Ei kai kohtuu määrä sokeria ole haitallista keholle? Ihmisen makuaisti on pilattu lisäämällä ihan joka paikkaan sokeria, jotta saataisiin makuelämystä ja sitä kautta myyntiä edistettyä.
Itse kun tulee paljon leivottua esim. leipää, niin en ymmärrä miksi leipätaikinaan täytyy painaa sokeria. Pullassa sen ymmärrän, kun se on makea syötävä.
Itse en sokeria käytä ruuanlaitossa juurikaan ja energiajuomiakin vähänlaisesti tulee kulutettua. Mutta silloin joskus, kun energiajuomaa otan valitsen sokerillisen. En halua keinotekoista makeutusainetta kehooni, koska pidän luonnontuotteita terveellisempänä.
Olen sitä mieltä, että jos joutuu valitsemaan makeutusaineen sokerin sijaan niin silloin ei ehkä ruokavalio ole ihan kohdallaan. Lähtisin korjaamaan sitä.
Maustamaton rahka maistuu yllättävän hyvälle, kun sitä opettelee syömään. Lisämakua kaivatessa voi sekaan heittää marjoja tai vaikka piltin. Ei tarvitse lisätä sokeria eikä makeutusainetta.
Mikä tahansa suunkautta nautittava tuote on haitallista, jos sitä nauttii liikaa. Vesikin. Kohtuus kaikessa on hyvä ohje ruokailuunkin.