intti = valtion tarjoama kiristelykausi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten tuon alokaskauden jälkeen sitten porukka lihoo niin paljon?

tai siis itse olen nytkin toimistotyössä enkä aerobista kerkeä harrastamaan joten pelkkää punttia väännän ja ruokaa tulee syötyä n. 4 annosta päivässä. Rasvaa on ja intissä siitä pitäisi päästä eroon. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin intissä ruokaa saa 3x päivässä?

Siihen kun lisää aerobisen osuus mikä varmasti on edes jonkumoista vaikka se loppu olisikin löhöilyä niin kai siinä kieränä pysyy. En siis mitään karkkia/munkkeja syö ikinä kotonakaan joten niitä ei tulisi ostettua.

edit. ainiin ja tarkoitus olisi mennä sillä ruokamäärällä mikä sieltä tarjotaan, mukaan vain protskudrinkit aina illaksi. Ja salille silloin kun on mahdollisuus, jos kuitenkin on ihan kuolleena niin en lähde itseäni tapattamaan jonnekkin intin paskasalille että lihat säilyis.

Mietin ite iha samaa... Johtuuko se siitä, että alussa oppii, että kaikki mitä syöt kuluu varmasti? Mässäillään vitutukseen? Pystyykö tuon takaisin lihoamisen siis välttämään, jos tiedostaa sen vaaran?

Miten tuon alokaskauden jälkeen sitten porukka lihoo niin paljon?

tai siis itse olen nytkin toimistotyössä enkä aerobista kerkeä harrastamaan joten pelkkää punttia väännän ja ruokaa tulee syötyä n. 4 annosta päivässä. Rasvaa on ja intissä siitä pitäisi päästä eroon. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin intissä ruokaa saa 3x päivässä?

Siihen kun lisää aerobisen osuus mikä varmasti on edes jonkumoista vaikka se loppu olisikin löhöilyä niin kai siinä kieränä pysyy. En siis mitään karkkia/munkkeja syö ikinä kotonakaan joten niitä ei tulisi ostettua.

edit. ainiin ja tarkoitus olisi mennä sillä ruokamäärällä mikä sieltä tarjotaan, mukaan vain protskudrinkit aina illaksi. Ja salille silloin kun on mahdollisuus, jos kuitenkin on ihan kuolleena niin en lähde itseäni tapattamaan jonnekkin intin paskasalille että lihat säilyis.
Aamupala, lounas, päivällinen sekä sitten vapaaehtoinen iltapala. Lisäksi sotkusta saat luonnollisesti lisää jos tuntuu että tarvit, mutta siellä ei ainakaan mun aikana kauheesti bodarisapuskaa ollut. Karkkia, munkkia ja leipiä lähinnä. Ruokaa tarjotaan kasarmioloissa niin paljon kuin jaksat syödä. Leireillä on säännöstellympää välillä, ota vaikka tonnikalaa mukaan. Protskujuomat voi siinä mielessä olla hyvä idea että kun tuota aikaa muistelee niin ruoka oli tosiaan hiilihydraatti ja rasvapainotteista, eli lihaa tai raejuustoja yms tarjottiin sangen harvoin siinä määrin kun salillakävijä niitä on tottunut syömään/tarvitsee syödä. Porkkanaa oli muuten kaikessa hernekeitosta ja kinkkukiusauksesta alkaen. Nyt 4 vuotta myöhemmin kammo alkaa jo laantua :D

Alokaskauden jälkeen se meno muuttuu dramaattisesti vähemmän fyysiseksi, toki koulutushaarasta riippuen. Itellä oli lääkintämiehenä aika helppo duuni fyysiseltä kantilta ainakin, mitä nyt leireillä tuli sykittyä vähän. Mutta alokaskauden jälkeen sulle tulee mahdollisuus kasvattaa sitä liikuntaa itse. Ainakin niinisalossa oli hyvät lenkkeilymahdollisuudet ja punttisali jossa en tosin käynyt kertaakaan joten sen massiiviisuudesta olen huono sanomaan mitään. Kai siellä sentään käsipainoja on ja niilläkin jo paljon saa aikaan.

Sen lisäksi että siellä saa urheilla, myös aktiivisuudesta palkitaan nimittäin 15 (muistaakseni 15) urheilusuoritusta = 1 kuntoisuusloma.

EDIT: Huomasin etten vastannut oikeen kysymykseen. Eli alokaskauden jälkeen yleensä sykkiminen eli fyysiset ponnistelut vähenevät merkittävästi, sekä pääsee käymään sotilaskodissa joka ilta. Pizzaa ja kebabbia jengi tilaili tuonne paljon kun oli sopivan matkan päässä kotiinkuljettava kebabmyymälä. Iltavapaat ja viikonloput kuluvat paljolti alkoholin parissa, eikä urheilu tule kuuloonkaan. Ja lämäreillä oli KSE:nä se että saatiin tilata itse ruuat varuskuntasairaalaan muonituskeskuksen tädeiltä joten niitä masse majava-vanukkaita tuli joskus pari ylimääräistäkin. Mutta kyllä siellä on kaikki edellytykset myös pysyä/päästä kuntoon jos oma aktiivisuus riittää.

Mietin ite iha samaa... Johtuuko se siitä, että alussa oppii, että kaikki mitä syöt kuluu varmasti? Mässäillään vitutukseen? Pystyykö tuon takaisin lihoamisen siis välttämään, jos tiedostaa sen vaaran?

Tottakai sen pystyy välttämään ja laihduttamaan ittensä vaikka kuoliaaksi. Kyllä siellä ite saa päättää miten paljon safkaa syö. Kukaan ei tule suuhun lappamaan. :D

Se, että porukka lihoo P-kauden jälkeen johtuu siitä että vetää just illalla limpparii, karkkii, pitsaa, kebuu jne. ja kulutus on monissa koulutushaaroissa tosiaan dramaattisesti vähäisempää P-kauden jälkeen.

:offtopic: Itellehän on tullu 8kg lisää kun oon 5kk ollu enään 21 aamua.:hyper:
Tosin paino pääs heti 2 kg tippumaan kun 3 viikkoon ei salille päässy ja tuli osatolla maattua / muuten sairatettua.:curs:

Kelaperseeks, niin ainakin lähtee läskit mäelle. Ja ehkä lihaksekkin säilyy ainakin jonninverran kun liikkuu kymmenien kilojen kanssa ainakin leireillä monta kilometria päivässä. Ite olin inttiin mennessä tosi laiha. Paino nousi kelaperseilystä 65kg -> 73kg, mutta yhtään kiloa tuosta ei ollut fläsää.

Ja kelaperse on siis puhelinryhmän viestimies ja siitä vielä tarkemmin se kelamies joka vetää piuhaa metsään ja kantaa keloja. Vittumaista touhua se tosin on. Joku miinojenkantojuttu vois olla kova kans.

Kelaperseeks, niin ainakin lähtee läskit mäelle. Ja ehkä lihaksekkin säilyy ainakin jonninverran kun liikkuu kymmenien kilojen kanssa ainakin leireillä monta kilometria päivässä. Ite olin inttiin mennessä tosi laiha. Paino nousi kelaperseilystä 65kg -> 73kg, mutta yhtään kiloa tuosta ei ollut fläsää.

Ja kelaperse on siis puhelinryhmän viestimies ja siitä vielä tarkemmin se kelamies joka vetää piuhaa metsään ja kantaa keloja. Vittumaista touhua se tosin on. Joku miinojenkantojuttu vois olla kova kans.

Off topic!! Mutta tuo on kyllä niin paskapuhetta kuin olla voi, kelaperseen hommahan on leppoisaa ja tuskinkaan raskasta puuhaa. :) Nimimerkki, viestimies alik

Off topic!! Mutta tuo on kyllä niin paskapuhetta kuin olla voi, kelaperseen hommahan on leppoisaa ja tuskinkaan raskasta puuhaa. :) Nimimerkki, viestimies alik

Täh? Onkohan se sitten muuttunut viime vuosina? 98' vielä ainakin vielä vedettiin n. 5 kelaa alkuun kannossa joka jätkällä ryhmänjohtajaa myöten lakua metsään ja kelan paino ~9 kiloa. Ja linjan purkaminen oli vielä veemäisempää. Mun mielestä toi oli kyllä niitä vähemmän lepposia hommia, ainakin kun katteli mitä kaverit teki esim. jonain vaunumiehinä. Ite tosin olin viestitykäri, enkä siis varsinainen viestimies.

Omasta mielestäni intissä on erittäin heleppo pudottaa painoa jos vaan motivaatiota riittää. Aikoinaan itse kun menin inttiin niin mielessä oli saada siitä kaikki irti ja kasvattaa kuntoa hemmetisti. Painoa oli ekana inttiaamuna tammikuussa järisyttävät 115kg ja kesällä paino kävi alimmillaan RUK:n leirien aikoina jossain 75-77kg. Tuo oli tosin jo aika kuivaa mulle ja lihaksiakin oli sulanut paljon mutta sain stabilisoitua tilanteen ja viimeinen puolivuotta mentiin jossain 81-84 kilon tietämillä mitä pidän itselleni ihannepainona (omasta mielestäni). Kebaabbia tuli kyllä syötyä ja kaljaa otettua sekä varsinkin lomilla söin mitä mieleen tuli, lihasta sain aikalailla ton 75kg->83kg erotuksen. Kaikinpuolin kiva keikka kun ne tutut keitä ei ollut nähny intin aikana ei meinannut tunnistaa ja positiivista on se että taisin onnistua myös jotenkin muussakin touhussa siellä kun nyt sodanajan sijoitus on maavoimien esikunnan komentaja reservissa :david:

Mä lopetin sodessa mässäilyn ja karkin syönnin kokonaan E-kauden jälkeen tavoitteena laihtua. Jätin myös jälkiruuat syömättä ja jaoin ne kavereille :D. Parin vikan kuukauden aikana onnistuinkin laihtumaan 70kg->60kg ja olin kyllä tosi laihassa kunnossa (oon aina ollut pikkaisen hyvälihainen).

ilmaista ruokaa kokoajan tarjolla niin paljon kun jaksaa syyä, ei voi laihtua, itsehän lihoin vaan vaikka en ollut mikään kokki/kuski!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä siellä helposti painoa lähtee. Iteltä lähti 6kg, vaikkei me tehty aamulenkkejä kuin muutama hassu, ja sipsiä, karkkia, munkkeja ja limsaa mässytettiin melkein joka päivä. Vähän ruokavalioon panostamalla tuolla olis oikeasti laihtunut aika helvetisti.

Back
Ylös Bottom