metalman sanoi:
Hyvä juttu jees. mutta siis että 5kk kisadieetti? Aika pitkän dieetin vetää, vai kuvittelenko vain?
No ei kai tossa dietin pituudesa mitään ihmeellistä ole, aika monillakin on kaikkine touhuineen tuon mittainen dietti, ei tietysti välttämättä ihan täysdietti vielä koko tuota aikaa päällä, mutta kuitenkin..
Mutta itse asiaan: Mielestäni artikkeli oli ihan hyvä sisällöltään, tuotiin ihan mukavasti lajia esille, ja sitten taas ei. Itse artikkelissa esiintynyt kaveri jätti vähän ristiriitaisia fiiliksiä: Hyvää hänen valitsemisessaan kohteeksi oli se, että normaali-ihminen saa ehkä jonkinlaista käsitystä lajista ei-niin hormonien täyttämänä lajina. Kaverilla ei ollut sellaista kokoa ja näköä (todellakaan), että voisi samantien leimata roinaajaksi ja toisaalta lääkärin ammatti vielä antaa lisää "puhtautta" kaverin harrastukselle. Eihän lääkäri voi käyttää mitään kiellettyjä aineita (tämä kaveri ei koosta päätellen välttämättä ollut niin tehnytkään).
Mutta sitten se toinen puoli.. Kyllä sen verran onnettoman kokoisesta boudarista oli kuitenkin kyse, että normaali jamppa ei siitä toisaalta kovin kummoista kuvaa saanut, miltä kilpailevat bodari oikeasti näyttävät, ja varsinkin jo tuossa vaiheessa diettiä. Olkoon vain noviisien 70-kiloisten SM kakkonen (ei siellä taida paljoa enempää olla osanottajiakaan), mutta kyllä sitä lihaa saisi minun henk.koht. mielestä olla aika lailla enemmän, jos sitä oikein noin laajalevikkiseen lehteen lähtee lihatiskiään esittelemään.
Kolmas mieleentullut seikka oli kaverin kaavamainen elämäntapa.. Kyllä aika harvassa ovat bodarit, jotka oikeasti tuolla tavalla elävät. Ei todellakaan tarvitse ympäri vuotta elää raamatuntarkasti kaikki syömisensä vihkoon kirjaten, jos joskus haluaa lavalle kivuta. Ja kuinka moni meistä voi rehellisesti sanoa, että ei ole koskaan syönyt suklaata (näin jannu muistaakseni tokaisi)? En minä ainakaan.. Elämäntapa ehkä hänelle, mutta turha sitä on bodaukseen sotkea. Eli toisaalta kaveri ja sitä kautta artikkeli antoi bodareista aika kaavoihin kangistuneen ja jopa yksinkertaisenkin kuvan, ja itselleni jäi artikkelista hyvinkin ristiriitaiset fiilikset..