Intti I/09

Yleinen asevelvollisuus nykyään on huono vitsi. 30 ja 40-luvuilla oli toisin. kyllä

Mä oon tässä kyllä eri mieltä.Mun mielestä 30-40 luvulla suomen olis kannattanut satsata tehokkaaseen ja koulutettuun palkka armeejaan sen siasta että rintamille laiitettiin kokemattomia pojankloppeja yms tykinruuaksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä oon tässä kyllä eri mieltä.Mun mielestä 30-40 luvulla suomen olis kannattanut satsata tehokkaaseen ja koulutettuun palkka armeejaan sen siasta että rintamille laiitettiin kokemattomia pojankloppeja yms tykinruuaksi.

Niin tai näin. Tykinnruokaa me ollaan edelleenkin. Mutta ehkä se ajatus on tärkempi..

Ei tännekkään mitään propagandaa ole vielä ilmestynyt..Parolaan menossa.
Teille molemmille tiedoksi, ilmestyvät postilaatikkoon tämän viikon aikana.
Itse ne meinaan postitin :D 1236 kirjettä lähti. Olen esikuntalähettinä täällä Parolassa. Minusta johtumattomista syistä lähtivät aika myöhään teille. Palautuspäivä on 12.12.

Mutta siis pitäisi tällä viikolla tulla :)

No kannattaa kyllä ottaa omat shampoot mukaan. Alusvaatteita suosittelen myös ottamaan, t-paitoja, boksereita ja sukkia. Ainaski kajaanissa saatin talon puolesta vaan 4 settiä alusvaatteita ja sukkia.
Ei niillä omilla t-paidoilla mitään tee (paitsi vapaa-ajan kuntoilussa), kun intin paitoja pitää käyttää. Tai sitten voit käyttää omia, jos ne eivät näy intin vaatteiden alta.

Hummerivirta, ootko tulossa huoltokomppaniaan kokelaaksi? Itse lähden sieltä tammikuussa :D

Ei niillä omilla t-paidoilla mitään tee (paitsi vapaa-ajan kuntoilussa), kun intin paitoja pitää käyttää. Tai sitten voit käyttää omia, jos ne eivät näy intin vaatteiden alta.

Hummerivirta, ootko tulossa huoltokomppaniaan kokelaaksi? Itse lähden sieltä tammikuussa :D
Joo niin tosiaan siviili kamppeet ei saa näkyä. Mutta eipä tuo ollu ongelma ku vaihto vaan paitaa kun tiesi että kohta ollaan t-paidat päällä vaikka oppitunnilla.

Itse ne meinaan postitin :D 1236 kirjettä lähti. Olen esikuntalähettinä täällä Parolassa. Minusta johtumattomista syistä lähtivät aika myöhään teille. Palautuspäivä on 12.12.

Vaikuttaako ne oikeasti mihinkään, kun vastailet niihin?

Kato timbaus vanha tuttu. kerros vieläkö kerkee hommaa lykkäystä tai vapautuksen.

Jooh, säkylään mennään tammikuussa. Ei vituta, avoimella asenteella mennään. Kiinnostusta olis tarkka-ampuja hommiin, kun metsästys/ammunta harrastusta on takana 10v.

Auk, ja mahd ruk vielä vaihtoehtoja. Kuten faija totesi "en ole päivääkään katunut ruk:in käymistä, paitsi palveluksen aikana :D"

Pari päivää sitten tuli kirje postissa ja siihen pitäisi valita 1-3 vaihtoehdot mihin hakee.
En ole kyseiseen paikkaan menossa mutta kysäisenpä nyt kuitenkin jos joku vastaisi.

Itsestäni tulee luutavasti B-mies joten onko sillä sitten oikeastaan mitään väliä että mihin joukkoihin hakee? eli meneekö B-miehet automaattisesti johonkin tiettyihin joukkoihin?

En oikein vielä tiedä että mihin hakisin, olin ajatellut pioneeria mutta kaverit jotka on intissä sanoo että se on rankin niistä kaikista joukoista, joten se ei ainakaan ole listan kärkipäässä.

Laitan varmaan tämmöisen järjestksen:
1. kokki
2. tykkimies
3. sotilaspoliisi

Saa nähä rupeaako kohta tuo armeejan lähestyminen jänskättää:) en ainakaan vielä ole sitä pahemmin ajatellut.

Pari päivää sitten tuli kirje postissa ja siihen pitäisi valita 1-3 vaihtoehdot mihin hakee.
En ole kyseiseen paikkaan menossa mutta kysäisenpä nyt kuitenkin jos joku vastaisi.

Itsestäni tulee luutavasti B-mies joten onko sillä sitten oikeastaan mitään väliä että mihin joukkoihin hakee? eli meneekö B-miehet automaattisesti johonkin tiettyihin joukkoihin?

En oikein vielä tiedä että mihin hakisin, olin ajatellut pioneeria mutta kaverit jotka on intissä sanoo että se on rankin niistä kaikista joukoista, joten se ei ainakaan ole listan kärkipäässä.

Laitan varmaan tämmöisen järjestksen:
1. kokki
2. tykkimies
3. sotilaspoliisi

Saa nähä rupeaako kohta tuo armeejan lähestyminen jänskättää:) en ainakaan vielä ole sitä pahemmin ajatellut.

Ainakin meillä B-miehet pistettiin huoltokomppaniaan ainut hyvä puoli been lapuissa on varma puoli vuotta mutta palvelus aika tulee olemaan syvältä. Itsekin otin tyhmänä vastaan b kelpoisuusluokan kun intin lääkäri sitä tarjosi.

Ainakin meillä B-miehet pistettiin huoltokomppaniaan ainut hyvä puoli been lapuissa on varma puoli vuotta mutta palvelus aika tulee olemaan syvältä. Itsekin otin tyhmänä vastaan b kelpoisuusluokan kun intin lääkäri sitä tarjosi.

Mulla vaivaa lonkka vain niin paljon, se aina kipeytyy kun kävelee pitempiä matkoja, joten en tiedä oikein miten siellä jaksais.

Kannattaa sitten ottaa ne been paperit koska kävelyä ja seisoskelua tulee olemaan aika paljon. I/09-saapumiserän palvelukseen astumiseen 12.01.2009 vielä 38 aamua. Rupeeko jengiä jännittämään jo?

En oo edes ajatellut hirveästi koko asiaa. Tämän ketjun silloin tällöin avaan ja muistan mitä teen ens vuoden. Tuskin ennen porttia alkaa jännittämään.

Olenko kuullut väärin, että armeijassa yhdistelmäajoneuvokuljettejan ikäraja nousee? Eli ei pääse enään 18 vuotiaana yhdistelmän rattiin.

Kyllähän se vähän ketuttaa ku melkein kaikki kaverit ja työkaverit vihjailee jatkuvasti tuosta inttiin menosta.
Mut ei silti pahemmin vielä ainakaan jännitä.

Mikä päivä sinne nyt oltiinkaan menossa? Sodankylään nyt ainakin alkuun. Voin sanoa, että ei paljoa kiinnosta, mutta mielipide luultavasti muuttuu paikanpäällä tai viimeistään sen jälkeen. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom