Millaset tossa on ekat oireet? Kurkku ollut vähän oudon tuntuinen perjantaista lähtien mutta ei ole muuta tullut. Perjantaina ja lauantaina meni treenit ihan normaalisti eikä lisäoireita oo muutenkaan tullut. Jos olis influenssa niin kuvittelis olevan ärhäkämpi, toivottavasti nyt välttyis.
En muista kirjoitinko tästä jo maanantai houraillessani.
Aamulla oli liikuntaa koulussa (salilla). Meillä oli jonkinlainen kisa soutulaitteessa. Yhtäkkiä tuli huono ja kuivunut olo. Menin pukkariin ja laattasin pari kertaa.
Tämän jälkeen tuli päänsärkyä/vihlontaa (migreeni?). Lopulta alkoi yskittää ja räkä vuotaa nenästä. Tähän mennessä flunssa koko ajan vaan pahentunut (melkein viikon ollut). Eilen alkoi kurkkukipukin.
Koko ajan pitää olla niistämässä ja yskimässä. välillä ei meinaa saada hengitettyä kun kurkkua pistää(?), yskittää ja vesi valuu silmistä. Kuumeinen olo on tietysti mukana pelissä. Ruoka ei ole maistunut (menee vielä joten kuten alas).
Virus koitti iskeä... Viikon pidin lepoa reenistä ja pahimmillaan tauti oli suht paskamainen kipu kurkussa. Ei sen pahempaa. Tyrnimehua join puoli litraa viikon aikana.
Ei tainnut mulla olla toi tauti, kun tossa kolmisen viikkoa sitten tulin kipeäksi. Voitin kuitenkin taudin, mutta muutamat inttikaverini tulivat kesken russarön leirin takaisin kassulle 38,5-39 asteen kuumeessa.
Mulla on kanssa joku paskamainen mikrobi mellastamassa. Tiistaina vähän salin jälkeen alko kurkkukipu, keskiviikkoiltana kuumetta, torstai ja perjantai kevyttä lämpöilyä, eilisiltana sitten reteet 39,4. Kurkku kipeä, räkä lentää ja vituttaa :wall:
Originally posted by hiliviuskas Ei tainnut mulla olla toi tauti, kun tossa kolmisen viikkoa sitten tulin kipeäksi. Voitin kuitenkin taudin, mutta muutamat inttikaverini tulivat kesken russarön leirin takaisin kassulle 38,5-39 asteen kuumeessa.
btw. tj 33
Hihhei, taidan pistää pohjat ja sanon pokkana että kolmatta viikkoa tässä kipeänä ollaan :D . Kolme viikkoa sitten alkoi ilmetä kuumeilua (39-40 astetta) viiden päivän ajan. Eiku lääkäriin ja siellä todettiin kurkussa tulehdus, poskiontelotulehdus sekä kaiken kukkuraksi korvatulehdus. Noh antibioottikuuri (10pvä) sen aikaa kuumeisena, kuurin loputtua n. 5 päivää pienessä flunssassa (kurkku kipeänä, nuhaa muttei kuumetta) ja tämän jälkeen alkoi tämä helvetinmoinen influenssa. Kipua keuhkoissa ja keuhkoputkissa, räkää tulee jatkuvalla syötöllä, kuumetta taas 40 astetta eikä loppua näy. Lääkärissäkin tuli käytyä ja sieltä annettiin "positiivinen" ennuste taudista. Kestää noin kolmesta päivästä neljään viikkoon.. Mun huonon tuurini tietäen tää tulee kestämään varmaan sen neljä viikkoa..
Mutta koittakaahan parantua :joulu6:
Muija sairasti kans yli 2 viikkoa tota influenssaa, kuume vaihteli tosi nopeesti ylhäältä alas ja toisinpäin. Pahimmillaan oli kuumetta 39 C.
Mulle ei iskeny, influenssa rokote toimi tänä(kin) vuonna! 2 kertaa oon ton rokotuksen ottanu ja molemmilla kerroilla oon välttyny influenssalta. Kaikkina muina vuosina oon sairastanu influenssan. Ja kun kuulun riskiryhmään (astma) saan sen vielä ilmaiseksi.
-edit- siis rokotteen saan ilmaiseksi, en influenssaa :D
Täällä on kans yks onnekas voittaja, kuumetta on ja räkä vuotaa. Vasta toinen sairaspäivä menossa, niin että eiköhän tätä hupia riitä vielä kelpo tovi.
Nyt täytyy vaan toivoa että ei osu kohdalle! Tyttöystävä tuon jo sairasti, että toivottavasti en saa tartuntaa! Toivotaan että influenssarokotus toimii! Koulussa huomaa että flunssa pitää porukkaa himassa! :joulu5:
Olipas hyvä, että kävin intin ennakkorokotuksissa. Eipähän ainakaan vielä ole tauti iskenyt. Ihan kiva olis pysyä terveenä täsä, kun ei kerkeä enää treenaamaankaan kuin muutaman viikon. :itku:
Tuhannen taalan kysymys: voiko influenssarokotteen ottanut kantaa ja tartuttaa virusta? Nimittäin muijalla on rokote ja on töissä paikassa, jossa aika varmasti tapaa influenssan kantajia. Itse saattaisin onnistua välttämään taudin, on niin vähän päivittäin kontaktissa muiden kanssa.
Kurkku on ollut vähän outo pari päivää ja poskiontelot tukossa. Ei kuitenkaan mitään 40 asteen kuumetta... Vituttas kyllä saada se tauti, ei nimittäin oo ollu mitään sen kummempaa tautia 8 vuoteen.
Ja kaikille kovaonnisille: paljon nestettä naamariin ja pikaista paranemista!
Noniin sitä ollaan taas pitkästä aikaa kunnon flunssassa, eipä oo tullu vuoteen sairasteltuakaan. Näin amatöörinä kysyisin miten tommonen flunssa vaikuttaa lihaskasvuun( ottaako paljonki takapakkia) ku tuntuu että paikat muuttuu päivä päivältä rusinammiks ? ja ketuttaa niin pirusti ku menee treenit taas piloille. Mites ton syömisen kanssa olen nyt yrittänyt levätä mahdollisimman paljon ja pitää ruokailuista tiukkaan kiinni vaikka välillä pitääkin pakotta rahkat kurkusta alas? Ja juoda niin pirusti.....Salillekkaan en ihan vielä viittis mennä ettei toi pumppu sano sopimustaan irti