Ilta syömisestä (taas)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja X-man
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

X-man

Mutantti
On ollu varmaan puhetta ja juttuja aikasemminkin mutta en heti "söötsiä" käyttämällä löytänyt ihan tähän vastausta. Eli sellasen asian parissa meditoin että jos treeni loppuu illalla abaut pual kasi. Siinä sitten vetää huiviin palautusjuoman ja tästä n. tunti-pualtoista (eli n. klo 20.30-21.00) syö jotain vähän kiinteempää kamaa ja nukkumaan pitäisi päästä n. klo 22.30 millon pitäis vetää yöprotsku. No, onko mitään järkee vetää kolmen tunnin sisään kolme "ateriaa" missä protskuu jokaisessa sellaset 30-40 g? Eli tuleeko tossa tahti niin nopeex ettei oo järkee vedellä noita määriä? Ja jos näin on niin miten korjais jos aikataulu pitäis olla kuitenkin suunnilleen toi? Varmaan aika monella on toi salilta lähtö suunnilleen noihin aikoihin. Ja aikasemmista muistan ettei palautusjuoman hiilarii kannata jättää viimesex hiilarix mut toisaalta viimenen protsku kannattaa ottaa ilmanhiilarii. Kuulostaa sekavalta. Mut mielipiteitä/omia kokemuksia asiasta otetaan mielellään vastaan.

vastaus

Vastailen kun muut ei.

Mielestäni on huomioitava myös se, missä muodossa proteiini on, kun noita imeytymisasioita ja aikatauluja miettii. Jos treenin jälkeen vedät protskudrinkin, varsinkin jotain hydralysoitua, imeytyminen alkaa suht koht heti. Kiinteän safkan protsku on vielä kiinteää aamullakin, joten ei se protskudrinkki nukkumaan mennessä varmasti hukkaan mene. Itse otan massakaudella suurimman osan ravinnostani nestemäisenä. Näin voin nauttia about 5000 kcal vähärasvaista ravintoa, ilman ähkyä, ja olla varma imeytymisestä. Oma yödrinkkini on ilman maltoa, hiilareita tulee kuitenkin kaakaojauheen sokerista.

Toivottavasti auttoi.

H

Re: vastaus

Originally posted by Heikki722
Jos treenin jälkeen vedät protskudrinkin, varsinkin jotain hydralysoitua, imeytyminen alkaa suht koht heti.

Menee aikalailla :offtopic: , mutta vaikuttaako salin aikana litkitty vesi imeytymiseen?

Originally posted by X-man
Kuulostaa sekavalta. Mut mielipiteitä/omia kokemuksia asiasta otetaan mielellään vastaan.
Voi :curs: :david: kait se nyt kuullostaa sekavalta kun tollasia teini X pukkaa joka paikkaan. Saatana et pisää vihaks tollaset apinat.com

Minä tekisin niin että söisin 21:00 normaalin treenin jälkeisen aterian, ja painuisin hyvillä mielin sopranoksen jälkeen untenmaille.

Re: Re: Ilta syömisestä (taas)

Originally posted by Sale
Voi :curs: :david: kait se nyt kuullostaa sekavalta kun tollasia teini X pukkaa joka paikkaan. Saatana et pisää vihaks tollaset apinat.com

:confused:

Nyt menee lapinmiehen kommentti vähän ohi mut ei se mitään. Kiitos kannanotosta.

Re: Re: Re: Ilta syömisestä (taas)

:confused:

Nyt menee lapinmiehen kommentti vähän ohi mut ei se mitään. Kiitos kannanotosta.
Sale tarkoitti varmaankin tätä:
Eli tuleeko tossa tahti niin nopeex
.
.
.
jättää viimesex hiilarix

Tätä asiaa minäkin jo jossakin threadissa kyselin offtopikkina...en musita missä, mutta siellä muistaakseni oli juttua, että parempi syödä reenin jälkeen kunnolla vaikka hiilaria tuliskin kun jättää syömättä...

Mutta tässä threadissa siitä voiskin niitä mielipiteitä sitten muutkin sanoa...

Originally posted by timba79
Tätä asiaa minäkin jo jossakin threadissa kyselin offtopikkina...en musita missä, mutta siellä muistaakseni oli juttua, että parempi syödä reenin jälkeen kunnolla vaikka hiilaria tuliskin kun jättää syömättä...

Treenin jälkeen elimistö käy monta tuntia kovilla kierroksilla ja lihakset imevät tehokkaasti sisään glykogeeniä ja muuta ravinnetta. Eli se treenin jälkeinen hiilari ei varastoidu rasvaksi ollenkaan niin helposti kuin hiilari esim. nukkumaan mentäessä. Eli kunnolla hiilaria ja protskua treenin jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Re: Re: Re: Ilta syömisestä (taas)

Originally posted by Tomi
Sale tarkoitti varmaankin tätä:

Kiitos Tomi. Olen valaistunut. Pahoittelut ärsyttävästä kirjoitustyylistä, Sale. Parannan tapani. Toi äksä vaan tuppaa tulee tonne aika helpolla....

Mutta itse aiheesta vielä. Itse olen vetänyt jo jonkin aikaa jo mainitulla kaavalla, eli treenin jälkeen palautusjuoma, siitä reilun tunnin kuluttua jotain vähän kiinteämpää ja sitten vielä ennen unta kaseiinipitoinen proteiini drinkki. Ja ei ainakaan ole ollut tunnetta että liian vähän tulisi iltaisin syötyä. Kävin sitten tossa hierojalla ja puhuttiin siinä niitä näitä (ei mikään kauhee salihirmu todellakaan siis se hieroja) ja maintsin tosta syömisestä. No se kuittas et tossa ei oo mitään järkee kun proteiinii tulee tuutin täydeltä. Ja kyllä se vakuuttavasti puhu aiheesta et ei se mikään ihan tumpelo ollu. Mutta mä oon ite sen ajatellu siten että se palautusjuoma humahtaa aika nopeesti kiertoon, ja kun kiintee safka tulee mukaan ni palautusjuoma on jo kokonaan menossa. Ja kun päälle vetää vielä kaseiinin jonka pitäisi olla pitkävaikutteinen niin eikös proteiinii riitä aika pitkälle aamun pikkutunneille noilla eväillä? Toi on kylläkin mun ei-mihinkään-tieteelliseen perustuva mielipide. Mut jos joku tietää faktaa ni miellään kuulisin ettei tuu turhaan vedettyy ruokaa huiviin mikä sitten vaan kertyy vyötärölle.

Re: Re: Ilta syömisestä (taas)

Originally posted by Sale
Jees, mitenkään X-mania morkkaamatta mut Profilen mukaan 28v...ja asuinpaikka yX vantaan....!!! :david:
Mut itse asiaan sit. Eipä tuossa nyt varmaankaan liikaa mitään tule. Palautusjuoman protskut ja hiilarit humahtaa heti kiertoon ja seuraava kiinteä ruoka menee myös melko nopeasti vaikkakin on hitaammin imeytyvää. Palutusjuoma tuskin täyttää sun glykogeeni-varastoja eli seuraavan aterian hiilarit tulevat vielä vajeeseen jos et nyt mitään 100g maltoa sinne juomaan tunge. Ja jos proteiinin määrää miettii niin tuskin tuo n. 120+g mitenkään liikaa on kun on kuitenkin kyseessä treenin jälkeinen tila! Oma kaavani menee seuraavasti:
Treeni loppuu n. 20.00
20.00 prot 35g +gluta
20.30 malto 40g +krea
21.00 ruoka (prot 40-50g, hh 50g)
23.00 prot 35g +öljy

Näin siis täälä ja ihan hyvältä on tuntunut toi shysteemi :thumbs:

Meneeköhän ehkä vähän :offtopic: mutta kun kerran iltapalla ei ole hiilareita hyvä vetää, niin mikä sopisi esim. raejuuston/rahkan kanssa, että saisi rasvoja? En mitään öljyjä kittaile, eli jotain muuta rasvapitoista.

Originally posted by Daug
En mitään öljyjä kittaile, eli jotain muuta rasvapitoista.

Harkitse nyt kuitenkin esim. oliivi/rypsiöljyä. Pääsee aika helpolla kun ruokalusikalla heittää huiviin. Virginon rypsiöljykin maistuu ihan pähkinälle, eikä siihen kuole :kippis1:

Originally posted by Hannibal
Treenin jälkeen elimistö käy monta tuntia kovilla kierroksilla ja lihakset imevät tehokkaasti sisään glykogeeniä ja muuta ravinnetta. Eli se treenin jälkeinen hiilari ei varastoidu rasvaksi ollenkaan niin helposti kuin hiilari esim. nukkumaan mentäessä. Eli kunnolla hiilaria ja protskua treenin jälkeen.

Näin minä tämän olen ymmärtänytkin, toki koitan kyllä välttää iltareenejä. Eli menen töiden jälkeen salille ja juurikaan koskaan se ei yli 17.00 mene...

Originally posted by infidel
Harkitse nyt kuitenkin esim. oliivi/rypsiöljyä. Pääsee aika helpolla kun ruokalusikalla heittää huiviin. Virginon rypsiöljykin maistuu ihan pähkinälle, eikä siihen kuole :kippis1:

joo eipä sitä taida paljon muita vaihtoehtoja olla..:)

Originally posted by Mr. snruB
Jos lompakko kestää niin esim. kylmäsavulohi on kaikinpuolin hyvä iltapala

Jos oisin rikas niin söisin tuota varmaan joka päivä.:kuola:

Suositut

Back
Ylös Bottom