Intti I/09

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuris, kuin kauan siihen menee että muistot alkaa kultaantua? Vuosi, pari? :rolleyes:

Suurin osa intistä oli shittiä, mutta nuo yllä luetellut on semmoisia kokemuksia, joita ei tule siviilissä/reservissä tehtyä, joten niitä arvostaa eri tavalla. En muistele vieläkään lämmöllä pinkan tekemistä, odottelua muodossa, turhaa pelleilyä ja varusteralleja. :)

Rakkaat suomalaiset, ne jotka todella arvostavat itseään eivät voi pitää SA-inttiä muuna kuin Saatanallisen alkukantaisena eläintehtaana.

Kyvytön opettaa halutonta tekemään tarpeetonta. :dance:

Pikemminkin. Aivokuollut opettaa halutonta tekemään ei mitään. :dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2:

Komppanian yhteis sulkeiset

Noista teidän viesteistä kyllä paistaa viha todella kirkkaasti inttiä kohtaan. Huomaa, että pojat on lähteneet palvelemaan asenteella "vittu mitä paskaa". ;) Mä lähdin avoimin mielin katsomaan mitä tuleman pitää. Parhautta on juuri ne rankimmat kokemukset sieltä intistä, missä joutui itsensä ylittämään, vaikka aikanaan vituttikin. Se on se onnistumisen fiilis. Niinhän sitä salillakin yritetään jatkuvasti ylittää itsensä.

Noista teidän viesteistä kyllä paistaa viha todella kirkkaasti inttiä kohtaan. Huomaa, että pojat on lähteneet palvelemaan asenteella "vittu mitä paskaa". ;) Mä lähdin avoimin mielin katsomaan mitä tuleman pitää. Parhautta on juuri ne rankimmat kokemukset sieltä intistä, missä joutui itsensä ylittämään, vaikka aikanaan vituttikin. Se on se onnistumisen fiilis. Niinhän sitä salillakin yritetään jatkuvasti ylittää itsensä.

En minä kovin kielteisellä asenteella sinne menny, aika neutraali oli meininki, vähän jännitti toki. Koko p-kauden itse asiassa olin vielä optimistinen alokas joka ajatteli että jos se morttiaika vaan ois sitä spedeilyä kun haetaan kuria. Kun spedeily jatkuikin koko ajan ja jokainen päivä 6kk ajan oli piisofkräppiä niin siinä se käsitys siitä armeijatouhusta sitten muovaantui.

Ja Jossi, noi sun banaanit on noissa sulkeisissa aika jäätävässä häröpallossa. :hyvä: Komenna ne oikein täytettyyn kolmiriviin. :whip:

Ja Jossi, noi sun banaanit on noissa sulkeisissa aika jäätävässä häröpallossa. :hyvä: Komenna ne oikein täytettyyn kolmiriviin. :whip:

:dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2:

:dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2:

Jooh tuota Jossi kannattaisko rauhottua noiden banaanien kanssa ennenku tulee BANaaNIa joltain modelta tai Mikeltä. :rolleyes:

Ite kans lähdin inttiin erittäin avoimella mielellä. Siinä ekassa haastattelussa pidin jopa vuoden nakkia mahdollisena(ois mahtava jos sekin haastattelu ois videoitu ja sais nytte kahtua sen). Sitten parin ekan päivän aikana tuli kyllä erittäinkin selväksi että puolen vuoden tymä tykimies on se mun juttu.

Tämä teksti suoraan sanottuna vituttaa, mutta tottahan tuo kyllä on,ainakin osittain. Ehkä eniten kuitenkin vituttaa, että suomen armeija on niin juntti paikka.Siis täynnä kaikenmaailman maalaisjuntteja vailla kunnon sivistynyttä ajattelutapaa ja sitten kun tämmöisillä on mahdollisuus komentaa kerrankin elämässään muita niin se pistää vituttamaan. ... olisin ehdottomasti armeijahenkinen ja armeija kiinnostaisi enemmänkin, mutta kun se on maalaisjunttien hallinoima junttimainen idioottimainen ja ... Kaikki armeija slangisanat, kuten hösseli, jäätävä,wäbä..jne kaikki vaan kuulostaa niin helvetin maalaisjunttimaiselta, että itse en halua kuulua tuommoseen pelleilyjoukkoon. Ei mitään tyyliä, ei mitään standardeja,ei mitään kriteerejä. Kaikki saatana vaan sinne , samaa harmaata paskaa koko soppa.

Onhan tuossa osittain tottakin, mutta turhaan maalaisjuntteja haukut.

Ennemmin voisit kertoa, että miksi pääkaupunkiseutulaiset ovat niin tolkuttoman yliedustettuina palveluksen keskeyttävien, suoraan sivariin menevien ja terveydellisin syin vapautettavien joukossa?

Missään muualla ei ole niin selkärangatonta porukkaa, ettei edes intistä selviydy - tarkemmin sanottuna viitsi edes yrittää selviytyä - kuin pääkaupungista tulevissa. Maalaisjuntit sentään palvelevat vaaditut kuukaudet.

Onhan tuossa osittain tottakin, mutta turhaan maalaisjuntteja haukut.

Totta. Jos sivistymättömyys ja typerät sanonnat ovat junttiuden merkkejä, niin kyllä kaupunkilaisetkin voivat olla todella juntteja.;)

Kuris edellä jo mainitsikin armeijan hyvät puolet: Tulee tehtyä sellaista, mitä muuten ei tulisi koskaan tehtyä. Välillä täysin turhaa päsmäröintiä taas ei tule ikävä reservissäkään.

Kuinkas nopeasti intissä pystyy hakemaan siirtoa toiseen varuskuntaan?

Vaikka heti ensimmäisenä päivänä.

Intin käymättömille voi olla syytä tarkentaa, että nimenomaan hakea. :rolleyes:

Todellisuudessa tuollaisilla "hakemuksilla" ei ole mitään merkitystä. Hövelillä päällä olevan yksikön päällikkö voi toki laittaa "hakemuksen" eteenpäin haluttuun palveluspaikkaan, mutta siellä hakemukseen ei ole pakko reagoida millään tavoin ja käytännössä menevät suoraan silppuriin. Mitään yksilöllistä päätöstä, saati valitusoikeutta et tule saamaan.

Palveluspaikka on puhtaasti sotilaskäskyasia ja kun sinut on käsketty jonnekin Vekaralle, niin sinä palvelet siellä, piste.

Tietty jos olet jokin erityisen haluttu supermies, kuten vaikka valmistunut lääkäri, niin varmaankin sinua kuunneltaisiin ja jos vieläpä haluaisit siirtyä lääkäripulassa riutuvaan varuskuntaan, niin taatusti homma järjestyy. Mutta perusjantterilla on lähes olemattomat mahikset hakea siirtoa.

Itsekin lähdin palvelukseen oikein positiivisella asenteella. Kuvittelin, että siellä on ihan asiallinen meininki, mutta koko paikka oli kuin valtava leikkitarha. Motivaatio katosi kokonaan jo kahden ekan viikon aikana enkä jaksanut enää tsempata suorituksissa. Onneksi pääsin puolella vuodella pois. Lisätään pakollinen kuva tähän viestiin :

hajoo.jpg

Allekirjoitan. Kyllä itse ainakin suurimmassa osassa juttuja näin järjenpilkettä. Mitä rankemman kautta siellä armeijassa tehdään sitä helpommalta se tuntuu tositilanteessa. Sen huomaa kyllä monen asenteessa "Jos sota syttyy, niin mä lähden ainakin laivalla...", että ei paljon asiat kiinnosta. Se kyllä vitutti, kun viimisellä viikolla alikessu jaksoi vielä valittaa tuvassa päällä olevasta radiosta :D. Ja kyllähän niitä vitutuksen aiheita MONESTI oli, mutta jälkeenpäin monet vitutukset voi tunkea väsymyksen ja nälän piikkiin.

edit. Noh, hajotkaa nyt sitten niihin aamuihinne, jookosta.

Yks vinkki kun meette varusteita hakemaan varusvarastolta: katsokaa että se morttisäkki on oikein päin, eli ne kantorenksut on ulkopuolella eikä sisäpuolella. Oli nimittäin hauska kantaa sitä tuhottoman painavaa säkkiä kolmanteen kerrokseen kun huomasi että kantorenksut on sisäpuolella :D

Allekirjoitan. Kyllä itse ainakin suurimmassa osassa juttuja näin järjenpilkettä. Mitä rankemman kautta siellä armeijassa tehdään sitä helpommalta se tuntuu tositilanteessa. Sen huomaa kyllä monen asenteessa "Jos sota syttyy, niin mä lähden ainakin laivalla...", että ei paljon asiat kiinnosta. Se kyllä vitutti, kun viimisellä viikolla alikessu jaksoi vielä valittaa tuvassa päällä olevasta radiosta :D. Ja kyllähän niitä vitutuksen aiheita MONESTI oli, mutta jälkeenpäin monet vitutukset voi tunkea väsymyksen ja nälän piikkiin.

edit. Noh, hajotkaa nyt sitten niihin aamuihinne, jookosta.

Mä näin taas rahanpuutteen ja ehkä tästä johtuvan päättömyyden toiminnassa. Hienoa olla lämäri kun paikattavaks tulee tussilla merkittyjä valopäitä jos niitäkään. Suurin osa ajasta täysin turhaa oleskelua, varmaankin juuri rahanpuutteen takia.

Ja ne 18v itähelsinkiläiset mulkut voisi jo haistaa vitut. Hajotkaa santikseen, siihen vitun tyhjäntoimittamiseen ja siihen kun pitää edustaa että kyllähän me ollaan niin vitun sotilaita herra majuri, kuorrutimme tämän sokerilla vaikka alla on lähes silkkaa paskaa, ette vain maista sitä. Eikö niin herra majuri. Haha, kuulostaa kyllä jo melkoselta tää avautuminen. :hyvä:

Mä näin taas rahanpuutteen ja ehkä tästä johtuvan päättömyyden toiminnassa. Hienoa olla lämäri kun paikattavaks tulee tussilla merkittyjä valopäitä jos niitäkään. Suurin osa ajasta täysin turhaa oleskelua, varmaankin juuri rahanpuutteen takia.

Se "rahapula" on pitkälti puolustusvoimien oma valinta. Hommahan menee niin, että tarvittava osa varusmiehistä saa asiallisen koulutuksen nykyaikaisilla vermeillä, eikä heidän kohdallaan mitään erityistä puutetta ole.

Sitten se pv:lle tarpeeton osa asevelvollisista saa aivan minimikoulutuksen 60 ja 70 -lukujen varusteilla. Päällä M62:t, jalassa mannebuutsit, alla fillari ja kädessä kiinalainen RK. Koulutus on sitä, että juostaan metsässä huutaen LAUKAUS, LAUKAUS, LAUKAUS!

Tässä se asevelvollisuusarmeijan halpuus selittyykin. Miestä on niin, että (pelti)kypärät kolkkaavat yhteen, mutta varustus ja osaaminen on sitten vähän niin ja näin. Tämän joukon osalta ei pienintäkään suunnitelmaa kertausharjoitusten osaltakaan.

Palvelusaikanahan tätä puolta ei kerrota ja vain nohevimmat sen ymmärtävät. Sitten väki ihmettelee, kun ei tule kutsua kertauksiin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom