Inbody mittaus Oulussa

BCAA-valmisjuoma -40%
Eli missä paikoissa Oulussa voi käydä tekemässä Inbody mittauksen ja paljonko maksaa?:hyper: Oletteko olleet tyytyväisiä/luotatteko tuloksiin joita saa tällä mittausmenetelmällä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
En viittiny alottaa uutta juttuu...joten katotaan saisko täältä apuja:
Missä ja millä menetelmällä mimmit mittailee rasva%. Ite oon kerran ollu inbody mittauksessa viime huhtikuussa kai....jolloin painoa oli n.76-78kg ja sillon sen mukaan rasvat muistaakseni 26%???

Nyt paino pudonnut ja selvästi lihasta ullut enemmän ja haluisin selvitellä mikä toi rasvan osuus on oikeesti. Onko inbody hyvä vai pitäiskö koittaa pihtimittausta.

Tietääkö joku miten turun seudullä vois päästä mittailee???

Inbody on hyvä laite, mutta kannattaapi mennä aamupaastossa tai olla syömättä ja juomatta ja hikoilematta muutama tunti ennen mittausta että nestetasapaino olisi mahdollisimman neutraali. Rasvat ja lihaksen se kai osaa laskea kiloina joka tapauksessa oikein, prosentti vain heittelee painon mukana.

Eli missä paikoissa Oulussa voi käydä tekemässä Inbody mittauksen ja paljonko maksaa?:hyper: Oletteko olleet tyytyväisiä/luotatteko tuloksiin joita saa tällä mittausmenetelmällä?

Kävin kesällä työkeikalla Oulun ammattikorkeakoulun hyvinvointiteknologian yksikössä ja siellä tarjoutui tilaisuus käydä InBody-mittauksessa. Mittaaja (joka muuten oli itse ex fitness-kilpailija) kertoi, että heillä käy paljon kisaajia esim. seuraamassa dietin edistymistä. Muistaakseni sanoi hinnaksi 10€.

Mittauksesta tulee älytön määrä kaikkea dataa kirjallisena. Kuten kaikilla menetelmillä, luotettavuuden arviointi on lähes mahdotonta. Niin kuin assis kirjoitti, mittaushetkellä kehon nestetasapaino vaikuttaa tulokseen. Kieltämättä halusin sokeasti uskoa tuloksiin, koska ne olivat niin silmiä hiveliä ;) Kunto kyllä mielletty itseäni muutenkin tuossa vaiheessa (vuosia kovaa treeniä ja 3kk tiukahkoa diettiä alla) Kuten tuloksista huomaa, olin 'ylinesteytynyt' mittaushetkellä, joka varmasti vaikutti 'positiivisesti' tulokseen.

Tässä copypastea treenipäivyristä (sori tulee hurjan pitkä postaus).

---
Kehon Koostumusanalyysi - In Body
Taustatietoja:
22-v, female, pituus 170cm

Kehon koostumus:
Kehon nesteet 38,1 kg
Proteiinimassa 10,2 kg
Luumassa 3,34 kg
Rasvamassa 10,7 kg
Kehon rasvaton massa 51,7 kg
Kokonaispaino 62,4 kg

Lihas-rasvadiagnoosi:
Lihasmassa 48,3 kg
Rasvaprosentti 17,2 %
Rasvajakauma 0,74 (Vyötärö-lantio -suhde. Naisilla on terveellistä olla alle 0,9. Keskivartalolihavuus on kaikkein vaarallisinta terveydelle)

Nestediagnoosi:
Nesteindeksi 0,328 (Normaali 0,30-0,35)
Oikea käsi 2,09 l (~118%, (normaali 100%))
Vasen käsi 1,99l (~113%)
Keskivartalo 17,2l (~104%)
Oikea jalka 6,59l (~117%)
Vasen jalka 6,76l (~120%)

Arvio:
Lihastyyppi: Lihaksikas
Ravitsemustila: proteiini normaali, rasva normaali, mineraali normaali
Ylä- ja alakropan tasapaino: Kädet normaali, jalat kehittynyt
Oikean ja vasemman puolen tasapaino: Kädet tasapainossa, jalat tasapainossa

Painokontrolli
Tavoitepaino 62,5 kg
Painokontrolli +0,1 kg
Rasvakontrolli +0,1 kg (Eli mun pitäis saada 0,1kg lisää rasvaa saavuttaakseni ihannetilani:)
Lihaskontrolli 0,0

Ravitsemusarvio
Obesity degree = 100%
BMI = 21,6 kg/m2 (Painoindeksi)
BMR = 1701 kCal (peruskulutus)
AMC = 22,1 cm (hauislihaksen ympärysmitta)
AC = 26,6 cm (hauiksen ympärysmitta (fläsä mukana))
---

BTW. Tuo testin arvioima peruskulutus on kokemukseni mukaan osoittautunut erittäin valistuneeksi arvioksi lepopäivän energiankulutuksestani. Se on about just tollanen kalorimäärä, jolla en laihdu enkä lihoa. Hauislihaksen ympärystä ei siis mitattu, vaan kone antoi senkin tuloksen :) Tuolloin mittasin ite mittanauhalla ja haukka oli säälittävät 27cm, eli hämmästyttävän lähelle koneen täysin sähkövirran kulkuun elimistössä perustuvaan arvioon.. Pituus oli ainoa, jota ei mitattu InBodylla.

Viimeksi muokattu:
Kehon koostumus:
Rasvamassa 10,7 kg
Kokonaispaino 62,4 kg

AMC = 22,1 cm (hauislihaksen ympärysmitta)
AC = 26,6 cm (hauiksen ympärysmitta (fläsä mukana))

Mutta sähän voit laskea oikeamman rasvaprossan kun jaat tuon rasvamäärän "oikealla" painollasi (aamupaino). :)

Ja tuo AMC ja AC ovat ehkä kuitenkin käden ympärysmittoja eivätkä hauiksen mittoja... Mun käsivarren ympärys on jotain samaa luokkaa mut haban ympärys on kyllä vain jotain 7 senttiä. :hyper:

Mutta sähän voit laskea oikeamman rasvaprossan kun jaat tuon rasvamäärän "oikealla" painollasi (aamupaino). :)

Ja tuo AMC ja AC ovat ehkä kuitenkin käden ympärysmittoja eivätkä hauiksen mittoja... Mun käsivarren ympärys on jotain samaa luokkaa mut haban ympärys on kyllä vain jotain 7 senttiä. :hyper:

Oikeamman rasvaprossan? Eiköhän se mittauksen epätarkkuus tuu ilmi jo tossa kehon koostumuksen arvoissa, eli paljonko mitäkin on. Se, että huomioiko aamupainon vai jonkun muun, muodostaa varmasti pienemmän virheen lopputulokseen kuin itse koostumusmittaus.

Nojoo, noi käsimitat on lähinnä huvittavia ja jäi vähän epäselväksi mitä ne oikeastaan kuvastavat. Heitän arvauksen, että AMC on rasvattoman osuuden ympärysmitta (eli lihakset ja nesteet). Tai jotain.

Millanen se laite on, millä nuo lukemat otetaan?

Tuolta löytyi jotain kuvausta laitteesta.

Kämmenet ja jalkapohjat puhdistetaan spriillä, jotta kosketus laitteen eletrodipintoihin olisi hyvä. Mittauksen aikana seistään paljain jaloin mittalaitteen päällä ja pidetään kiinni sellasista patukoista. Kestää muutaman minuutin. Laite lähettää sähkövirtaa kropan läpi ja analysointi perustuu kai siihen, että sähkö etenee erilailla lihaksessa ja läskissä. Tuntui polvissa ja nilkoissa samanlailla fantsulta kun ultraäänihoito :)

PREZONE Stimulant free 625 g -40%

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Oikeamman rasvaprossan? Eiköhän se mittauksen epätarkkuus tuu ilmi jo tossa kehon koostumuksen arvoissa, eli paljonko mitäkin on. Se, että huomioiko aamupainon vai jonkun muun, muodostaa varmasti pienemmän virheen lopputulokseen kuin itse koostumusmittaus.

Nojoo, noi käsimitat on lähinnä huvittavia ja jäi vähän epäselväksi mitä ne oikeastaan kuvastavat. Heitän arvauksen, että AMC on rasvattoman osuuden ympärysmitta (eli lihakset ja nesteet). Tai jotain.

Laitehan laskee sulle nesteet, proteiinimassan (lihasmassa tarkimman määrittelyn mukaan), luut ja rasvan. Eli jos nestettä on liikaa, eihän se vaikuta noihin muihin millään tavalla ainakaan mun logiikkani mukaan. Tää pitää kyllä kysyä illalla kotona. :)

AMC varmaankin noin joo, ja sisältänee myös luut.

tyhmä kyssäri, mut mistä ne nesteet oikein kertoo jaloissa ja käsissä?

Testin tekijä ainakin kertoi, että epätasapaino nesteissä esim. vasemmassa ja oikeassa raajassa tarkoittaa melko suoraan lihasepätasapainoa.. (Lihakset kerää nesteitä). Erot omalla kohdallani olivat kuitenkin hänen mielestään normaalin rajoissa eli olen suht 'symmetrinen' pystyakselini suhteen :)

Eli jos toinen käsi olisi lihaksistoltaan tosi kehittynyt ja toinen surkastunut niin ero nesteissä olisi huomattava. (?)

Testin tekijä ainakin kertoi, että epätasapaino nesteissä esim. vasemmassa ja oikeassa raajassa tarkoittaa melko suoraan lihasepätasapainoa.. (Lihakset kerää nesteitä). Erot omalla kohdallani olivat kuitenkin hänen mielestään normaalin rajoissa eli olen suht 'symmetrinen' pystyakselini suhteen :)

Eli jos toinen käsi olisi lihaksistoltaan tosi kehittynyt ja toinen surkastunut niin ero nesteissä olisi huomattava. (?)

No muttá tarkoitin, että jos on nestettä, on lihasta?

Laitehan laskee sulle nesteet, proteiinimassan (lihasmassa tarkimman määrittelyn mukaan), luut ja rasvan. Eli jos nestettä on liikaa, eihän se vaikuta noihin muihin millään tavalla ainakaan mun logiikkani mukaan. Tää pitää kyllä kysyä illalla kotona. :)

Lillu olit oikeessa, kyllä ne ylimääräiset nesteet vaikuttaa noihin "absoluuttisiin" määriin (rasva, proteiinit). Logiikkani erehtyi. :D

No muttá tarkoitin, että jos on nestettä, on lihasta?

En oo varma tajusinko oikein, mutta siis onhan sitä nestettä muuallakin kuin lihaksissa... Eli sen määrästä ei kai voi päätellä lihasmassan määrää, mutta lihasepätasapinon voi nähdä nesteen epätasaisesta jakautumisesta?

kyssäri in bodysta

oon huomenna aamulla menossa in body-mittaukseen niin miten ennen mittausta, saako syödä vai onko parempi mennä ilman syöntiä? Ja voiko esim juoda kahvia sitä ennen??

Ite menin mittaukseen aamulla syömättä ja juomatta. Käsitin, että näin tulos olisi luotettavin. Vertailun vuoksi kävin myös pihtimittauksessa. Rasva% oli paljon alhaisempi in body-mittauksella. Luulenpa, että pihtimittaus oli lähempänä totuutta, vahinko kyllä :)

Aamupaastossa kannattaa mennä. Edellisenä päivänä kannattaisi myös syödä aika normaalisti eikä tehdä kovaa liikuntaa esim. illalla. Laitehan on aika herkkä nestetasapainon muutoksille, joten perusnesteissä tulee luotettavimmat tulokset. Mä oon saanut pihdeillä ja inbodylla about samat tulokset - onhan pihtimittauksessakin virhemarginaali 2 %-yksikköä, joten ei sekään absoluuttisia tuloksia anna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom