Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli missä paikoissa Oulussa voi käydä tekemässä Inbody mittauksen ja paljonko maksaa? Oletteko olleet tyytyväisiä/luotatteko tuloksiin joita saa tällä mittausmenetelmällä?
Kehon koostumus:
Rasvamassa 10,7 kg
Kokonaispaino 62,4 kg
AMC = 22,1 cm (hauislihaksen ympärysmitta)
AC = 26,6 cm (hauiksen ympärysmitta (fläsä mukana))
Mutta sähän voit laskea oikeamman rasvaprossan kun jaat tuon rasvamäärän "oikealla" painollasi (aamupaino).
Ja tuo AMC ja AC ovat ehkä kuitenkin käden ympärysmittoja eivätkä hauiksen mittoja... Mun käsivarren ympärys on jotain samaa luokkaa mut haban ympärys on kyllä vain jotain 7 senttiä.
Millanen se laite on, millä nuo lukemat otetaan?
Oikeamman rasvaprossan? Eiköhän se mittauksen epätarkkuus tuu ilmi jo tossa kehon koostumuksen arvoissa, eli paljonko mitäkin on. Se, että huomioiko aamupainon vai jonkun muun, muodostaa varmasti pienemmän virheen lopputulokseen kuin itse koostumusmittaus.
Nojoo, noi käsimitat on lähinnä huvittavia ja jäi vähän epäselväksi mitä ne oikeastaan kuvastavat. Heitän arvauksen, että AMC on rasvattoman osuuden ympärysmitta (eli lihakset ja nesteet). Tai jotain.
tyhmä kyssäri, mut mistä ne nesteet oikein kertoo jaloissa ja käsissä?
Testin tekijä ainakin kertoi, että epätasapaino nesteissä esim. vasemmassa ja oikeassa raajassa tarkoittaa melko suoraan lihasepätasapainoa.. (Lihakset kerää nesteitä). Erot omalla kohdallani olivat kuitenkin hänen mielestään normaalin rajoissa eli olen suht 'symmetrinen' pystyakselini suhteen
Eli jos toinen käsi olisi lihaksistoltaan tosi kehittynyt ja toinen surkastunut niin ero nesteissä olisi huomattava. (?)
Laitehan laskee sulle nesteet, proteiinimassan (lihasmassa tarkimman määrittelyn mukaan), luut ja rasvan. Eli jos nestettä on liikaa, eihän se vaikuta noihin muihin millään tavalla ainakaan mun logiikkani mukaan. Tää pitää kyllä kysyä illalla kotona.
No muttá tarkoitin, että jos on nestettä, on lihasta?
En oo varma tajusinko oikein, mutta siis onhan sitä nestettä muuallakin kuin lihaksissa... Eli sen määrästä ei kai voi päätellä lihasmassan määrää, mutta lihasepätasapinon voi nähdä nesteen epätasaisesta jakautumisesta?