InBody mittausmenetelmä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu
No sitten nuo on melko vertailukelpoiset keskenään. ei oo tuossa suhdeluvussa kuin 0.002 eroa. Mittaukset tehty täysin samoilla "lähtökohdilla". Kumpaakin mittausta edeltävänä päivänä selkäjumppa ja seuraavana aamuna vähäsen olen vain suuta kostuttanut vedellä sekä mennyt täysin paastoten. :) Jos ensimmäisessä mittauksessa on siis ollut nestettä enemmän kehossa niin silloin se on alunperinkin arvioinut lihasmassan yläkanttiin. No ei haittaa, kuljettu matka on tärkein ja nyt mennään jälleen eteenpäin. Tavoitteeseen olen päässyt suhteellisen hyvin kuitenkin omasta mielestä. Ei näytä enään ryhävalaalta :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, hyvin ovat vertailukelpoisia sitten. Ja siissuht ison osan tuosta nesteen poistumastahan selittää toki se lihasmassan lähteminen, ne kun kulkee myös käsi kädessä. Lihassolusta aika iso osa kuitenkin on ihan vaan vettä :) (Luin itse sen alkuperäisen viestin huolimattomasti, että uudemmassa mittauksessa olisi ollut enemmän nestettä.)
 
Joo, hyvin ovat vertailukelpoisia sitten. Ja siis osan tuosta nesteen poistumastahan selittää toki se lihasmassan lähteminen, ne kun kulkee myös käsi kädessä. Lihassolusta kun aika iso osa kuitenkin on ihan vaan vettä :)

Lisäksi kun mainitsit saunomisen niin eilen tuli käytyä saunassa niin ehkä sekin vaikuttaa vielä tuohon. Sitä en osannut ottaa edes huomioon. Täytyy käydä 6kk päästä uudestaan ottamassa inbodyt uudestaan niin näkee millaista vauhtia se lihas on sieltä on kasvanut. Luulis, että jos on palanut jonkinverran niin tulee lihasmuistin avulla takaisin suhteellisen hyvällä tahdilla. :)
 
mulla on muutama tuttu ketkä tekee inbodeja yms työkseen ja saman päivän aikana saatu mm. rasva% 8-18 vaihteluväli. en pitäis luotettavana. lähinnä kiva kuriositeetti jos tehdään useen kerran vuodessa.
Onko vinkkejä, miten kannattaa valmistautua, jos haluaa mahdollisimman totuudenmukaisen tuloksen? Mulla olisi viikon päästä työpaikan tarjoama InBody ja tulos oikeasti kiinnostaisi. Pari kertaa moisessa käynyt, mutta tulos oli vähän epäuskottavan oloinen.

Lähinnä mietin miten kannattaa syömiset, juomiset ja salikäynnit suunnitella ennen tuota.
 
en tunne systeemiä ite niin tarkasti enkä käytä sitä työssäni. melki kannattaa ottaa testipaikkaan yhteys ja kysellä specsit kuntoon. niillä on kuitenki tietoo oman laitteistonsa toiminnasta eniten.
 
Onko vinkkejä, miten kannattaa valmistautua, jos haluaa mahdollisimman totuudenmukaisen tuloksen? Mulla olisi viikon päästä työpaikan tarjoama InBody ja tulos oikeasti kiinnostaisi. Pari kertaa moisessa käynyt, mutta tulos oli vähän epäuskottavan oloinen.

Lähinnä mietin miten kannattaa syömiset, juomiset ja salikäynnit suunnitella ennen tuota.


Pari päivää lepoa treenistä (ainakin edellinen päivä, mielellään kaksi). Edellisenä päivänä normaali ruokailu ja juomienn, ei alkoholia, saunaa eikä muuta nestetasapainoon vaikuttavaa, kuten hirveästi normaalia isompia suola- tai hiilarimääriä. IB mieluiten heti aamulla yöpaaston jälkeen, jos ei mahdollista niin ainakin parin tunnin syömättömyys/juomattomuus ennen mittausta.
 
Antanut mielenkiintoisia tuloksia. Kestovoimakaudella paino sekä rasvamassa putoaa.
Sitten taas perus- ja maksivoimakaudella sekä paino että rasvamassa nousee.

Mutta mikä ihmetyttää, ajan kuluessa se fitness yksikkö on koko ajan huonontunut :O
Tarkoittaako se, että olen tulossa vanhaksi?
 
Onko vinkkejä, miten kannattaa valmistautua, jos haluaa mahdollisimman totuudenmukaisen tuloksen? Mulla olisi viikon päästä työpaikan tarjoama InBody ja tulos oikeasti kiinnostaisi. Pari kertaa moisessa käynyt, mutta tulos oli vähän epäuskottavan oloinen.

Lähinnä mietin miten kannattaa syömiset, juomiset ja salikäynnit suunnitella ennen tuota.

Ei kannata edellisenäkään päivänä syödä paljoa rasvaa. Ainakin itsellä pompsahtaa rasvaprosentti taivaisiin pitsalla :D
 
Tuli syyskuussa käytyä ns. kuntorekassa jossa mitattiin kehon koostumusta. Siinä on aika paljon tietoa, mutta en tiedä kuinka luotettavia tuollaiset mittaukset on. Muutama seikka kiinnitti huomiota. Ravitsemustila-arvion rasvasta tuli maininta "vajaa". Kumminkin pientä vyötärörasvaa on kehossa. Ehkä tuo mittaus ei kovin tarkka ole. Kehon rakenne-osiossa yläkeho ja lihakset sai arvion "hyvä", alakeho "normaali". Risukinttu olen aina ollut, eikä vähän yli vuoden salitreeneistä ole tuntunut siihen apua löytyneen.
DSC_4560.JPG
 
Tuli syyskuussa käytyä ns. kuntorekassa jossa mitattiin kehon koostumusta. Siinä on aika paljon tietoa, mutta en tiedä kuinka luotettavia tuollaiset mittaukset on. Muutama seikka kiinnitti huomiota. Ravitsemustila-arvion rasvasta tuli maininta "vajaa". Kumminkin pientä vyötärörasvaa on kehossa. Ehkä tuo mittaus ei kovin tarkka ole. Kehon rakenne-osiossa yläkeho ja lihakset sai arvion "hyvä", alakeho "normaali". Risukinttu olen aina ollut, eikä vähän yli vuoden salitreeneistä ole tuntunut siihen apua löytyneen.
katso liitettä 140280

Sehän on täysin yksilöllistä, mihin keho varastoi rasvan ensimmäisenä. Onhan sitä nähty joillakin että vatsassa on vielä rasvaa vaikka olisi muuten rasvaton. :)
 
Kävin testissä ja sain sen mukaan rasvaprosentiksi 15. Suoraan sanoen olen melkoisen ihmeissäni tuosta.

Testitulos

Esimerkiksi tästä kuvasta olen mielestäni lähempänä 20% kun 14%. Voisiko tuossa saada noin väärää tulosta?

Aikaisemmin ihmettelin tuommoista. Tänään testi antoi luotettavampaa tulosta. (2v takaiset)
Paino: 83,3 kg (85 kg)
Rasvaprosentti: 15,8 (14,9)
Viskeraalirasva: 60,2 (79,9)
WHR: 0,84 (0,91)

Lihastasapaino on käsissä lisääntynyt ja jaloissa pysynyt samana. Jalat myös on saman verran muuta kroppaa jäljessä kuin viimeksikin.

Viimeksi en ollut edellisenä päivänä kiinnittänyt huomiota ruokailuihini ja samanakin päivänä lounaasta oli vasta max pari tuntia. Salilla myös olin ollut edellisenä päivänä. Nyt tein täällä sanottujen ohjeiden mukaan eli eilisen söin normaalisti, en käynyt saunassa ja salilla viimeksi perjantaina. Myöskin tällä hetkellä peilikuva tukee noita 15,8 prossan rasvoja.

Yhtenä asiana ihmettelen luumassaa, joka on pienempi kuin viimeksi. Mistä tämä johtuu? Alkaako mummojen osteoporoosit vaivata jo tässä iässä vai löytyykö tuohon muu selitys. Vai onko 4.13 -> 3.99 merkittävä ero?

Edit: Ja viestin lähetettyä tajusin, että olisko merkittävällä painonpudotuksella jotain tekemistä tuon luumassan kanssa? Viimeksi siis oli juuri takana 30 kilon pudotus, josta 10 oli lähtenyt edellisen kuukauden aikana.
 
...tai sitten luottaa puntariin, peiliin ja puntti- yms. tuloksiin enemmän kuin liikaa muuttujia sisältäviin koostumustesteihin.
 
Kieltämättä olisi aika makea kunto jos pitäisi paikkaansa.

Tässä ollaan kyllä melkein tavoitepainossa. Toivotaan ettei jouluna ainakaan takapakkia tulisi ja saisi nuo viimeiset pari kiloa pois. Eilen aamuna oli aamupaino 122.7, mutta kilon jos toisenkin tuntuu toi aamupaino heittelevän.

Ensi viikolla DXA samoilla seteillä eli edellisenä päivänä treenitauko ja paastomaalla. Katsotaan paljon DXA lyö rasvaa lisää.
 

Liitteet

  • Pieni 8.12.2016.jpg
    Pieni 8.12.2016.jpg
    1,4 MB · Katsottu: 1 146
No tulipa sit käytyä mittauttamassa kun sattui moinen tilaisuus eteen. Viimeksi mittautin 2015 kesällä.

Ikä: 25v
Pituus: 177cm.

2015 - InBody 720
Paino: 89.5kg
Lihasmassa: 41.4kg
Rasvamassa: 17.7kg
Rasvaprosentti: 19.7%
Viskeraalirasva: 78.2cm^2

Ideaalipaino: 84.5kg eli -5kg.
Inbody-pisteet: 88

2017 - InBody 230
Paino: 89.5kg --> 94.5kg
Lihasmassa: 41.4kg --> 41.9kg
Rasvamassa: 17.7kg --> 21.8kg
Rasvaprosentti: 19.7% --> 23%

Ideaalipaino: 85.6kg eli -8.9kg.

Tuossa InBody230 testissä ei ollut viskeraalirasvaa, inbody pisteitä ja muutenkin tuo aiempi InBody720 testi mittaajineen vaikutti pätevämmältä.. Kuulostaa todella pieneltä noin pieni lihaskasvu suhteessa rasvoihin parin vuoden aikana, sarjapainot on kuitenkin noussut tuona aikana ainakin omasta mielestä ihan hyvin ja kyllä peilistäkin eron näkee.

Jälkimmäisessä mittauksessa neiti kertoi, että jos testit tehty eri laitteistolla(?) niin ei kannattaisi hirveän tarkasti vertailla. Kuulemma kans vaikuttaa jos on syönyt/juonut parin tunnin sisään ennen testiä ja mainitsi myös, että edellisen päivän kova treeni voi vaikuttaa ja mulla oli just lounas syötynä ja edellisenä päivänä suht rankat treenit. Tiedä sitten häntä, kuitenkin tuo 2015 testi oli dieetin puolivälistä/loppupuolelta ja sen jälkeen en ole sittemmin dieettaillut.

Oli miten oli, dieetille tässä aletaan kesää kohden. :)
 
Viimeksi muokattu:

View: https://youtu.be/f_7No2tdDiQ


Testasin siis kuinka Inbody720 reagoi n. 5 litraan nestettä ja n.500g ruokaa lyhyessä ajassa

Antoi alle 10% rasvat ja oikeastaan aina Inbodyt itselle antaneet jostain syystä todella matalia rasvoja. En itse kamalan luotettavana menetelmänä pidä (kuten ei tutkimuksetkaan) ja eniten ihmetytti tuo että havaitsi nuo uudet nesteet ja ruuat pääosin rasvana. Lihaksena mielestäni olisi pitänyt lisääntyneen nesteen näyttää

En sitten tiedä miten paljon eteenpäin on Inbody770 tultu
 
Terve, tarkoitus oisi aloittaa tässä kunnon kuntokuuri. Pikkuhiljaa kyllästynyt tähän jatkuvaan väsyneeseen oloon, ja kun jaksaminen ei riitä mihinkään niin pakko tehdä asialle jotain. Kävin tekemässä inbody mittauksen.
Setit ovat seuraavanlaiset ->

Paino: 109.2
Lihasmassa: 38.0
Rasvaprosentti: 39.2
EVW-suhdeluku: 0.367

Millasta saliohjelmaa/ruokaohjelmaa lähtisitte itse noudattamaan. Tarkoitus olisi saada oma paino jossain vaiheessa siihen 80 kilon hujakoille. Tarkoittaako tuossa lapussa perusaineenvaihdunta (1806kcal) sitä minkä verran voin syödä vuorokaudessa että en lihoa? Miettiny sitä että kun nuo laskurit esimerkiksi näyttää että saisin syödä sen 1800 kcal että olisin -500 kcal normaalikulutuksesta niin onko se ihan sama mitä ravintoa mätän naamariin kunhan tuo kalorimäärä ei ylity, vai mikä on homman juju?

Kiitos jo valmiiksi!
 
Tosi hyvä, että oot päättänyt aloittaa tällaisen projektin!
Sanoisin, että ensimmäisenä rupee katsomaan millaista se oma syöminen on ja pikkuhiljaa alkaa tekee muutoksia siihen. Lisäilee vaikka joka kuukausi sinne sekaan jotain uutta terveellistä mitä ei aikaisemmin oo syönyt. Toiseksi siinä on myös hyvä katsoa, että syöminen on hallinnassa ja että rutiininomaisesti syö tarpeeksi päivän aikana tasaisin välein. Ruokapäiväkirja appsit voisivat olla hyviä apuvälineitä.
Käy salilla vaikka alkuun 2 kertaa viikossa. Ota joku hyvä sali ohjelma alkuun (esim. Starting Strength tai Stronglifts 5x5) tai hanki sulle suunniteltu ohjelma ammattilaiselta. Kannattaa suosia myös muuta hyötyliikuntaa, esim. vetää 4 kertaa 7min hieman sykettä nostavan reippaan kävelylenkin päivän aikana.

Toi perusaineenvaihdunta arvio minkä inbody antaa (sulla 1806kcal) on sun kropan kulutus, jos makaisit sängyllä liikkumatta koko päivän. Siihen päälle tulee vielä jotain 200-400 kcal yleensä riippuen kuinka aktiivinen on päivän aikana. Yleisesti perus aikuisella miehellä se siinä 2000-2400kcal paikkeilla. Ei kannata liian rajusti lähtee kaloreita laskemaan, siinä tulee helposti burnout koko touhuun. Terveellisillä valinoilla ja liikunnan lisäämisellä saadaan jo tosi paljon aikaan.
 
Terve, tarkoitus oisi aloittaa tässä kunnon kuntokuuri. Pikkuhiljaa kyllästynyt tähän jatkuvaan väsyneeseen oloon, ja kun jaksaminen ei riitä mihinkään niin pakko tehdä asialle jotain. Kävin tekemässä inbody mittauksen.
Setit ovat seuraavanlaiset ->

Paino: 109.2
Lihasmassa: 38.0
Rasvaprosentti: 39.2
EVW-suhdeluku: 0.367

Millasta saliohjelmaa/ruokaohjelmaa lähtisitte itse noudattamaan. Tarkoitus olisi saada oma paino jossain vaiheessa siihen 80 kilon hujakoille. Tarkoittaako tuossa lapussa perusaineenvaihdunta (1806kcal) sitä minkä verran voin syödä vuorokaudessa että en lihoa? Miettiny sitä että kun nuo laskurit esimerkiksi näyttää että saisin syödä sen 1800 kcal että olisin -500 kcal normaalikulutuksesta niin onko se ihan sama mitä ravintoa mätän naamariin kunhan tuo kalorimäärä ei ylity, vai mikä on homman juju?

Kiitos jo valmiiksi!

Oon täysin samaa mieltä metaboliittimiehen kanssa, että turha alkaa yhtäkkiä noudattamaan jotain tarkkaa ruokaohjelmaa, sillä suuri muutos tulee olemaan raskas. Tee ennemmin siten, että jätät vaikka ensimmäisenä kuukautena turhan sokerin pois (karkit, herkut, pullat jne.). Etenet seuraavaan kuukauteen ja jätät taas jotain turhaa pois (pikasafkat) ja pyrit laittamaan hyvää perus ruokaa tilalle. Käyt hakemassa joltain osaavalta ohjaajalta saliohjelman, jolloin sitä on mukava noudattaa. Sovit, että hän tsekkaa/uudistaa sun ohjelman muutaman kuukauden välein, niin pysyy kehitys sekä mielenkiinto. Eli pyrit askel askeleelta muuttamaan sun ruokailutottumuksia parempaan suuntaan. Mieti alkuun sopiva päivittäinen proteiininsaanti + mistä saat hyvät rasvat (päivittäiset hiilarit tulisi saada 30-40% hyvistä rasvoista, oliiviöljy, kananmunat ym). Korjatkaa mikäli olen asioista väärässä. Eikö tää olis ihan hyvä alku?
 
Viimeksi muokattu:
Käytiin eilen @JP Fux :n kanssa Inbodyssä. Fuxilla 2% rasvat 120-kiloisena, mulla vähän pidempänä ja lihavampana 5% rasvat 155-kiloisena. Dieetille ollaan tässä lähdössä, katotaan miten lihat säilyy ku 20 viikkoakin painaa pelkällä puhtaalla bodyruualla.
 
Käytiin eilen @JP Fux :n kanssa Inbodyssä. Fuxilla 2% rasvat 120-kiloisena, mulla vähän pidempänä ja lihavampana 5% rasvat 155-kiloisena. Dieetille ollaan tässä lähdössä, katotaan miten lihat säilyy ku 20 viikkoakin painaa pelkällä puhtaalla bodyruualla.

No mutta ethän sinä sitten enää ole fatboy :unsure:
 
Back
Ylös Bottom