Intti I/09

*Huu!* Enää Vajaa 2kk niin päsee leikkimään. Harvat odottaa tuota tammikuutta yhtä innokkaasti ku minä :hyper: saa nähä, petynkö myös enemmän kun muut.

E; Kajaanissa siis tavataan.

Meitä on sitten kaksi jotka, joko hajoo enemmän, kuin muut tai ovat onnensa kukkuloilla tammikuun 12 päivän jälkeen:D Kait käydään kimppa reenit vetämässä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
53 päivää.. :syvähuokaus: (No ei, ei mua täs vaihees viel kuumota)

Todella turhaa roskaa koko homma silti. Ei kiinnostais yhtään lähtee tonne, mut pakko se on silti suorittaa ku ei sivarikaan kiinnosta. 6kk on tavotteena ja oon valmis uhrautumaan sen eteen vetämäl kaikki mahdolliset aukki/rukki -testit päin perseitä. Voin jo nyt kuvitella sitä vitutuksen määrää mikä noil 12kk miehillä on ku tupakavereil alkaa TJ lähestyy nollaa ja ittel on viel se ~200 jäljel. Turha tuol on hukata elämästään yhtään enempää, on mulla paljon parempaakin tekemistä.

Todella turhaa roskaa koko homma silti. Ei kiinnostais yhtään lähtee tonne, mut pakko se on silti suorittaa ku ei sivarikaan kiinnosta. 6kk on tavotteena ja oon valmis uhrautumaan sen eteen vetämäl kaikki mahdolliset aukki/rukki -testit päin perseitä. Voin jo nyt kuvitella sitä vitutuksen määrää mikä noil 12kk miehillä on ku tupakavereil alkaa TJ lähestyy nollaa ja ittel on viel se ~200 jäljel. Turha tuol on hukata elämästään yhtään enempää, on mulla paljon parempaakin tekemistä.

http://www.youtube.com/watch?v=EbZ_DHeTkTY :dance2: SA-INTiä lämmöllä muistellen :haart:

Ihan jalo ajatus se maan puolustaminen, joka jätkän tarttuminen aseisiin muodostaen yhdessä vahvan armeijan sodan uhatessa. Kannatan armeijaa maanpuolustushomman takia kyllä ja saihan siellä intissä tehdä muutamia ikimuistoisia siistejäkin juttuja ja pari opettavaista kokemustakin jäi. Kaikki turha paska, kaiken maailman pilkunnussintatarkastukset, ruuturätin näpräys joka ilta yms. hyödytön "sotilaallisen kurin ja järjestyksen" takia pidetty pelleily vaan jurppi niin helvetisti..

Jännä nähdä muuttuuko Nousukkaan ja muiden intoa puhkuvien tulevien sotureiden suhtautuminen Firmaan kun sen :david:-meininki alkaa paljastua. :rolleyes:

Meitä on sitten kaksi jotka, joko hajoo enemmän, kuin muut tai ovat onnensa kukkuloilla tammikuun 12 päivän jälkeen:D Kait käydään kimppa reenit vetämässä?
Mun puolesta ainakin, Jos vaa aikataulu täsmää. Tännehä me sit tietty ruvetaa kirjoittelee tuon tammikuun jälkeen, jotta tunnistetaan kuka on kuka ^^. (vitsi ku huvittaas salille, ei vaa yks jakoisel viitti käydä jokapä).

Et voi edes kuvitella kuinka moni on aluksi ollut tuota mieltä. Ei riitä kahden käden sormet niille henkilöille, jotka katuvat katkerasti päätöstään vetää kaikki testit penkin alle. Alun järkytyksen jälkeen he innostuivat leikkimään sotaa ihan tosissaan, mutta ne testit kummittelivat taustalla ja osa ovista oli heille jo pysyvästi lukossa.

Kutsunnat ovat kohta käsillä, mutta mietityttää valmiiksi muutama asia. Eli olemme tyttöystävän kanssa muuttamassa omaan kämppään ensi vuoden alussa. Armeijaan toivon pääseväni heti ensi vuoden heinäkuussa. Eikös se ollut 3kk joka olisi asuttava vuokra-asunnossa ennen armeijaa jotta valtio osallistuu vuokran maksuun? Ja toinen asia joka mietityttää on se, että maksaako valtio mitään tukia minulle/meille ollessani armeijassa kun meillä on yhteinen vuokra-asunto? Jostain kuulin että valtio maksaisi minun osuuteni eli puolet vuokrasta ja tyttöystävälle jäisi maksettavaksi toinen puolisko. Keväällä haen opiskelemaan AMK:kiin, tuleeko sieltä jotain opintorahaa ja kuinka paljon?

edit. vähän ohi aiheesta mutta olisi kiva jos joku asioista tietäväinen viitsisi valaista tarkemmin.. netistä ei oikein löytynyt mitään kattavaa, mutta kutsunnoissa toivottavasti kuulee vielä tarkemmin kaikesta..

Kutsunnat ovat kohta käsillä, mutta mietityttää valmiiksi muutama asia. Eli olemme tyttöystävän kanssa muuttamassa omaan kämppään ensi vuoden alussa. Armeijaan toivon pääseväni heti ensi vuoden heinäkuussa. Eikös se ollut 3kk joka olisi asuttava vuokra-asunnossa ennen armeijaa jotta valtio osallistuu vuokran maksuun? Ja toinen asia joka mietityttää on se, että maksaako valtio mitään tukia minulle/meille ollessani armeijassa kun meillä on yhteinen vuokra-asunto? Jostain kuulin että valtio maksaisi minun osuuteni eli puolet vuokrasta ja tyttöystävälle jäisi maksettavaksi toinen puolisko. Keväällä haen opiskelemaan AMK:kiin, tuleeko sieltä jotain opintorahaa ja kuinka paljon?

edit. vähän ohi aiheesta mutta olisi kiva jos joku asioista tietäväinen viitsisi valaista tarkemmin.. netistä ei oikein löytynyt mitään kattavaa, mutta kutsunnoissa toivottavasti kuulee vielä tarkemmin kaikesta..

3kk taisi olla se raja, jolloin valtio avustaa kämpän vuokrissa. Sun puolen vuokrasta kattaa valtio. En sitten tiedä, onko siinä joku hintaraja, mutta ainakin inttikaverin kämpän vuokra on tyyliin 500e, josta puolet maksetaan (asuu siis tyttöystävänsä kanssa yhdessä). Jos tyttöystäväsi on opiskelemassa ja saa Kelalta tukea asuntoon, kämpän vuokra on sitten lähes 0 euroa. Eli ei mikään huono diili.

Joo, 3 kuukautta on juuri se raja, mitä pitää asunto olla.

Valtio maksaa puolet vuokrasta, eikä sillä vuokran hinnalla ole ylärajaa. Valtio maksaa myös puolet vesi- ja sähkölaskusta. Muistaakseni se menee niin, että maksat ensin sähkölaskun kokonaan ja lähetät siitä kuitin Kelaan, jonka jälkeen valtio maksaa siitä sen puolet.

Luulisin, ettei mitään opintorahoja heru intin aikana, kun et kerta opiskelekaan. Jotain sotilasavustus-juttuja on erikseen, mutta niihin en ole kauheasti perehtynyt.

Jos mahdollista, ota etukäteen yhteyttä varuskuntasi sosiaalikuraattoriin vaikka sähköpostilla, hän osaa vastata näihin kysymyksiin (ainakin Panssariprikaatissa).

[nelo];2262903 sanoi:
Et voi edes kuvitella kuinka moni on aluksi ollut tuota mieltä. Ei riitä kahden käden sormet niille henkilöille, jotka katuvat katkerasti päätöstään vetää kaikki testit penkin alle. Alun järkytyksen jälkeen he innostuivat leikkimään sotaa ihan tosissaan, mutta ne testit kummittelivat taustalla ja osa ovista oli heille jo pysyvästi lukossa.

Noh, sitähän on nyt mahdotonta viel tietää, mut epäilenpä vahvasti että mieli tästä muuttuis. Mun käsityksen mukaan noi voi semisti pakottaa sut olemaan tuolla sen 12kk? Että siinä mielessä ei viittis ottaa mitään turhia riskejä loistamal noissa testeissä.

Eipä se intti sit loppupeleissä niin kamalaa tarvi olla, jos ei oo kokoajan hajoilemassa sinne. Tietty voi olla et alokasaika on aika perseestä kun talvella menee.. tiedä sitten, kun itse olen II/08 ja aamuja jäljellä jotain 230+

Oon itse ainakin sitä mieltä että se varsinainen koulutuskausi on jäänyt parhaiten mieleen ja aamutkin kuluivat nopeasti tuolloin. Mut voi sitä vitutuksen määrää kun ei olekaan mitään tekemistä - rötväät vaan päivät pitkät kasarmilla ja kattelet seinäkelloa... se on syvältä. Kannattaa siis ainakin mun mielestä mennä johonkin hommaan missä voi tehdäkin jotain, eli aukkiin/rukkiin (tosin aamuja on melko paljon). Taikka sit puoleks vuodeks sykkimään viesti-/tulenjohtomieheks.

Itse yritän uppoutua treenaamiseen ja opiskeluun sekä ehkä sit keväällä viel viikonlopputöihin, niin saan nuo aamut kulumaan hiukkasen nopeammin.. mut joo eipä mul muuta :D Tsemppiä vaan uusille alokkaille :)

Menen itse inttiin vasta II/09 (santis), mutta olisi kysymys: Kuinka välttää kuljetuskomppania? C-kortti on taskussa (merkattu kutsunnoissa) ja sakkoja ei ole. Ajokortin 2. vaihe on toisaalta vielä suorittamatta.
Huhut kertovat, että santiksessa monet C-kortilliset pakotetaan kuljuun, sillä C-kortillisia ei ole tarpeeksi. Onko fiksuinta jättää 2. vaihe suorittamatta vai mikä olisi varmin tapa välttää kulju?

Menen itse inttiin vasta II/09 (santis), mutta olisi kysymys: Kuinka välttää kuljetuskomppania? C-kortti on taskussa (merkattu kutsunnoissa) ja sakkoja ei ole. Ajokortin 2. vaihe on toisaalta vielä suorittamatta.
Huhut kertovat, että santiksessa monet C-kortilliset pakotetaan kuljuun, sillä C-kortillisia ei ole tarpeeksi. Onko fiksuinta jättää 2. vaihe suorittamatta vai mikä olisi varmin tapa välttää kulju?
En tiedä, mikä autoissa on se juttu, mutta veli olisi vissiin välttänyt vaunun ajajan tehtävät panssarihaupitsissa, jos ei olisi maininnut, että kakkosvaihe on suoritettu.

Tai olet vain hiljaa siitä c-kortista, niin hyvä tulee. Yks tyyppi alokaskaudella teki noin, ja palvelee nykyään laivastossa.

Onko ketä tulossa Kontiorantaan? Meikäläinen tulee koksuksi joko JK:hon tai AUK:iin. Toivottavasti aukkiin.

PS. "en harrasta syvä johtamista".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom