Ilmavoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aa, mietinki jo et onko se Ilmasotakoulusta tullu kirje mikä ku ei vielä oo kotiin päässy avaamaan. Se uus palvelukseenastumismääräys, varmaanki, oottais kans postissa hakemista kun Helsinkiin lähin töihi kirjotusten jälkeen. :D Joo, pianhan se intti alkaa ja ei oo ku 8kk nii ollaa jo Vinkan ohjaimis. Miettikääs sitä =D

Eiköhän kuitenki ammattikoulustaki oo ihan hyvät mahikset päästä sisää

No pisteitä saa vähemmän amiskan tokarista kuin lukion, mutta itse kun laskin omat pisteeni ilmavoimien taulukon mukaan, niin minunkin pisteitä pienemälläkin määrällä on päästy sisään, tosin käyn lukiossa matematiikkaa, joka lisää muutaman pisteen. Eli mahdollisuuksia on!

Kai porukkaa menos huomenna Lentäjien Juhannukseen Kauhavalle? Varmaa tulee vielä useampanaki juhannuksena siel oltua : ) Pitäsköhä faceen perustaa joku LentoRUK 86 -ryhmä?? :O

Kai porukkaa menos huomenna Lentäjien Juhannukseen Kauhavalle? Varmaa tulee vielä useampanaki juhannuksena siel oltua : ) Pitäsköhä faceen perustaa joku LentoRUK 86 -ryhmä?? :O

minä lähden ainaki himokselle! Kauhavalta ku oon nii tullu oltua jo muutaman kerran tuolla juhannuksena ;D ja muutenki noi midnight hawksit pörrää tossa yläpuolella päivät pitkät nii tullu jo tutuiksi niiden kuviot :D team iskry Puolastaki laskeutu eile, ei vaan oo vielä mun silmään osunu niide harjoitukset nii jää varmaa ne näkemättä.. toi ryhmän perustaminen ei kuullosta ollenkaan pahalta!

Joo ei tee varmaa kauhee hyvää vaikutelmaa jos heti ekan päivän on myöhäs :P Mä tuun jo varmaan sillä junalla, mikä on Jyväskylässä joskus 10.40.

Tietoja

Morjesta!

Aijon hakea 2013 vuonna hävittäjälentäjäksi niin haluaisin vähän tietoa noista testeistä mitä tuolla tehdään.

Ensinnäkin tuo todistus katsotaanko siellä todistusta kokonaisuudessaan vai vaan nuo matikka äidinkieli englanti koska itselläni matikka 3 äidinkieli 2 englanti 1 niin ei taida ihan riittää mutta todistuksen keskiarvo silti 2.6 1-3 arvosteluasteikolla.

Mitä tuossa ensimmäisessä testissä oikeen tehdään kaikki mahdollinen mitä testataan.

Entä toisessa, kolmannessa, neljännessä entä viidennessä?

Onko siellä myös se puhallus testi missä pitää puhaltaa jotai elohopea palloa tarpeeksi korkealla 15 sekunnin ajan? Entä miten tuo tuolilla pyöritys tapahtuu eli miten pitkään pyöritetään ja miten usein?

Ja nuo reiden pituus ja selän istumapituus oikeen mitataan?

Kiitos vastauksista etukäteen ja toivottavasti saisin kunnon vastauksia ja testeissä käyneiden omia kokemuksia.

Kiitos! MS

Todistuksesta voin vain sanoa, että hae niin tiedät riittääkö. Turha stressata itse.

Missä koulussa on 1-3 arvosteluasteikko?

Mitä tuossa ensimmäisessä testissä oikeen tehdään kaikki mahdollinen mitä testataan.

Entä toisessa, kolmannessa, neljännessä entä viidennessä?

Ilmavoimien sivuilla lukee testeistä kaikki oleellinen. Testejä on niin monenlaisia, että niitä on mahdotonta muistella. Niitä varten ei myöskään voi harjoitella (muuten kuin fyysisiä testejä varten, jotka lukee ilmavoimien sivuilla). En vittuile, mutta rukkilaisen tai sinne haluavan tulisi osata hakea ja jäsennellä tietoa.

Ja nuo reiden pituus ja selän istumapituus oikeen mitataan?

Reiden pituus testataan testeissä sellaisessa penkissä, johon hakija istutetaan ja jossa katsotaan, ettei pituudet ylitä määritettyjä arvoja.

Pitääkö tuo erityisjoukkohakulomake lähettää milloin? Itsellä olisi kutsuntatilaisuus 3 viikon päästä...
Ainakin ennen 15. tammikuuta sanotaan, eli runsaasti tuntuisi olevan aikaa, mutta eikös se olisi parempi ennen kutsuntoja lähettää että tietävät sielläkin jo mahdollisesti etukäteen? Vai olisiko se sitten mahdollisesti pitänyt jo aikaisemmin lähettää?

Eli siis tämä lomake(.pdf):
http://www.puolustusvoimat.fi/wcm/4...8584b8e/Hakemus_LentoRuk_2010.pdf?MOD=AJPERES

Tarkoitus olisi siis 2012 heinäkuussa päästä Tikkakoskelle.

Onko muuten nämä kuntotestit(.pdf) rajattu esim. 30 sekuntiin?:
http://www.puolustusvoimat.fi/wcm/23402100424567fe89858fdb003147a6/Kuntotestit.pdf?MOD=AJPERES

Jotenkin tuntuu että heittämällä menee moiset yli 90% väestöstä, kun itselläkin jäkisharrastuksen loputtua 2 vuotta sitten menty perusliikunnalla(eli tekemättä mitään) ja vieläkin 60 punnerusta 60 sekuntiin.

Oon jo jonkin aikaa lukenu tätä ketjua nii pakko itekki ny kirjotella tänne, elikkä

onkos teillä tietoa tosta polkupyöräergometrin ja cooperin välisestä suhteesta, eli esim. yleistettynä jos juoksen 3000 m cooperissa poljen erittäin todennäköisesti sen + 3,5 W/kg? Ja lopuksi vielä, että missä määrin allergiat (koivu/heinä) tai leikattu korva ovat karsivia tekijöitä?

Oon jo jonkin aikaa lukenu tätä ketjua nii pakko itekki ny kirjotella tänne, elikkä

onkos teillä tietoa tosta polkupyöräergometrin ja cooperin välisestä suhteesta, eli esim. yleistettynä jos juoksen 3000 m cooperissa poljen erittäin todennäköisesti sen + 3,5 W/kg? Ja lopuksi vielä, että missä määrin allergiat (koivu/heinä) tai leikattu korva ovat karsivia tekijöitä?

Vaikea sanoo tosta cooper ja ergometri vertailua... tammikuussa poljin 3,8W/kg ja veikkaisin että sillon oisin juossu cooperissa 2800-3000m... Hengästymisen ja keuhkojen suhteen oisin voinu polkee pidempäänkin, mutta etureidet siinä polkemisessa menee nii helvetin hapoille...
Allergiat testataan prick-testillä... ite olin ottanu allergialääkkeen pari päivää aiemmin ni siks multa ei sitä testiä otettu ja lääkäri sano et pitää tehdä arvio sen perusteella mitä ite kerron oireista... siitepölyallergiathan ei oo täysin karsivia, jos ne saa esim antihistamiinilla(aerius) tai muilla väsyttämättömillä lääkkeillä kuriin... millä lailla korva leikattu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom