Intti, leirit, bodaus & ravinto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lolwtf
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
34
Kaupunki
Turku
Elikkä tällähetkellä intissä ja salilla käyn joka viikko 3 kertaa. Ruokapuoli on mitä on, 4 litraa maitoa päivässä (4x 30g protsua = 120g) + ruoat + protskupirtelö illalla niin kyllähän siinä jo jonkin edes on... joku yli 150g per päivä varmaan helposti... itse painan noin 70 kg ja lisää massaa haluaisin...

Kuitenkin kun intissä olen niin leirejä tulee jolloin maidon, sekä protskupirtelöiden saanti jää kokonaan pois ja syödään paikkiruokaa 4 kertaa päivässä. Siinä ei juuri proteiinia ole... Haluaisinkin neuvoja mitä syödä leireillä, jotta proteiininsaanti ja näinollen lihasten ylläpito olisi mahdollisimman suurta. Tonnikala on yksi hyvä, mutta olen sangen kyllästynyt siihen, onko kellään muita neuvoja?

kiitos jo neuvoista!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos lompakko kestää niin proteiinipatukat on hyviä. Sokeria noissa on yleensä aika reilusti mutta eipä se intissä juuri haittaa, kun kulutuskin on kovaa.

Eihän se mahdotonta ole ottaa sheikkeriä ja heraa mukaan, riippuen tietysti leireistä. Sissileireille ei jaksanut sellasia ottaa niin vedin protskupatukoita, mutta ne toki maksaa aika paljon. Kulutus leireillä on kovaa joten kaloreita tarvitaan paljon, siihen tarkotukseen esim. pähkinät on hyviä.

Herapussukka mukaan. Vettä tai mehua on leirillä aina tarjolla, joten kauhoo herajauhetta kenttäpulloon tai sheikkeriin ja hörppii siitä.

Itsellä oli aina mukana proteiinipatukoita, pähkinöitä ja iso kasa meetvurstia :) Meetvursti säilyy hyvin ja oli kyllä parasta mettäruokaa näkkärin päällä:)

Vuoden vietin vekaralla ja paino nousi 2kg. Treenaamaan pääsin 93 kertaa, gineksiä keskimäärin joka kolmas vkl. Pakkiin mahtuu neljä gainomaxia, sirpaleliivin lipastaskuihin menee protskupatukoita, tv-tuvassa joka ilta tonnaria öljyssä ja nuudeleita.

Viimeksi muokattu:
Kassullahan on helppo pitää reeni rutiinista kiinni ja syömisiä kattoa, mutta älä nyt hyvä mies jaksa leireillä niitä miettiä. Otat jotain hyvää mukaan mikä maistuu ja koitat vaan selviytyä sieltä kotia :D
Moni täällä ei tunnu tajuavan että viikko silloin tällöin päin persettä reenin ja ravinnon suhteen ei merkkaa YHTÄÄN MITÄÄN pitkällä tähtäimellä.

Mutta sitten kun niitä pakkisapuskalla mentäviä päiviä tuleekin vuoden palveluksen aikana se 100+ niin kannattaakin jo alkaa vähän miettiä miten selviytyy. Tulin just tunti sitten himaan, takana 5 päivän harjotus. Mukana oli 8 purkkia tonnaria, 8 purkkia ananasviipaleitä 500gr maapähkinöitä, 5 myslipatukkaa, 3 snickerssiä, 2 pakettia nuudeleita. Kaikki meni ja nälkä jäi.

Edellisyönä herättiin 03:00, syötiin "aamupala" hirveessä kiireessä. Tarjolla oli siis 2 leipäsiivua, juustoa ja 2dl tölkkä omenamehua. Seuraava sapuska saatiin naamariin 14.00 ja toi väli kokoajan liikkeessä kauheessa helteessä.
Kyllä siinä omat eväät nousee aika suureen arvoon...

Mulla tämä kaikki on vielä edessäpäin (tammikuu) ja olen vähän jo funtsinut evästä matkaan. Maapähkinöille (ja muille hernekasveille) olen allerginen kun niitä syö kuorineen/tuoreena. Suolatut ja paahdetut maapähkinät eivät taas aiheuta mitään allergista reaktiota. Hinnan perässä kun mennään niin pähkinöistä täten halvimmaksi taitavat tulla suolapähkinät (rainbow tai muu vastaava). Heraa pitää ottaa mukaan (pitää budjetoida) ja rypsiöljy vois olla kans hyvä mahdollisen kalorivajeen täyttäjä, joka säilyy myös huoneenlämmössä ja "jotain puhetta" olen myös kuullut hormonitoiminnan ja riittävien rasvojen yhteydestä. Tonnikala tuntuu vähän ristiriitaiselta, sillä ei se (nykyisin) kuitenkaan ole niin halpaa tavaraa. Tulisiko loppupeleissä halvimmaksi napsia 2-3 herapirtelöä päivässä tujauksella rypsiöljyä?

Itse otin leirille mukaan suolapähkinöitä, protskupatukoita, elovena kaurapatukoita ja hyvin pärjäs. Toki joskus nälkäkin yllättää, mutta sitä ei voi välttää maastossa. Kuitenkin siellä ei olla kuin se 4-5 päivää, ne menee aina vaik kärvisten. Kesällä on helppoa ottaa nestemmäistä tavaraa mukaan esim. gainomaxia yms. mutta talvella onkin jo ihan erilainen ympäristö..

Itehän otin leireille mukaan suklaakeksejä, karkkia, suklaapatukoita ja makkaraa. Salilla kävin puolenvuoden aikana 1kerran. Paino nousi 12kg. Oli hyvät eväät, koska olin panssarijääkärikomppaniassa tulitukiryhmässä = eniten sykkimistä ja leirejä. Fätiä pojat fätiä.

Toki joskus nälkäkin yllättää, mutta sitä ei voi välttää maastossa. Kuitenkin siellä ei olla kuin se 4-5 päivää

Mitä paskaa tää on? Se on niin palveluspaikasta ja aselajista kiinni, miten siellä puskassa ollaan. Kyllä me hengattiin reippaasti yli viikkokin metässä putkeen. Liettuan reissukin oli viikko paskoilla liettualaisten sapuskoilla ja toinen viikko NATON taistelumuonilla(kuraa). En ees halua miettiä jotain sissiradistikoulutuksen yms. selviytymiskursseja läpikäyvien peikkojen ruokailuja.

Mitä paskaa tää on? Se on niin palveluspaikasta ja aselajista kiinni, miten siellä puskassa ollaan. Kyllä me hengattiin reippaasti yli viikkokin metässä putkeen. Liettuan reissukin oli viikko paskoilla liettualaisten sapuskoilla ja toinen viikko NATON taistelumuonilla(kuraa). En ees halua miettiä jotain sissiradistikoulutuksen yms. selviytymiskursseja läpikäyvien peikkojen ruokailuja.
Jep aivan kuten sanoit riippuu pitkälti noista kahdesta tekijästä. Siis kävitkö varusmiesaikana Liettuassa? Olit visii Säkylässä?

Edit: Ja kun on NÄLKÄ niin silloin sitä syö melkein hymyssä suin ihan mitä tahansa, kunhan saa mahan täyteen jotain. Kurasta en tiiä paljonko saa kaloreita, mutta kyllä sekin varmaan menee, kun tarpeeksi nälkä on ja epätoivoinen. :D

Jep aivan kuten sanoit riippuu pitkälti noista kahdesta tekijästä. Siis kävitkö varusmiesaikana Liettuassa? Olit visii Säkylässä?

Edit: Ja kun on NÄLKÄ niin silloin sitä syö melkein hymyssä suin ihan mitä tahansa, kunhan saa mahan täyteen jotain. Kurasta en tiiä paljonko saa kaloreita, mutta kyllä sekin varmaan menee, kun tarpeeksi nälkä on ja epätoivoinen. :D

Jooh, 2vko reissu Liettuaan moottorimarssilla Säkylä-Helsinki-Tallinna-Pärnu-Latvia-Liettuan harjoitusalue. Valmareilla sentään jotain jännää :D Eikä nälkään kyllä kaikkea syö! Minä en tiedä mitä ne niitten perinnesafkat oli, mutta hirveitä ne oli. Ja kyllä se hapankaalimoska, mitä niissä taistelumuonissa oli alko maistua aika hirveelle kun 3 pakettia vedät päivässä. Ainoa bonus niissä oli tumma suklaa ja sit pieni paketti marmeladia kivikovien "leipien" kanssa.

itsellä oli laatikollinen proteiinipatukoita, myslipatukoita, tonnaria, säilykehedelmiä, pähkinöitä, kuivalihaa, gainomaxia ja viileemmillä keleillä snellmannin kunnon nakkeja :kuola:

reppu oli aina perkeleen täynnä. Yleensä otin vaan yhden vaihtovaatekerran ja loput olikin eväitä :D tonnikalat jäi usein syömättä, kun talvella ne oli aina jäässä ja muutenkaa harvemmin oli aikaa syödä niitä. Jos oli aikaa nii sitte ei jaksanu :D

Ennen ku menee taas muutamien osalta liioitelluiks inttijutuiks: tee itelles palvelus ja unohda bodaus ees intin ajaks. Teet asiat ja elämän sinä aika ittelles aika paljon helpommaks. Intin jälkeen ku on hajoilut hajottu ja hyvät inttifrendit saatu ni voit palata takas normaaliin päiväjärjestykseen.

Itse en niinkään sen bodauksen kannalta sitä ruokaa mukanani kuljettanu metsässä, vaan enempi sen takia että siellä nyt vaan muuten oli jatkuvasti nälkä. Kaikenlaiset patukat menee helposti eri taskuissa. Sitten pidin semmosia pieniä tonnikala purkkeja aina pakissa, oli sukan sisällä niin ei kolissu niin paljon :D aina ruokailun yhteydessä sai kätevästi otettua esille sitä tonnikalaa, jota sitten sekoitin sinne hiilarimätön sekaan. Ja sitten yöllä kun pääsi (jos pääsi) sen oman rinkan luo, niin sitten taas tonnikala täydennystä sinne pakkiin.

Kassulla tuli sitten syötyä sitä sotku ruokaa vähän turhankin paljon, joka ilta sämpylöitä, sipsejä ja limsaa... Yks ihan hyvä oli myös hapankorppu ja siihen päälle pikkelssiä, säily ihan kivasti huoneen lämmössäkin. Eipä tuo syöminen kassulla millään tapaa terveellistä ollut, mutta en siitä jaksanut silloin niin stressata. Painoa tuli vuoden aikana noin 10kg lisää ja kaikki läskinä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom