Intti I/09

Miten helppoa on päästä pasikuskiksi? Sanoin kutsunnoissa että haluaisin
kuskiksi, aluksi mielessä tuo ilmainen rekkakortti, mutta tarkemmin ajateltuna en tee sillä mitään, joten en halua varmaa 12kk nakkia.
Muutenkin tuo pasin ajaminen hiukan kiinnostaa. Aukkiin aion yrittää, mutta jos ei onnistu, niin mieluummin olen 9 kuin 12kk.
Ja kertokaas vielä, että minkälainen homma on kyseessä. Ja santikseen olen menossa nyt I/09.
Ja C-kortti plakkarissa.

Kellään kokemusta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voihan sitä olla samalla pasi-kuski ja alikki, joku moto-au tai vastaava. Meillä ainakii oli epa-, c- ja teka-kuskeiks koulutettuja alikkeja.

Hajotkaa jotka tuutte vekaralle!

TJ 90! :dance:

Ja pasikuskiks pääsee/joutuu aika helpolla jos on C-kortti ja komppania missä palvelet käyttää paseja.

Mä odottelen täs tänään kotiutuneiden aamuja huutoja tänne. Kaverinki ensimmäinen asia minkä teki tänään oli aamuja tekstiviesti :E.

Mitä jos valehtelee, että ei ole B eikä C - korttia? Tarkastaako ne sen jostakin ajoneuvorekisterikeskuksesta? Ja kysyykö ne mielipidettä mihin joukko-osastoon mieluiten haluaisi, etteivät ne vaan pukkaa suoraan johonki vuoden mittaseen paskaan....

Mitä jos valehtelee, että ei ole B eikä C - korttia? Tarkastaako ne sen jostakin ajoneuvorekisterikeskuksesta? Ja kysyykö ne mielipidettä mihin joukko-osastoon mieluiten haluaisi, etteivät ne vaan pukkaa suoraan johonki vuoden mittaseen paskaan....

Tarkistaa ajoneuvorekisterikeskuksesta sieltä ne näkee myös onko tullut sakkoja ja mitä sorttia. Eli ne pistää aika suoraan (ainaki santahaminassa) c kortin omistajat kuljuun.

Mä odottelen täs tänään kotiutuneiden aamuja huutoja tänne. Kaverinki ensimmäinen asia minkä teki tänään oli aamuja tekstiviesti :E.

Tosiaan, lahotkaa 1/09 aamuihinne, joiden päättymistä ei näy :dance:

TJ 0 teillä vielä 10 päivää vapautta, eli aivan kohta firman palvelus kutsuu :)

Puoli tuntia oon yrittäny päästä yhteen numeroon minne piti soittaa ja ilmoittaa että haluaa bussi kyydin inttiin. 3 kertaa sieltä on vastattu ja joku ääni sanoo (cal later). Muuten hälyttää varattua koko ajan. Ei tässä nyt oikein tiedä että mitä tehä.
4.1 on viimeinen päivä ilmottautua jos haluaa päästä bussiin.

Tarkistaa ajoneuvorekisterikeskuksesta sieltä ne näkee myös onko tullut sakkoja ja mitä sorttia. Eli ne pistää aika suoraan (ainaki santahaminassa) c kortin omistajat kuljuun.

no voihan perkele, siinä ei vissiin sitten auta mikään jos ne kerta päättää laittaa kuljetuspuolelle. Tosin en ole käynyt vielä kakkosvaihetta autokortista, toivottavasti se vaikuttaa asiaan...

Puoli tuntia oon yrittäny päästä yhteen numeroon minne piti soittaa ja ilmoittaa että haluaa bussi kyydin inttiin. 3 kertaa sieltä on vastattu ja joku ääni sanoo (cal later). Muuten hälyttää varattua koko ajan. Ei tässä nyt oikein tiedä että mitä tehä.

Asia hoidettu..

Osaiskohan joku kertoa, minne täytyy mennä 12.1 jos on menossa Kotkan kirkonmaahan inttiin? Missään lapussa ei lue, eikä kukaan oo kertonut ja kukaan kaverikaan ei tiiä sen paremmin
Kiitän...

ps. nopee kysymys: Pärjääkö intissä akku/patteri käyttösellä partakoneella vai onko hankittava höylä?

Pitääkö bussikyytiä varten ilmottautua jos on saanut kutsunnoissa jo matkaliput? vai voiko vaan mennä 12.1. seisoskelemaan bussiasemalle ja tepastella bussin sisään lippu kädessä...

Pitääkö bussikyytiä varten ilmottautua jos on saanut kutsunnoissa jo matkaliput? vai voiko vaan mennä 12.1. seisoskelemaan bussiasemalle ja tepastella bussin sisään lippu kädessä...

Ainakin sodankylään mennessä pitäis riittää kun kuskille vilauttaa palvelukseenastumismääräystä. Saattaa kyllä vaihdella vähän paikoittain

Ei tartte ilmottautua, näin minä olen asian ymmärtäny. Palvelukseenastumismääräyksen mukana tuli ne bussiliput.

Siis en tiedä miten muilla on tuo ilmottautuminen, mutta täälläpäin se on varmaan sen takia ku oon menossa ruotsin kieliseen inttiin (Dragsvik) niin täältä päin suomea sinne on melkein 600km joten sen takia piti varmaan sinne soittaa että tietävät montako bussia intin pitää tilata että kaikki mahtuvat mukaan. Näin minä olen ymmärtänyt.
Kyllä minullakin kuitenkin on olemassa matkaliput.

Ei tarvitse ilmottautua, kyllä siitä olisi erikseen sitten mainittu..

Ainakin minulle tuli semmoinen vihko missä luki kaikenlaista tietoa intistä ja semmosista, takakannessa oli sitten maininta noista ilmottautumisista ja bussi aikatauluista.

Vaikka heti ensimmäisenä päivänä.

Intin käymättömille voi olla syytä tarkentaa, että nimenomaan hakea. :rolleyes:

Todellisuudessa tuollaisilla "hakemuksilla" ei ole mitään merkitystä. Hövelillä päällä olevan yksikön päällikkö voi toki laittaa "hakemuksen" eteenpäin haluttuun palveluspaikkaan, mutta siellä hakemukseen ei ole pakko reagoida millään tavoin ja käytännössä menevät suoraan silppuriin. Mitään yksilöllistä päätöstä, saati valitusoikeutta et tule saamaan.

Palveluspaikka on puhtaasti sotilaskäskyasia ja kun sinut on käsketty jonnekin Vekaralle, niin sinä palvelet siellä, piste.

Tietty jos olet jokin erityisen haluttu supermies, kuten vaikka valmistunut lääkäri, niin varmaankin sinua kuunneltaisiin ja jos vieläpä haluaisit siirtyä lääkäripulassa riutuvaan varuskuntaan, niin taatusti homma järjestyy. Mutta perusjantterilla on lähes olemattomat mahikset hakea siirtoa.
Joo, ei pidä ajatella, että katuisin Vekaralle menoa.
Meinaan vaan, jos omaan tupaan tulee n**** tai meiti laitetaan kuskiksi, niin sillon kuuluu ja paukkuu aika isosti :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom