Iltis: Oikeus hyväksyi "eroa kirkosta" -mainoksen kiellon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ja tällaisen mainoksen julkaiseminen saattaa loukata.

Mitä vittua? Saattaa loukata. Voi jumalauta, jos tuolla perusteella aletaan päätöksiä tekemään niin morjens. Tässä saa kohta poistattaa omat tatuointinsa kun ne saattavat loukata jotain. Samoin voi lopettaa naisensa kanssa suuseksin kun se saattaa loukata jotain. Itseasiassa eihän tässä voi mitään tehdä kun joku asia saattaa loukata jotain

Ihan oikein että vetävät asian korkeimpaan oikeuteen asti. Jo pelkästään periaatteesta.

Minä <b>saatoin</b> erota kirkosta noin kuukausi sitten. Se oli helppoa. Kesken työpäivän näpyttelin vain yhteystietoni <a href="http://www.eroakirkosta.fi">lomakkeelle</a> ja that's it. Vahvistus saapui mulle postitse.

Mutsi oli kauhean huolissaan siitä kuinka kalliiksi mun hautaaminen <b>saattaa</b> tulla. Auts.

Onhan se nyt vaan niin, että joko pitäisi saada mainostaa sekä puolesta, että vastaan tai sitten ei kumpaakan. Päätös kun kuitenkin pitäisi syntyä yksilön päässä, mainoksista huolimatta.

Kerran tiedustelin, että mitä hyötyä kirkkoon kuulumisesta minulle on. Ainoa "etu" on kirkko ja kaupunki-lehden ohella halvempi hautapaikka! Ei se halvempi hautaus paljon enää itseä lämmitä siinä vaiheessa kun heittää lusikan nurkkaan,

Eikö tuossa nyt siis hyväksytty sen bussifirman toimitusjohtajan päätös olla laittamatta noita mainoksia omiin autoihinsa? Mitäs kummallista siinä on? Eihän kenenkään ole PAKKO myydä mainostilaa, jos ei huvita.

Edit: Luin vähän tarkemmin, ja ilmeisesti kyseessä on siis julkinen Tampereen liikennelaitos. Nyt minua vähän hämmästyttää, sillä julkinen tarkoittaa, että KAIKILLA pitäisi olla samat oikeudet käyttää julkisia palveluja. Erityisesti ihmetyttää, pitikö tämä nyt erityisesti kieltää. Tässähän oli kyseessä nettisivuston mainostaminen. Haiskahtaa voimakkaasti sananvapauden riistolta. Vähän sama kuin pakkotoisto.com:in mainos kiellettäisiin erikseen esim. Helsingin busseissa...

Ratu sanoi:
Kerran tiedustelin, että mitä hyötyä kirkkoon kuulumisesta minulle on. Ainoa "etu" on kirkko ja kaupunki-lehden ohella halvempi hautapaikka! Ei se halvempi hautaus paljon enää itseä lämmitä siinä vaiheessa kun heittää lusikan nurkkaan,
Niin, no harvemmin uskonnollisiin yhteisöihin kuulutaan minkään konkreettisten "etujen" vuoksi. Tosin lisäetuna hautapaikan lisäksi voin mainita, että jos menet sunnuntaiaamun messuun, saat sen päälle kahvin ja viinerin.

Noniin, eli erosin evankelisluterilaisesta kirkosta tuon webbipalvelun kautta. Aika älyttömän kätevä hommeli. Toivottavasti myös ev lut kirkko perustaa vastaavan "liity kirkkoon" palvelun, niin sitä voisi erota ja liittyä kirkkoon milloin huvittaa (esim. ennen naimisiin menoa tai kuolemista). Nyt säästän satoja euroja. :arvi:

Ratu sanoi:

Halvempi ehkä kertamaksuna, mutta oot kuitenkin sitten sen työssäoloaikasi maksanut kirkollisveroa millä pitäis saada aika komea kuoppa aikaiseksi kukkineen kivineen.

Ainoa hyöty kirkkoon kuulumisesta on rauhassa pysyminen. Sukulaiset, varsinkin niistä ne ikääntyneimmät ei ymmärrä kirkosta eroamista, pitävät sua joko kamalan pakanana tai kitupiikkinä. Sosiaalisesti helppoa pysyä kirkon kirjoilla vaikka ei koko hommaa mitenkään seuraisikaan. Vaikka en pariin vuoteen ole kirkkoon kuulunutkaan, en sitä eroamista sukulaisilleni silti mainosta.

Jos ajattelisi kirkkoa yrityksenä niin kauankohan saisivat busseissa olla mainokset tyyliin " älä osta pakkotoisto.com:sta " tai "Vaihda pois soneran liittymä" varsinkaan jos mainokset eivät olisi Pakkotoiston tai Soneran omia.

Tämän pähkäilin sillä olettamuksella että eroakirkosta.fi on juurikin mainostanut tuolla eroa kirkosta tekstillä. Ryhdy ateistiksi teksti olisi varmaan saanut pysyä.. tai no , ainakin minun puolestani.

Voisiko joku selittää minulle miksi kirkosta eroamista pitäisi mainostaa? Ymmärrän kyllä sitten jos se on periaatteesta koska liittymistäkin saa mainostaa.

-edit. IMO näitten asioitten pitäis olla jokaisen omia asioita, eikä pyrkiä millään mainoksilla vaikuttamaan suuntaan tai toiseen. Ihan mielenkiinnosta, kuka halusi maksaa bussin kylkeen mainoksen "eroa kirkosta" :lol2:

Ruotsissa pastori Green sai ehtoollisen (sic) vankeustuomion saarnattuaan (netissä) kristinuskon oppien mukaan, mutta ilmeisesti Ruotsin perustuslain vastaisesti homoseksuaaleista. Ruotsin korkeimmassa oikeudessa asiaa puidaan ankarasti. Tuomiota odotetaan henkeä pidätellen koko kristikunnassa.

Lisätietoa esim saitilta www.godhatessweden.com

Ja eikö kirkon harrastama helvetillä uhkailu ole laiton uhkaus (RL 25. luku 7§) ja pakottamista (RL 25. luku 8§)?

gid sanoi:
Tosin lisäetuna hautapaikan lisäksi voin mainita, että jos menet sunnuntaiaamun messuun, saat sen päälle kahvin ja viinerin.

Saat sen viinerin tai pullan, vaikka et kuuluisikaan :D

erkkil_ sanoi:
Voisiko joku selittää minulle miksi kirkosta eroamista pitäisi mainostaa? Ymmärrän kyllä sitten jos se on periaatteesta koska liittymistäkin saa mainostaa.

No saahan sitä mainostaa vaikka "syönpaskaa.com":ia. Ainakin pitäisi saada vapaassa maassa. Motiivit ovat toissijaisia.

HounDog sanoi:
Jos ajattelisi kirkkoa yrityksenä niin kauankohan saisivat busseissa olla mainokset tyyliin " älä osta pakkotoisto.com:sta " tai "Vaihda pois soneran liittymä" varsinkaan jos mainokset eivät olisi Pakkotoiston tai Soneran omia.

Tämän pähkäilin sillä olettamuksella että eroakirkosta.fi on juurikin mainostanut tuolla eroa kirkosta tekstillä. Ryhdy ateistiksi teksti olisi varmaan saanut pysyä.. tai no , ainakin minun puolestani.

Tai "Siirry väestörekisteriin, X prosenttiä lisää vuosituloja!".

Tarkemmin ajatellen minkä varten sitä pitää stressata omaa hautapaikkaa ja sen kuluja ajatellen. Jos oma perikunta tarvitsee hautaa kunnioitetulle Eiche isoisälle kilpaillakseen keskenään siitä kuka tuo nätimmät kynttilät ja kukat niin vapaasti vaan sellaista hankkimaan.

;)

Taha sanoi:
Ja eikö kirkon harrastama helvetillä uhkailu ole laiton uhkaus (RL 25. luku 7§) ja pakottamista (RL 25. luku 8§)?
Mielenkiintoinen kysymys. Odotamme ennakkotapausta. Entä onko poliisin/oikeusistuimen harrastama rapsuilla tai jopa vankeustuomiolla uhkailu laiton uhkaus ja pakottamista? ;)

Ei kai se hautaaminen kirkkomaahan edes lain mukaan ole pakollista, joten miksi siitä hautapaikasta pitäisi maksaa jotakin saati sitten hautakivestä? Eikö tuhkaaminen riitä ja uurna sitten haudataan vaikka takapihalle vanhan lemmikkikissan raadon viereen tai tuhkat ripotellaan kukkapenkkiin? Tai jos testamenttaa oman ruumiinsa lääketieteelle tutkimuksia varten? Hävittääkö ne ruumiin jollakin tavalla, ettei siitä aiheudu kuluja omaisille?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom