noh, viikon sisällä olemme viisaampia.

Hyrylään olisin menossa puolentoista viikon päästä. Kaveri vähän puhui, että aika vähissä olisivat 6 kk:n aloituspaikat tuolla, onko havaintoja onko asia tosiaan näin? Ajattelin puolessa vuodessa selvitä, niin pääsee uusimaan pääsykokeet keväällä. Kirjuri, viestimies tai tykkimies vois olla kova

Arnolti sanoi:
jaahas ketää lähös vekaralle? meikällä ois lähtö edessä. spolleksi varmaa ois lähtö

kiesus lähtee ainakin. Joissain papereissa luki pioneeripataljoona, mutta tarkempaa tietoa ei ole.

Vilkaskaapa tänne () .

Karpaasi85 sanoi:
Itse avasin tämän topickin ensimmäista kertaa pakon edessä, jos nyt pahasti sattuu niin tässä saattaa olla pakkolähtö edessä ja juuri vekaralle ja vieläpä sissikomppaniaan. Itse olin unohtanut koko inttiasian ja havahduin vajaa kuukausi sitten, että prkl nyt pitää saada koulun leimat ja lykkäyspaperit matkaan. Asiaan en ole vielä saannut juuta taikka jaata, mutta kaikkeen pitää varautua. Ajankohtakin on paskin mahdollinen kun opiskelutkin ovat loppusuoralla lukiossa, aerobista en ole treenannut yhtään :jahas: , mutta ainakin puntti nousee.

Karpaasi, Kiesus ja Arnolti, pistetään treeniä sitten Vekaralla. Pakko raahata ruho puntille joka tapauksessa, joten se kynis jolla jää pelkkä tanko ykkösellä rinnalle olen sitten minä...

Olikos tuo sissikomp. sama kuin tiedustelu?

fore sanoi:
Onko ensimmäisten viikkojen aikana leirejä? Eli kannattaako ottaa mukaan niitä leiritavaroita.

Meillä on 3 viikkoa alussa kiinni ja sinä aikana 1 metsäyö. Tai 1 yö oli ainakin viimevuoden porukalla ollut, tiedä sitten onko nyt. Mutta näin olettaisin. Eli kummempia leiritavaroita ei varmaan tarvi. Paikkana Kainuun rjk. Muista paikoista en tiedä mitään.

Kiipijä sanoi:
Hyrylään olisin menossa puolentoista viikon päästä. Kaveri vähän puhui, että aika vähissä olisivat 6 kk:n aloituspaikat tuolla, onko havaintoja onko asia tosiaan näin? Ajattelin puolessa vuodessa selvitä, niin pääsee uusimaan pääsykokeet keväällä. Kirjuri, viestimies tai tykkimies vois olla kova

Playa del Hyrylässä ainakin 2/04 asti koulutettiin vielä eniten saapumiserästä miehiä vanhalle kunnon 23mm sergeille. Taitaa olla modernisoitu versio nyt koulutuksessa (ei asettajaa ja isommat kranaatit)? Mutta jos 6kk haluat, niin tykkimieheksi kannattaa ilman muuta suunnata. Tulenjohto äijät pääsi kyllä helpoimmalla. Varsinkin etäisyydenmittajaat! Kannattaa omata stereonäkökyky.

Unknow Soldier sanoi:
Kauhavalle oon menossa spolleks. :hyper:

Tervetuloa Kauhavalle :evil: Siellä minäkin olen alokkaita juoksuttamassa.

ylikuntoilija: joop tehdää kunno pakkis miitti sit vekaral :P meikäl ei oo nettii käytös joten siellä nähdään sit. katotaa sit jos jotenki voitas pitää punttis ilta jos hyvin käy :)

Se on nyt semmonen juttu et jäi meikäläiseltä intti väliin tältä kesältä :( Tiistain treeneissä polvesta hajos jotain ja jalalla ei pysty käveleen. Ortopedi sano et kierukka tai ristiside todennäkösesti... Tammikuussa vasta jos jalka antaa myöten... ja spolleks olisin ollu menossa intinkin listojen mukaan. Nyt vituttaa niin et taidan ruveta täyspäiväseksi juopoks :itku:

Pakko se on vetää. TJ0!!!1 :hyper: :rock: :hyper: :kippis1:

Outo juttu, mutta vielä ei ole tuntunut miltään erikoiselta. Tänään oli portista poistumisessa sellanen lomalle lähtöfiilis. Ei sitä vielä pysty käsittämään, että se on tosiaan ohi. On niin viimeisen vuoden aikana koko elämä ollut pelkkää armeijaa. Ehkä sitä parin viikon päästä sitten alkaa tajuamaan..

Itse armeijan jätin taakseni loppujen lopuksi hyvillä mielin. Käteen jäi ammatti - yhdistelmä-ajoneuvonkuljettajan pätevyydet. E-kortti, ADR-luvat sekä ilmavoimissa saatu arvokas työkokemus kuljetustehtävissä. Ikinä tuskin tulen päivääkään näitä hommia tekemään, mutta silti arvostan armeija aikaani jälkikäteen yllättävänkin paljon. Vuosi sitten mennessä olikin sellainen fiilis, että aivan turha paikka jne.

Toki joukkoon mahtuu paljon kaikkea paskaa, mutta kokonaiskuva jäi varusmiespalveluksesta hyväksi - mitä en olisi oikeastaan ikinä päivänä ennen sinne menoa uskonut.

Away sanoi:
Pakko se on vetää. TJ0!!!1 :hyper: :rock: :hyper: :kippis1:

Outo juttu, mutta vielä ei ole tuntunut miltään erikoiselta. Tänään oli portista poistumisessa sellanen lomalle lähtöfiilis. Ei sitä vielä pysty käsittämään, että se on tosiaan ohi. On niin viimeisen vuoden aikana koko elämä ollut pelkkää armeijaa. Ehkä sitä parin viikon päästä sitten alkaa tajuamaan..

Itse armeijan jätin taakseni loppujen lopuksi hyvillä mielin. Käteen jäi ammatti - yhdistelmä-ajoneuvonkuljettajan pätevyydet. E-kortti, ADR-luvat sekä ilmavoimissa saatu arvokas työkokemus kuljetustehtävissä. Ikinä tuskin tulen päivääkään näitä hommia tekemään, mutta silti arvostan armeija aikaani jälkikäteen yllättävänkin paljon. Vuosi sitten mennessä olikin sellainen fiilis, että aivan turha paikka jne.

Toki joukkoon mahtuu paljon kaikkea paskaa, mutta kokonaiskuva jäi varusmiespalveluksesta hyväksi - mitä en olisi oikeastaan ikinä päivänä ennen sinne menoa uskonut.
Muistan tilanteen. Ei sitä vielä siinä tajua, varsinkin kun takana on 362 sitä palvelusta. Odota sunnuntaita, silloin tuntuu hassulta kun ei ole sitä kassulle palaamisen vitutusta päällä. Muistaakseni siviilissä saa noilla ADR-kuskin palveluksilla pikku-E:n ja kappale-tavara ADR:n. Näin mulle kuskit ainakin kertoi. Korjaa toki jos olen väärässä. Paskaa on paljon intissä, mutta se on vitun hyvä ja kasvattava kokemus, kaikesta huolimatta. Ja onneksi olkoon gona-kuskille!

Ps. Ja 2/05 hajotkaa aamuihin! ;)

Tbm sanoi:
Muistaakseni siviilissä saa noilla ADR-kuskin palveluksilla pikku-E:n ja kappale-tavara ADR:n. Näin mulle kuskit ainakin kertoi. Korjaa toki jos olen väärässä.
Nyt en ymmärrätäny täysin. No joka tapauksessa ainakin minä saan ajaa mitä tahansa yhdistelmää mitä tiellä liikkuu. Eli vaikka täyspitkää tai säiliöautoja myrkkyineen. Eli ADR sisältää mulla sekä kappaletavara- että säiliöajoluvan.

Tuntuu tämä intistä pääsy jopa niin olemattomalta vielä, ettei edes haittaa vaikka en tänään päässytkään juopottelemaan. Töitä kun pukkasi heti päälle täksi illaksi sekä huomikseksi aamuksi. Huomenna sitten voisi pari pulloa maistella 0:n kunniaksi. :kippis1:

Away sanoi:
Nyt en ymmärrätäny täysin. No joka tapauksessa ainakin minä saan ajaa mitä tahansa yhdistelmää mitä tiellä liikkuu. Eli vaikka täyspitkää tai säiliöautoja myrkkyineen. Eli ADR sisältää mulla sekä kappaletavara- että säiliöajoluvan.
Voi olla et olen aivan täysin väärässä, mutta muutama kuski selitti mulle jotain tuollaista mitä äsken selitin. Don't know.

Tuntuu tämä intistä pääsy jopa niin olemattomalta vielä, ettei edes haittaa vaikka en tänään päässytkään juopottelemaan. Töitä kun pukkasi heti päälle täksi illaksi sekä huomikseksi aamuksi. Huomenna sitten voisi pari pulloa maistella 0:n kunniaksi. :kippis1:
Jep, ei sitä tajua. No, on sulla aikaa dokailla vielä vaikka kuinka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom