Intti I/09

Itseäkin kiinostaisi spol hommat mutta olen saanut sellaisen käsityksen että kaikki muut varusmiehet vihaavat spolleja? :(

Ainakaan Rollossa meitä ei pahemmin vihata. Viha johtuu useimmiten siitä, että spolleilla on valtaa aika paljon verrattuna normi rivimiehiin. Muistaakseni taisi olla niin että esim. portilla majuri on ensimmäinen joihin spolleilla ei ole valtaa. Esim. Spollet ovat ensimmäisiä jotka kaikki kohtaavat kun tulevat kasarmille ja spolleilla on oikeus korjauttaa varustusta yms. ennenkuin päästävät sisälle. Se taas joitakin tympii kun joutuukin jonossa hännille kun kengännauha roikkuu. Lisäksi joillakin spollareilla kusi saattaa tuon vallan takia kilahtaa hattuun ja sen tietää mitä silloin tapahtuu. Sitten kaikki spollet yleisestään täysiksi kusipäiksi ja sana kiertää jne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseäkin kiinostaisi spol hommat mutta olen saanut sellaisen käsityksen että kaikki muut varusmiehet vihaavat spolleja? :(

Mitä sillä on väliä jos kaikki vihaa :D. Ei sieltä liikaa kannate kavereita itellensä hommata ku muuten alkaa oleen jo liikaa tuttuja. Omasta mielestä hommissa ollaan onnistuttu siinä vaiheessa hyvin ku mahollisimman moni vihaa sua.

nim: Spol aligee tj 180 :hyvä:

Dragsvik täältä tullaan.. Eikös kaikilla ala armeija kahdestoista päivä? Kutsuntalappu on jossain tuolla laatikossa mutta en oo viel kaivanu esiin (ehkä olis korkea aika). Toivottavasti ei ala aikasemmin mulla, mutta tuskin. Huomenna etin sen lapun ni pääsee sit Tallinnaan ilman stressiä keskiviikkona.

Dragsvik täältä tullaan.. Eikös kaikilla ala armeija kahdestoista päivä? Kutsuntalappu on jossain tuolla laatikossa mutta en oo viel kaivanu esiin (ehkä olis korkea aika). Toivottavasti ei ala aikasemmin mulla, mutta tuskin. Huomenna etin sen lapun ni pääsee sit Tallinnaan ilman stressiä keskiviikkona.

Mistäs päin oot kotosin ja mihin joukkoihin oot hakenu?

asiasta toiseen löytyykö monia spolleja täältä? kokemuksia/mitä mieltä hommasta?
No täältä löytyy ainakin yks jota vaan vituttaa että meni spolliks hakemaan. Suurin syy lienee prikaatissa (UudPr), joka ei todellakaan oo sieltä rikkaimmasta päästä; varustus nyt on mitä on ja näillä näkymin ei oo varaa edes laskeutumiskoulutukseen (tai ainakaan aikasemmilla saapumiserillä sitä ei kuulemma oo ollu). Juttua oon muutenkin kuullu (intissä muuten taitaa vähän liian moni lause alkaa noilla sanoilla :D) että spol-hommat ei oo ihan niitä mieluisimpia pienikokosissa prikaateissa, ja UudPr kun tosiaan on yks niistä pienimmistä, niin siinä mielessä pitää ainakin paikkansa. Niin ja sotakoiran 270vrk kestävä pesti johtunee pitkälti siitä, että sen 6kk jälkeen venataan bout 2kk + rapiat että mosat saa peruskoulutuksensa ja uudet spollit vartiointikoulutuksensa -> sen jälkeen ei meitä tarvitakaan enää. Tai näin ainakin oon funtsinu, joku korjatkoon jos puhun paskaa.

Siis eihän tää nyt täysin vastenmielistä touhua mulle oo, plussaahan on esim noi Arttu1:n luettelemat jutut, mutta kun tarjolla ois ollut näin jälkikäteen ajateltuna kiinnostavampi (ja vielä 180pvän nakki!) niin kylhän se nyy vähän miestä syöpi. :jahas:

no spollet varmasti on niitä vähiten pidettyjä varusmiehiä. spolleilla kun on velvollisuus monissa tilanteissa kaataa henkilön itse tilaamaa paskaa sen niskaan.

C0BRA voi vähitellen lopettaa turhan postailun. jos sulla ei ollut mielekäs nakki etkä osannut tehdä pinkkaa niin ei kannata koko järjestelmää ampua sen perusteella alas. loppujenlopuksi sillä mitä sinä ajattelet ei ole vittujakaan väliä, kunhan teet niinkuin sotatilanteessa edellytetään.

Ite en ymmärrä mikä noissa spolleissa riepoo ihmisiä, meidän spollet oli ihan lepposia ja aina tuli portilla jotain läppääkii heitettyä, natsitervehdystä jne. ohi mennessä ja pojat vaan naureskeli ja moikkas takasin.

erkjetter en mää tuota hirveenä häiriköintinä nää jos vähä vaan uusia pelottelee. ;) Mielipiteen ilmaisukin on kuulema sallittua, jopa suotavaa. Mutta joo en latista intoilijoiden onnee yhtään enempää karuilla tarinoillani maksimaalisesta hajotuksesta ja turhautumisesta. En minä olekkaan väittänyt armeijaa turhaksi tai tarpeettomaksi, kritisoinut vaan hermoon käyviä typeryyksiä ja epäkäytännöllisiä toimintatapoja. Mutta joo ei ehkä kannata vääntää tästä enempää ettei mee särmä thread pahemmin jäätäväks offtopic-väännöks. :rolleyes:

Mistähän näkis muuten miten tonne pitäis mennäkkin. Ja onko suurempaa merkitystä mihin aikaan menee, kuhan siis ennen 16.00 on.

Mistähän näkis muuten miten tonne pitäis mennäkkin. Ja onko suurempaa merkitystä mihin aikaan menee, kuhan siis ennen 16.00 on.

Jos oot omalla autolla menossa niin ota ajo-ohjeet enirosta. Jos oot firman kyydillä menossa niin vissiin jostain PV:n sivuilta löytyy jotain lomakyyti-infoo. Pelipaikalle kannattaa mennä ajoissa, ite menin ihan puolen päivän aikaan. Kivempi hoitaa paperihommat, tavaroiden haku varastolta, jne. alun järjestelyt suht rauhassa kun ei oo hirvee kiire. Jäi sitten mukavasti kamojen haun jälkeen odotteluaikaa tutustua tupalaisiin mattimyöhäsiä odotellessa. Alkuun on muuten aika sekavaa kun komppaniassa on sata uutta kuutamolla olevaa mokua pyörimässä ja kaikki yhtä ulalla. :rolleyes:

Et sinä sinne välttämättä joudu. Yksikään minun kavereistani ei joutunut kuljuun, vaikka melkein jokaisella oli tuo c-kortti. Eikä sinne kukaan olisi halunnutkaan..

Ilman kakkos vaihetta ei ainakaan ennen joutunut niin herkästi kuin kakkosvaiheen käyneet en tiedä mikä on nykyään tilanne mutta jos rupeaa näyttämään pahalle ja ei kiinnostaisi vuotta olla niin ihan rohkeasti vaan sitten mosakauden lopupuolella kortti hyllylle. Itse olisin vetänyt ilman muuta jos olisin tiennyt että se kuskinnakki on tuloillaan. sakkoa kumminkaan tule kuin muutama hassu satanen jotka kerkeää tienaamaan aika nopeaan takaisin jos saa puoli vuotta vähemmmän tuota pelleilyä harrastaa.

hei, mutta pitäkää hauskaa ja ei niistä aamuista nyt niiiin isoo kasaa saa :D (EIPÄ!)

onnea vaan poijaat, tulispa 35 asteen paukkupakkaset ekoille leireille :)

kyllä se niin kivaa aikaa oli että nyt jos menee kaikki päin helvettiä niin se auttaa kun miettii että vittu, onneks ei olla sentään intissä :D

Viikko jäljellääää! Mahtaa olla aika shokki toi uni rytmin muutos, normisti oon nyt 4kk ajan nukkunu 11-12h yöunia.

E: Mitä kannattaa ottaa mukaan ensimmäisellä kertaa?

Leirejä varten näppäriä ovat otsalamppu joka toimii sormipattereilla (nappipatterit kalliita eikä kenelläkään ole), kasa euron puukkoja ja jonkinlainen tulentekoväline. Jekkulankaa tulee pölliä oman tikun ympärille kunnon kasa heti kun skapparin silmä välttää (tai luvalla), sillä tehdään kaikki. Talvella kynsikäsmalliset ohuet hanskat ulkonäpräykseen ja hyvä aluskerrasto. Halpa rannekello valolla.

Samoin hyvä on halpa digikamera, millä pystyy spedeilyn ikuistamaan heti alusta lähtien. Jos on kännykkä millä pystyy selailemaan nettiä, ja saa porukat sponssaamaan kiinteähintaisen netin, niin se o ehkä kätevin ajanviete ikinä.

Kiinteähintainen netti löytyy ja kännykällä pystyy selamaan ;). Kannettavankin meinasin ottaa kyseistä tarkoitusta varten. Kannattaako ottaa ekalla kertaa mukaan? Tai siis onko siitä jotain haittaa. Se ei ole haitta, jos sinne pitää kantaa. Nyt pitäis lähtee ostamaan noita muita tarvikkeita.

Tääl on muutkin pitäny vähän lomaa ennen armeijaa vai?

Kyllä on! Ite olen ollut jo 7kk lomalla, ei jaksanu enään mennä kesän jälkeen kouluun. Tosin tuli tässä välissä oltua pikkusen aikaa yhessä työkkärin paskaharjoittelussa....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom